Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Haapamäen kalusto  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« : Maaliskuu 30, 2020, 11:13:19 »

Tutkimalla vaunut.orgin sekä HMVY:n sivuston kuvia ja tekstejä, olen koonnut listan kaikesta raidekalustosta joka Haapamäellä majailee. Muutosvuodet ovat E. J. Rintamäen mainioita täydennyksiä kuvien kommenteissa.

Vieläkö löytyy lisättävää kalustoa? Tai muutosehdotuksia?

A 19 < BT 01332 ( 1970 ) < Ci 2336 ( 1952 )
A 50 ( 1989 ) < Eikt 23613 ( 1971 )
A 91 ( 1916 )
A 99 ( 1949 ) < Cm 2155 ( 1920 ) ( kori hajoamassa )

BG 030189-5
BG 040095 < Eis 22730 ( 1952 )
BG 040132 ( 1981 ) < Po 9837 ( 1957 )
BG 04103-8 ( punnusvaunu )
BG 04628-4 < Gd ( ks. kuva )

BGo 0199097

BH 061229-1 < Hk

Bjurström-lokomoottori ( kuva )
Bjurström-lokomoottori ( kuva )

Borsig 10933 ( 1923 ) ( höyrysäiliöveturi )

BSvs 0199556-9 < Svs

BT 01155 ( 1959 ) < Cm 2157 ( 1920 )
BT 01392 ( 1982 ) < CEm 2457 ( 1971 ) < Em 2457 ( 1952 )

CEit 2652 ( 1961 )

CEiv 5612 ( 22.12.1966 )

CEm 2460 / 50 10 7029 460 ( rekisteröity CEm-sarjaan 2013 ) < Em 2460 ( 1952 )

CEmt 24040 ( 1973 )
CEmt 24113 ( 1984 )
CEmt 24114 ( 1984 )

Cht 2365 ( 1972 )

Cmc 24902 ( 1991 ) < A 2 ( 1970 )

Dm2 13

Dm7 4114 ( 1958 )
Dm7 4120 ( 1958 )
Dm7 4185 ( 1961 )
Dm7 4187 ( 1961 )
Dm7 4209 ( 1962 )
Dm7 4215 ( 1962 )

Dm9 5121 ( 11.11.1966 )
Dm9 5122 ( 11.11.1966 )
Dm9 5123 ( 22.12.1966 )
Dm9 5124 ( 22.12.1966 )

Dr12 2216 ( 1.1.1976 ) < Hr12 2216 ( 1960 )

Dr13 2343 ( 1.1.1976 ) < Hr13 2343 ( 1965 )

Dv12 2720 ( 1.1.1976 ) < Sr12 2720 ( 1967 )

Dv15 1991 ( 1.1.1976 ) < Vv15 1991 ( 1961 )

Dv16 2038 ( 1.1.1976 ) < Vv16 2038 ( 1962 )

EFi 22380 ( 19xx ) < Ei 22256 ( 1947 )
EFi 22395 ( 1953 ) < Ei 22184 ( 1939 )

EFiab 11599 ( 1959 )

EFit 23513 ( 1969 )
EFit 23552 ( 1985 )
EFit 23564 ( 1986 )

Ei 22087 ( 1931 ) < Ei 2932 ( 1925 )
Ei 22314 ( 1950 )
Ei 22333 ( 1950 )
Ei 22612 ( 1939 )
Ei 22757 ( 1952 )
Ei 22763 ( 1952 )
Ei 22771 ( 1953 )
Ei 22793 ( 1953 )
Ei 22794 ( 1953 )
Ei 22797 ( 1953 )
Ei 22799 ( 1953 )

Eiab 12004 < Eia 12004 ( 1962 )

Eik 22362 ( 1995 ) < Ei 22754 ( 1952 )

Ein 23270 ( 1994 ) < Eit 23270 ( 1985 )

Eip 23164 ( 1994 ) < Eit 23164 ( 1980 )

Eipt 27376 ( 2 / 2004 ) < Ci 27376 ( 1998 ) < Cht 2376 ( 1976 )

Eit 23002 ( 1961 )
Eit 23104 ( 1974 )
Eit 23114 ( 1974 )

ELht 23321 ( 1986 ) < Eht 23321 ( 1976 )

Em 2186 < Cm 2186 ( 1956 )

Etv 900211-4 ( Tuulia-lumiaura )

Etv-Rto 23 ( Etvla 90 10 0592 023-5 )

Etv-Rto 190 ( H9 / Hv3 642:n tenderistä tehty vesakonmyrkytysvaunu )

F 3525 ( 1942 )
F 3703 ( 1938 )
F 3704 ( 1938 )

Fo 22508 ( 2012 ) < XG 040302 < BG 040092 ( 1973 ) < Fo 22508 ( 1928 )

G.A.S. n:o 4 < Hdk 99393 ( G.A.S. Mänttä )

Gb 50433
Gb 57287
Gb 57389-9
Gb 57403-8
Gb 57547 < XG 030351
Gb 57548

Gbk 45889-3
Gbk 46335-6
Gbk 46464-4
Gbk 67428-8

Gbkk 47228-2
Gbkk 47429-6
Gbkk 47437-9
Gbkk 47546-7

Gbl 48018-6
Gbl 48028-3
Gbl 48486-5
Gbl 48724-9

Gblk 51382-0

Gbp 56324 < BG 030097-0 < Gbp 56324

Gd 40166

Ggb 34415-0

Ggk 33841

Gk 41001-9 < XG 032209-9 < Gk 41001-9

Gks 43005 ( kuva )

Gmz 16247

Go 199007 tai Go 199154 tai XGo 0199154 ( ks. kuvat )
Go 199035
Go 199153-8
Go 199351

Gob 199385

H 108991-1 < Hk
H 109026-5 < Hk
H 109049-7 < Hk

Hdk 99393 ( 1939 )
Hdk 99713

Henschel 23824 ( 1937 ) ( höyrysäiliöveturi )

Hk 108935-8
Hk 109042-2 < H 109042-2 < Hk 109042-2

Hka 109966-2

Hk5 497 ( 1942 ) < H6 497

Hv2 680 ( 1942 ) < H9 680

Hv3 998 ( 1942 ) < H9 998

Hv4 742 ( 1942 ) < H7 742
Hv4 751 ( 1942 ) < H7 751

Hr1 1000 ( 1942 ) < P1 1000 ( 1939 )
Hr1 1002 ( 1942 ) < P1 1002 ( 1937 )
Hr1 1003 ( 1942 ) < P1 1003 ( 1939 )
Hr1 1004 ( 1942 ) < P1 1004 ( 1939 )
Hr1 1005 ( 1942 ) < P1 1005 ( 1940 )
Hr1 1010 ( 1949 )
Hr1 1014 ( 1955 )
Hr1 1019 ( 1955 )
Hr1 1020 ( 1957 )

Kas 104114
Kas 104328

Kasl 104669

KCik 2071 ( 1956 ) < KDik 2071 ( 1954 )

KDh3 ( Jenbach DH 400 B 30 ) ( 1959 )

Л-2196 ( 1953 ) ( kuva )

Lv-Rto 85 ( Ardelt-nosturin apuvaunu )
Lv-Rto 101
Lv-Rto 179 < BG 04396 < Gdt < Gd 40802 ( kuva )

M 83074
M 83381-4

Ma 86220

Mas 88423-9
Mas 88434-6
Mas 88471-8

Move51h / Vv13 1786 / Tve3 487 "Ähky" ( kuva )
Move51h ( kuva ) ( Seikun saha )
Move51h ( 1962 ) ( kuva + uusi kuva)

Move51m / Vv14 / Tve3 "Puhku" ( kuva 27.3.2020 )

Ok 70198 < XOk 071002-0 < Ok

Om 76169

P 9931 < XG 030547 ( 1989 ) < BG 030120 ( 1977 ) < P 9931 ( 1953 )
P 9935 < P 355 ( 1871 )

Pg 1257

Po 9822
Po 9843 ( 1959 ) ( vain alusta )

Pot 10002 ( 1967 )

Pr2 1800

Rau Rto 11 ( 1961 )

Rbkt 26907 ( 1993 ) < Eikt 23608 ( 1968 )

Rk 27813 ( 12 / 1996 ) < Rkt 23813 ( 1976 )

Rkt 23808 ( 1975 )
Rkt 23839 ( 1986 )

Rt 23705 ( 1972 )

Sal 15260
Sal 15261

Sfc 15622

Silk 14702
Silk 14752

Sso 16045-7 ( 1965 )

Sti 15349-4

TЭ-3397 ( 1947 ) < BR 52 3397 ( 1943 ) ( kuva )

Tk2 419 ( 1942 ) < K2 419

Tk3 1104 ( 1943 )
Tk3 1111 ( 1944 )
Tk3 1129 ( 1945 )
Tk3 1130 ( 1945 )
Tk3 1135 ( 1946 )
Tk3 1136 ( 1947 ) ( tenderi on veturista Tk3 1111 )
Tk3 1139 ( 1947 )
Tk3 1140 ( 1947 )

Tka3 279 ( 1970 ) < Tka-Lko 29 ( 1968 )
Tka3 301 ( 1970 )

Tka4 104

Tnk-Rto 16 ( Ardelt-nosturi )

Tr1 1030 ( 1942 ) < R1 1030 ( 1940 )
Tr1 1055 ( 1953 )
Tr1 1057 ( 1953 )
Tr1 1067 ( 1953 )
Tr1 1071 ( 1953 )
Tr1 1082 ( 1955 )
Tr1 1087 ( 1955 )
Tr1 1092 ( 1957 )
Tr1 1093 ( 1957 )
Tr1 1094 ( 1957 )
Tr1 1095 ( 1957 )

Trr 351 ( 1974 ) < Trr-Vo 1 ( 1970 ) < Trr-Hto 1 ( 1966 ) < Trr-Lko 14 ( 1965 ) < Lko-KK 14 ( 1958 ) ( vuodesta 1977 80-luvun lopulle Lahden lasitehtaalla ilman numeroa )
Trr 359 ( 1970 ) < Trr-Lko 22 ( 1965 ) < Lko-KK 22 ( 1958 )
Trr 370 ( 1970 ) < Trr-Lko 34 ( 1965 ) < Lko-KK 34 ( 1959 )
Trr 375 ( 1970 ) < Trr-Lko 39 ( 1965 ) < Lko-KK 39 ( 1959 )
Trr ( kuva + kuva ) ( ei numeroa, Tampella 964/1954 ) ( Finnish Chemicals Äetsä / Joutseno )

Tv1 609 ( 1942 ) < K3 609 ( 1917 )

Tv2 618 ( 1942 ) < K4 618

Tve1 422 ( 1972 ) < Tve 422 ( 1970 ) < Tve-Lko 31 ( 1969 ) < Tve-Ko 31 ( 1966 ) < Tve-Lko 8 ( 1962 ) < Lko V 8 ( 1959 )

Tve-Ko 3 ( 1962 ) < Vk12 103 ( 1953 ) < Mt 103 ( 1937 )

Vr1 660 ( 1942 ) < L1 660 ( 1921 ) ( Vt 23:n varressa "muistomerkkinä" )
Vr1 666 ( 1942 ) < L1 666 ( 1923 )
Vr1 788 ( 1942 ) < L1 788 ( 1927 )
Vr1 789 ( 1942 ) < L1 789 ( 1927 )

Vr2 953 ( 1942 ) < D1 953 ( 1931 ) ( muistomerkkiveturi )

Vr3 753 ( 1942 ) < O1 753

Vr5 1422 < Vr4 1422

XE 0611 ( 1993 ) < BE 0720 ( 1965 ) < Ek 1016 ( 1927 ) ( kori hajoamassa )
XE 0661 ( 1991 ) / BE 0751

XG 030215-8
XG 030294-3
XG 030513-6
XG 030550-8 < Gbk 46473-5
XG 031126-6 < Gb
XG 031127-4
XG 031143-1
XG 031352

XGo 0199106
XGo 0199157-9 < Go 199157

XH 061523-7 < Kas

XL 047364 < Ga 6119 ( 1898 )

XOkp 71861 < Okp
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2023, 07:46:03 kirjoittanut Jimi Lappalainen » tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 680


« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2020, 13:22:19 »

Kiitoksia suuresti!  Lista ja mahdolliset korjaukset ovat suuriarvoista tietoa.
Seuraava etenemisvaihe, jos voimia riittää, olisi kirjata kunkin esineen haltija.
Listassa on HMVY:n, Veturipuiston ja Rautatiemuseon tai epämääräisesti Ex-VR:n kalustoa, mahdollisesti muidenkin. Määrällisesti suurin osa on ulkona ja vain joskus vähän suojattuna.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #2 : Maaliskuu 30, 2020, 16:47:59 »

Suurimmalle osalle matkustajavaunuja pitäisi löytyä valmistusvuosi tämän sivuston vaunuluettelosta. http://www.resiinalehti.fi/artikkeli/17
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #3 : Maaliskuu 30, 2020, 19:36:11 »

Vk12 103 on ainakin yksi joka puuttuu listasta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 30, 2020, 19:51:25 »

Myös uusimmat tulokkaat Ein 23270 ja XG 031352 puuttuvat listasta.
http://vaunut.org/kuva/137705
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #5 : Maaliskuu 31, 2020, 04:28:12 »

Kiitos Juhani, Panu ja Johannes; päivitetään. Myös kaikkien neljän Move51-veturin nykytola olisi mielenkiintoista nähdä Hymyilee


Lainaus
Go 199007 tai Go 199154 tai XGo 0199154 ( ks. http://vaunut.org/kuvat/?tt=22&i1=XGo&i2=0199154 )
Onko tietoa tämän vaunun oikeasta numerosta ja tunnuksesta?

Lainaus
Gks (numero? ks. http://vaunut.org/kuva/92794 )
Onko tietoa tämän vaunun numerosta?

Lainaus
Näillä ei varmaan kerta kaikkiaan ole numeroa?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #6 : Maaliskuu 31, 2020, 14:08:50 »

Aika hurja lista. Ihme että mahtuvat Haapamäelle.  Järkyttynyt
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #7 : Maaliskuu 31, 2020, 20:26:39 »

Aloitusviestiin lisätty matkustajavaunuille valmistusvuosia matkustajavaunuluettelon tietojen perusteella.

Huomaa uusi kysymys vaunun Eik 22362 kohdalla!
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #8 : Maaliskuu 31, 2020, 21:53:51 »

Aika hurja lista. Ihme että mahtuvat Haapamäelle.  Järkyttynyt

Museokäytössä olevien raiteiden yhteispituus on noin viisi kilometriä. Toki tästä on hyötypituutta hieman vähemmän, mutta kyllä sinne tuollainen partti mahtuu jotenkuten. Sitten se, miten tällaista kokonaisuutta on mahdollista pitää yllä niin, että henkilöiden työ ei muutu raskaaksi kaaokseksi, on oma lukunsa. Se ei nimittäin todennäköisesti ole mahdollista. En malta olla puuttumatta siihen, kuinka yhdistyksen hallituksen toiminta on ollut ajattelematonta ja resursseja hukkaavaa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2020, 22:07:52 kirjoittanut Juhani Pirttilahti » tallennettu
Niko Padatsu
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #9 : Huhtikuu 01, 2020, 09:24:45 »

Pr1 776 on rautatiemuseossa, Hyvinkäällä.
XT 01614 on siirretty Ouluun vuoden 2018 aikana

Lisäksi listasta puuttuvat ainakin:

BG 04103 eli ns. punnusvaunu

Hv4 742
Hv4 751

Ok < XOk 071002-0

Sti 15349-4
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 10:22:27 kirjoittanut Niko Padatsu » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #10 : Huhtikuu 01, 2020, 11:49:54 »

Kiitos, listaa päivitetty.

Tämä informaatiopätkä on pakko säilyttää Hymyilee
XT 01614 ( 1985 ) < BT 01323 ( 1970 ) < Ei 22117 ( 1931 ) < Ei 2801 ( 1931 ) ( muutettu siis eri numerolle jo samana vuonna )
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #11 : Huhtikuu 01, 2020, 13:52:12 »

Ok < XOk 071002-0

Onko siis tämä vaunu muutettu Ok-sarjaan?

Ovatko kaikki nämä vaunut seisomassa Haapamäellä edelleen? Myös Uac-vaunut?
(Muokattu linkki toimivaksi!)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 18:04:36 kirjoittanut Jimi Lappalainen » tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Niko Padatsu
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #12 : Huhtikuu 01, 2020, 16:40:43 »

Onko siis tämä vaunu muutettu Ok-sarjaan?
Kyllä juuri tuon vaunun pitäisi nykyään totella litteraa Ok 70'198

Ovatko kaikki nämä vaunut seisomassa Haapamäellä edelleen? Myös Uac-vaunut?
Tähän vastaamista auttaisi paljon jos linkki johtaisi johonkin mutta ainakin Uac-vaunut ovat hävinneet ratapihalta jokunen vuosi sitten.

Ja muutama puuttuva kalustoyksikkö lisää:

Eit 23114

Tk3 1111

XH 061523-7

Sekä tämä kahden säiliövaunun välissä näkyvä epämääräinen pankkovaunu, jonka laatasta selviää alkuperäksi
Hdk 99393 vuodelta -39.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 17:48:15 kirjoittanut Niko Padatsu » tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #13 : Huhtikuu 01, 2020, 18:03:52 »

Onko siis tämä vaunu muutettu Ok-sarjaan?

Kyllä juuri tuon vaunun pitäisi nykyään totella litteraa Ok 70'198

Ja muutama puuttuva kalustoyksikkö lisää:

Eit 23114

Tk3 1111

XH 061523-7

Sekä tämä kahden säiliövaunun välissä näkyvä epämääräinen pankkovaunu, jonka laatasta selviää alkuperäksi Hdk 99393 vuodelta -39.

Kiitos, päivitetään nämä. Pankkovaunu ei siis ole G.A.S. n:o 4 kuten kuvassa 104459 puhutaan? Vai onko se nimenomaan alun perin Hdk ja siitä sitten muutettu Mäntän vaunuksi?

Tähän vastaamista auttaisi paljon jos linkki johtaisi johonkin

Olipa viestissäni tyhmä fiba. Tarkoitin tätä kuvaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 18:32:05 kirjoittanut Jimi Lappalainen » tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Niko Padatsu
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #14 : Huhtikuu 01, 2020, 18:48:56 »

Kiitos, päivitetään nämä. Pankkovaunu ei siis ole G.A.S. n:o 4 kuten kuvassa 104459 puhutaan? Vai onko se alun perin Hdk ja siitä sitten muutettu Mäntän vaunuksi?
Kyllä sen on se Mäntän vaunu, jonka aluskehys on laatan mukaan Hdk 99393 -vaunusta.

Olipa viestissäni tyhmä fiba. Tarkoitin tätä kuvaa.
Kuvassa näkyvistä vaunuista Gbk-sukuisten lisäksi Haapamäellä sijaitsee:

XG 031126 < Gb
Ok 70'198 < XOk 071002-0 (Kuten jo aiemmin mainittu)
BG 04103-8 (Kuten jo aiemmin mainittu)
Sti 15349-4 (Kuten jo aiemmin mainittu)
GAS 4, < Hdk 99393 (Kuten jo aiemmin mainittu)
Go 199153-8,
XH 061523-7 (ex. Kas), (Kuten jo aiemmin mainittu)
Ggb 34415-0

Uac:t ovat Haapamäeltä tosiaan häipyneet. Lienee romuksi menneet?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #15 : Huhtikuu 01, 2020, 19:36:06 »

Päivitetty.

Onko H 109049-7 myös entinen Hk?

Joistain vaunuista on tiedossa entinen tunnus, mutta ei entistä numeroa. Lisätietoja otetaan vastaan.

Pyytäisin Nikolta, Alexilta, Juhanilta, Esalta tai keltä vain muulta vaunutietäjältä tarkistusta, ettei listalla nyt ole päällekkäisyyksiä, vaikkapa että sama vaunu olisi merkitty kahteen kertaan eriaikaisilla tunnuksilla.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Niko Padatsu
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 52


« Vastaus #16 : Huhtikuu 01, 2020, 20:23:22 »

Päivitetty.
Onko H 109049-7 myös entinen Hk?
Sellaista se ainakin kovin muistuttaa. Sillähän tuo selviäisi kun tilanteen salliessa kävisi Haapamäellä tihrustamassa litteran ja numerot laatasta.

Päivitetty.
Joistain vaunuista on tiedossa entinen tunnus, mutta ei entistä numeroa. Lisätietoja otetaan vastaan.


Pyytäisin Nikolta, Alexilta, Juhanilta, Esalta tai keltä vain muulta vaunutietäjältä tarkistusta, ettei listalla nyt ole päällekkäisyyksiä, vaikkapa että sama vaunu olisi merkitty kahteen kertaan eriaikaisilla tunnuksilla.
Pitää katsella noita numeroita paikan päällä kun siihen seuraavan kerran on mahdollisuus. Ainakin osasta ne on tullut joskus vilaistua mutta ei nyt satu mieleen.

Sittenhän on se Po 9843:n aluskehys jos sen haluaa tuohon listaan lisätä.
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #17 : Huhtikuu 01, 2020, 20:44:58 »

Muutama kalustoyksikkö jo mainittujen lisäksi tulee mieleen näin äkkiseltään:

BG 04628-4 (ex. Gd)
BH 061229-1 (ex. Hk)
F 3704
Gmz 16247
M 83381-4
Sal 15260
Sal 15261
Vr1 660 (Vt 23:n varressa "muistomerkkinä")

Vk12 103:n osalta oikea muoto olisi varmaankin joko Tve-Ko 3 (viimeisin veturin kyljessä lukeva merkintä) tai Mt 103 (alkuperäinen sarja ja numero). Vk12 103 se on toki myös näiden välillä ollut.

Eik 22362 on laatan ja maalimerkintöjenkin mukaan entinen Ei 22754. Ei 22794 on alkuperäisellä litterallaan ja numerollaan museovaununa.

Fo 22540 on nykyisin myös pelkkä alusta, jos sen haluaa listaan tarkentaa. Myös XE 0611 ja A99 lienevät seuraavan lumisemman talven jälkeen sellaisia, niissä tosin on enemmän sisäseiniä estämässä kattoa romahtamasta kokonaan.

Mainitut H-vaunut ovat tosiaan kaikki entisiä Hk-vaunuja. 109042-2 on ilmeisesti vastikään rekisteröity jälleen Hk-vaunuksi, mutta viime näkemällä mitään muita muutostöitä takaisin Hk:n suuntaan ei oltu tehty. Rekisteriin merkitty littera lienee kuitenkin se mitä haetaan, siis niiden kalustoyksiköiden osalta jotka ylipäätään ovat rekisterissä? Periaatteessa sama pätee myös mm. CEm 2460:een, joka tuntomerkkien perusteella on Em, mutta on rekisteröity uudelleen CEm:ksi vuonna 2013.

Joitain pikaisia lisäyksiä aiemmin listattuihin:

Vieläkö löytyy lisättävää kalustoa? Tai muutosehdotuksia?


Ei 22787 Lieneekö kirjoitusvirhe? Tämä ei liene koskaan ollut museovaununa.

TE 3397 < BR 52 3397 ( http://vaunut.org/kuva/95650 )

Trr xxx ( http://vaunut.org/kuva/87397 ) http://vaunut.org/kuva/104092
Trr 375 ( http://vaunut.org/kuva/93821 )

P 9931 < XG 030547 (1989) < BG 030120 (1977) < P 9931 (1953)
Gk 41001-9 < XG 032209-9 < Gk 41001-9

Joillain on varmasti enemmänkin tietoa noihin numeroihin ja valmistusvuosiin, odottelemme siis lisätarkennuksia.
tallennettu
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #18 : Huhtikuu 01, 2020, 21:02:06 »

Vielä lisäyksenä Mt 103 / Vk12 103 / Tve-Ko 3:a koskien: sillä on ollut paperilla myös tunnukset Tve 405 (1970-) ja Tve1 405 (1972-1973), mutta näitä ei ole siihen ilmeisesti koskaan merkitty.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #19 : Huhtikuu 01, 2020, 21:51:06 »

Sittenhän on se Po 9843:n aluskehys jos sen haluaa tuohon listaan lisätä.

BG 04628-4 < Gd
BH 061229-1 < Hk
F 3704
Gmz 16247
M 83381-4
Sal 15260
Sal 15261
Vr1 660 ( Vt 23:n varressa "muistomerkkinä" )

Vk12 103:n osalta oikea muoto olisi varmaankin joko Tve-Ko 3 (viimeisin veturin kyljessä lukeva merkintä) tai Mt 103 (alkuperäinen sarja ja numero). Vk12 103 se on toki myös näiden välillä ollut.

Eik 22362 on laatan ja maalimerkintöjenkin mukaan entinen Ei 22754. Ei 22794 on alkuperäisellä litterallaan ja numerollaan museovaununa.

TE 3397 < BR 52 3397 ( http://vaunut.org/kuva/95650 )

Trr xxx ( http://vaunut.org/kuva/87397 ) http://vaunut.org/kuva/104092
Trr 375 ( http://vaunut.org/kuva/93821 )

P 9931 < XG 030547 (1989) < BG 030120 (1977) < P 9931 (1953)
Gk 41001-9 < XG 032209-9 < Gk 41001-9

Kiitos, nämä päivitetty.

Ei 22787 Lieneekö kirjoitusvirhe? Tämä ei liene koskaan ollut museovaununa.

On, ja poistettu listasta. Nappasin numeron tämän kuvan kuvatekstistä. Siinä tarkoitettaneen vaunua 22797.

Vielä lisäyksenä Mt 103 / Vk12 103 / Tve-Ko 3:a koskien: sillä on ollut paperilla myös tunnukset Tve 405 (1970-) ja Tve1 405 (1972-1973), mutta näitä ei ole siihen ilmeisesti koskaan merkitty.

Mihin väliin nuo kaksi tunnusta sattuisivat; mikä on oikea järjestys ? Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2020, 22:09:13 kirjoittanut Jimi Lappalainen » tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #20 : Huhtikuu 02, 2020, 14:02:14 »

Vielä lisäyksenä Mt 103 / Vk12 103 / Tve-Ko 3:a koskien: sillä on ollut paperilla myös tunnukset Tve 405 (1970-) ja Tve1 405 (1972-1973), mutta näitä ei ole siihen ilmeisesti koskaan merkitty.

Mihin väliin nuo kaksi tunnusta sattuisivat; mikä on oikea järjestys ? Hymyilee
Järjestys on siis tuo viestin mukainen. Suomen veturit osa 2 tietää kertoa vielä tarkemmin noista kolmesta vanhimmasta tunnuksesta: Mt 103 vuodelta 1937, Vk12 103 vuodesta 1953 ja Tve-Ko 3 vuodesta 1962. Ja tämän uudempia tunnuksia ei tosiaan sillä tasolla otettu käyttöön, että niitä olisi veturin kylkiin merkitty.

Edelleen samasta lähteestä lisäyksiä:

Tve1 422 (1972) < Tve 422 (1970) < Tve-Lko 31 (1969) < Tve-Ko 31 (1966) < Tve-Lko 8 (1962) < Lko V 8 (1959)

Tka3 279 (1970) < Tka-Lko 29 (1968)

Tka3 301 (1970)

Trr 351 (1974) < Trr-Vo 1 (1970) < Trr-Hto 1 (1966) < Trr-Lko 14 (1965) < Lko-KK 14 (1958). Ollut vuodesta 1977 80-luvun lopulle Lahden lasitehtaalla ilman numeroa, miten sen sitten halunneekin merkitä.

Trr 359 (1970) < Trr-Lko 22 (1965) < Lko-KK 22 (1958)

Trr 370 (1970) < Trr-Lko 34 (1965) < Lko-KK 34 (1959)

Trr 375 (1970) < Trr-Lko 39 (1965) < Lko-KK 39 (1959)

Listassa oleva vielä tunnistamaton FC:n Kisko-Kalle lienee vain Tampella 964/1954, jos sille haluaa numeron antaa. Ilmeisesti sen paremmin Äetsässä kuin Joutsenossakaan sillä ei ole ollut muuta numeroa.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #21 : Huhtikuu 03, 2020, 00:17:45 »

Kiitos, lisätty!
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Timo Oinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #22 : Huhtikuu 03, 2020, 15:47:10 »

Vielä puuttuu Hr1 1019 ja Tr1 1095. 1019 muistaakseni omistaa HMVY. Tr1 1095 omistajaa en tiedä, mutta Veturi on jokatapauksessa veturipuiston puolella.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #23 : Huhtikuu 03, 2020, 16:12:05 »

Vielä puuttuu Hr1 1019 ja Tr1 1095. 1019 muistaakseni omistaa HMVY. Tr1 1095 omistajaa en tiedä, mutta Veturi on jokatapauksessa veturipuiston puolella.

Kiitokset, lisätty.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #24 : Huhtikuu 05, 2020, 14:15:26 »

Alkaako kalustolista olla valmis, kun ei ole tullut enempää lisäysehdotuksia?

Noita muita lisätietoja saa aina kertolla kun pystyy. Itsekin voisin kesälomalla Haapamäellä käydä näitä katsomassa.

Lisäsin Puhkun tuoreemman kuva aloitusviestiin.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Haapamäen kalusto  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina