Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« : Lokakuu 16, 2019, 09:46:12 »

https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oulun-kiviniemeen-tulee-patka-uutta-raidetta-jota-pitkin-malmijunat-ajavat-kainuusta-suoraan-etelaan-heikkilankankaalle-rakennetaan-kilometrin-pituinen-sivuraide/828580/
tallennettu

Don't panic.
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 274


« Vastaus #1 : Lokakuu 16, 2019, 20:06:22 »

Uutisessa: "Kolmioraide tulee käsittämään sekä henkilöliikennettä raskasta tavarajunaliikennettä."

Huh
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #2 : Lokakuu 16, 2019, 20:21:01 »

Uutisessa: "Kolmioraide tulee käsittämään sekä henkilöliikennettä raskasta tavarajunaliikennettä."

Huh

Ihmettelin itse samaa. Tietenkin jos puhuvat tuossa kolmion kaikista sivuista niin siinä tapauksessa...
tallennettu

Don't panic.
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #3 : Lokakuu 17, 2019, 00:16:52 »

Oulun kolmioraidehanke on Suomen rautateiden lähes 160-vuotisen olemassaolon aikana sikäli historiallinen virstanpylväs että se avaa ensimmäistä kertaa sähköistetyn ympyrän jossa voidaan ajaa suuntaa vaihtamatta rinkiä vaikka loputtomiin.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 405


« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2019, 05:43:10 »

Väyläviraston Riihimäen kolmioraide esittelyssä ainakin termi "kolmioraide" on sisältänyt kaikki kolmion raiteista. Siinä rakennettua osuutta käsitellään sanalla "yhdysraide".

Kalevalta puuttuu lisäksi samaisessa virkkeestä konjuktio... Varmaan on toimittajan ajatukset menneet sekaisin kirjoittaessaan artikkelia, jonkun google haulla haetun kolmioraide-selitteen kautta.
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #5 : Lokakuu 17, 2019, 14:44:41 »

Väyläviraston Riihimäen kolmioraide esittelyssä ainakin termi "kolmioraide" on sisältänyt kaikki kolmion raiteista. Siinä rakennettua osuutta käsitellään sanalla "yhdysraide"

Onkos Suomessa ollut kolmioraidetta jonka kaikki sivut olisi rakennettu kerralla?  Tai että kolmion  millään sivulla ei olisi ohittavaa liikennettä?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #6 : Lokakuu 17, 2019, 15:19:43 »

Onkos Suomessa ollut kolmioraidetta jonka kaikki sivut olisi rakennettu kerralla?  Tai että kolmion  millään sivulla ei olisi ohittavaa liikennettä?

Mitenkäs olisi Tiviän veturinkääntökolmio Parikkalassa? http://vaunut.org/kuva/53462
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #7 : Lokakuu 18, 2019, 16:34:47 »

Onkos Suomessa ollut kolmioraidetta jonka kaikki sivut olisi rakennettu kerralla?  Tai että kolmion  millään sivulla ei olisi ohittavaa liikennettä?

Mitenkäs olisi Tiviän veturinkääntökolmio Parikkalassa? http://vaunut.org/kuva/53462

Näitä kaluston kääntöön tarkoitettuja ja todennäköisesti kaikki sivut kerralla rakennettuja kolmioraiteita on ollut rataverkollamme useampiakin.

Parikkalan/Tiviän Tetrisuon lisäksi mieleen tulevat ainakin Petäjävesi, Linna, Pihtipudas, Taivalvaara ja Niinisalo. Muuhun kuin pelkkään suunnanvaihtoon tarkoitettuja ovat olleet mm. Teerikangas (Kannonkoski) ja Kollinmäki (Jämsä). Rakennettiinko esim. Salmivaaran ja Aavasaksan kolmioista kaikki sivut kerralla?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina