Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Tuleva Dr19  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« : Lokakuu 31, 2020, 14:40:09 »

Minkäläisiä mielipiteitä/ajatuksia teillä on Dr19-veturista?

Oma mielipide on se että on se ihan ok.
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 193


« Vastaus #1 : Lokakuu 31, 2020, 18:24:36 »

Sinänsä hyvä että saadaan uusia Diesel vetureita. Nykyiset ovat jo sangen iäkkäitä. Toisaalta harmi kun se tarkoittanee Dv12 vetureiden osittaista? poistumista. Eipä silti kyllä yli 50 vuoden ikäisten vetureiden päivittäistä liikenteessä oloa voi pitää varsin kunnioitettavana. Toivottavasti uudet veturit ovat hyviä ja palvelevat luotettavasti pitkän aikaa.
tallennettu
Henrik Hietala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #2 : Lokakuu 31, 2020, 18:34:48 »

Keskustelua näistä vetureista täällä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Lokakuu 31, 2020, 22:45:47 »

Näkisin tälle ketjulle kyllä paikkansa. Tuossa toisessa ketjussa ei kovin luontevasti tulla käsitelleeksi tällaista abstraktimpaa "miten veturi soveltuu tehtäväänsä, mitä sen käyttöönotto merkitsee Suomen rautateille, mitä se merkitsee rautatieharrastukselle" -keskustelua.

Osa tähän ketjuun sopivista asioista myös häiritsisi tuota toista ketjua, jos ne asiat sinne kirjoitettaisiin.

Mitä itse kysymykseen tulee... Stadler on diiselveturivalmistajana käsittääkseni aika pieni peluri. Hankinnan suunta on siis jonkin verran yllättävä. Stadlerilla näyttäisi olevan aito kiinnostus asiakkaan tarpeiden huomioimiseen ja tehokkaiden toimivien ja kaikkien kannalta hyvien ratkaisujen löytämiseen. Tarkoittaa, että yllättäviä vikoja on ehkä odotettavissa vähemmän kuin rautatiekalustolla tyypillisesti.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #4 : Lokakuu 31, 2020, 23:42:36 »

Taitaa jäädä teholtaan Dr18:n ja Dr20:n alle.

Sekin mietityttää, että mitä nuo ajavat aluksi. Korvataanko vain Dv12-sarjaa vai meneekö Dr16 poistoon pienenä sarjana myös pian kun noita enemmän(Hmm kuinka se Kolarin yöjunan veto?). Voiko tuo viedä myös Dr14 töitä..
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #5 : Marraskuu 01, 2020, 20:46:52 »

Taitaa jäädä teholtaan Dr18:n ja Dr20:n alle.

Dr18 on 1550 kW ja Dr19:n pitäisi olla 1900 kW.
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 111


« Vastaus #6 : Joulukuu 06, 2020, 22:33:26 »

Taitaa jäädä teholtaan Dr18:n ja Dr20:n alle.

Sekin mietityttää, että mitä nuo ajavat aluksi. Korvataanko vain Dv12-sarjaa vai meneekö Dr16 poistoon pienenä sarjana myös pian kun noita enemmän(Hmm kuinka se Kolarin yöjunan veto?). Voiko tuo viedä myös Dr14 töitä..

En usko, että Dr14 korvataan vielä. Ovat melko tärkeitä vaihtotöissä. Dr16 varmaan lähtee viimisetkin pois, mutta Dv12 on vielä melko tärkeä veturi, sillä taitaa oll veeärrän nykyisestä kalustosta ainoa jolla pääsee a radoille
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #7 : Joulukuu 06, 2020, 23:46:33 »

Taitaa jäädä teholtaan Dr18:n ja Dr20:n alle.

Dr18 on 1550 kW ja Dr19:n pitäisi olla 1900 kW.

Dr18:sta täytyy muistaa, että se perustuu aivan aataminaikaiselle teknologialle. Se on tehty saneeraamalla vuonna 1963 suunniteltu laite tietyiltä osin paljon nykyaikaisemmaksi. Esimerkiksi ajomoottorit siinä ovat kuitenkin sitä mallia, joka siihen on silloin 1963 suunniteltu. Tekniikan vanhanaikaisuus rajoittaa Dr18:n tehoa. Se on hyvä veturi ja mun nähdäkseni oikein fiksu valinta Fenniarailin tilanteessa, mutta jos on varaa uuteen veturiin, silloin kyllä on kannattavampaa ostaa oikeasti moderni tehokas peli. Hintaero Dr19 ja Dr18 välillä lienee kuitenkin aika huima. (Perstuntuma on, että jotain luokkaa kolminkertainen?)
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #8 : Elokuu 26, 2021, 14:12:37 »

Joko se Dr19 on tullut?
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #9 : Elokuu 26, 2021, 14:25:19 »

Valmistajan sivulla ei näytä olevan tähän liittyviä uusia uutisia. Vain se hankintauutinen vuodelta 2019 ja siinä maininta että ensimmäiset tulevat 2022.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #10 : Elokuu 26, 2021, 15:01:50 »

Valmistajan sivulla ei näytä olevan tähän liittyviä uusia uutisia. Vain se hankintauutinen vuodelta 2019 ja siinä maininta että ensimmäiset tulevat 2022.

Resiinan Tasoristeyspalsta 1/2020 kertoo, että ensimmäinen tulisi tässä kuussa.

https://www.resiinalehti.fi/artikkeli/123

Mutta tämän jälkeen tilanne on saattanut toki muuttua.
Jossain on myöhemmin ilmeisesti puhuttu vuodenvaihteesta.
tallennettu
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 104


« Vastaus #11 : Syyskuu 03, 2021, 11:06:32 »

Twitterin puolelta löysin aiheesta yhden kuvan viimevuodelta. Kuinkahan pitkällä tämän rakentaminen ja testaus ym. on. Näyttä että muodot on hieman muuttuneet sitten ensimmäisen havainnekuvan.

https://twitter.com/VRuutiset/status/1334052506536701955
tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #12 : Marraskuu 24, 2021, 15:52:56 »

Luin ohimennen, että Dr19 olisi liian painava, eikä sitä saa käyttää...
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 493


« Vastaus #13 : Marraskuu 24, 2021, 16:06:01 »

Luin ohimennen, että Dr19 olisi liian painava, eikä sitä saa käyttää...
Mistä lähteestä?
tallennettu

Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #14 : Marraskuu 24, 2021, 16:17:50 »

Luin ohimennen, että Dr19 olisi liian painava, eikä sitä saa käyttää...
Mistä lähteestä?

En hoksannut katsoa, olin niin ajatuksissani..  Epävarma
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #15 : Marraskuu 24, 2021, 17:34:36 »

Olisiko voinut olla kyse, ettei veturia saa käyttää esim. A-radoilla? Että se olisi niille liian painava?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Teuvo Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #16 : Marraskuu 24, 2021, 17:44:52 »

Luin ohimennen, että Dr19 olisi liian painava, eikä sitä saa käyttää...

Oliko varmasti Dr19? Ettei ollut Dr21?
tallennettu
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 270


« Vastaus #17 : Marraskuu 24, 2021, 17:46:30 »

Olisiko voinut olla kyse, ettei veturia saa käyttää esim. A-radoilla? Että se olisi niille liian painava?

Jimi saattaa olla oikeilla jäljillä, että ehkä Oula on lukenut tällaisesta rataluokkaan liittyvästä rajoituksesta. Dr 19:n paino on 88 tonnia ja akselipaino 22 tonnia.
tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #18 : Marraskuu 24, 2021, 18:21:09 »

Olisiko voinut olla kyse, ettei veturia saa käyttää esim. A-radoilla? Että se olisi niille liian painava?

Tästäpä taisi olla kyse, nyt kun tarkemmin muistelee. Hymyilee leveästi
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #19 : Marraskuu 25, 2021, 16:36:47 »

Eikö Dr19:stä todella ole mitään uudempia kuvia kuin tämä, lähes vuoden vanha twiitti: https://twitter.com/vruutiset/status/1334052506536701955 ??
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Kimmo Huhta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 58


« Vastaus #20 : Marraskuu 25, 2021, 21:34:30 »

Jos tuon tuoreimman havainnekuvan linjat pitävät paikkansa vielä veturin valmistuessa, näyttää Dr19:sta muotoutuvan keulan poikkileikkaukseltaan symmetrinen. Ja käyntisillat kummallekin sivulle. Mukava ja toivottu muutos ulkonäköön mielestäni. Jotenkin enemmän asjallinen niin.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #21 : Marraskuu 26, 2021, 12:18:08 »

Eikö Dr19:stä todella ole mitään uudempia kuvia kuin tämä, lähes vuoden vanha twiitti: https://twitter.com/vruutiset/status/1334052506536701955 ??

Onhan niitä, mutta en tiedä miksi julkisuuteen ei niitä ole laitettu. Tammikuussa onkin sitten nähtävissä jo kiskoilla.
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #22 : Joulukuu 02, 2021, 15:40:36 »

Eikö Dr19:stä todella ole mitään uudempia kuvia kuin tämä, lähes vuoden vanha twiitti: https://twitter.com/vruutiset/status/1334052506536701955 ??
Tänään tuli tuore havainnekuva Dr19:sta. Kuva peräisin tästä jutusta: VR FleetCare on valittu VR Groupin uusimman dieselveturin kunnossapitäjäksi https://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutiset/vr-fleetcare-on-valittu-vr-groupin-uusimman-dieselveturin-kunnossapitajaksi-021220211339/


* havainnekuva-dr19-_-photo-stadler-rail-valencia.jpg (150.18 kilotavua, 1024x683 - tarkasteltu 617 kertaa.)
tallennettu

Don't panic.
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #23 : Joulukuu 02, 2021, 16:02:01 »

Eikö Dr19:stä todella ole mitään uudempia kuvia kuin tämä, lähes vuoden vanha twiitti: https://twitter.com/vruutiset/status/1334052506536701955 ??
Tänään tuli tuore havainnekuva Dr19:sta. Kuva peräisin tästä jutusta: VR FleetCare on valittu VR Groupin uusimman dieselveturin kunnossapitäjäksi https://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutiset/vr-fleetcare-on-valittu-vr-groupin-uusimman-dieselveturin-kunnossapitajaksi-021220211339/

Onko tuo varmaa ja mikäs paino mahtanee olla?
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #24 : Joulukuu 02, 2021, 21:36:18 »

Tänään tuli tuore havainnekuva Dr19:sta.

Sama kuva isompana (3838×2561).

Keulassa numero on 1869, kyljessä 1896  Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Tuleva Dr19  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina