Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Miten koronavirus on vaikuttanut arkeesi?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« : Huhtikuu 24, 2020, 14:15:35 »

Oletko joutunut etätöihin? Pelottaako? Tympäiseekö? Oletko kenties sairastunut koronavirukseen?

Itselläni se ei ole vaikuttanut työntekoon, teen itsenäistä yötyötä eikä ihmiskontakteja täten käytännössä ole. Käsienpesuun olen kiinnittänyt enemmän huomiota. Minulla on myös diabetes, joten periaatteessa kuulun riskiryhmään. Tämä ei kuitenkaan ole vielä aiheuttanut minkäänlaisia lisähuolia.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2020, 14:37:41 »

Olen selvinnyt ainakin toistaiseksi kohtalaisen vähällä.
Työt jatkuvat, vaikkakin kohtalaisia lomautuksia onkin edessä. Se ei kuitenkaan aiheuta taloudellista riskiä, kun on varautunut asiaan.
Sosiaalisen läsnäolon karttaminen on kyllä muuttanut vapaa-aikaani, mutta vastaavasti olen lisännyt ulkoilua, mikä on tietysti positiivinen asia.
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #2 : Huhtikuu 27, 2020, 18:58:02 »

Sinänsä vallitseva tilanne ei ole muuttanut arkeani millään tavalla. Duunissa tulee käytyä ihan normaalisti ja sinne matkat taittuu julkisilla ihan niinkuin tähänkin asti. Käsiä en pese yhtään sen enempää kuin ennenkään. Ei muhun oo koskaan ennenkään mitkään muotitaudit tarttuneet. Erikoistun niihin sairauksiin jotka pistää lääkäreilläkin sormet suuhun. Vai kuinka moni muu on sairastanu kalatuberkuloosin tai vatsakalvon infarktin? Hymyilee leveästi

Elämää sen sijaan on muuttanu. Mulla verenpaine nousee aina kun jossain näen jonkun jaxuhalin tai haistapaskatsempin osoitettuna hoitajille. Ne juoksee siellä ihan normiolosuhteissakin niska limassa ihan yhtä surkeella palkalla, mutta eipä oo ketään kiinnostanu ennen muodikasta koronaa. Mulla on jo kuolinsyy selvillä. Se on katkennu verisuoni. Kyse on vaan siitä missä ja milloin. Ite veikkaan lähitunteja tai -päiviä. Lisäks ottaa ihan älyttömästi päähän nää ihmiset jotka elää siellä vessapaperipaaleissa rakennetuissa linnotuksissaan puolustamassa pastojaan ja kuivahiivojaan. Hitto! Hankkikaa elämä. Että silleen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 27, 2020, 19:40:36 »

Etäkoulu on vähän stressaavaa, mutta hyvä keksintö
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #4 : Huhtikuu 27, 2020, 21:18:51 »

Käsiä en pese yhtään sen enempää kuin ennenkään. Ei muhun oo koskaan ennenkään mitkään muotitaudit tarttuneet.

Ymmärräthän kuitenkin, että kyse ei ole sinun sairastumisestasi, vaan oireettomanakin saatat levittää tautia?
tallennettu
Petri Soronen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 104


« Vastaus #5 : Huhtikuu 27, 2020, 22:37:15 »

Ei ole suoraan vaikuttanut arkeen. Muksut edelleen päiväkodissa tosin siellä on paljon väljempää joten muutkaan taudit ei levinne niin helposti, johan tuo yksi noro tuli sairastettua sitä kautta. Käsihygieniaan on tietenkin enemmän kiinnittänyt huomiota, töihin tuli käsidesi pullot ja pomot on etätöissä. Tosin hommat on loppu ihan muista syistä joten työpaikan vaihto on edessä.
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #6 : Huhtikuu 28, 2020, 00:46:31 »

Käsiä en pese yhtään sen enempää kuin ennenkään. Ei muhun oo koskaan ennenkään mitkään muotitaudit tarttuneet.

Ymmärräthän kuitenkin, että kyse ei ole sinun sairastumisestasi, vaan oireettomanakin saatat levittää tautia?

Sama meininkihän se on aina ollu noitten muittenkin hyppykuppien kanssa. Hitostako minä tiedän levitänkö vai en jos ei ole mitään oireita. Ja hitostako minä tiedän levittääkö se mun vieressä junassa istuva. Onhan noita muitakin ku pelkkä korona. Esmes se perus kausi-influenssa joka viime vuonna tappo suomessa muistaakseni 460 ihmistä. Koronalla riittää siis vielä niitettävää jos samoihin lukuihin aikoo Hymyilee
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #7 : Huhtikuu 28, 2020, 05:30:15 »

Hitostako minä tiedän levitänkö vai en jos ei ole mitään oireita. Ja hitostako minä tiedän levittääkö se mun vieressä junassa istuva. Onhan noita muitakin ku pelkkä korona.

Niinpä! Siksipä juuri pitää olettaa, että sinä ja se vieressä istuva mahdollisesti levittää.
Ja juuri siksi nämä rajoitustoimet on ollut pakko asettaa, kun ihmiset eivät itse tajua pysyä kotona.

Mitä tulee kuolleiden määrään verrattuna kausi-influenssaan: se on nimenomaan näiden rajoitustoimien vuoksi niin vähäinen. Luvut olisivat varmasti paljon pahempia, mikäli mitään ei olisi tehty.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 302


« Vastaus #8 : Huhtikuu 28, 2020, 07:42:11 »

Topi puhuu painavaa asiaa.
Jos meillä on yhteiskunnassa oikeuksia, niin myös velvollisuuksia. Olisin aikoinaan halunnut kuljettajaksi. 14-vuotiaana tuli kuitenkin elinikäinen sairaus, missä mm. tulehdukset ovat pahasta. Piti ja oli mahdollista valita vaihtoehto B, eli ensiksi tiivistä opiskelua, joka osoittautui pitkässä juoksussa hyväksi vaihtoehdoksi. Olen ollut sen verran lojaali työantajaa kohtaan, että olen pitänyt nyt saldot ja vuosilomat. Pääsi tekemään rästiin jääneitä asioita. Erikoisin loma kyllä zu Hause, mutta nyt mennään näin. Ulkona on raikkaampi ilma ajaa fillarilla. Se on totta, että virus on näkymätön kuin ajolangan jännite, mutta katson velvollisuudekseni toimia ohjeiden mukaan ja käyttää sitä, "mitä on saanut". Etätöillä jatkuu.
tallennettu
Jussi Laukkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 89


« Vastaus #9 : Huhtikuu 28, 2020, 08:41:16 »

Vertaus ajolangan jännitteeseen tuntui oikein osuvalta oman kokemustaustani pohjalta. Taannoin seisoin melko lähellä kiskoja voiman purkautuessa valokaaren muodossa ajolangasta. Sen jälkeen noihin lähes eleettömiin johtimiin on suhtautunut entistä suuremmalla kunnioituksella ja varovaisuudella. Jouduin myös seuraamaan vierestä, kun aivan odottamatta työikäinen perheen jäsen kävi lähellä maallisen vaelluksen päätepistettä saatuaan niin sanotun "normaalin" kausi-influenssan. Tapauksen jälkeen olen suhtautunut niihinkin paljon suuremmalla vakavuudella. Tämä korona taitaa sitten olle kertaluokkaa isompi riski.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #10 : Huhtikuu 28, 2020, 10:29:32 »

Ehkä suurin vaikutus omaan arkeen on siinä, ettei voi olla tekemisissä isovanhempien kanssa, koska ikänsä puolesta kuuluvat riskiryhmään. Kesäloma on kohta, ja sen osalta meni suunnitelmat uusiksi, mutta reissaamaan ehtii myöhemmin. Vähän pitää pohtia missä liikkuu ja milloin. Töitäni en pysty tekemään etänä. En kuitenkaan pelkää saavani koronatartuntaa töistä. Ohje on että töihin ei asiaa jos on vähänkään flunssan oireita, luotan siihen että ihmiset noudattaa ohjetta.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2020, 15:58:04 kirjoittanut Roope Prusila » tallennettu

Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #11 : Huhtikuu 28, 2020, 15:11:08 »

Piti lähteä kesällä ulkomaille, mutta en sitten lähdekään.  Vihainen
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Huhtikuu 28, 2020, 15:26:29 »

Piti lähteä kesällä ulkomaille, mutta en sitten lähdekään.  Vihainen
Mulla olis ollu tarkoitus tehdä juna/joukkoliikennekuvausreissu Tallinnaan, Helsinkiin, Tampereelle jaSeinäjoelle, ja oltaisiin lähdetty Tallinnaan lomalle, ehkä emme lähde, tai saatamme lähteä.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #13 : Huhtikuu 28, 2020, 21:18:37 »

Ei ole mutta tietty etäisyys muihin ihmisiin ja riittävä käsien pesu, Vanhainkodissa asuvaa äitiä ei pääse tapaamaan hän on riskiryhmään kuuluva.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #14 : Helmikuu 28, 2021, 20:18:07 »

Ei taida päästä ulkomaille tänä vuonnakaan, ainakaan vielä kesällä. Tarkoitus oli testata Tukholma-Berliini-yöjunayhteys, mutta mahtaako se edes alkaa.

Eilen kävin koronatestissä, ja tulos oli negatiivinen (ei virusta).
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1690


« Vastaus #15 : Helmikuu 28, 2021, 21:16:02 »

Ei taida päästä ulkomaille tänä vuonnakaan, ainakaan vielä kesällä. Tarkoitus oli testata Tukholma-Berliini-yöjunayhteys, mutta mahtaako se edes alkaa.

Eilen kävin koronatestissä, ja tulos oli negatiivinen (ei virusta).

Kohta 1,5 vuotta edellisestä ulkomailla käymisestä. Eipä ole lapsuusvuosien jälkeen näin pitkää taukoa ollut ettenkö olisi edes naapurimaissa käväissyt.

Junalla matkustamisen osalta muutos on ollut vielä radikaalimpi kun 10 vuotta olen pendelöinyt Tampereelta Helsinkiin ja paljon Joensuuhunkin. Nyt en ole vuoteen edes käynyt rautatieasemalla ja Hesan reissuja varten ostamaani autoon on jo kertynyt 18 tkm pelkästään kolmostietä. Aika paljon kertyy vaikka ei tarvitse useinkaan käydä. Työnantaja sentään tulee vastaan ja tarjoaa pysäköinnin Engelin parkkitalossa Helsingissä.

8 litraa satasella palaa Volvossa bensaa eli olen polttanut sitä nyt noin 1,5 kuutiota. Paljonkohan siitä on CO2:a vapautunut?
tallennettu
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« Vastaus #16 : Maaliskuu 29, 2021, 17:41:27 »

Ei mitenkään. Itse asiassa kevään 1995 jälkeen arkeeni on oikeastaan vaikuttanut vain kaksi asiaa ja niidenkin vaikutukset ovat olleet pelkästään kielteisiä.

Rakentavia ehdotuksia on turha esittää ellei halua ikäviä seurauksia.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 388


« Vastaus #17 : Helmikuu 28, 2022, 13:04:16 »

Noudattamalla viranomaisohjeistuksia, paitsi että maskin käyttö on hyvin hankalaa kuulolaitteista johtuen. Rokotukset hoidettu asianmukaisesti. Ja kotona riittää kyllä tekemistä!

Ja miksi? George Otsilla on mielestäni erittäin sopiva peruste.

https://youtu.be/0Rx2gebSAPU
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1543


« Vastaus #18 : Huhtikuu 15, 2022, 21:11:35 »

Kuinka arkeen maailman tylsimmässä maassa johon kansalainen on jo tottunut voi mitenkään tulla muutoksia?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Miten koronavirus on vaikuttanut arkeesi?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina