Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Minkä ikäistä porukkaa täällä on?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Huhtikuu 23, 2020, 14:24:58 »

Minkä ikäistä porukkaa täällä on?
Itse olen 12.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2020, 12:16:14 »

Kysymyksestä on lähes vuorokausi, eikä vastauksia ole tullut.
Tämä kertoo ehkä siitä, että porukka ei pidä ikää tärkeänä, vaan haluaa kirjoituksiaan arvioitavan puhtaasti sisällön perusteella.

Itse olen joskus huomannut hetken miettiväni kanssakeskustelijan ikää, mutta todennut nopeasti, etten tee tiedolla juuri mitään. Keskustelun sisältö ratkaisee. Nimittäin, olen havainnut iältään vanhempien käyttäytyvän toisinaan hyvinkin lapsellisesti (itsekin siihen tällaisena about keski-ikäisenä joskus syyllistyneenä), ja toisaalta nuoriksi tietämieni keskustelijoiden kirjoittavan hyvinkin kypsästi.

Otsikon kysymykseen siis vastatakseni: sivuston käyttäjät edustavat hyvin laajaa ikähaarukkaa, aina Oulan kaltaisista ala-asteikäisistä jo ajat sitten vanhuuseläkkeelle siirtyneisiin. Joitain sivuston alkuvaiheen aktiivikäyttäjiä on jo ehtinyt nukkumaan poiskin.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #2 : Huhtikuu 24, 2020, 13:09:15 »

Heittäisin, että aktiivisista keskustelijoista suurin osa taitaa olla iältään 20–40-vuotiaita?
Yli 40-vuotiaitakin on täällä kuitenkin aktiivisina keskustelijoina ainakin jotain kymmenen luokkaa. Osa on riittävän vanhoja, että heidän lapsenlapsillaan saattaa jo olla lapsia.

Jos katsotaan vähemmän aktiivisia keskustelijoita, silloin ikähaarukka siirtyy paljon vanhempaan suuntaan.

Osalle keskustelijoista höyryveturit olivat heidän lapsuudessaan arkipäivää ja diiselit uusi ja moderni juttu, joita pääsi harvoin näkemään. Ja osa taas ei ole ikinä nähnyt muuta kuin sähkökalustoa. Sellaisiakin kesksutelijoita on, jotka nuoren ikänsä ja asuinpaikkansa takia eivät ole ikinä nähneet sinistä pikajunavaunua.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 24, 2020, 13:28:46 »

Minä olen nähnyt monta monta monta CEmt, Eipt, Cht, Rkt,  Rkt, Fots, Efit, Eifet,  EFiti, Rk,
Gfot.
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 191


« Vastaus #4 : Huhtikuu 24, 2020, 15:25:33 »

Keskustelua alueella ikä löytyy kun kirjautuneena klikkaa jonkun nimeä. Tämä edellyttää että on itse laittanut sinne iän.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #5 : Huhtikuu 24, 2020, 15:49:38 »

Minä otin ensimmäiset rautatieaiheiset kuvani 12-vuotiaana Könönpellon asemalla kesäkuussa 1980, joten siitä tulee pian kuluneeksi - herraparatkoon - 40 vuotta!
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #6 : Huhtikuu 24, 2020, 16:14:12 »

Minä olen nähnyt monta monta monta CEmt, Eipt, Cht, Rkt,  Rkt, Fots, Efit, Eifet,  EFiti, Rk,
Gfot.

Miten tämä liittyy ikään?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #7 : Huhtikuu 24, 2020, 18:23:02 »

Minä olen nähnyt monta monta monta CEmt, Eipt, Cht, Rkt,  Rkt, Fots, Efit, Eifet,  EFiti, Rk,
Gfot.

Miten tämä liittyy ikään?

Sehän on aivan selvästi vastaus Tuukan pohdintaan edellisen viestin lopussa siitä, kuinka ovat nuoret mahtaneet nähdä sinisiä vaunuja. Rauha vaan.
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #8 : Huhtikuu 25, 2020, 17:33:47 »

Meikäläiselle tul hiljattain 43 vuotta täyteen.

Vuosien vierimisen huomaa siitä, kun kaivelee vanhoja (rautatieaiheisiakin) valokuvia ja alkaa miettimään, kuinka monta vuotta on kulunutkaan kyseisen valokuvan ottamisesta. Ja nuoremmillekin harrastajille vinkiksi, että vaikka jokin rautateihin liittyvä tilanne tuntuu nyt arkipäiväiseltä, niin esim. 43-vuotiaana voi tyytyväisenä todeta, että tuo silloin arkipäiväinen tilanne on kaukaista historiaa. Valokuvat virkistävät kummasti muistia ja valokuvaa katsellessa muistuu ehkä muutakin mieleen kyseisestä päivästä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #9 : Huhtikuu 25, 2020, 23:39:49 »

Viettäessäni 30-vuotispäiviäni kesäkuussa 2007 teimme museojunamatkan Helsingistä Turun sataman kautta Hyvinkäälle. Junassa oli rautatieharrastajia 1920-, 1930-, 1940-, 1950-, 1960-, 1970-, 1980- ja 1990-luvuilta. Se osoitti itsellenikin, että kuinka laaja ikähaitari meitä harrastajia oikeasti on olemassa... Todelliset rautatieharrastuksen Grand Old Manit ovat arvonimensä ansainneet. Se tästä harrastuksesta tekeekin niin upean, että jokaisella meillä on omat kokemuksemme ja niitä jaetaan mielellään keskenämme.

Vastaus kysymykseen on tällä hetkellä 42 vuotta. Aikalailla keski-ikäinen harrastaja ehkä kenties jopa kai tällä hetkellä.
tallennettu
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #10 : Huhtikuu 26, 2020, 15:09:28 »

päälle viidenkympin menee,harvoin kirjottelen,kuitenkin liityin koska ratavarressa asustelen ja pikkupojasta asti täällä käyny ja jo höyryvetureista asti junia nähny.
Tietoa ei mulla paljoa ole rautatiealasta ja asioita olen täältä itekkin tiedustellu kun joku askarruttaa.
Se on hienoa että ikäjakaumaa on ja toivotaan että vanhakin tieto säilyy ja siirtyy nuoremmille.
tallennettu
Hannu Vesamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« Vastaus #11 : Huhtikuu 27, 2020, 10:26:18 »

Jäin viime vuonna eläkkeelle. En mitenkään aktiivinen harrastaja, mutta junat kiinnostavat tällaista "wannabe" veturinkuljettajaa. Terveydellisistä syistä ei huolittu. Ehkä hyvä näin.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #12 : Huhtikuu 27, 2020, 10:50:32 »

17 tällä hetkellä. Ensimmäisen kerran kuvasin junaa 8-vuotiaana ja .orgiin tuli tultua 11-vuotiaana (eli aivan liian varhain. Olisi pitänyt vielä pari vuotta (ainakin) odottaa.)
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Antti Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #13 : Huhtikuu 27, 2020, 15:21:05 »

ei kai sillä iällä niin nuukaa kunhan juttu kulkee,olen tavannut monia nuoria ja ovat olleet yllättävän monitietosia jostain harrastuksesta jne,olen jopa kertonu heille että kylläpä tiedät jo ikäseksesi paljon ja SE on hyvä!
ihan hyvin ovat kommentin ottaneet,kyllä porukassa tilaa riittä kaikille asiallisille
tallennettu
Elias Murto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #14 : Toukokuu 07, 2020, 13:25:49 »

Tätä ketjua lukiessa piti käydä tarkistamassa oma ikä profiilista. Tai pikemminkin tarkistamassa, että se ei näy. Nuorisolle ikä on sellainen asia, joka halutaan tietää uudesta tuttavuudesta heti alkuun! Nuorilla itsellään ikä (tai yleensä syntymävuoden kaksi viimeistä numeroa) on näkyvissä jokaisessa someprofiilissa - monesti jo käyttäjätunnuksessa. Myös omassa ikäluokassani oli aikoinaan yleistä, että käyttäjätunnus oli muotoa "junafani88". Nykyisin esimerkiksi Instagramissa on paljon rautatieharrastajia, joilla ikä näkyy tavalla tai toisella käyttäjänimessä.

Jossain vaiheessa sitten tulee tunne, että ikä ei ole enää oleellinen tieto, jonka tarvitsee olla näkyvillä. Facebookissa harvalla on ikä näkyvillä tiedoissaan. Varsinkin nykyään, kun keski-ikäiset ovat FB:n vallanneet.

Pakko myöntää, että olisi mielenkiintoista tietää kaikkien vorg-käyttäjien iät. Mieluiten vielä taulukoituna exceliin. Hymyilee leveästi
Mutta kun en itse ikääni halua enkä aio kertoa Internetissä, en sitä vaadi muiltakaan.
tallennettu
Mikko J. Putkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #15 : Helmikuu 19, 2021, 22:41:43 »

44 pyörähtää mittariin tänä vuonna täällä.
tallennettu
Jimi Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #16 : Helmikuu 20, 2021, 12:00:09 »

14 vuotta tulee täyteen heinäkuussa, eli siis olen nyt 13. Vorgiin tuli liityttyä 10-vuotiaana (ehkäpä vähän liian nuorena), junaharrastuksen aloitin muistaakseni 8-vuotiaana, tosin kaikenlainen liikenne on kiinnostanut oikeastaan koko elämän ajan.
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #17 : Heinäkuu 13, 2021, 20:37:17 »

Tänä vuonna täytän 60 vuotta, aktiiviharrastuksen aloitin 2010 mutta junat on kiinnostanut jo pienestä lähtien. Taisin olla alle kouluikäinen jo kun junat kiinnosti.
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 111


« Vastaus #18 : Heinäkuu 16, 2021, 01:08:13 »

Ikää tulee pian minulle 16, harrastukseni alkoi luultavast tästä:
http://vaunut.org/kuva/143586?u=4725&d=23.11.2020&ns=1
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Minkä ikäistä porukkaa täällä on?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina