Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Puukoriset CEi vaunut  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« : Marraskuu 30, 2020, 21:07:29 »

Tuli tässä mieleen, notta onko kellään sisäkuvaa puukorisesta CEi vaunusta? Kiinnostaisi tietää millaisia ovat.
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« Vastaus #1 : Marraskuu 30, 2020, 22:32:42 »

http://vaunut.org/kuva/422?tag0=8%7CCEi%7C
Ovatkohan mahdollisesti samaa näköä tällaisten kanssa  Hymyilee
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 385


« Vastaus #2 : Joulukuu 02, 2020, 02:28:35 »

Hei, Veeti! Ensi hätään saat käsityksen puukorisen CEi-vaunun sisustuksesta, kun etsit Valtiorautatiet 1937 - 1962 - teoksen. Sivulla 303 on kuva 46, joka esittää 1. luokan uusittua sisustusta.

Se tosin on uusitusta vaunusta, johon oli vaihdettu uudet kahden hengen penkit (väri harmaanvihreä ja penkkijako 2 + 2). Penkeistä oli poistettu selkänojiin kiinnitetyt hattuhyllyt. Seinät olivat kermanvaaleat ja katto valkoinen. Myöskin ikkunoiden yläpuolelle oli laitettu uudet hyllyt. Tällä tavalla uusituissa vaunuissa oli myös 2. luokan puolella uusitut putkikalusteet (penkkijako 2 + 3), tällaista esittää samalla sivulla oleva kuva 45.

Vanhanmallinen sisustus on Rautatiemuseon pienoismallissa DEi 2538.

Tällä tavalla muutettuja vaunuja oli numerot: 2545, 2554, 2556, 2561, 2563, 2589, 2615, 2619, 2620, 2626, 2634, 2635, 2637, 2638 ja 2639. Vaunuissa 2630 ja 2589 myös oli loistevalaistus. Vaunussa 2629 oli koneellinen tuuletus.

2. luokassa oli putkikalusteet vaunuissa 2608,  2609, 2611, 2614, 2617, 2618,  2621, 2623, 2624, 2625 (loistevalaistus), 2627, 2628, 2629, 2630, 2631, 2632 ja 2633.

Niin, vielä vaunu 2636. Se tuhoutui Kuurilan onnettomuudessa 1957 ja siitä ei ole ollut tietoja saatavissa.

Tietääkseni vaunuja 2610, 2612 (hylättiin 1962, onnettomuus?) ja 2613 ei modernisoitu kummankaan luokan osalta ja 2622:n (-> Cik 2394 vuonna 1960) 1. luokan osasto sai uudet penkit kahvilaosaston rakentamisen, sarja- ja numeromuutoksen yhteydessä. Näin meneteltiin myös muita Cik-vaunuja tehtäessä. Huomattakoon, että Cik-sarjan kaikkiin vaunuihin laitettiin loistevalaistus.
tallennettu
Miko Ojala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 45


« Vastaus #3 : Joulukuu 02, 2020, 14:10:29 »

Hei, Veeti! Ensi hätään saat käsityksen puukorisen CEi-vaunun sisustuksesta, kun etsit Valtiorautatiet 1937 - 1962 - teoksen. Sivulla 303 on kuva 46, joka esittää 1. luokan uusittua sisustusta.

Se tosin on uusitusta vaunusta, johon oli vaihdettu uudet kahden hengen penkit (väri harmaanvihreä ja penkkijako 2 + 2). Penkeistä oli poistettu selkänojiin kiinnitetyt hattuhyllyt. Seinät olivat kermanvaaleat ja katto valkoinen. Myöskin ikkunoiden yläpuolelle oli laitettu uudet hyllyt. Tällä tavalla uusituissa vaunuissa oli myös 2. luokan puolella uusitut putkikalusteet (penkkijako 2 + 3), tällaista esittää samalla sivulla oleva kuva 45.

Vanhanmallinen sisustus on Rautatiemuseon pienoismallissa DEi 2538.

Tällä tavalla muutettuja vaunuja oli numerot: 2545, 2554, 2556, 2561, 2563, 2589, 2615, 2619, 2620, 2626, 2634, 2635, 2637, 2638 ja 2639. Vaunuissa 2630 ja 2589 myös oli loistevalaistus. Vaunussa 2629 oli koneellinen tuuletus.

2. luokassa oli putkikalusteet vaunuissa 2608,  2609, 2611, 2614, 2617, 2618,  2621, 2623, 2624, 2625 (loistevalaistus), 2627, 2628, 2629, 2630, 2631, 2632 ja 2633.

Niin, vielä vaunu 2636. Se tuhoutui Kuurilan onnettomuudessa 1957 ja siitä ei ole ollut tietoja saatavissa.

Tietääkseni vaunuja 2610, 2612 (hylättiin 1962, onnettomuus?) ja 2613 ei modernisoitu kummankaan luokan osalta ja 2622:n (-> Cik 2394 vuonna 1960) 1. luokan osasto sai uudet penkit kahvilaosaston rakentamisen, sarja- ja numeromuutoksen yhteydessä. Näin meneteltiin myös muita Cik-vaunuja tehtäessä. Huomattakoon, että Cik-sarjan kaikkiin vaunuihin laitettiin loistevalaistus.


Eli kummalla sisustuksella ovat säilyneet yksilöt 2543 ja 2574?
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #4 : Joulukuu 02, 2020, 16:17:04 »

Tietääkseni vaunuja 2610, 2612 (hylättiin 1962, onnettomuus?)

Jokunen metri tuota vaunua 2612 makaa Kangasalan asemakylän lähistöllä metsikössä. Kalustus sisältä puuttuu käytännössä kokonaan. Viimeinen havainto itseltä on (muistaakseni) viiden vuoden takaa, en tiedä mitä mahtaa pätkälle nykyään kuulua.
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« Vastaus #5 : Joulukuu 02, 2020, 21:21:15 »

Hei, Veeti! Ensi hätään saat käsityksen puukorisen CEi-vaunun sisustuksesta, kun etsit Valtiorautatiet 1937 - 1962 - teoksen. Sivulla 303 on kuva 46, joka esittää 1. luokan uusittua sisustusta.

Mistähän kannattaisi kyseistä teosta etsiä, itsellä ei ole asiasta harmaintakaan aavistusta?
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« Vastaus #6 : Joulukuu 02, 2020, 21:23:59 »

Hei, Veeti! Ensi hätään saat käsityksen puukorisen CEi-vaunun sisustuksesta, kun etsit Valtiorautatiet 1937 - 1962 - teoksen. Sivulla 303 on kuva 46, joka esittää 1. luokan uusittua sisustusta.

Se tosin on uusitusta vaunusta, johon oli vaihdettu uudet kahden hengen penkit (väri harmaanvihreä ja penkkijako 2 + 2). Penkeistä oli poistettu selkänojiin kiinnitetyt hattuhyllyt. Seinät olivat kermanvaaleat ja katto valkoinen. Myöskin ikkunoiden yläpuolelle oli laitettu uudet hyllyt. Tällä tavalla uusituissa vaunuissa oli myös 2. luokan puolella uusitut putkikalusteet (penkkijako 2 + 3), tällaista esittää samalla sivulla oleva kuva 45.

Vanhanmallinen sisustus on Rautatiemuseon pienoismallissa DEi 2538.

Tällä tavalla muutettuja vaunuja oli numerot: 2545, 2554, 2556, 2561, 2563, 2589, 2615, 2619, 2620, 2626, 2634, 2635, 2637, 2638 ja 2639. Vaunuissa 2630 ja 2589 myös oli loistevalaistus. Vaunussa 2629 oli koneellinen tuuletus.

2. luokassa oli putkikalusteet vaunuissa 2608,  2609, 2611, 2614, 2617, 2618,  2621, 2623, 2624, 2625 (loistevalaistus), 2627, 2628, 2629, 2630, 2631, 2632 ja 2633.

Niin, vielä vaunu 2636. Se tuhoutui Kuurilan onnettomuudessa 1957 ja siitä ei ole ollut tietoja saatavissa.

Tietääkseni vaunuja 2610, 2612 (hylättiin 1962, onnettomuus?) ja 2613 ei modernisoitu kummankaan luokan osalta ja 2622:n (-> Cik 2394 vuonna 1960) 1. luokan osasto sai uudet penkit kahvilaosaston rakentamisen, sarja- ja numeromuutoksen yhteydessä. Näin meneteltiin myös muita Cik-vaunuja tehtäessä. Huomattakoon, että Cik-sarjan kaikkiin vaunuihin laitettiin loistevalaistus.


Eli kummalla sisustuksella ovat säilyneet yksilöt 2543 ja 2574?

Tuosta 2574: stä puheen ollen, siellä ei ole enää sisustusta. Osin sitä varten kysyinkin tätä asiaa täältä, kiinnostaa sen ja sen sarjan historia.
tallennettu
Erno Palonheimo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #7 : Joulukuu 02, 2020, 21:57:46 »

Hei, Veeti! Ensi hätään saat käsityksen puukorisen CEi-vaunun sisustuksesta, kun etsit Valtiorautatiet 1937 - 1962 - teoksen. Sivulla 303 on kuva 46, joka esittää 1. luokan uusittua sisustusta.

Mistähän kannattaisi kyseistä teosta etsiä, itsellä ei ole asiasta harmaintakaan aavistusta?

Kirjastosta aloittaisin, ei ole mikään harvinaisuus.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 385


« Vastaus #8 : Joulukuu 03, 2020, 12:54:44 »

Hei, Veeti! Ensi hätään saat käsityksen puukorisen CEi-vaunun sisustuksesta, kun etsit Valtiorautatiet 1937 - 1962 - teoksen. Sivulla 303 on kuva 46, joka esittää 1. luokan uusittua sisustusta.

Mistähän kannattaisi kyseistä teosta etsiä, itsellä ei ole asiasta harmaintakaan aavistusta?

Kirjastosta aloittaisin, ei ole mikään harvinaisuus.



Veeti! Sivustolta Antikvaari.fi löytyy hakusanalla "Valtionrautatiet" kyseistä kirjaa neljä kappaletta myynnissä. Hinnat vaihtelevat 35 - 50 eur. Tämä siksi, että jos Sinua kiinnostaa lainaamisen sijasta omistaa kyseinen teos. Suosittelen!
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 108


« Vastaus #9 : Helmikuu 09, 2021, 11:01:04 »

Hei, Veeti! Ensi hätään saat käsityksen puukorisen CEi-vaunun sisustuksesta, kun etsit Valtiorautatiet 1937 - 1962 - teoksen. Sivulla 303 on kuva 46, joka esittää 1. luokan uusittua sisustusta.

Mistähän kannattaisi kyseistä teosta etsiä, itsellä ei ole asiasta harmaintakaan aavistusta?

Kirjastosta aloittaisin, ei ole mikään harvinaisuus.



Veeti! Sivustolta Antikvaari.fi löytyy hakusanalla "Valtionrautatiet" kyseistä kirjaa neljä kappaletta myynnissä. Hinnat vaihtelevat 35 - 50 eur. Tämä siksi, että jos Sinua kiinnostaa lainaamisen sijasta omistaa kyseinen teos. Suosittelen!

Lainasin kyseisen kirjan, mutta ei sivut riittänyt. Osaisitko kuvailla millainen kirja on?
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 385


« Vastaus #10 : Helmikuu 09, 2021, 20:52:33 »

Hei, Veeti! Ensi hätään saat käsityksen puukorisen CEi-vaunun sisustuksesta, kun etsit Valtiorautatiet 1937 - 1962 - teoksen. Sivulla 303 on kuva 46, joka esittää 1. luokan uusittua sisustusta.

Mistähän kannattaisi kyseistä teosta etsiä, itsellä ei ole asiasta harmaintakaan aavistusta?

Hei, Veeti! Oma kappaleeni VR 1937 - 1962 oli kirpputorilta köydetty loistopainos, hintaan 15 euroa. Siinä on 854 sivua täyttä asiaa! Viittaan aikaisempaan viestiini Antikvaari-sivustosta.

Kirjastosta aloittaisin, ei ole mikään harvinaisuus.



Veeti! Sivustolta Antikvaari.fi löytyy hakusanalla "Valtionrautatiet" kyseistä kirjaa neljä kappaletta myynnissä. Hinnat vaihtelevat 35 - 50 eur. Tämä siksi, että jos Sinua kiinnostaa lainaamisen sijasta omistaa kyseinen teos. Suosittelen!

Lainasin kyseisen kirjan, mutta ei sivut riittänyt. Osaisitko kuvailla millainen kirja on?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #11 : Helmikuu 09, 2021, 23:46:18 »

Esalla ei nyt oikein suju tuo lainausten kirjoittaminen oikeaan paikkaan Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Puukoriset CEi vaunut  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina