| 
			| 
					
						| Mikko Mäntymäki Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 520
 
 
 
 | 
								
								| «  : Lokakuu 19, 2019, 21:36:59 » |  | 
 
 Mikä selittää 26.10.2017 H384 alhaisen JP prosentin, noin alhaisella JP:llä en lähtisi junaa ajamaan. Dm12 4 aks, 65t,25,5m,JP 90t, JP% 138. |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Teemu Sirkiä Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 928
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #1 : Lokakuu 19, 2019, 22:59:41 » |  | 
 
 Mikä selittää 26.10.2017 H384 alhaisen JP prosentin, noin alhaisella JP:llä en lähtisi junaa ajamaan. Dm12 4 aks, 65t,25,5m,JP 90t, JP% 138.
 Jos Dm12-yksikön paino jarrupainoprosentin laskemista varten on 65 tonnia ja jarrupaino R-jarrulajille 90 tonnia, niin mitä muutakaan se prosentti olisi kuin 138? |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Miko Rautiainen Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 161
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #2 : Lokakuu 20, 2019, 01:28:39 » |  | 
 
 Mikä selittää 26.10.2017 H384 alhaisen JP prosentin, noin alhaisella JP:llä en lähtisi junaa ajamaan. Dm12 4 aks, 65t,25,5m,JP 90t, JP% 138.
 JP% 138 riittää JT:n mukaan nopeuteen 220 asti... (Vaatimus 135%). |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mikko Mäntymäki Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 520
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #3 : Lokakuu 20, 2019, 04:10:43 » |  | 
 
 Raportin tekijälle on tullut virhe, kun 10 tonnin JP:llä ei saa Dm12:sta kulkuun. |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Jorma Toivonen Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 1458
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #4 : Lokakuu 21, 2019, 10:07:47 » |  | 
 
 Ei nyt aukea minulle tämä jarrupainokeskustelu. Ainoat kirjoituksen alussa näkyvät jarrupainotiedot ovat ihan OK. Koko keskustelun käynti esimerkkitapauksesta on sikälikin ihmeellistä, kun junaa ei edes oltu ajateltu ajettavan – aiemmin aamulla Dragsvikissa tapahtuneen tasoristeysonnettomuuden takia kaikki loppupäivän paikut oli peruttu.SKS
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Topi Lajunen Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 2925
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #5 : Lokakuu 22, 2019, 13:33:46 » |  | 
 
 Tässä lienee kyse siitä, että Mäntymäki on nähnyt jonkin "raportin", jonka mukaan jossain junassa on ollut aivan päätön jarrupainotieto, ja nyt kyselee meiltä muilta asiasta, kertomatta mistä raportista ylipäätään on kyse. |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Jouni Hytönen Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 1865
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #6 : Lokakuu 23, 2019, 01:01:35 » |  | 
 
 Olikos Skogbyn tasoristeysonnettomuus noihin aikoihin? Sen tutkintaraportti?    |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mikko Mäntymäki Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 520
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #7 : Lokakuu 23, 2019, 14:21:38 » |  | 
 
 Tässä lienee kyse siitä, että Mäntymäki on nähnyt jonkin "raportin", jonka mukaan jossain junassa on ollut aivan päätön jarrupainotieto, ja nyt kyselee meiltä muilta asiasta, kertomatta mistä raportista ylipäätään on kyse.
  Raportti, R2017-03 Neljän ihmisen kuolemaan johtanut tasoristeysonnettomuus Raaseporissa 26.10.2017, linkki https://turvallisuustutkinta.fi/material/attachments/otkes/tutkintaselostukset/fi/raideliikenneonnettomuuksientutkinta/2017/J4JG5WeSt/R2017-03_Raasepori_TUTKINTASELOSTUS.pdf Tuossa ote raportista R2017-03, 2.6.1 Kulunrekisteröintilaitteet Junankulunrekisteröintilaitteen tietojen mukaan junansuurinsallittunopeus oli 120km/h,jarrupaino10 t jako konaispituus 26m. Juna lähti Karjaalta kello 7.37.23 sekäpysähtyi Dragsvikissä jaTammisaaressa ennen onnettomuutta.Juna kulki lähessuurintasallittuanopeutta lukuunottamatta Dragsvikin ja Tammisaaren väliä,jossa se kulki maksimissaan 63km/h.Törmäys tapahtui kulunrekisteröintilaitteentietojen mukaan kello7.59.30.Allaolevassataulukossa on esitetty junan kulku yksityiskohtaisemmin. |  
						| 
								|  |  
								| « Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2019, 17:28:16 kirjoittanut Mikko Mäntymäki » |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Teemu Sirkiä Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 928
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #8 : Lokakuu 23, 2019, 20:05:00 » |  | 
 
 Junan kulunrekisteröintilaitteen tietojen mukaan junan suurin sallittu nopeus oli 120 km/h, jarrupaino10 t ja kokonaispituus 26m.
 Kulunrekisteröintilaitteen tiedot eivät vastanne tässä todellisuutta, eikä raportti väitä faktana, että junan jarrupaino olisi ollut vain 10 tonnia. Moottorijunissa junan pituutta, painoa tai jarrupainoa ei syötetä JKV-laitteelle, vaan pelkästään kaluston tyyppi ja runkojen määrä. Näin ollen jarrupainoksi voinee tallentua mitä hyvänsä. |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mikko Mäntymäki Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 520
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #9 : Lokakuu 23, 2019, 20:41:35 » |  | 
 
 Minua vituttaa suoraan sanottuna nämä pilkunviilaajat, jos olen laivalla niin pitää olettaa et viestin lähetys katkeaa. Ollaanko yhtä mieltä että viestin osittainen katoaminen ei ole lähettäjän vika. Siihen vaikuttaa yhteyden toimivuus? Ja sit se miten tietokone toimii, monia kiroiluvirheitä on sattunut kun työkalut ei toimi, sun muut paskantärkeiljöiden keksimät oikopolut et yksin kertaiseen asiaan pitää varata 4 tuntia. |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Arto Lopia Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 482
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #10 : Lokakuu 23, 2019, 21:56:22 » |  | 
 
 Minua vituttaa suoraan sanottuna nämä pilkunviilaajat, jos olen laivalla niin pitää olettaa et viestin lähetys katkeaa. Ollaanko yhtä mieltä että viestin osittainen katoaminen ei ole lähettäjän vika. Siihen vaikuttaa yhteyden toimivuus? Ja sit se miten tietokone toimii, monia kiroiluvirheitä on sattunut kun työkalut ei toimi, sun muut paskantärkeiljöiden keksimät oikopolut et yksin kertaiseen asiaan pitää varata 4 tuntia.
 No tuskin viesteihisi vastanneet tietää sun olevan jossain laivassa tai ettei sun tietsikkas toimi kun ulkovessa ilman käyttäjän ummetusta. Ainakaan Teemua ei ehkä kannata väittää pilkunviilaajaksi, hän on kaikkea muuta. |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 
 Katujuna, ei saattana koskaan enää |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Mikko Mäntymäki Käyttäjä
 Poissa
 
 Viestejä: 520
 
 
 
 | 
								
								| « Vastaus #11 : Lokakuu 24, 2019, 16:36:11 » |  | 
 
 Minua vituttaa suoraan sanottuna nämä pilkunviilaajat, jos olen laivalla niin pitää olettaa et viestin lähetys katkeaa. Ollaanko yhtä mieltä että viestin osittainen katoaminen ei ole lähettäjän vika. Siihen vaikuttaa yhteyden toimivuus? Ja sit se miten tietokone toimii, monia kiroiluvirheitä on sattunut kun työkalut ei toimi, sun muut paskantärkeiljöiden keksimät oikopolut et yksin kertaiseen asiaan pitää varata 4 tuntia.
 No tuskin viesteihisi vastanneet tietää sun olevan jossain laivassa tai ettei sun tietsikkas toimi kun ulkovessa ilman käyttäjän ummetusta. Ainakaan Teemua ei ehkä kannata väittää pilkunviilaajaksi, hän on. Monta 100 tuhatta työtuntia olet uhrannut alalle. 30 vuotta harrastaneena voin "perkeleesti". |  
						| 
								|  |  
								|  |  tallennettu | 
 |  |  |