Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Nurminen Logistics aloittaa säännöllisen konttijunaliikenteen Kotkan Mussalosta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« : Toukokuu 25, 2021, 07:50:57 »

Nurminen Logistics on vuodesta 2018 alkaen liikennöinyt Aasian konttijunia Helsingistä, mutta räjähdysmäisesti kasvaneen kysynnän vuoksi Nurminen laajentaa ja aloittaa säännöllisen konttijunaliikenteen Kotkasta Mussalon satamasta kesäkuun alussa 4.6.

Junareitti kulkee Kotkasta Vainikkalan yli jatkaen Trans-Siberian reittiä pitkin kohti Japanin Yokohamaa. Samassa junassa menee rahtia myös Japaniin Shimizhuun sekä Singaporeen ja Etelä-Koreaan Busaniin.

Kotkan Mussalossa sijaitsee Suomen suurin konttiterminaali ja satama on yksi Itämeren vilkkaimmista. Mussalon sataman kautta kuljetetaan muun muassa metsäteollisuuden tuotteita kuten sahatavaraa, sellua ja paperia. ”On todella hienoa, että pystymme palvelemaan konttijunallamme nyt myös Kotkan ja koko Itä-Suomen alueen asiakkaita. Meillä on Kotkassa erinomaiset valmiudet junapalveluun, sillä osaavan henkilöstön lisäksi meiltä löytyy sisälle menevä terminaaliraide sekä kattavat terminaalipalvelut kuten läpivirtausterminaali ja raskaan tavaran käsittely. Kemikaaliterminaalissamme tarjoamme vaarallisten kemikaalien kappaletavaravarastointia monipuolisin lisäpalveluin joka tukee junaamme erinomaisesti”, kertoo Kotkan ja Vainikkalan terminaaleista vastaava Timo Hyyryläinen.

Nurminen Logistics tulee tekemään Kotkasta jatkossakin junia, sillä yhtiön Trans-Siberian reitti on vakiintunut nopeasti ja vahvistettuja lähtöjä on jo syyskuulle asti.

Logistiikan näkökulmasta konttijunakuljetukset Itä-Suomesta vahvistavat rautateiden roolia transitiossa merkittävästi ja avaavat mahdollisuuksia Aasian lisäksi myös Venäjän markkinoille.

Lähde: Nurminen Logistics


* kartta-kuvana-kotka_final-768x530.png (178.44 kilotavua, 768x530 - tarkasteltu 804 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2021, 09:45:47 kirjoittanut Marko Vornanen » tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #1 : Toukokuu 25, 2021, 22:31:18 »

Jos tarkoitus on palvella suomalaisia firmoja, mikä tekee Kotkasta järkevän paikan terminaalille? Sehän on todella syrjässä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #2 : Toukokuu 26, 2021, 09:33:17 »

Jos tarkoitus on palvella suomalaisia firmoja, mikä tekee Kotkasta järkevän paikan terminaalille? Sehän on todella syrjässä.

Eikös se tuossa tule esiin?
Lainaus
Meillä on Kotkassa erinomaiset valmiudet junapalveluun, sillä osaavan henkilöstön lisäksi meiltä löytyy sisälle menevä terminaaliraide sekä kattavat terminaalipalvelut kuten läpivirtausterminaali ja raskaan tavaran käsittely. Kemikaaliterminaalissamme tarjoamme vaarallisten kemikaalien kappaletavaravarastointia monipuolisin lisäpalveluin joka tukee junaamme erinomaisesti
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #3 : Toukokuu 27, 2021, 16:32:53 »

Oheellisesta Väyläviraston kartasta näkyy hyvin, mikä on Suomen rautatielogistiikan pääkaupunkiseutu. Ja kuinka oikeastaan kaikki muu on vähän syrjässä.


* juurikorpi.jpg (97.09 kilotavua, 539x743 - tarkasteltu 955 kertaa.)
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #4 : Toukokuu 27, 2021, 16:53:46 »

Tuukan kommentti oli kyllä Kotkan aseman ja Suomen teollisuuden sijainnin huomioon ottaen kyllä outo. Sattumalla Stora Enso, UPM, Metsä Fibre vie miljoonia tonneja Kotkan kautta tavaraa...
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Toukokuu 27, 2021, 17:11:33 »

Oheellisesta Väyläviraston kartasta näkyy hyvin, mikä on Suomen rautatielogistiikan pääkaupunkiseutu. Ja kuinka oikeastaan kaikki muu on vähän syrjässä.

Tämä oli kyllä oikeasti valaiseva kartta. Kotkan olin tiennyt tärkeäksi, mutta olisin kyllä silti olettanut viivan ainakin 40% ohuemmaksi. Ja Kokkolan noin iso merkittävyys oli jäänyt sekin käsittämättä.

Nuo pelkät terminaali-infran ominaisuudet eivät vielä yksistään tuntuneet järkevältä perustelulta, koska niidenkään kanssa ei olisi järkevää ajaa esim. jostain Joensuusta Kotkan kautta Venäjälle. Mutta, kun kaikki tosiaan joka tapauksessa tapahtuu Kotkan tienoilla, aika harvalle kuljetettavalle tavaralle tulee tuollaista kiertoa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #6 : Toukokuu 30, 2021, 05:47:15 »


Euroopasta on suorempi ja halvempi konttijuna yhtyeys Kiinaan ja Japaniiin.
tallennettu
Teuvo Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #7 : Toukokuu 30, 2021, 09:53:37 »


Euroopasta on suorempi ja halvempi konttijuna yhtyeys Kiinaan ja Japaniiin.

Eli ensin kotimaiset tuotteet Eurooppaan, ja sieltä junalla Kiinaan ja Japaniin?
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #8 : Kesäkuu 04, 2021, 15:13:31 »

Ensimmäinen konttijuna Kotkasta lähti jo aloitusviestissä kerrotun suunnitelman mukaisesti tänään 4.6.2021.

Lainaus
Suomesta avautui uusi tavarajunareitti melkein maapallon toiselle puolelle – kilometrin mittainen juna lähti ensimmäiselle matkalleen kohti Japania

Kotkan satamasta lähti tänään juna kahden viikon mittaiselle matkalleen halki Venäjän. Reitistä on tulossa säännöllinen. Uusia reittejä on suunnitteilla jopa Intiaan saakka.

https://yle.fi/uutiset/3-11965712

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2021, 15:28:54 kirjoittanut Tauno Hermola » tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #9 : Kesäkuu 08, 2021, 17:57:21 »

Uusi yhteys Helsingistä Intiaan pohjoisesta etelään kulkevan rautatien (International North-South Transport Corridor, INSTC) kautta. Tässä näyttää kuitenkin olevan kysymys ruotsalaiselle asiakkaalle toteutetusta yksittäisestä kuljetuksesta.

https://www.nurminenlogistics.com/fi/lehdistotiedotteet/nurminen-logistics-lahettaa-ensimmaisena-euroopassa-rahtijunan-intiaan-pohjoisesta-etelaan-kulkevaa-liikennevaylaa-pitkin/
tallennettu
Petri Kiviniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 53


« Vastaus #10 : Kesäkuu 08, 2021, 20:58:59 »


Euroopasta on suorempi ja halvempi konttijuna yhtyeys Kiinaan ja Japaniiin.

Eli ensin kotimaiset tuotteet Eurooppaan, ja sieltä junalla Kiinaan ja Japaniin?

Yhteyttä Puolan kautta on tarjottu. Tuossa mainoksessa toki tuonnista puhutaan.
https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/kuljetukset/paivittainen-saannollinen-rautatieyhteys-kiinasta-suomeen-puolan-kautta
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Nurminen Logistics aloittaa säännöllisen konttijunaliikenteen Kotkan Mussalosta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina