Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Raide-Jokerin ensimmäinen vaunu  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« : Maaliskuu 02, 2021, 00:18:41 »

Kuvia Škoda Transtechin LinkedIn-sivustolla Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #1 : Maaliskuu 02, 2021, 01:42:50 »


Sama kuva erikseen, Artic kiipeämässä raitiovaunun rautatiekuljetusvaunuun


* OSWP8Pq-.jpg (59.36 kilotavua, 680x356 - tarkasteltu 531 kertaa.)
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #2 : Maaliskuu 02, 2021, 20:20:59 »

Mitäs tuo itse asiassa rautatievaunussa tekee?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2021, 20:35:50 »

Mitäs tuo itse asiassa rautatievaunussa tekee?

Ehkä siirto tehtaalla hallista koeradalle tapahtuu eri raideleveyksien takia tuollaisessa vaunussa.
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #4 : Maaliskuu 02, 2021, 23:08:45 »

Mitäs tuo itse asiassa rautatievaunussa tekee?

Ehkä siirto tehtaalla hallista koeradalle tapahtuu eri raideleveyksien takia tuollaisessa vaunussa.

Kyllä juurikin näin. Vaunun liikuttelusta huolehtii tehtaan oma Dv35 eli Move51.
tallennettu

Don't panic.
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #5 : Maaliskuu 03, 2021, 08:33:45 »

Mitäs tuo itse asiassa rautatievaunussa tekee?

Ehkä siirto tehtaalla hallista koeradalle tapahtuu eri raideleveyksien takia tuollaisessa vaunussa.

Kyllä juurikin näin. Vaunun liikuttelusta huolehtii tehtaan oma Dv35 eli Move51.

Tuo vaunu voisi teknisesti viedä ratikan Helsinkiin saakka, mutta sehän ei käy.
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #6 : Maaliskuu 03, 2021, 08:59:06 »

Mitäs tuo itse asiassa rautatievaunussa tekee?

Ehkä siirto tehtaalla hallista koeradalle tapahtuu eri raideleveyksien takia tuollaisessa vaunussa.

Kyllä juurikin näin. Vaunun liikuttelusta huolehtii tehtaan oma Dv35 eli Move51.

Tuo vaunu voisi teknisesti viedä ratikan Helsinkiin saakka, mutta sehän ei käy.

Itseasiassa linjalle se ei sovi mitenkään päin, sillä toisesta päästä puuttuu ensinnäkin kytkentälaitteet ja toisaalta Jokerivaunu hädin tuskin mahtuu vaunun päälle. Vaunuun on tehty apupyörillä varustettu jatkopala Jokerivaunun siirtoa varten, vrt. perus Articin siirto: http://vaunut.org/kuva/110203?paik=Otanm%C3%A4ki
tallennettu

Don't panic.
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #7 : Maaliskuu 03, 2021, 10:50:28 »


Tuo vaunu voisi teknisesti viedä ratikan Helsinkiin saakka, mutta sehän ei käy.

Ja siis, Oulunkylään kai saisi aika tosi helposti ratikanpurkurampin tehtyä? Ei siitä edes tarvitsisi olla vaihdeyhteyttä kuin toiseen suuntaan. Siinähän oli ennen metron huoltoraiteen vaihde, ja ratikka kulkee nyt samaa linjausta kuin vanha metron huoltoraide. Toki aivan täsmälleen siinä kohdassa ei taida enää yhteys onnistua, kun siinä on jotain työmaata nykyään, mutta siitä 50-200 metriä Helsinkiin päin on aivan erinomaisen toimivia kohtia. Mikäänhän ei estä erkanevaa vaihdetta olemasta asemalaiturin kohdalla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #8 : Maaliskuu 03, 2021, 11:24:01 »

Mikäänhän ei estä erkanevaa vaihdetta olemasta asemalaiturin kohdalla.

Mitäs tuohon sanookaan ATU eli aukeantilan ulottuma ja sen kaarrelevitykset?

Väylän RATOstahan nuo löytyvät.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #9 : Maaliskuu 03, 2021, 11:29:09 »

Mikäänhän ei estä erkanevaa vaihdetta olemasta asemalaiturin kohdalla.

Mitäs tuohon sanookaan ATU eli aukeantilan ulottuma ja sen kaarrelevitykset?

Väylän RATOstahan nuo löytyvät

En osanne niitä sieltä kohtuullisella vaivalla tulkita. Mutta eikös Pieksämäellä ole vaihde laiturin vierellä? Onko siellä sitten pitänyt jotain erityisjärjestellä? Vai onko mennyt "heittämällä"?

...väliä tällä tosin ei itse asiassa ole, koska Oulunkylän laiturit ovat etelämpänä kuin muistin. Eli se vaihde olisi joka tapauksessa vasta laiturin jälkeen.

Tuo kohta näkyy oikein selkeästi tässä videossa: https://www.youtube.com/watch?v=kFs4LxL0OqI&t=41m13s . Kohdassa 42:25 näkyy metron yhdysraide hyvin.
Ja vielä sama raidekulkuneuvosta käsin kuvattuna: https://www.youtube.com/watch?v=7e2BZ4hiHqc&t=13m26s
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #10 : Maaliskuu 03, 2021, 14:25:17 »


Sama kuva erikseen, Artic kiipeämässä raitiovaunun rautatiekuljetusvaunuun

Mikä littera tuo vaunu on?
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #11 : Maaliskuu 03, 2021, 19:24:22 »

Mikä littera tuo vaunu on?

Uakk (jos siis tarkoitit rautatievaunua)
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #12 : Maaliskuu 04, 2021, 07:57:42 »


vorgistakin löytyy kuva vaunun vetolaitteesta 1000 mm verkolla.

http://vaunut.org/kuva/82921?tag0=11%7CUakk%7C

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Raide-Jokerin ensimmäinen vaunu  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina