Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Suomen ja Kiinan välisten konttijunien määrä tuplaantuu  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« : Syyskuu 08, 2020, 19:33:16 »

Suomen ja Kiinan välisten konttijunien määrä tuplaantuu – miljoonat norjalaiset lohet menevät nyt junan kyydissä Suomen halki Kiinaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11530508
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 865


« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2020, 20:00:07 »

Suomen ja Kiinan välisten konttijunien määrä tuplaantuu – miljoonat norjalaiset lohet menevät nyt junan kyydissä Suomen halki Kiinaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11530508
Mahtavatko olla miten tuoreita kun päätyvät kiinalaisten ruokapöydälle?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2020, 20:03:47 »

Suomen ja Kiinan välisten konttijunien määrä tuplaantuu – miljoonat norjalaiset lohet menevät nyt junan kyydissä Suomen halki Kiinaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11530508
Mahtavatko olla miten tuoreita kun päätyvät kiinalaisten ruokapöydälle?

Jos on riittävän tymäkät pakastimet, niin oikein tuoreina tulevat perille. Kyllähän Norjasta viedään lohta Kiinaan perattavaksi ja pakattavaksi niin, että tuote sitten myydään Euroopassa. Ja on sekin riittävän tuoretta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #3 : Syyskuu 09, 2020, 05:58:26 »


Miten Vuosaari kuuluu tähän ? ettei vain lohia kuljetettaisi meri kuljetuksena Narviikkiin
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #4 : Syyskuu 09, 2020, 06:15:44 »


Miten Vuosaari kuuluu tähän ? ettei vain lohia kuljetettaisi meri kuljetuksena Narviikkiin


Kuten uutisesta voidaan lukea, Vuosaaresta avataan toinen konttijunayhteys Kiinaan. Näiden lohien kuljetukseen ei liity mitenkään.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 342


« Vastaus #5 : Syyskuu 10, 2020, 20:06:39 »

Suomen ja Kiinan välisten konttijunien määrä tuplaantuu – miljoonat norjalaiset lohet menevät nyt junan kyydissä Suomen halki Kiinaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11530508
Mahtavatko olla miten tuoreita kun päätyvät kiinalaisten ruokapöydälle?

Jos on riittävän tymäkät pakastimet, niin oikein tuoreina tulevat perille. Kyllähän Norjasta viedään lohta Kiinaan perattavaksi ja pakattavaksi niin, että tuote sitten myydään Euroopassa. Ja on sekin riittävän tuoretta.

Merenelävien logistiikka on vekkulia. Lohen junakuljetus on itse asiassa simppeli juttu. Katkarapu on monimutkaisempi:

Norjalainen kalastusalue pyytää Norjan vesialueilta laivallisen katkarapuja, jotka pakastetaan laivassa. Laiva jatkaa Vietnamiin kalatehtaalle, jossa katkat keitetään, kuoritaan, pakataan myyntipakkauksiin ja pakastetaan. Tavara pakataan laivaan, joka ajaa Tanskaan, jossa kuorman vastaanottaa tanskalainen tukkuri. Tanskasta katkaravut toimitetaan Ruotsiin, Charlottenbergiin tai muihin Norjan rajan tuntumassa oleviin ostoshelvetteihin. Sieltä sitten norjalaiset käyvät sankoin joukoin ostamassa ne.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Suomen ja Kiinan välisten konttijunien määrä tuplaantuu  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina