Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Suomen ja Kiinan välisen konttijunaliikenteen jatkuvuus nähdään tärkeänä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« : Maaliskuu 28, 2022, 17:19:04 »

Suomen viranomaiset ovat vahvistaneet, että Suomen itärajan ylittävälle rautatieliikenteelle ei ole estettä. Lisäksi Suomen ja Kiinan välisen konttijunaliikenteen jatkuvuus nähdään tärkeänä osana logistiikan ilmastotavoitteiden saavuttamisen kannalta.
 
Suomen ja Kiinan väliseen konttijunaliikenteeseen ei myöskään kohdistu pakotteita jotka estäisivät liikenteen harjoittamisen.

Suomalainen rautatieoperaattori VR-Yhtymä Oy tiedotti viikonloppuna keskeyttävänsä toistaiseksi Suomen ja Venäjän välisen rautatieliikenteen rajapalvelut. Nurminen Logisticsilla ei ole matkalla olevia junia joihin VR:n päätöksellä olisi vaikutusta.
Nurminen Logistics operoi Kiinan konttijunaliikennettä Kiinan ja Kazakstanin rautatieyhtiöiden sopimuksilla, ja rautatieliikennettä Suomessa sekä rajatoimintoja yhtiö voi tulevaisuudessa operoida muiden suomalaisten rautatieoperaattoreiden kanssa.

Suomen ja Venäjän väliset raja-asemat ovat auki normaalisti.

Nurminen Logisticsilla on laaja osaaminen ja yhteistyöverkosto rautatie- ja multimodaalikuljetuksissa ja yhtiö keskittyy palvelemaan asiakkaitaan useilla eri reiteillä varmistaakseen sujuvan toimitusketjun myös kriittisille tuoteryhmille. Suorien Kiina – Suomi reittien lisäksi rahtia on mahdollista kuljettaa sekä Euroopan rautatiehubien että uuden, Venäjän kiertävän, eteläisen reitin kautta Keski-Eurooppaan. Yhtiö tulee nopeuttamaan eteläisen reitin käynnistämistä.
Nurminen Logistics noudattaa toiminnassaan tarkasti voimassa olevaa lainsäädäntöä ja pakotteita.

Lähde: Nurminen Locistics Oyj
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #1 : Huhtikuu 14, 2022, 17:37:14 »

Koko homma loppuu, kun siirtyvät etelämmäs: https://yle.fi/uutiset/3-12403483
Milloin kulkenee viimeinen?
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #2 : Huhtikuu 14, 2022, 21:55:44 »

Miksihän ei mennä Tallinnan kautta, vaan ainakin tuon Ylen kartan mukaan kierretään Gdanskin tai jopa Rotterdamin kautta? Äkkiäkös tuohon nyt laittaisi vaikka junalauttayhteyden Tallinnaan tai Paldiskiin Virnistää
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 696


« Vastaus #3 : Huhtikuu 15, 2022, 08:58:53 »

Aiheellinen kysymys

Sotatapahtumat osoittivat että Tallinnan tunnelin tarvitsisi olla jo valmiina.
Sitä ei ole vielä koska vain riidellään.
Sen toteutuksen pitää alkaa ENSIMMÄISENÄ JA AINOANA suurena raidehankkeena, viivyttelemättä!

Höpertelyt yhden tai toisen tuppukylän tunnin junaan pitää lopettaa heti.  SIIS HETI !
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 384


« Vastaus #4 : Huhtikuu 15, 2022, 10:05:02 »

Miksihän ei mennä Tallinnan kautta
Eikö yhteys Baltian maiden läpi ole aivan liian kehno isompaan liikennemäärään? Vaikka rata löytyy ei turvatekniikka varmaan ole mitoitettu riittävästi. No joo, enemmän kuin muutama juna viikossa ei taida ole kyse, ehkä ne mahtuisivat. Onko vaunuja? Entäs vetureita? Missä vaihdettaisiin telit tai sitten lastattaisiin kontit toisille vaunuille? Tehtävissä kaikki, mutta ei ihan heti, minä vähän epäilen. Eikö siellä liikennemäärät ovat vain kutistuneet 30 vuoden aikana?

Mitäs Rail Baltica (joka jopa tapauksessa kestää vielä vuosia)? Onko se suunniteltu vain henkilöliikenteelle vai myös tavarajunille?

Kyllä, minusta Suomen liikennepolitiikka on minusta ollut väärää 1990-luvusta lähtien, kun laiva- ja lentoliikenne on tuettu, mutta Rail Baltica ei.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2022, 10:20:01 kirjoittanut Uwe Geuder » tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 384


« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2022, 10:15:50 »

[...] Tallinnan tunnelin tarvitsisi olla jo valmiina.
Onko se tunneli niin tärkeä? Eihän lautalla kestää niin kauan, ei varsinkaan tavaraliikenteen mittakaavassa.

Jos se tunneli joskus tulee, sitten se ei ole leveäraiteinen. Sitten tulee kysymys, kuinka kauas normaaliraide oikein jatkuu Suomessa. Henkilöliikenteelle Helsinki riittäisi kai. Mutta tavaraliikenteelle?
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #6 : Huhtikuu 15, 2022, 12:30:42 »

Miksei Tallinna tunnelissa ei olisi leveäraidetta normaaliraiteen lisäksi jos tunneli rakennettaisiin.

Antaisi tavaraliikenteelle uusia mahdollisuuksia.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 384


« Vastaus #7 : Huhtikuu 15, 2022, 16:37:40 »

Miksei Tallinna tunnelissa ei olisi leveäraidetta normaaliraiteen lisäksi jos tunneli rakennettaisiin.

2 kiskoa lisää tunneliin ei varmaan projektia kaataisi. Ja jos profiili on suunniteltu luotijunille myös hieman isoimmat tavarajunat mahtuisivat. Mutta mitä sitten lahden toisella puolella? Jos Rail Baltica on myös tavaraliikenteelle ei raideleveyden vaihto jo Tallinnassa olisi varmaan kovin järkevää. Jos menee vanhoja ratoja pitkin voisi vielä jatkaa Liettuaan asti. Mutta aika hidas ja tehoton reitti siitä tulisi.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 384


« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2022, 16:52:21 »

Jos Rail Baltica on myös tavaraliikenteelle [...]

Joutuu hieman etsimään, mutta ilmeisesti vastaus on, että on myös tavaraliikenteelle. https://info.railbaltica.org/en/news/the-preliminary-design-of-rail-baltica-parnu-freight-terminal-and-maintenance-center-was-completed
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Suomen ja Kiinan välisen konttijunaliikenteen jatkuvuus nähdään tärkeänä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina