Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Erittäin salainen juna TAAS kulussa.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 953


« : Kesäkuu 10, 2019, 17:43:34 »

Juliasta ei löydy mitään tietoa Hr1 1009:n matkasta Turusta Ouluun? HVM:n omilta sivuilta löytyi aikataulut Tku-Tpe ja Kok-Ol, mutta ei tietoa Tpe-Kok. Kenellä lienee "sormnsa pelissä"?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 491


« Vastaus #1 : Kesäkuu 10, 2019, 18:08:30 »


mielenkiintoinen juna, joka jatkaa Haaparantaan keskiviikkona. Ensimmäinen juna julian mukaan tänä vuonna, joten sähköistys on ilmeisen tärkeä hanke höyryvetureille.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1745


« Vastaus #2 : Kesäkuu 10, 2019, 18:15:50 »

Tampereen kolmosraiteen laiturinäytöt olivat mustina erään Hr1-vetoisen junan saapuessa paikalle noin kello 1:30.
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #3 : Kesäkuu 10, 2019, 19:47:49 »

Junan aikataulu on laitettu piiloon.
tallennettu
Janne Louhi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 169


« Vastaus #4 : Kesäkuu 10, 2019, 19:48:07 »

Eiköhän tietosuojaa käsittelevältä viranomaiselta saada tohon ratkasu..
Joku 1009:n kaveri LiVi:ssä?
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« Vastaus #5 : Kesäkuu 10, 2019, 21:21:29 »

Aikataulua tehdessä sen voi merkata "salaiseksi". Eli ihan vaan rasti ruutuun operaattorin aikataulusuunnittelijalta.
tallennettu
Osku Reinikka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 21


« Vastaus #6 : Kesäkuu 10, 2019, 21:25:18 »

Kylläpä Jormaa hiertää. Pitäisiköhän laittaa jotakin voidetta?

Tuosta sen enempää arvailematta tai tietämättä kysympähän vain että mitä sitten?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1745


« Vastaus #7 : Kesäkuu 10, 2019, 21:45:22 »

Kylläpä Jormaa hiertää. Pitäisiköhän laittaa jotakin voidetta?

Tuosta sen enempää arvailematta tai tietämättä kysympähän vain että mitä sitten?

Tällä tavalla toimittaessa junan aikataulu ja kaikki muu siihen liittyvä data jää puuttumaan avoimesta datasta. Varsin mielenkiintoista toimintaa, sillä perusteita siihen arkaluontoisuus-toiminnallisuuden käyttöön ei ole.

Mitähän tähän pitäisi oikein sanoa.
tallennettu
Marko Tanskanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #8 : Kesäkuu 10, 2019, 22:20:58 »

Tässä jälleen oivallinen esimerkki toiminnasta joka ei ole avointa ja läpinäkyvää. Kenties painaako työaikalaki myös niskassa ku aamulla jo aloitettu. Toki jos on vaihtokuskeja mukana nii sitte täyttyy mutta jos ei nii huh huh on sitten päivällä pituutta. Harmi että uuden yrittäjän toimesta toiminta on muuttunut harrastajanegatiiviseksi mm kuvaajille. Ja sääli että entinen porukka hajosi erinäisten asioiden vuoksi omistajan vaihdoksessa. Hyvin palvelleesta museoveturista on tullut vain häikäilemätön rahantekoväline. Toki tiedän että kuluja on monenlaisia mukana myös olleena niinä hyvinä aikoina. Toivottavasti 1009 saa vielä arvoisensa arvostuksen museoveturina ja palaa aikansa loistoon.
tallennettu
Keijo Vättö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5


« Vastaus #9 : Kesäkuu 10, 2019, 22:36:40 »

Kuskeja oli kyllä tarpeeksi, mutt joku muu tais lähteä...
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 953


« Vastaus #10 : Kesäkuu 11, 2019, 00:19:13 »

Osku: Eipähän minua "hierrä", mutta toisaalta ihmettelen, kuinkahan suuri HVM:n "viskaali" lienee olla kyseessä, kun pystyy näin peittelemään kulkemisiaan?
Keijo: Hieman kiinnostaa, ken sai tällä kerralla tarpeekseen?
Yleisesti: Sorvataankohan tällä matkalla Hr1:n pyöriä Oulussa?
Myös hieman ihmetyttää aikataulutiedeoissa oleva junan sn80, vaikka veturia ei kaikissa tapauksissa ole mahdollista kääntää "ympäri". Tenderi edellä ajettaessa sn50, paitsi HMY:n 1009:lle Trafin jonkun erikoisutkijan myöntämä 65km/h.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1745


« Vastaus #11 : Kesäkuu 11, 2019, 09:35:01 »

Myös hieman ihmetyttää aikataulutiedeoissa oleva junan sn80, vaikka veturia ei kaikissa tapauksissa ole mahdollista kääntää "ympäri". Tenderi edellä ajettaessa sn50, paitsi HMY:n 1009:lle Trafin jonkun erikoisutkijan myöntämä 65km/h.

Veturi saapui Tampereelle kattila edellä ja niin se myös jatkoi. Silloinhan tuo 80 km/h on ihan oikein.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1745


« Vastaus #12 : Kesäkuu 11, 2019, 13:16:00 »

Sekin tuossa hoksattiin, että ns. arkaluontoisella kapasiteetilla kulkevasta junasta ei siirry mitään tietoja matkustajainfoon. Eli lähtevien junien näyttöihin ja laiturinäyttöihin ei tullut mitään. Ei se ainakaan helpota liikennöitsijän pyrkimyksiä kuljettaa matkustajia.  Hymyilee
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 164


« Vastaus #13 : Kesäkuu 11, 2019, 20:24:10 »

Heidän aikatulussa on aina linkki juliaan. Niin myös huomenna Haaparannalle. (Olisin kyllä mennyt, jos se olisi ollut parempi ajankohta. Ei Haaparannalle pääse niin usein junalla.) Ovatko sitten siirtoajot "salaisia"?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2132


« Vastaus #14 : Kesäkuu 11, 2019, 21:47:22 »

Mielenkiintoisia aikatauluja luvassa.
Onko mahdollista tähän tapaan lopettaa junavuoro 1946 kesken siksi aikaa kun käydään Lamminniemessä junina 1991 / 1992 ? Huh

14.6.2019 MUS 1946
Kontiomäki 9.25 - Kouvola asema 20.11 (Kajaanissa 9.50 - 10.40)

14.6.2019 MUS 1991
Kajaani 10.00 - Lamminniemi 10.10

14.6.2019 MUS 1992
Lamminniemi 10.20 - Kajaani 10.30
tallennettu

Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1745


« Vastaus #15 : Kesäkuu 11, 2019, 22:11:48 »

Mielenkiintoisia aikatauluja luvassa.
Onko mahdollista tähän tapaan lopettaa junavuoro 1946 kesken siksi aikaa kun käydään Lamminniemessä junina 1991 / 1992 ? Huh

Kyllähän se on täysin mahdollista. Tavaraliikenteessä jonkin verran tehdään vastaavaa junana kulkemisen keskeytymistä esimerkiksi vaihtotöiden ajaksi. Esimerkiksi Rauma - Tampere tavarajuna saattaa tehdä päivystysnumerolla vaihtotöitä Kokemäellä.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2132


« Vastaus #16 : Kesäkuu 11, 2019, 23:20:47 »

Kyllähän se on täysin mahdollista. Tavaraliikenteessä jonkin verran tehdään vastaavaa junana kulkemisen keskeytymistä esimerkiksi vaihtotöiden ajaksi. Esimerkiksi Rauma - Tampere tavarajuna saattaa tehdä päivystysnumerolla vaihtotöitä Kokemäellä.

Kiitos vastauksesta. Tiesin kyllä mahdollisuudesta vaihtotöihin, mutta että toiseksi junaksi; pöh, tämä oli täysin uutta Näyttää kieltä
tallennettu

Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1050


« Vastaus #17 : Kesäkuu 12, 2019, 05:24:23 »

Heidän aikatulussa on aina linkki juliaan. Niin myös huomenna Haaparannalle. (Olisin kyllä mennyt, jos se olisi ollut parempi ajankohta. Ei Haaparannalle pääse niin usein junalla.) Ovatko sitten siirtoajot "salaisia"?

Tosiaan kehottavat ihmisiä seuraamaan juniensa kulkua juliasta, joten siinä olisi "hyvä" syy salata nuo siirtoajojen aikataulut. Tämäkin menee tosin ristiriitaiseksi, sillä juliassa ei näkynyt esim su - ma yönä ajettua Tku - Tpe vuoroa, joka hmv:n sivuilla oli merkitty yleisöajoksi. Seuraa nyt siinä junan kulkua sitten  Virnistää
tallennettu

Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 355


« Vastaus #18 : Kesäkuu 12, 2019, 08:08:07 »

Heidän aikatulussa on aina linkki juliaan. Niin myös huomenna Haaparannalle. (Olisin kyllä mennyt, jos se olisi ollut parempi ajankohta. Ei Haaparannalle pääse niin usein junalla.) Ovatko sitten siirtoajot "salaisia"?

Tosiaan kehottavat ihmisiä seuraamaan juniensa kulkua juliasta, joten siinä olisi "hyvä" syy salata nuo siirtoajojen aikataulut. Tämäkin menee tosin ristiriitaiseksi, sillä juliassa ei näkynyt esim su - ma yönä ajettua Tku - Tpe vuoroa, joka hmv:n sivuilla oli merkitty yleisöajoksi. Seuraa nyt siinä junan kulkua sitten  Virnistää

Samalla tyylillä myös haapislaiset (HMVY) sekä Proxion, Valtionrautateistä puhumattakaan, voisivat klikkailla kaikki ei-yleisölle avoimet tyhjävaunujunansa, veturisiirtonsa, tavarajunansa jne. valtionsalaisuuksiksi. Suppeaksi muuttuisi avoin data.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 953


« Vastaus #19 : Kesäkuu 12, 2019, 23:37:07 »

HVM 1009 mainostaa sivuillaan ajoa Pulsasta Vainikkalaan ja takaisin 16.06. Jostain kumman syystä "Juliaan" ovat ilmestyneet "siirrot" Kv-Pl MUS 1945 ja Pl-Kv MUS 1946. Tenderi edellä ajettaessa (sn 65) toiseen suuntaan ajoajat 3min hitaammat.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2132


« Vastaus #20 : Kesäkuu 12, 2019, 23:40:08 »

HVM 1009 mainostaa sivuillaan ajoa Pulsasta Vainikkalaan ja takaisin 16.06. Jostain kumman syystä "Juliaan" ovat ilmestyneet "siirrot" Kv-Pl MUS 1945 ja Pl-Kv MUS 1946. Tenderi edellä ajettaessa (sn 65) toiseen suuntaan ajoajat 3min hitaammat.

Noiden lisäksi kulussa on junat 1991 Pulsa–Vainikkala ja 1992 Vainikkala–Pulsa.

https://juliadata.fi/timetables?s=1991&d=16.6.2019
https://juliadata.fi/timetables?s=1992&d=16.6.2019
tallennettu

Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 953


« Vastaus #21 : Kesäkuu 27, 2019, 00:13:36 »

HVM 1009:n sivuilla on maininta: "Ei matkoja tiedossa". "Juliasta" löytyy aikataulut: 30.06.-19. MUS 1946/MUS 1947 Kv-Lvs-Kv, sekä 03.07.-19. MUS 1948/MUS 1947 Kv-Lvs-Kv. Mikähän on Lh-Lvs-Lh välin sn? Aikatauluissa on koko matkalle sn80, erittelemättä osuuksia tai tenderiedellä ajoja. Pitivätköhän nämä olla ns. "salaisia ajoja", mutta taisi tuo "ns ruksi" poistua.
tallennettu
Osku Reinikka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 21


« Vastaus #22 : Kesäkuu 27, 2019, 23:42:57 »

HVM 1009:n sivuilla on maininta: "Ei matkoja tiedossa". "Juliasta" löytyy aikataulut: 30.06.-19. MUS 1946/MUS 1947 Kv-Lvs-Kv, sekä 03.07.-19. MUS 1948/MUS 1947 Kv-Lvs-Kv. Mikähän on Lh-Lvs-Lh välin sn? Aikatauluissa on koko matkalle sn80, erittelemättä osuuksia tai tenderiedellä ajoja. Pitivätköhän nämä olla ns. "salaisia ajoja", mutta taisi tuo "ns ruksi" poistua.

Mitä sitten, mikä on tälläkertaa salapoliisiJorman pointti?
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 953


« Vastaus #23 : Kesäkuu 28, 2019, 00:55:55 »

"Salapoliisi Jormaa" ehkä hieman hiertää operaattorin avoimattomuus, kaikkea yritetään "peitellä" viimeiseen asti. Trafi on (EHKÄ) kiinnittänyt hieman huomiota myös noihin junan sn:iin (hurjia huhuja olen kuullut). Pelkään pahoin, että Trafin tutkinnat saattavat vaikuttaa myös muiden museo-operaatorien liikunnan vaikeutumisiin - toivottavasti eivät. No tuota.... 
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 224


« Vastaus #24 : Kesäkuu 28, 2019, 07:25:32 »

Minua kiinnostaisi tietää, miksi ensi sunnuntain "salaisen" ajon aikatauluissa matka kestää 5 tuntia Lahdesta Loviisaan vaikka vain 2 tuntia toiseen suuntaan? Tenderi edellä ajo ei moista eroa selitä!

Mielelläni olisin käynyt pitkästä aikaa kuvaamassa hienoa veturia hienolla radalla, mutta huomasin aikataulut vasta eilen ja sunnuntaiksi on tullut mietittyä jo muita menoja. Olisi mielestäni "harrastajaystävällisempää", jos myös tilausajoista tiedotettaisiin hieman avoimemmin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Erittäin salainen juna TAAS kulussa.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina