Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR nihkeänä Rauman henkilöjunaliikenteelle  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« : Toukokuu 28, 2020, 05:54:42 »

VR nihkeänä Rauman henkilöjunaliikenteelle - tärkeimpänä perusteena metsäteollisuuden kuljetusten turvaaminen

https://yle.fi/uutiset/3-11371695
tallennettu

Don't panic.
Antti Kukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #1 : Toukokuu 29, 2020, 09:01:27 »

Kummasti esimerkiksi Kontiomäelle voidaan ajaa henkilöjunia vaikka sielläkin menee puuta Virnistää
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 556


« Vastaus #2 : Toukokuu 29, 2020, 10:11:46 »

Onhan tuo Kokemäki-Rauma -väli kyllä äärirajoilla, melkein joka tunti saattaa kulkea juna...
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1417


« Vastaus #3 : Toukokuu 29, 2020, 13:46:02 »

Tutustuin Kokemäki-Rauma rataosan grafiikan ihmeelliseen maailmaan ja suunnittelin aikataulun. Aikataulussa on merkitty myös jatkoyhteydet Tampereelle tai Tampereelta. Useammassa tapauksessa yhteys toteutuisi niin Raumalta Poriin kuin Porista Raumallekin.

Rauma-Kokemäki-Tampere
05:05-05:30/05:45-06:50
07:00-07:25/07:40-08:50
08:05-08:30/08:40-09:50
09:55-10:20/10:30-11:37
11:35-12:00/
14:10-14:35/14:40-15:45
16:10-16:35/16:40-17:50
18:10-18:35/18:40-19:50

Tampere-Kokemäki-Rauma
                     /05:35-06:00
06:03-07:24/07:40-08:00*
08:07-09:12/09:20-09:45
                    /11:00-11:25
12:15-13:25/13:35-14:00
14:15-15:25/15:35-16:00
16:15-17:25/17:35-18:00
18:15-19:25/19:35-20:00

* yhteys Porista Raumalle ei välttämätön, juna voisi lähteä 10min aiemmin ilman odotusta
tallennettu
Erno Pintinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 121


« Vastaus #4 : Lokakuu 16, 2020, 14:11:38 »

https://ls24.fi/uutiset/matias-marttinen-esittaa-valtion-ensi-vuoden-budjettiin-17-miljoonaa-rauman-henkilojunaliikenteen-kaynnistamiseksi


Kansanedustaja Matias Marttinen (kok.) on jättänyt talousarvioaloitteen Rauman henkilöjunaliikenteen käynnistämiseksi. Marttinen esittää valtion ensi vuoden budjettiin 1,7 miljoonan euron määrärahaa liikenteelle.

– Rauman seutu on Suomen suurin seutukunta, jonne ei ole toimivaa henkilöjunaliikennettä. Hitaat julkisen liikenteen yhteydet kasvukeskuksiin ja pääkaupunkiseudulle ovat seutumme kasvun ja kehityksen suurin este. Henkilöjunaliikenteen käynnistäminen nopeuttaisi matkaa pääkaupunkiseudulle jopa tunnilla linja-autovuoroihin verrattuna, Marttinen sanoo.

Rauman kaupunki on teettänyt yhdessä Väyläviraston kanssa liikenneselvityksen Rauma–Kokemäki -yhteysvälin avaamisesta uudelleen. Liikenneselvityksen mukaan henkilöliikenteen vuorot ovat sovitettavissa yhteen tavaraliikenteen kanssa. Henkilöjunaliikenteen matkustajapotentiaalin on arvioitu nousevan jopa 160 000 matkaan vuodessa.

– Matkustajapotentiaali on suurempi kuin matkustajamäärät rataosuuksilla Karjaa–Hanko tai Kouvola–Kotka, joita valtion budjetista rahoitetaan jo tällä hetkellä. Perustelut henkilöjunaliikenteen käynnistämiselle Raumalta ovat erittäin vahvat. Enää puuttuu liikenneministerin päätös asiasta, Marttinen sanoo.

– Saavutettaviin hyötyihin nähden kyse on pienestä panostuksesta, joka tukee koko eteläisen Satakunnan saavutettavuutta, Marttinen sanoo.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 679


« Vastaus #5 : Joulukuu 03, 2020, 22:38:20 »

VR nihkeänä Rauman henkilöjunaliikenteelle - tärkeimpänä perusteena metsäteollisuuden kuljetusten turvaaminen

https://yle.fi/uutiset/3-11371695
Kun Vr ei kiinnostu niin rataosuus vapaaksi toiselle operaattorille.
Ihmiset haluu matkustaa junalla, Hallituksen agenda että ihmiset junaan..
Hallitus voi millon tahaan ratkaista tämän. Yksityisautoilu Vihreiden mielestä pahin uhkakuva mitä voi olla.
Vr :n tahto vastoin hallitusohjelmaa.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1327


« Vastaus #6 : Joulukuu 04, 2020, 22:03:22 »

VR nihkeänä Rauman henkilöjunaliikenteelle - tärkeimpänä perusteena metsäteollisuuden kuljetusten turvaaminen

https://yle.fi/uutiset/3-11371695
Kun Vr ei kiinnostu niin rataosuus vapaaksi toiselle operaattorille.
Ihmiset haluu matkustaa junalla, Hallituksen agenda että ihmiset junaan..
Hallitus voi millon tahaan ratkaista tämän. Yksityisautoilu Vihreiden mielestä pahin uhkakuva mitä voi olla.
Vr :n tahto vastoin hallitusohjelmaa.


Hallitus haluaa tunnin junan. Ei siihen agendaan mikään Rauman henkilöliikenne kuulu - missä sellainen Rauma edes on, kysyvät cityvihreät.
tallennettu
Antti Kukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #7 : Joulukuu 04, 2020, 22:20:05 »

Olen miettinyt, miksi suomalaisessa liikennepolitiikassa halutaan tuhota suuria summia minuuttien säästöihin, mutta silti Hki-Tampere-Turku-kolmion ulkopuolella rautatieliikenteeseen ei voida pikkusummia laittaa. Esimerkiksi Savon radan yöjunat ja (Jyväskylä-)Pieksämäki-Joensuu-välille lisää vuoropareja olisi suuri parannus. Vaikka suuri osa ihmisistä asuukin edellämainitun kolmion vaikutusalueella, on huomioitava että ihmisiä ei saisi syrjiä asuinpaikan mukaan ja haluaahan kolmiolaisetkin vapaa-ajallaan eri puolille Suomea Iskee silmää
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 258


« Vastaus #8 : Joulukuu 05, 2020, 09:06:35 »


Väylä kuitenkin käynnistänyt Rauman seisakkeen suunnittelun ?

https://vayla.fi/rauman-seisake
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR nihkeänä Rauman henkilöjunaliikenteelle  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2021 Resiina