Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Fehmarnbelt tunnelin laskelmat Eu syyniin  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1512


« : Kesäkuu 19, 2020, 18:43:25 »

Eu tarkastusvirasto on ottanut Fehmarnbeltin tunnelin joka yhdistää Tanskan Pohjois-Saksaan tarkempaan tarkasteluun.Kommentteina liian hidas ja liian kallis.EU tarkastusvirasto kritisoi Euroopan megaliikennehankkeita.
Kaiken lisäksi Saksan saama hyöty tästä hankkeesta nähdään vähäisenä.Nähdään myös että suurnopeusrata Kööpenhaminan ja Hampurin välillä ei olisi taloudellisesti kannattava.Matkustajamäärää on tarkastettu alaspäin yhdeksästä miljoonasta noin yhteen miljoonaan ,viime viikon tarkistuslaskelmissa.Tunnelin kannattajien tilannetta ei helpota se että kokonaiskustannukset ovat jo nyt ehtineet nousta 54 prosenttia aiemmin ennustetusta.Tunnelista on valitettu ympäristo,melu ym syihin vedoten nämä kuitenkin tullevat kaatumaan oikeudessa.Tanskan puoli näkee rahoituksen olevan tukevalla pohjalla.Edellämainittu tuskin kuitenkaan vaarantaa tunneliprojektia.Lähde: Der Spiegel
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1512


« Vastaus #1 : Kesäkuu 19, 2020, 22:32:32 »

Nämä budjetointiin ja laskelmiin liittyvät pienet epätarkkuudet ovat hämmästyttäviä,onko asiassa ihan systemaattista vedätystä?Asianomaisilta odotan vaikenemista!Entä jos edellämainittuja pieniä epätarkkuuksia on vähän siellä sun  täällä?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2020, 22:53:27 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1512


« Vastaus #2 : Kesäkuu 21, 2020, 13:21:37 »

Tanskan parlamentti hyväksyi tämän projektin jo 2015. Saksassa ei lopullista päätöstä ole vielä tehty. Saksassa on Leipzigin hallinto oikeuteen tehty asiasta 8 valitusta jotka yhä odottavat ratkaisuaan..
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1512


« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2020, 16:10:01 »

Tanskan parlamentti hyväksyi tämän projektin jo 2015. Saksassa ei lopullista päätöstä ole vielä tehty. Saksassa on Leipzigin hallinto oikeuteen tehty asiasta 8 valitusta jotka yhä odottavat ratkaisuaan..
Saksan hallinto-oikeus on hylännyt kaikki umpäristöaktiivien valitukset edellämainittua projektia koskien.Näinollen tunnelin rakentamiselle ei enää Saksan puolella ole esteitä.Näinollen tunneli Tanskan Lollandin ja Saksan Fehmarnin välillä voidaan toteuttaa.Sen arvioitu valmistuminen on vuonna 2029.( lähde die Zeit)
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #4 : Marraskuu 03, 2020, 20:29:54 »

Eu tarkastusvirasto on ottanut Fehmarnbeltin tunnelin joka yhdistää Tanskan Pohjois-Saksaan tarkempaan tarkasteluun.Kommentteina liian hidas ja liian kallis.EU tarkastusvirasto kritisoi Euroopan megaliikennehankkeita.
Kaiken lisäksi Saksan saama hyöty tästä hankkeesta nähdään vähäisenä.Nähdään myös että suurnopeusrata Kööpenhaminan ja Hampurin välillä ei olisi taloudellisesti kannattava.Matkustajamäärää on tarkastettu alaspäin yhdeksästä miljoonasta noin yhteen miljoonaan ,viime viikon tarkistuslaskelmissa.Tunnelin kannattajien tilannetta ei helpota se että kokonaiskustannukset ovat jo nyt ehtineet nousta 54 prosenttia aiemmin ennustetusta.Tunnelista on valitettu ympäristo,melu ym syihin vedoten nämä kuitenkin tullevat kaatumaan oikeudessa.Tanskan puoli näkee rahoituksen olevan tukevalla pohjalla.Edellämainittu tuskin kuitenkaan vaarantaa tunneliprojektia.Lähde: Der Spiegel

Miten ihmeessä tuon matkustajamäärä saataisiin painettua niin alas kuin miljoona matkustajaa? Yhteyden takana nyt kuitenkin on n. 20 miljoonaa ihmistä. Ja aivan lähituntumassakin luokkaa 6-7 miljoonaa.
Kun vielä otetaan huomioon, että sama ihminen voi tehdä monta matkaa, tuo miljoona tuntuu aika mahdottomalta saavutettavalta. Siis, on melko mahdotonta saada tuollaisella välillä matkustajamäärä niin alhaiseksi kuin miljoona matkustajaa per vuosi.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 865


« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2020, 22:50:52 »

Miten ihmeessä tuon matkustajamäärä saataisiin painettua niin alas kuin miljoona matkustajaa? Yhteyden takana nyt kuitenkin on n. 20 miljoonaa ihmistä. Ja aivan lähituntumassakin luokkaa 6-7 miljoonaa.
Kun vielä otetaan huomioon, että sama ihminen voi tehdä monta matkaa, tuo miljoona tuntuu aika mahdottomalta saavutettavalta. Siis, on melko mahdotonta saada tuollaisella välillä matkustajamäärä niin alhaiseksi kuin miljoona matkustajaa per vuosi.
En minäkään ymmärrä. Se tekisi lentämisen eteläisen Skandinavian ja  Saksan pohjoisosien välillä turhaksi.  Koska tunneli tulee olemaan sekä junille että autoille, niin onko lukuun laskettu myös autoilijat?
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 680


« Vastaus #6 : Marraskuu 04, 2020, 09:19:55 »

Olen kulkenut asuntoauton kanssa väliä Rödby-Puttgarden, nykyisellä Scandlinesin lautalla.
Senhän Fehmarnbelt siis korvaisi - mieluummin ennen kuin täytän 100 vuotta.
Kaksi hankaluutta on Saksan puolella. Nämä taitavat olla kustannustekijöitä, joilla on vaikutusta Pohjois-Saksan liikenneinvestointeihin.

Ensinnäkin ainakin nykyinen Puttgardenista alkava tie ei ole kovin välittävä. Sen alkupää ei ole edes kaksikaistainen moottoritie. Oleellisesti pahempi asia on, että liikenne joutuu kulkemaan Hampurin sumpun kautta. Suoraan etelään mennen tämä ehkä vaivoin välttää, koska Hampurin läpäisevällä moottoritiellä on kuutisen kaistaa suuntaansa - näin muistaaksi myös Elbetunnelin osalta.
Kurjempi tilanne on jos matka suuntautuu esimerkiksi Berliinin suuntaan.
Silloin joutuu kiertelemään ja kääntyilemään Hampurin kaduilla pitkään, ennenkuin pääsee eteenpäin.

Hampuri on kuin Checkpoint Charlie pohjoisimman ja etelämmän Saksan välissä.
Tuoreesti on tehty valtavia moottoritien kaistojen lisäystöitä Hampurin pohjoispuolelle, mutta niistä ei ole iloa Fehmarnista tulevan liikenteen kannalta. Tämän pitäisi ohittaa Elbe Hampurista itään olevasta paikasta.  

Tämä oli siis satunnaisen kulkijan näkemys.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #7 : Marraskuu 04, 2020, 15:28:35 »

Olen kulkenut asuntoauton kanssa väliä Rödby-Puttgarden, nykyisellä Scandlinesin lautalla.
Senhän Fehmarnbelt siis korvaisi - mieluummin ennen kuin täytän 100 vuotta.
Kaksi hankaluutta on Saksan puolella. Nämä taitavat olla kustannustekijöitä, joilla on vaikutusta Pohjois-Saksan liikenneinvestointeihin.

Ensinnäkin ainakin nykyinen Puttgardenista alkava tie ei ole kovin välittävä. Sen alkupää ei ole edes kaksikaistainen moottoritie. Oleellisesti pahempi asia on, että liikenne joutuu kulkemaan Hampurin sumpun kautta. Suoraan etelään mennen tämä ehkä vaivoin välttää, koska Hampurin läpäisevällä moottoritiellä on kuutisen kaistaa suuntaansa - näin muistaaksi myös Elbetunnelin osalta.
Kurjempi tilanne on jos matka suuntautuu esimerkiksi Berliinin suuntaan.
Silloin joutuu kiertelemään ja kääntyilemään Hampurin kaduilla pitkään, ennenkuin pääsee eteenpäin.

Hampuri on kuin Checkpoint Charlie pohjoisimman ja etelämmän Saksan välissä.
Tuoreesti on tehty valtavia moottoritien kaistojen lisäystöitä Hampurin pohjoispuolelle, mutta niistä ei ole iloa Fehmarnista tulevan liikenteen kannalta. Tämän pitäisi ohittaa Elbe Hampurista itään olevasta paikasta.  

Tämä oli siis satunnaisen kulkijan näkemys.

Nyt et kyllä ole tutustunut karttaan. Moottoritieyhteys Lyypekistä Berliiniin kulkee kyllä läheltä Hampuria, mutta ei ylitä Elbeä, eikä Hampuriin tarvitse mennä lainkaan. Välillä joutuu ajamaan 2 km kantatietä siirtyäkseen motarilta toiselle, kun liittymä on kummallisesti suunniteltu. Tai sitten 25 km kantatietä, jos haluaa vähän oikaista.
Voit myös lähteä Lyypekistä Rostockin suuntaan, ja kääntyä sitten Schwerinin itäpuolelle ja edelleen Hampuri-Berliini-moottoritielle. Kilometrejä tulee vähän enemmän, mutta reitti ei ole hitaampi kuin Hampurin kautta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 680


« Vastaus #8 : Marraskuu 04, 2020, 16:07:12 »

Viimeksi käännyinkin päämoottoritieltä itään Hampurin pohjoispuolella Kaltenkirchenin pohjoispuolella olevasta liittymästä. Alkuosa, karkeasti 100 km oli yksikaistaista paikallistietä, jolla 50 km/h rajoitus kylien kohdilla. Loppuosalle Berliiniin asti oli aivan uusia kaksikaistaisia moottoriteitä, joita monetkaan eivät olleet vielä oppineet hyödyntämään. Epäilemättä alkuosallekin tullaan rakentamaan uutta. Tällöin viimeistään Berliiniin ja muualle idemmäksi suuntaavilla ei ole tarvetta mennä Hampurin kautta.

Mielestäni nykyinen moottoritieyhteys Fehmarnin suunnalta liittyy Hampurin pohjoispuolella Hampurin sumppuun, jos halutaan mennä etelämpään Saksaan päin.
Saksan jako näkyy vielä vähempinä yhteyksinä itään, vaikka uusia teitä on sinne jo tehty.

 
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Fehmarnbelt tunnelin laskelmat Eu syyniin  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina