Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sr1 ja Sr2 IC:n keulilla Lappeenrannassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« : Joulukuu 16, 2009, 19:57:10 »

Alueuutisissa kuvasivat Lappeenrannan asemalla, jonne saapui IC keulillaan Sr1 ja Sr2. Mistähän moinen yhdistelmä?
tallennettu
Risto Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 24


« Vastaus #1 : Joulukuu 16, 2009, 22:32:51 »

Siinähän puhuivatkin junien myöhästelystä ja veturien rikkoontumisista. Oisko marsu levinny juuri sopivaan aikaan ku hinauksessa oli?  Virnistää
tallennettu
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #2 : Joulukuu 16, 2009, 23:13:08 »

Kaikesta päätellen kyseessä oli eilinen (eli tiistain) IC4, jonka kulku tyssäsi ilmeisesti pakkasesta johtuneeseen virroitinongelmaan. Sr1 on käynyt noukkimassa hyytyneen junan, kuten uutislähetyksen kuvista näkyy.

- Tomi
tallennettu
Risto Itkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #3 : Joulukuu 17, 2009, 08:11:56 »

Sr1 on Siperian susi, joka toimii pikemmiten paremmin pakkasella, kun taas kosteudelle herkkänä se hyytyy Vuosaaren radan tunneleihin. Kaluston hankinnoissa olisi huomioitava Suomen ilmasto!
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 274


« Vastaus #4 : Joulukuu 17, 2009, 19:35:56 »

Eiköhän molemmat sähköveturityypit ole ainakin "aika" hyvin suoriutuneet haastavassa ilmastossamme. Verrattuna vaikkapa johonkin muuhun kalustoon.

Suomen ilmaston huomioiminen tarkoittaa melkein samaa, kuin että huomioisi kaikki yleensäkin mahdolliset säätilat. Onhan se kieltämättä haastavaa Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sr1 ja Sr2 IC:n keulilla Lappeenrannassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina