Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Miten kouluttaa tulokasta?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« : Tammikuu 21, 2020, 22:27:55 »

Tein tuollaisen muistilapun Sm1-6 kalustoon monikäytössä. Miten lähteä kouluttamaan vasta-alkanutta? Pitäisi lähteä JT:stä ja sähköratamääräyksistä. Samoja muistiinpanoja käytän itse siksi siinä on tarkempia tietoja.


* SM1-SM6 MUISTIO.JPG (184.37 kilotavua, 1024x649 - tarkasteltu 566 kertaa.)
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #1 : Tammikuu 21, 2020, 23:47:59 »

Mikko, mikäli viimeinen sarake merkannee vaunujen lukumäärää, 2xSm3 kohdassa pieni virhe.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #2 : Tammikuu 22, 2020, 00:17:55 »

Mikko, mikäli viimeinen sarake merkannee vaunujen lukumäärää, 2xSm3 kohdassa pieni virhe.

Totta kaikki pitäisi kirjoittaa alkuun lyijykynällä ja sen jälkeen vahvistaa kuulakärkikynällä... Itse käytän muistiota joka on melkein sopiva veturinkuljettajalle. Noh, aika osoitaa teinkö oikein? Tulokkaalle haluan parhaat lähtökohdat harrastuksen aloittamiseen, tukenaan hän voi käyttää tietokantaa jota olen kehittänyt jo 20 vuotta, parempi niin ettei työ mene hukkaan".

// lainaus fiksattu
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2020, 11:01:02 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #3 : Tammikuu 22, 2020, 01:37:20 »

Sm6:n jarrupainoissa on 10 tonnia liikaa per yksikkö. Oikeat JP:t ovat 650 ja 1300.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #4 : Tammikuu 22, 2020, 12:11:55 »

Sm6:n jarrupainoissa on 10 tonnia liikaa per yksikkö. Oikeat JP:t ovat 650 ja 1300.

Korjaan asian, en viitsi ruveta koko taulukkoa uudelleen kirjoittamaan.

Minun mielestäni vasta-alkanut pitää ensinkouluttaa toimimaan sähköistetynraiteen alla sen jälkeen tulee JT.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #5 : Tammikuu 22, 2020, 12:27:57 »

Minun mielestäni vasta-alkanut pitää ensinkouluttaa toimimaan sähköistetynraiteen alla sen jälkeen tulee JT.

Siihen on olemassa ratatyöturvallisuuden koulutusohjelma. Turva-koulutuksia järjestetään ympäri maata. Iskee silmää
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #6 : Tammikuu 23, 2020, 11:39:19 »

Eikö tämä ole jo aika tiukkaa asiaa vasta-alkajalle? Hymyilee Vaikka jonkun pienen koululaisen kanssa vähän karkeammankin tason johdatus toimisi. Enkä sen pienen koululaisen kanssa olisi niinkään huolissani siitä, ovatko turvakurssin opit jo hallussa vaan että tietää, mille alueille ei kannata lähteä omin päin seikkailemaan.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #7 : Tammikuu 23, 2020, 18:44:22 »

Verrattuna RHK:n aikoihin niin tämä on kevyttä. Nyt puhutaan lähtö tiedoista.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #8 : Tammikuu 24, 2020, 18:40:56 »

Saatanan tylsää tänään ajelin huvikseni lentokenttä rataa.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #9 : Helmikuu 04, 2020, 16:35:26 »

Sm6:n jarrupainoissa on 10 tonnia liikaa per yksikkö. Oikeat JP:t ovat 650 ja 1300.


Korjasin tiedot kalustotietokantaan.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #10 : Helmikuu 05, 2020, 22:39:49 »

Mikko, mikäli viimeinen sarake merkannee vaunujen lukumäärää, 2xSm3 kohdassa pieni virhe.
Saatana siinä tuli virhe.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Miten kouluttaa tulokasta?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina