Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Vaunut.orgin kuvat Android sovelluksessa, LUPAPYYNTÖ  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Pasi Ohtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 76


« Vastaus #25 : Kesäkuu 06, 2020, 21:35:04 »

Minunkin kuvia voit käyttää ko tarkoitukseen  Hymyilee
tallennettu
Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #26 : Kesäkuu 06, 2020, 22:32:48 »

Mahtava homma, Kiitos Pasi!
tallennettu
Tomi Takala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #27 : Kesäkuu 07, 2020, 14:05:22 »

Ideasi kuvista on ihan hyvä, mutta vain niissä junissa, missä kalusto pysyy samana. Vakituisesti samalla kalustolla ajettavia junia ei ole, sillä joka junassa on joskus eri kalusto kuin normaalisti. Joskus IC:t voidaan korvata Sm3:lla, veturi voi olla ei tyyppiä tai se voi olla eri päässä junaa. Joskus sama junavuoro ajetaaan esim. eri määrällä vaunuja. Jos esim. Helsingistä lähtevässä junassa (vaikka Joensuuhun) onkin normaalin 2-kerroksisen rungon tilalla vararunko, niin joku kuvaaja voi jättää junan kuvaamatta sen takia, että kuvassa näkyy väärä kalusto.

Varsinkin veturisiirroissa kalusto voi vaihdella paljonkin. Samalla numerolla voi vaikka kulkea yhdistelmä Dr16+Dv12+Dv12/Sr1+Dr14+Sr2 tai vaan pelkkä Sr1. Sama tavarajunissa, kalusto voi vaihdella, varsinkin sekatavarajunissa kalusto on lähes aina erilainen.

Jos päätät kuitenkin toteuttaa ideasi, niin kuviani saa käyttää sovelluksessa.
tallennettu
Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #28 : Kesäkuu 07, 2020, 14:29:56 »

Tästä onkin ollut jo aiemmin puhetta.  Hymyilee Ohjelman on tarkoitus näyttää kaikki kuvat siitä miltä tietty junavuoro on näyttänyt. Ei ole tarkoitus, että juna tunnistetaan samaksi kuvan perusteella, kuin luonnossa. Vaan ennemmin, että siitä voidaan ihastella minkälainen se on joskus ollut ja samalla kuvaaja saa kuviaan ja nimeään tunnetuksi.   Virnistää

Tarkoitus olisi julkaista sovellus jossain vaiheessa kun näytettäviä kuvia alkaa olla riittävästi. Kiitos siis Tomi luvasta. Laitan kuvasi muiden joukkoon! Luultavasti ennen päivityksen julkaisua jaan täällä foorumilla linkin, mistä uutta versiota pääsee testaamaan ennenkuin lataan sen Play kauppaan.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #29 : Kesäkuu 08, 2020, 19:16:39 »

Kuvani ovat käytettävissäsi tarkoitustasi varten.
http://vaunut.org/kuvat/?u=454
tallennettu
Aki Karvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #30 : Kesäkuu 08, 2020, 22:08:08 »

Myös minun kuvia saa käyttää sovelluksessasi.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #31 : Kesäkuu 08, 2020, 22:45:53 »

Täältäkin lupa kuvien käyttöön ko sovelluksessa.
tallennettu

Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #32 : Kesäkuu 08, 2020, 22:48:16 »

Myös minun kuvia saa käyttää sovelluksessasi.
tallennettu
Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #33 : Kesäkuu 09, 2020, 01:06:59 »

Hyvä hyvä Hymyilee Paljon kiitoksia!
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #34 : Kesäkuu 09, 2020, 11:02:05 »

Kuvien käytölle sovelluksessa LUPA.
tallennettu
Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #35 : Kesäkuu 09, 2020, 11:05:35 »

Kiitos Mikko!
tallennettu
Visa Pöntinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 32


« Vastaus #36 : Kesäkuu 09, 2020, 22:12:29 »

Mun kuvia saat myös käyttää! Hymyilee
tallennettu

Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #37 : Kesäkuu 09, 2020, 22:55:03 »

Kiitos Visa!
tallennettu
Miro Hagelberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 28


« Vastaus #38 : Kesäkuu 10, 2020, 20:11:08 »

Myös minä annan luvan kuvieni käyttämiseen sovelluksessa.
tallennettu
Iiro Laiho
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #39 : Kesäkuu 10, 2020, 21:55:28 »

Myönnän luvan kuvieni käyttöön.
tallennettu
Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #40 : Kesäkuu 10, 2020, 22:24:49 »

Kiitokset Miro ja Iiro!
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 384


« Vastaus #41 : Kesäkuu 14, 2020, 23:41:19 »

Kannatan harrastusohjelmointiprojekteja, toivottavasti aika riittää saada sen valmiiksi!

Itse olen avoimen lähdekoodin kannattaja. En käytä Googlen järjestelmiä niin kuin Play Store puhelimessani. Olisi hyvä saada sovelluksesi F-Droidiin.

En harrasta valokuvausta, mutta olen kiinnostanut junista ja kännykkäkamera on mukana. Jos tulee otettu kuva mielestäni harvinaisemmasta motiivista, olen ladannut ne joskus ylös vorgiin. ”Tavallisia” suomalaisia junia olen kuitenkin jättänyt tosiharrastajille. Siinä mielessä en usko, että sovelluksellesi löytyisi minun ottamia kuvia. Muodollistesti annan kuitenkin suostumukseni, että saat käyttää kuviani.   

Kerätä kaikkien osallistujien suostumus on avoimen lähdekoodin maailmassa tuttu ongelma, kun halutaan vaihda lisenssi. Useimmiten se on mahdottomuus. Olisiko semmoinen mahdollisuus, että aina kun sovelluksesi löytää sopivan kuvan, mutta lupa puuttuu, lähetät kuvaajalle yhden ensimmäisen viestin, jossa kerrot sovelluksesta, mikä kuva on nyt jäänyt käyttämättä ja pyydät, että kuvia saisi jatkossa käyttää. Saattaa joku valittaa semmoisestakin viestistä, mutta minusta yksi viestiä käyttäjää kohti olisi hyväksyttävää. Seuraavista osumista ei varmaan saisi enää muistuttaa, jos ei ole tullut vastausta ensimmäiseen viestiin.
tallennettu
Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #42 : Kesäkuu 16, 2020, 10:18:26 »

Idea on hyvä, mutta en usko että tässä vaiheessa viitsin ruveta häiriköimään ihmisiä yksityisviesyeillä. Ajattelin laittaa ohjelmaan maininnan, että käyttäjällä on mahdollisuus saada omia kuviaan näkyviin vaunut.orgin kautta.

Kiitos luvasta! Jokainen kuva on tärkeä ja erikoisempiakin otoksia on mukava selata sovelluksen kautta. Mitä tuohon F-Droidiin tulee niin en ainakaan vielä laita sovellusta sinne. On yksinkertaisempaa kun betaversio on testissä vain yhdessä paikassa. Laitan jossain kohtaa (kun kuvaominaisuus alkaa olla valmis) tänne foorumille linkin sovelluksen asennustiedostoon niin pääset lataamaan sen myös Hymyilee
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 384


« Vastaus #43 : Kesäkuu 18, 2020, 21:27:16 »

Laitan jossain kohtaa [...] tänne foorumille linkin sovelluksen asennustiedostoon niin pääset lataamaan sen myös Hymyilee
Kiitos!
tallennettu
Jarkko Pasanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #44 : Kesäkuu 18, 2020, 22:31:58 »

Kuvat kätettävissä.
tallennettu

Werzu
Yrittäjä ja harrastaja Ääneseudulta
Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #45 : Kesäkuu 19, 2020, 01:35:14 »

Kiitos Jarkko!
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #46 : Syyskuu 11, 2020, 09:11:14 »

Minunkin kuvat on käytettävissä, tällä hetkellä vaan on aika harvasta junasta kuvia.
http://vaunut.org/kuvat/?u=2564 on mun profiili.
tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #47 : Syyskuu 11, 2020, 13:07:45 »

Mun kuvia saa käyttää!  Virnistää
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Henri Sallila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 27


« Vastaus #48 : Syyskuu 11, 2020, 13:43:36 »

Hienoa! Kiitos Juha ja Oula.

Tämä projekti on nyt ollut viime aikoina hieman taka-alalla, mutta uskon että parin viikon sisään saan sovelluksen tänne kaikkien testattavaksi
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #49 : Syyskuu 12, 2020, 09:32:17 »

Minunkin kuvia saa käyttää sovelluksessa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Vaunut.orgin kuvat Android sovelluksessa, LUPAPYYNTÖ  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina