Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Trans-Europ-Express -renessanssi?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 140


« : Syyskuu 27, 2020, 17:16:26 »

Saksan liikenneministeri on ehdottanut kansainvälisten pitkän matkan suurnopeusjunien verkostoa suureen osaan Länsi-Eurooppaa vuoteen 2025 mennessä. Päiväjunia (TEE2.0) olisi kahdeksan paria ja yöjunia (TEEN) toiset kahdeksan paria. Esimerkiksi Tukholmasta lähtisi päiväjunat Pariisiin ja Müncheniin sekä yöjunat Pariisiin ja Wieniin/Budapestiin. Mitenhän tämän ehdotuksen käy?

Lisää linkissä:
https://www.railwaygazette.com/passenger/trans-europ-express-renaissance-proposed/57409.article
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 156


« Vastaus #1 : Syyskuu 27, 2020, 17:28:27 »

Saksan liikenneministeri on ehdottanut kansainvälisten pitkän matkan suurnopeusjunien verkostoa suureen osaan Länsi-Eurooppaa vuoteen 2025 mennessä. Päiväjunia (TEE2.0) olisi kahdeksan paria ja yöjunia (TEEN) toiset kahdeksan paria. Esimerkiksi Tukholmasta lähtisi päiväjunat Pariisiin ja Müncheniin sekä yöjunat Pariisiin ja Wieniin/Budapestiin. Mitenhän tämän ehdotuksen käy?

Lisää linkissä:
https://www.railwaygazette.com/passenger/trans-europ-express-renaissance-proposed/57409.article

Taitaa open-access operaattorit tarjota parempaa

https://www.railjournal.com/in_depth/germanys-open-access-operator-revamped
tallennettu
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 140


« Vastaus #2 : Syyskuu 27, 2020, 18:25:05 »


En huomannut linkisssä parempaa tarjousta.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 156


« Vastaus #3 : Syyskuu 27, 2020, 18:54:24 »


tämä oli vasta yksi operaattori, muita on tulossa.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 378


« Vastaus #4 : Syyskuu 27, 2020, 19:49:30 »

Eikö Trans Europ Expressin ole tarkoitus olla kallis laatujuna, joka siis kilpailee eri sarjassa halpajunaoperaattoreiden kanssa?
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #5 : Syyskuu 28, 2020, 22:28:55 »

Ministeri Scheuer ei ole juuri tunnettu menestyksellisista projektistaan.

Tuossa aika kriittinen artikkeli https://www.spiegel.de/wirtschaft/service/deutsche-bahn-zweifelt-an-andreas-scheuers-trans-europ-express-2-0-a-1d5dd007-0f31-4160-8cd0-623b00e44ef3 jos saksan kieli sujuu.

Minusta junia löytyy kohtuullisesti Keski- ja Länsi-Euroopassa. Suurin ongelma on liput ja hinnat.
Kansainvälisiä tarjouksia löytyy hyvin rajoitettusti. Saksasta löytyi menneisyydessä tarjouksia Lontooseen, mutta ei niitäkään enää ole, koska Deutsche Bahnin ja Eurostarin myyntijärjestelmät eivät enää ole yhteensopivia. Vaihtoyhteydet ovat usein täysin asiakkaan riski. Jos juna myöhästyy, asiakas maksaa uuden jatkolipun, koska koko matkaa ei ollut myynnissä tai sen hinta oli ihan järjetön. Hinnat ovat muutenkin monta kerta lentolipun hinta.

Tietysti jos tulee uusia junia voisi toivoa, että niille tulee myös kilpailukykyisiä hintoja.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 156


« Vastaus #6 : Syyskuu 29, 2020, 07:35:49 »


Saksassa yksityiset operaattorit järjestivät 20:n veturin mielenosoituksen, vastustaakseen Saksan valtion tukiaisia DB:lle yksityisten jäädessä ilman.

Miksi valtio sekaantuu markkinoiden toimintaan ?

https://www.railwaygazette.com/policy/berlin-protest-train-calls-for-fair-play-for-independent-operators/57449.article
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1768


« Vastaus #7 : Syyskuu 29, 2020, 08:20:41 »


Saksassa yksityiset operaattorit järjestivät 20:n veturin mielenosoituksen, vastustaakseen Saksan valtion tukiaisia DB:lle yksityisten jäädessä ilman.

Miksi valtio sekaantuu markkinoiden toimintaan ?

https://www.railwaygazette.com/policy/berlin-protest-train-calls-for-fair-play-for-independent-operators/57449.article
Tuolta löytyy veturilistaus ja videokin tuosta junasta:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9462549
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Trans-Europ-Express -renessanssi?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2020 Resiina