Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Dm12  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13 | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #25 : Marraskuu 22, 2020, 08:51:43 »

Nyt on jännä vika:

22.11.2020 klo 08.08
Poikkeus koskien taajamajunaa 760 Nurmeksesta Joensuuhun

Taajamajuna 760 Nurmeksesta Joensuuhun klo 06:35 ajaa teknisen vian vuoksi Joensuuhun pysähtymättä väliasemilla. Väliasemille pyritään saamaan takseja.


Olisiko voinut olla vikaa jäähdyttimessä eikä siten ole uskallettu pysähtyä lämpöjen nousemisen pelossa? Tuokin juna ajoi lopulta pysähtymättä vain Lieksaan asti, josta eteenpäin väliasemilla pysähdyttiin, Julian mukaan.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #26 : Marraskuu 22, 2020, 10:27:41 »

Nyt on jännä vika:

22.11.2020 klo 08.08
Poikkeus koskien taajamajunaa 760 Nurmeksesta Joensuuhun

Taajamajuna 760 Nurmeksesta Joensuuhun klo 06:35 ajaa teknisen vian vuoksi Joensuuhun pysähtymättä väliasemilla. Väliasemille pyritään saamaan takseja.


Olisiko voinut olla vikaa jäähdyttimessä eikä siten ole uskallettu pysähtyä lämpöjen nousemisen pelossa? Tuokin juna ajoi lopulta pysähtymättä vain Lieksaan asti, josta eteenpäin väliasemilla pysähdyttiin, Julian mukaan.

Mikäli tulkitsen Julian nopeuskarttaa oikein juna on pysähtynyt kaikilla aikataulun mukaisilla pysähdyspaikoilla. https://juliadata.fi/timetables?s=760&d=22.11.2020&speed=1
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #27 : Marraskuu 22, 2020, 11:07:13 »

Mikäli tulkitsen Julian nopeuskarttaa oikein juna on pysähtynyt kaikilla aikataulun mukaisilla pysähdyspaikoilla. https://juliadata.fi/timetables?s=760&d=22.11.2020&speed=1

Näin minäkin tulkitsen. Olisikohan ovissa ollut jotain vikaa?

(Tämän päivän 761 ja 762 on peruttu, viallinen Dm12 lähtenee kohta tyhjänä Pieksämäelle huoltoon.)
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1684


« Vastaus #28 : Marraskuu 22, 2020, 21:18:02 »

Nyt on jännä vika:

22.11.2020 klo 08.08
Poikkeus koskien taajamajunaa 760 Nurmeksesta Joensuuhun

Taajamajuna 760 Nurmeksesta Joensuuhun klo 06:35 ajaa teknisen vian vuoksi Joensuuhun pysähtymättä väliasemilla. Väliasemille pyritään saamaan takseja.


Taksi suattaa tulla tai olla tulemati. Venäläistä touhua 20-luvun Suomessa.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #29 : Joulukuu 16, 2020, 23:00:51 »

Pieksämäen ja Joensuun välillä tällä viikolla kulkeneet taajamajunat: tämän päivän 723 ja 724 (2 kpl).

Pieksämäen ja Joensuun väliltä tällä viikolla perutut taajamajunat: kaikki muut ainakin huomiseen 720:aan asti (11 kpl).
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #30 : Joulukuu 16, 2020, 23:11:00 »

Dm12-kaluston käytettävyys on yhä heikommalla tasolla. Mikä lie selittävänä tekijänä?
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #31 : Joulukuu 18, 2020, 10:34:15 »

Dm12-kaluston käytettävyys on yhä heikommalla tasolla. Mikä lie selittävänä tekijänä?

Ja mikä selittää sen, ettei Pm - Jns -junia voida tarvittaessa korvata Dr16+Ex-rungoilla? Ai niin, vaatii konduktöörin...
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 291


« Vastaus #32 : Joulukuu 18, 2020, 11:46:59 »

Dr16:sta on jatkuva pula, ei niitä riitä tällä hetkellä uusiin matkustajajuniin. Siitä toki voidaan erikseen keskustella että mistä tämä pula johtuu, ilmeisesti muutama "ihan hyvä" yksilö on romutettu lähivuosina...
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #33 : Joulukuu 21, 2020, 22:29:40 »

Päivän (21.12) viimeinen vuoro Tpe-Jy (H429) on peruttu, samoin huominen H420 Jy-Tpe kaluston (Dm12) teknisen vian vuoksi. Maanantai on ajeltu vain yhdellä yksiköllä Tpe-Keu-Tpe väliä, joka viimein sai tarpeekseen...
Paljonkohan on nykyään ympärivuorokautista kunnossapidon henk.kuntaa Tpe:n (Perkiön) varikolla?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2020, 23:18:05 kirjoittanut Jorma Toivonen » tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #34 : Joulukuu 27, 2020, 19:31:15 »

Uutiskynnys ylittyi... "Turvavälit pettivät täpö­täysissä taajama­junissa, osa matkustajista istui lattioilla – näin VR selittää":

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007706478.html
tallennettu
Vertti Kontinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 29


« Vastaus #35 : Joulukuu 27, 2020, 21:40:41 »

Eikös jossain VR:n raportissa puhuttu Dm12 yksiköiden pitämisestä liikenteessä vielä vähintään seuraavat kymmenen vuotta? Mitä niillä matkustanut ja niitä seurannut, olisi ihme jos ne edes viittä vuotta liikkuisivat...
tallennettu
Vertti Kontinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 29


« Vastaus #36 : Joulukuu 27, 2020, 21:46:46 »

Dm12-kaluston käytettävyys on yhä heikommalla tasolla. Mikä lie selittävänä tekijänä?

Ja mikä selittää sen, ettei Pm - Jns -junia voida tarvittaessa korvata Dr16+Ex-rungoilla? Ai niin, vaatii konduktöörin...

Jos minulta kysytään, niin vakiona ajettavaa veturivetoista junaa vaatisivat kaikki yli puolitoista tuntia kestävät taajamajunavuorot.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #37 : Joulukuu 28, 2020, 00:26:53 »

VR:n ns. selitys vuorolle Vlp-Tpe: Varauksia (pidemmille matkoille?) alle 50 kpl. Osa matkustajista käyttää asemien automaatteja ja jokunen haluaa lunastaa lippunsa vasta junan (toimivasta?) automaatiista. Ilmeisesti nämä eivät kirjaudu lainkaan varaustilanteeseen? Muutaman vuoron kohdalla lienee paikallaan ottaa käytäntöön vanha matkustaja-laskenta.

Entä nämä vikaantuneet yksiköt? Onko varikoilla enää riittävästi henkilökuntaa huoltoon/korjaukseen? Aikoinaan kuulin kuljettajan maininneen, että Perkiössä olisi YKSI henkilö huollossa - pahoitteli junan myöhään jäämistä (Tpe-Hpk), että joutui itse perehtymään syntyneeseen "ovi-vikaan" - joutui lopulta lukitsemaan toimimattoman oven.
tallennettu
Antti Kukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #38 : Joulukuu 28, 2020, 11:57:28 »

Olisi myös mielenkiintoista tietää kuinka paljon vankkajunien matkustajista ovat haamuja eli pummilla menijöitä? Omien havaintojeni mukaan vankoissa on alle viiden prosentin todennäköisyys päästä/joutua lipuntarkistukseen. Otanta on vuosilta 2017-2020 ja "kärähdykset" 2018 ja 2019
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #39 : Joulukuu 28, 2020, 15:25:31 »

Olisi myös mielenkiintoista tietää kuinka paljon vankkajunien matkustajista ovat haamuja eli pummilla menijöitä? Omien havaintojeni mukaan vankoissa on alle viiden prosentin todennäköisyys päästä/joutua lipuntarkistukseen. Otanta on vuosilta 2017-2020 ja "kärähdykset" 2018 ja 2019

Minä taas olen tullut tarkastetuksi vuoden aikana kahdella Dm12-reissulla kolmesta eli 66,6%.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #40 : Joulukuu 28, 2020, 15:26:59 »

28.12.2020 klo 14.30
Muutoksia junaliikenteessä Iisalmen ja Ylivieskan välillä

Seuraavat junat korvataan linja-autolla Iisalmen ja Ylivieskan välillä junan teknisen vian vuoksi:

- H 495 Iisalmesta klo 16:45 Ylivieskaan
- H 496 Ylivieskasta klo 19:12  Iisalmeen, linja-auto pääsee lähtemään Ylivieskasta arviolta n. klo 19:20-19:30

Linja-auto ajaa kaikien väliasemien kautta poislukien Runni jossa käy taksi junan aikataulunmukaisena lähtöaikana. Lähtöpaikka junaa korvaavalle linja-autolle Ylivieskassa on vanhan linja-autoaseman/ ravintola 10-kerhon eteläpuolelta ja Iisalmessa aseman edestä kaupungin puolelta.


28.12.2020 klo 15.21
Muutoksia junaliikenteessä Nurmes - Joensuu välillä

Seuraavat taajamajunat ovat peruttu ja korvataan linja-autoilla sekä takseilla kaustovian vuoksi:

Maanantai 28.12
- H 762 Nurmes - Joensuu klo 15:40
- H 763 Joensuu - Nurmes klo 18:00

Tiistai 29.12
- H 760 Nurmes - Joensuu klo 06:35

Nurmeksesta lähtee tilataksi junan lähtöajan mukaisesti ja ajaa seuraavasti: Nurmes - Kohtavaara- Höljäkkä - Kylänlahti - Vuonislahti - Joensuu. Taksi lähtee Nurmeksesta aseman parkkipaikalta.
Linja-auto lähtee Lieksasta junan lähtöajan mukaisesti ja ajaa Uimaharjun ja Enon kautta Joensuhun.

Joensuusta Nurmekseen lähtee linja-auto, joka kiertää kaikkien väliasemien kautta Nurmekseen. Lähtöpaikka Joensuussa on aseman edestä kaupungin puolelta.



Käyttökelpoisten Dm12:ien lukumäärä näyttää nyt olevan viisi (5).
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 290


« Vastaus #41 : Joulukuu 28, 2020, 20:25:20 »

Tuskinpa VR noita enää tilaa, mutta onko noiden valmistajalla vielä tuotantolinja pystyssä jossain missä noita voisi tulla lisää?
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #42 : Joulukuu 28, 2020, 22:25:28 »

Mikä noissa vankoissa nyt oikein mättää kun tuntuvat jatkuvasti olevan telakalla?
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #43 : Joulukuu 28, 2020, 23:09:07 »

Olisikohan aika VR:llä "vaihtaa merkkiä"? Myydä tai luovutta Dm12-kalusto halvalla haluavalle "yritykselle" - halvaksi ei varmaan tule ajeluttaa päivittäin kalustoa Pieksämäelle korjaukseen ja tilata linja-autoja peruttujen junavuorojen tilalle. Aikoinaan hylättiin Dm11-sarja mm. liian raskaana (?), Dm12 lähes 10tn:a painavampi ja hylätyssä enemmän istumapaikkoja...

Virossa Elronilla on 20kpl:a diesel-Flirtejä - ovatko kaikki  työllistettyjä (?) - vuokrataan...

Stadler noita Flrtejä valmistaa, myös Viroon (1520mm raideleveys). Uutuutena näyttäisi olevan BMU-hybridi.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #44 : Joulukuu 29, 2020, 00:04:41 »

Olisikohan aika VR:llä "vaihtaa merkkiä"? Myydä tai luovutta Dm12-kalusto halvalla haluavalle "yritykselle" - halvaksi ei varmaan tule ajeluttaa päivittäin kalustoa Pieksämäelle korjaukseen ja tilata linja-autoja peruttujen junavuorojen tilalle. Aikoinaan hylättiin Dm11-sarja mm. liian raskaana (?), Dm12 lähes 10tn:a painavampi ja hylätyssä enemmän istumapaikkoja...

Virossa Elronilla on 20kpl:a diesel-Flirtejä - ovatko kaikki  työllistettyjä (?) - vuokrataan...

Stadler noita Flrtejä valmistaa, myös Viroon (1520mm raideleveys). Uutuutena näyttäisi olevan BMU-hybridi.

Sellainen hybridi Flirt sopisi Tampereen kaupunkiseudun lähiliikenteeseen vallan mainiosti.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #45 : Joulukuu 29, 2020, 08:06:36 »

Olisikohan aika VR:llä "vaihtaa merkkiä"? Myydä tai luovutta Dm12-kalusto halvalla haluavalle "yritykselle" - halvaksi ei varmaan tule ajeluttaa päivittäin kalustoa Pieksämäelle korjaukseen ja tilata linja-autoja peruttujen junavuorojen tilalle. Aikoinaan hylättiin Dm11-sarja mm. liian raskaana (?), Dm12 lähes 10tn:a painavampi ja hylätyssä enemmän istumapaikkoja...

Virossa Elronilla on 20kpl:a diesel-Flirtejä - ovatko kaikki  työllistettyjä (?) - vuokrataan...

Stadler noita Flrtejä valmistaa, myös Viroon (1520mm raideleveys). Uutuutena näyttäisi olevan BMU-hybridi.

Sellainen hybridi Flirt sopisi Tampereen kaupunkiseudun lähiliikenteeseen vallan mainiosti.

Saa myös akku/sahko hybridinä.Ainakin winkkiä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #46 : Joulukuu 29, 2020, 11:51:45 »

Ei mahdu Viron FLIRT meille. Kori on 30 cm suomalaista leveämpi. Tai mahtuu kyllä, jos koko infra siltä osin muutetaan.
SKS
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #47 : Tammikuu 15, 2021, 14:52:47 »

15.01.2021 klo 06.17
Muutoksia junaliikenteessä Hanko-Karjaa -välillä

Korvaamme kaikki taajamajunat toistaiseksi Hangon ja Karjaan välillä linja-autoilla junan teknisen vian vuoksi. Linja-autot lähtevät rautatieasemalta ja kiertävät Tammisaaren kautta. Muilla seisakkeilla käy tilataksi. Pyydämme asiakkaitamme huomioimaan, että linja-auton matka-aika on pidempi kuin junan.


15.01.2021 klo 11.23
Muutoksia junaliikenteessä Parikkala-Savonlinna -välillä

Korvaamme kello 16:30 asti kaikki taajamajunat Savonlinnan ja Parikkalan välillä linja-autoilla koko matkaltaan teknisen vian vuoksi. Linja-autot lähtevät Savonlinnassa Kauppatorin linja-autopysäkiltä, muilla asemilla aseman edestä ja kiertää kaikkien väliasemien kautta. Linja-auton matka-aika on pidempi kuin junan.

Ensimmäinen junalla liikennöitävä vuoro on H 747 klo 16:37 Parikkalasta Savonlinnaan.


15.01.2021 klo 13.10
Muutoksia junaliikenteessä Tampere-Keuruu välillä

Kaikki taajamajunat Tampereen ja Keuruun välillä korvataan kello 16 asti linja-autoilla junan teknisen vian vuoksi. Linja-autot lähtevät rautatieasemalta ja kiertävät väliasemien kautta. Linja-auton matka-aika on pidempi kuin junan.

Ensimmäinen junalla liikennöitävä vuoro on H 427 Tampereelta klo 16:16 Keuruulle.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #48 : Tammikuu 17, 2021, 15:16:28 »

On sunnuntai, viikon vilkkain matkustuspäivä. Sen takia VR on tehnyt kaikkensa ja saanut ajoon peräti seitsemän (7) Dm12:ta (Iisalmi–Ylivieska 2, Hanko–Karjaa edelleen 0, muualla 1 / yhteysväli).

Yksi Dm12 on seissyt perjantaista lähtien Riihimäellä. Tänään sitä melkein yritettiin sieltä siirtää.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #49 : Tammikuu 18, 2021, 00:00:53 »

Dr16:sta on jatkuva pula, ei niitä riitä tällä hetkellä uusiin matkustajajuniin. Siitä toki voidaan erikseen keskustella että mistä tämä pula johtuu, ilmeisesti muutama "ihan hyvä" yksilö on romutettu lähivuosina...
Eräälle nimeltä mainitsemattomalle vastaavalle ne ovat melkomoinen piikki lihassa ja ne yritetään kaikin keinoin saada pois. Esimerkiksi 2807 ja 2808 romutus olivat älytön aivopieru kun monet pitivät 2807 parhaimpana ja oli täysin ajokunnossa. Jos näitä huollettaisiin niin kuin pitäisi ja ennakkohuolto toimisi niin olisivat luotettavia. Myös laajennetut huollot keskeytettiin kun ei tullut rahoitusta ja valakkoihinhan oli suunniteltu Dv12 tyyppistä käynnistysjärjestelmää jolla olisi käynnistymisen luotettavuutta saatu parannettua.

Tässä selviteltiin syitä että miksi on laitettu Dr16 hinaukseen niin siellä oli aivan naurettavia syitä kuten esim. Apunäytön kello näyttää väärää aikaa -> veturi hinaukseen.
En tiedä onko tarkoitus saada näyttämään veturisarja huonossa valossa vai mikä tässä on ideana.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2021, 03:08:45 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Dm12  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina