Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: LSR vastatuulessa Sastamalassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Ahokas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #25 : Helmikuu 11, 2022, 12:10:11 »

Jos asia on jätetty pöydälle, niin päätösesitys pitää tuoda sellaisenaan uudestaan lautakunnan käsiteltäväksi seuraavassa kokouksessa. Lautakunta voisi ohjeistaa asian esittelevää virkamiestä muutamaan esitystään / esittelijä voi itse muuttaa esitystä kunhan tuo selkeästi julki miten on muuttanut (päästös)esitystään.

Jos olisi palautettu uudestaan valmisteltavaksi, niin jotain muutakin voisi päätösesityksenä olla kuin purkaminen. Asia tulisi esityslistalle sitten joskus tulevaisuudessa (jos ollenkaan).

Sastamalan ympäristölautakunta ei hyväksynyt Mouhijärvellä sijaitsevan harrasterautatien purkuehdotusta tiistaina. 18-vuotias Leo Saha on 13-vuotiaasta asti säästänyt rahaa, tehnyt töitä ja maksanut itse kaiken.

Asia jätettiin pöydälle jatkoselvittelyjä varten.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #26 : Helmikuu 12, 2022, 12:02:06 »

Taustoja ei varmaankaan tiedetä, mutta voi olla naapuri(-t) kyllästyneet jatkuviin maansiirtohommiin ja muihin meluihin. Tietysti vielä aina iltaisin ja viikonloppuisin.. Käsipelissä tuota tuskin on rakennettu.

Rantavyöhykkeelle rakentaminen on säännelty hyvin tarkasti, mutta kuten jo ketjussa todettu niin ei tuota rakennukseksi pysty millään tulkitsemaan. Oliko niin, että rakennelmaa ei vastaava tiukka sääntelyt koskenut? Sellainen tuo voisi ehkä olla.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #27 : Helmikuu 12, 2022, 12:27:46 »

Sen verran tiedän kun olen rakentanut satoja metrejä rataa itse että maansiirtotöihin täällä on mennyt kaksi kokonaista päivää vuodesta 2014. Rata olen käsin rakentanut. Aina silloin tällöin olen joutunut rälläkkää käyttää. Sepelöintiin käytän konevoimaa ja veikkaan että veturit ovat ollut käynnissä ehkä 10h niissä hommissa vuodesta 2014. Leo tekee senkin homman käsin eli ei voi häiritä naapurit.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1570


« Vastaus #28 : Maaliskuu 12, 2022, 15:09:34 »

Ympäristölautakunta päätti viime tiistaina että rataa ei tarvitse purkaa lainkaan äänin 6-2(Ilta-Sanomat)
Toki valitukset yhä mahdollisia!
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #29 : Maaliskuu 13, 2022, 00:17:18 »

Yhtälailla tämä tapaus on myös ihmisoikeuskysymys. Virkamiesten tulisi päätösehdotuksia valmistellessaan punnita asioita myös ihmisoikeuksien ja perustuslain näkökulmasta. Nykyisellä koulutuksen tasolla valitettavasti näyttää siltä, että ihmisoikeudet jäävät harmaaksi alueeksi, jos sellaisten olemassaoloa edes tunnetaan. Peilaan tässä nyt kokemuksiani omaan opiskeluun liikennealalla, jossa sielläkin ihmisoikeudet ovat esillä aivan liian vähän. Ongelma on siksi valitettavan yksittäistapauksen sijaan rakenteellinen. No, onneksi tässä yksittäistapauksessa olivat muut kunnan päättäjät kuitenkin hereillä.
tallennettu
Antti Ojala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 57


« Vastaus #30 : Maaliskuu 13, 2022, 12:04:06 »

Kovasti tuntuu juttu käyneen Sastamalan maankäyttöjohtaja Mattilan kunnian päälle, ainakin päätellen oligarkkikortin käyttämisestä ja siitä, että hän esiintyy nyt rautatien puolustajana esittämällä radan lyhentämistä 30 metrillä, jotta asiaa ei tarvitse viedä hallinto-oikeuteen ja koko rataa purkaa.

Rautatien rinnastaminen karting-rataan tuntuu hieman etäiseltä. Karting-autojen suurin sallittu melu on 103 dB ja karting-radan suojaetäisyys lähimpään asuinalueeseen on 500 metriä. Kilpa-autoilusta syntyvän melun luonteen vuoksi suojaetäisyys on varmasti perusteltu. Melutason kannalta kapearaiteista veturia käsitellään parhaan ymmärrykseni mukaan työkoneena, jolloin suurin sallittu melu olisi 85 dB. Pienten dieselmoottorien kohdalla 85 dB ei ylity, jos äänenvaimentajana on vähintään sinkkiämpäri tai parempi. Lisäksi huomionarvoista on, ettei rautatiellä ajeta kilpaa ja yksityisradalla melua voi syntyä enintään joitakin kymmeniä tunteja vuodessa.

Tätä taustaa vasten, en voi kehottaa maankäyttöjohtaja Mattilaa neuvomaan Leo Sahan naapurustoa valituksen tekemisessä. On vaikea nähdä, miten Sastamalan ympäristölautakunnan päätös muuttuisi hallinto-oikeudessa, jos argumentit ovat tällaisia.

Toisaalta, koiratappelut ovat ihan kivoja, jos sattuu olemaan tietyllä tavalla kilpailuhenkinen. Onhan naapurustossa riidelty lehtitietojen mukaan jopa k a i v o s t a .
tallennettu

Kevätkokouksessa 2020 uhkailtiin rikosepäilyssä todistaneita. Kesällä 2022 alkoi sekalaisten kunnianloukkausväitteiden tutkinta, kirjoittaa Salattu jäseniltä -blogin A. Ojala: https://salattujasenilta.blogspot.com/2022/11/poliisi-tutustuu-taas-yhdistyksen.html
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: LSR vastatuulessa Sastamalassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina