Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Epävirallinen matkustajaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Reino Kalliomäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 463


« : Kesäkuu 01, 2020, 20:46:14 »

Liite (Karjalainen, 10.12.1929, Kansallisarkiston digi...) kertoo tavasta matkustaa normaalin matkustajaliikenteen ulkopuolella. Tarve oli, ja ratkaisu helppo. Löytyykö virallista selvitystä ? Pysähtyikö vaunu laiturilla, vai harppoivatko epävirallisen sekajunan käyttäjät ratapihalle?


* karjalainen-101229a.jpg (50.6 kilotavua, 273x373 - tarkasteltu 238 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2020, 07:17:49 kirjoittanut Reino Kalliomäki » tallennettu
Reino Kalliomäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 463


« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2020, 23:36:35 »

Mainittu tavarajuna 1801 on 30-luvulla Wiipurri - Nurmes maitojuna. III-luokan vaunu saattaa olla mukana jo ennestään välillä Wiipuri - Joensuu. Ennen Lieksaa on Sokojoen nimenä Pankakoski. Ilmeisesti kapearaiteisen yhteyden aikaan , vaikka virallista henkilöliikennettä ei ollut. Liite virka-aikataulusta v. 1936.


* tavarajuna 1801n.jpg (272.66 kilotavua, 1182x601 - tarkasteltu 120 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Epävirallinen matkustajaliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina