Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Vakoilukiista eskaloituu paikallisliikennejunista Saksan Allgäussa!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« : Toukokuu 08, 2021, 16:44:26 »

Junanvalmistaja Stadler epäilee joutuvansa teollisuusvakoilun uhriksi.Brittiläinen Go-Ahead yhtiö on saanut liikennöintiluvan Muenchenin ja Lindaun väliselle rataosuudelle.Sen tarkoituksena on liikennöidä sveitsiläisellä Stadlerin Flirt  kalustolla.
Huolto on sovittu venäläisen TMH yhtiön kanssa tapahtuvaksi.Nyt on Stadler osoittanut epäilyksiä alansa know-hown valumisesta kilpailijoille. Liikennöitsiä Go-Ahead on vastannut että vaaraa ei ole ja myös viitannut  kalustotilauksen perumiseen? Kysymyksessä on monimiljoonainen sopimus. Go-Ahead yhtiön on tarkoitus aloittaa liikenne edellämainitulla reitillä tämän vuoden joulukuussa!Saksan tämän alueen reitit ovat erittäin haluttuja ja kilpailtuja.Lähde:Die Welt.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2021, 23:00:13 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2021, 22:04:23 »

Junanvalmistaja Stadler epäilee joutuvansa teollisuusvakoilun uhriksi.Brittiläinen Go-Ahead yhtiö on saanut liikennöintiluvan Muenchenin ja Lindaun väliselle rataosuudelle.Sen tarkoituksena on liikennöidä sveitsiläisellä Stadlerin Flirt  kalustolla.
Huolto on sovittu venäläisen TMH yhtiön kanssa tapahtuvaksi.Nyt on Stadler osoittanut epäilyksiä alansa know-hown valumisesta kilpailijoille. Liikennöitsiä Go-Ahead on vastannut että vaaraa ei ole ja myös viitannut  kalustotilauksen perumiseen? Kysymyksessä on monimiljoonainen sopimus. Go-Ahead yhtiön on tarkoitus aloittaa liikenne edellämainitulla reitillä tämän vuoden joulukuussa!Saksan tämän alueen reitit ovat erittäin haluttuja ja kilpailtuja.Lähde:Die Welt.

Oletpa kyllä kaikin puolin kiinnostavan tapauksen poiminut.

Go-Ahead oli mukana tarjoamassa meille HSL:n liikennettä, mutta karsiutui, koska tarjous ei täyttänyt kaikkia vaatimuksia. Tarkkaa syytä ei koskaan kerrottu julkisuuteen.

Miksi juuri TMH "Transmasholding" eli Venäjän suurin kiskokalustovalmistaja on otettu huoltamaan sveitsiläisiä Flirttejä? Kyllä Stadlerilta olisi saanut kaluston lisäksi myös huoltosopimuksen ja taatusti parhaan osaamisen.

Ehkä TMH on selkeästi ja tietoisesti tehnyt tarjouksen, jota ei voi olla ottamatta...

On kyllä todella tiukka aikataulu, jos joulukuussa, siis reilun puolen vuoden päästä, pitäisi liikenteen alkaa. Ja kaiken päälle nyt vielä uhkaillaan tilauksen perumisella. Hymyilee leveästi Voi olla, että liikenne ei alakaan...
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 383


« Vastaus #2 : Toukokuu 08, 2021, 22:45:17 »


Voi olla, että liikenne ei alakaan...

Siis ei ala luvatulla kalustolla. Se on kai enemmän sääntö kuin poikkeus semmoisen sopimusajan alussa. He vuokraavat sitten kalustoa esim. Deutsche Bahnilta tai Centralbahnilta. Jälkimmäisestä tapauksesta on harrastajille iloa: Heillä on varsin kirjaavaa museokalustoa. Esim. https://youtu.be/8wY3bQ5zKvE , mutta paljon muutakin.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 383


« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2021, 22:54:55 »

Alueen nimi on muuten Allgäu. (Kyllä saksan kielessä kirjoitetaan "ae" jos ei "ä" löydy näppäimistöstä. Mutta en usko, että semmoinen pulma olisi Suomessa. Varsinkin siinä yhteydessä, että "äu":sta tulee "aeu" se on melkein mahdoton lukea.)
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #4 : Toukokuu 08, 2021, 23:01:12 »

Alueen nimi on muuten Allgäu. (Kyllä saksan kielessä kirjoitetaan "ae" jos ei "ä" löydy näppäimistöstä. Mutta en usko, että semmoinen pulma olisi Suomessa. Varsinkin siinä yhteydessä, että "äu":sta tulee "aeu" se on melkein mahdoton lukea.)
Kiitos Uwe korjauksesta!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #5 : Toukokuu 08, 2021, 23:11:04 »

Juhanille kiitoskommentista,artikkelissa oli maininta Stadlerin vaatimuksesta että huolto ja korjaus ei sopimuksen mukaan saisi olla sen firman ulkopuolisilla tahoilla jolloin yrityksen salaisuudet saattaisivat vaarantua. Siellä oli myös maininta mahdollisista oikeustoimista.Kaiken kaikkiaan asia on artikkelin mukaan täysin kesken.Oli myös muistutus japanilaisten ja eurooppalaisten junatoimittajien huonosta kokemuksesta Kiinan kanssa jolloin alussa saatiin hyviä kauppoja mutta  tapahtui paljon toimintojen kopiointia ja lopuksi siellä osattiin rakantaa laadullisesti lähes samanveroista kalustoa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2021, 19:02:34 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 383


« Vastaus #6 : Toukokuu 09, 2021, 00:05:25 »

Alueen nimi on muuten Allgäu. (Kyllä saksan kielessä kirjoitetaan "ae" jos ei "ä" löydy näppäimistöstä. Mutta en usko, että semmoinen pulma olisi Suomessa. Varsinkin siinä yhteydessä, että "äu":sta tulee "aeu" se on melkein mahdoton lukea.)
Kiitos Uwe korjauksesta!
Kiitos Johnille korjauksesta. Nyt näyttää hienolta Hymyilee Ainakin sinun korjattu versio aiheesta. Ei se anna minua muuttaa sitä tai sitten en vain osaa.

tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 71


« Vastaus #7 : Toukokuu 09, 2021, 08:01:39 »

Juhanille kiitoskommentista,artikkelissa oli maininta Stadlerin vaatimuksesta että huolto ja korjaus ei sopimuksen mukaan saisi olla sen firman ulkopuolisilla tahoilla jolloin trityksen salaisuudet saattaisivat vaarantua. Siellä oli myös maininta mahdollisista oikeustoimista.Kaiken kaikkiaan asia on artikkelin mukaan täysin kesken.Oli myös muistutus japanilaisten ja eurooppalaisten junatoimittajien huonosta kokemuksesta Kiinan kanssa jolloin alussa saatiin hyviä kauppoja mutta  tapahtui paljon toimintojen kopiointia ja lopuksi siellä osattiin rakantaa laadullisesti lähes samanveroista kalustoa.

Valitettavasti tuo kopiointi ja paremman tuotteen kehittäminen alkaa välittömästi kun tuote on myyty yrityksen ulkopuolelle. Pätevä insinööri kykenee nopeasti hahmottamaan mikä on uuden keksinnön ydinajatus ja kehittää paremman kopion sen tilalle. Alkuperäisiä Stephensonin tai Trewithickin vetureita ei enää pahemmin ole liikenteessä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Vakoilukiista eskaloituu paikallisliikennejunista Saksan Allgäussa!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina