Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Avoin ohjaamon ovi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 136


« : Elokuu 16, 2019, 16:39:24 »

Tulin tänään reissuiltani kotiin kaksi yksikköisessä lähijunassa. Istuin jälkimmäisen rungon etuosaan ja huomasin ohjaamon oven olevan auki. Ajattelin että siivooja siellä tms vaikka ihmettelin, että aika outoa työskennellä hämärässä.

Juna lähti matkaan, ovi edelleen auki eikä ohjaamossa ollut minkäänlaista liikettä. Kävin heittämässä oven lukkoon ettei kukaan neropatti keksi mennä tekemään sinne minkään tasoista ilkivaltaa.

Nyt kysynkin teiltä, oi viisaammat: Olisiko ollut mahdollista että joku ohjaamoon päästyään olisi voinut aiheuttaa konkreettisen vaaratilanteen. Esim. irrottamalla yksiköt toisistaan/ottamalla ko. rungon hallintaan tms?
tallennettu
Jere Vainionpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2019, 18:04:15 »

Olin kerran näkemässä Sm2-yksikössä, kun ohjaamosta poistui henkilökuntaa, ja ovi näennäisesti meni lukkoon, mutta hetken kuluttua avautuikin ihan kokonaan. Ilmeisesti joissain yksiköissä on sitten vähän tiukempi lukko, jolloin ovi täytyy painaa kiinni vähän lujempaa. (Eräs kerta ovi taas ei meinannut avautua edes avaimella - lopulta lukon auettua veturinkuljettaja ei tahtonut saada avaintaan pois lukosta, muistaakseni juna jäi lähtöajastaan jälkeen pari minuuttia tuon takia).
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1742


« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2019, 22:04:56 »

Huomattavan kuluneena Abloyn Exec-lukko on sellainen, että avain ei lähde enää helposti irti. Tyyppivika kyseisessä lukkomallissa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2692


« Vastaus #3 : Elokuu 17, 2019, 22:44:15 »

No, ainakaan ihan tuosta vaan ei onnistu runkojen irrottaminen. Kyllä siinä pitää yhtä sun toista osata ensin tehdä. En tiedä tarkalleen mitä, koska ei kuulunut työtehtäviini, ja se on osaaminen olisi lähinnä saattanut johtaa siihen, että joku laiskamato olisi pyytänyt mua niin tekemään. Sellaisia laiskamatoja on todella vähän, mutta junahenkilökunnan joukossa heitä oli kuitenkin sen verran, että oletan heitä olevan ainakin yksi tai kaksi vekkienkin joukossa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2570


« Vastaus #4 : Elokuu 18, 2019, 03:48:07 »

No, ainakaan ihan tuosta vaan ei onnistu runkojen irrottaminen. Kyllä siinä pitää yhtä sun toista osata ensin tehdä. En tiedä tarkalleen mitä, koska ei kuulunut työtehtäviini, ja se on osaaminen olisi lähinnä saattanut johtaa siihen, että joku laiskamato olisi pyytänyt mua niin tekemään. Sellaisia laiskamatoja on todella vähän, mutta junahenkilökunnan joukossa heitä oli kuitenkin sen verran, että oletan heitä olevan ainakin yksi tai kaksi vekkienkin joukossa.

Sm5-yksiköissä, jollaisista luultavasti avauspostauksessa on ollu kyse, väli katkaistaan ajo-ohjaamosta. Melkoista laiskuutta vaatisikin, että pyytää jotain toista painamaan 40 cm päässä olevaa painiketta.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 256


« Vastaus #5 : Lokakuu 05, 2019, 10:57:34 »

Huomattavan kuluneena Abloyn Exec-lukko on sellainen, että avain ei lähde enää helposti irti. Tyyppivika kyseisessä lukkomallissa.
Ja ilmeisesti kuluman vähentämiseksi Sm5:n ohjaamoiden ovissa on kovan avaimen lisäksi sähkölukot, jotka aukeavat kulkutunnisteella näyttämällä sitä lukijalle.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Avoin ohjaamon ovi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina