Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kouvola-Joensuu -radalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9 | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #50 : Lokakuu 03, 2015, 19:54:05 »

T4745 ja T4523 olivat "hieman" myöhässä eilen, ensinmainittu lähti Niittylahdesta 72 minuuttia etuajassa mutta tuli Joensuuhun ~7 km päähän 266 minuuttia myöhässä. T4523 tuli Niittylahteen 18:45 ja lähti sieltä 703 minuutin päästä ollen Sulkulahdessa 8:10, ja kaikki muut junat oli peruttu. Mitä lie tapahtunut? Aamulla ei näkynyt mitään kun kävin katsomassa, oletin että olisi ollut puita radalla ja harmittaa kun en illlalla mennyt kuvaamaan. Turvalaitevika lukee datassa.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #51 : Marraskuu 16, 2015, 10:08:59 »

IC4 Parikkalan ja Imatran välillä kiersi palautteenkerääjä. Täppäriin sai naputella.. millainen matka, yleistä fiilistä ja suositteletko, sekä vapaa sana.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #52 : Marraskuu 29, 2015, 16:52:29 »

Kiteen asemalla yön yli seissyt IC-juna joutui graffitin maalaajien kohteeksi.

"Kiteellä rautatieasemalla töhrittiin Intercity-junaa maalaamalla siihen isoja graffiteja lauantain kello 23:n ja sunnuntain kello 0.20:n välisenä aikana. " http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/91404-intercity-juna-sai-luvattomia-graffiteja-kylkeensa-kiteen-asemalla

Lieneekö ollut tiedusteluapuna erinäiset rautateiden liikennetilannetta kertovat nettipalvelut. Aivan sattumalta tuskin kukaan sattuu aamuyöllä Kiteen asemalle maalausvälineet mukanaan.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #53 : Marraskuu 30, 2015, 15:03:41 »

Miksi Kiteellä seisoi IC tuohon aikaan?
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 456


« Vastaus #54 : Marraskuu 30, 2015, 15:12:43 »

Miksi Kiteellä seisoi IC tuohon aikaan?

VR:n tiedote 6.11.2015: ”Joensuun ratapihan ajolangan ja kiinnittimien vaihtotöiden vuoksi junia korvataan linja-autoilla marraskuussa. Lauantai-illan viimeinen juna korvataan 14.11., 21.11. ja 28.11. Kiteeltä Joensuuhun linja-autolla.”

Tähän ei siis tarvittu ”erinäisiä rautateiden liikennetilannetta kertovia nettipalveluita”. Iskee silmää
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #55 : Marraskuu 30, 2015, 15:57:12 »

Miksi Kiteellä seisoi IC tuohon aikaan?

VR:n tiedote 6.11.2015: ”Joensuun ratapihan ajolangan ja kiinnittimien vaihtotöiden vuoksi junia korvataan linja-autoilla marraskuussa. Lauantai-illan viimeinen juna korvataan 14.11., 21.11. ja 28.11. Kiteeltä Joensuuhun linja-autolla.”

Tähän ei siis tarvittu ”erinäisiä rautateiden liikennetilannetta kertovia nettipalveluita”. Iskee silmää

Laskin VR:n omatkin tiedotesivut "erinäisiksi rautateiden liikennetilanteesta kertoviksi nettipalveluiksi". Tietysti vaatii astetta vähemmän harrastuneisuutta kaivaa tieto suoraan VR:n sivuilta.

Niin tai näin, Kiteen asemalla saa kyllä maalailla kaikessa rauhassa. Pimeys ja hiljaisuus on aamuyön tunteina rikkomaton.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #56 : Marraskuu 30, 2015, 17:57:27 »

Miksi Kiteellä seisoi IC tuohon aikaan?

VR:n tiedote 6.11.2015: ”Joensuun ratapihan ajolangan ja kiinnittimien vaihtotöiden vuoksi junia korvataan linja-autoilla marraskuussa. Lauantai-illan viimeinen juna korvataan 14.11., 21.11. ja 28.11. Kiteeltä Joensuuhun linja-autolla.”

Tähän ei siis tarvittu ”erinäisiä rautateiden liikennetilannetta kertovia nettipalveluita”. Iskee silmää

Laskin VR:n omatkin tiedotesivut "erinäisiksi rautateiden liikennetilanteesta kertoviksi nettipalveluiksi". Tietysti vaatii astetta vähemmän harrastuneisuutta kaivaa tieto suoraan VR:n sivuilta.

Niin tai näin, Kiteen asemalla saa kyllä maalailla kaikessa rauhassa. Pimeys ja hiljaisuus on aamuyön tunteina rikkomaton.

Näin myös Vilppulassa, jossa on yön aikana maalattu Dm12 pari-kolme kertaa joka vuosi.

Tietysti se pimeys ja hiljaisuus ei erityinen vaatimus ole, koska varikoillakin maalaavat vaikka valojen ja kameroiden alla.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #57 : Marraskuu 30, 2015, 19:37:38 »

Onnistuu se näköjään kesäyön valossa Nurmeksessakin: http://vaunut.org/kuva/106783
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #58 : Joulukuu 01, 2015, 08:47:50 »

Onnistuu se näköjään kesäyön valossa Nurmeksessakin: http://vaunut.org/kuva/106783

Tuollaisia tasokkaita, vaikkakin laittomia, graffiteja ei jossakin Kiteellä tai Nurmeksessa näe missään. Ne vähät on silkkaa sotkua ja tuhrua.

On siis erittäin todennäköistä, että näiden tekijät ovat vartavasten etelästä maakuntiin maalausreissulle tulleita lökäpöksyjä.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #59 : Joulukuu 01, 2015, 09:53:30 »

On siis erittäin todennäköistä, että näiden tekijät ovat vartavasten etelästä maakuntiin maalausreissulle tulleita lökäpöksyjä.

Samaa olen miettinyt. Heillä on myös riittävästi aikaa ja rahaa harrastukseensa. Haapamäelläkin on maalauksia käyty tekemässä, eikä niistä yksikään ole paikallisten tekosia (tiedettäisiin kenen ovelle tulla kyselemään). Nyt ei ole pariin vuoteen ilmennyt yhtään tapausta lähinnä alueen lisääntyneen valvonnan ansiosta. Yritetty kyllä on. Yksi porukka otti jalat alleen, kun tein vahtikierrosta. Sinä yönä maalattiin Vilppulassa yöpynyt Dm12, eli ne menivät sitten sinne taiteilemaan.

Tampereelta Viinikan ratapihaltakin olen näitä maalareita tähän mennessä kymmenkunta bongannut ja ilmoitellut eteenpäin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #60 : Joulukuu 03, 2015, 01:58:41 »

MV 11933/11928 Edo-koeajo Ilmala-Luumäki-Ilmala olikin vähän muhkeampi ilmestys:

Sr2 3245-Ed 28013-Edfs 28322-ERd 28707-Edb 28426-Edo 28618-Sr2 3219-Ed 28081-Ed 28014-Edfs 28324-Edb 28434-Edo 28601-Ed 28012-Edo 28625.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2015, 02:42:24 kirjoittanut Jouni Hytönen » tallennettu
Olli Leinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 81


« Vastaus #61 : Joulukuu 22, 2015, 15:03:05 »

Kouvolan sanomat:


Poika sai sähköiskun junan katolla Kuusankoskella — loukkaantui vakavasti

22.12.2015 14:38


13-vuotias poika loukkaantui vakavasti Kuusankoskella saatuaan sähköiskun junan katolla tiistain vastaosena yönä.
 
Poika oli kiivennyt puolen yön jälkeen junanvaunun päälle Kuusaanniemen ratapihalla. Siellä hän oli saanut sähköiskun, josta seurasi voimakas valokaari.
 
Poika putosi vaunun katolta maahan. Hänet kuljetettiin Helsinkiin tehohoitoon.
 

Kimmo Puhakka
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2015/12/22/Poika%20sai%20s%C3%A4hk%C3%B6iskun%20junan%20katolla%20Kuusankoskella%20%E2%80%94%20loukkaantui%20vakavasti/20154761/4
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #62 : Tammikuu 13, 2016, 17:25:32 »

Tikkalasta syntyi suunnanvaihtopaikka. http://vaunut.org/kuva/108008
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #63 : Helmikuu 12, 2016, 16:46:02 »

Jotain omituista tapahtui kun Hammaslahteen vaunuja vienyt veturi kävi hakemassa vauhtia Tikkalasta ennen Joensuuhun paluuta. Se jatkoi Tikkalaan VET11586:na ja palasi VET11787:na. Kaikki myöhemmät junat Niiralasta on peruttu.

http://junat.dy.fi/liikenne/asema/HSL/2016-02-12
http://junat.dy.fi/liikenne/juna/11586/2016-02-12
http://junat.dy.fi/liikenne/juna/11787/2016-02-12
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #64 : Maaliskuu 08, 2016, 20:33:03 »

IC11 jumahti juuri Lappeenrantaan raiteelle 3. Luumäen jälkeen tehtiin jo kaksi täysjarrustusta ja ilmeisesti buuttailtiin veturia.

Nyt odotellaan toista veturia, mutta asiakaspalvelija eli konnari ei suostunut kuulutuksessaan kertoa mistä ja kuinka kauan sitä odotetaan.  Nolostunut
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #65 : Maaliskuu 08, 2016, 20:40:24 »

IC11 jumahti juuri Lappeenrantaan raiteelle 3. Luumäen jälkeen tehtiin jo kaksi täysjarrustusta ja ilmeisesti buuttailtiin veturia.

Nyt odotellaan toista veturia, mutta asiakaspalvelija eli konnari ei suostunut kuulutuksessaan kertoa mistä ja kuinka kauan sitä odotetaan.  Nolostunut

Jos pitäisi veikata, niin otettaisiinko juuri Lr:ssa seisovasta 2348:sta veturi tuohon?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #66 : Maaliskuu 08, 2016, 20:42:38 »

IC11 jumahti juuri Lappeenrantaan raiteelle 3. Luumäen jälkeen tehtiin jo kaksi täysjarrustusta ja ilmeisesti buuttailtiin veturia.

Nyt odotellaan toista veturia, mutta asiakaspalvelija eli konnari ei suostunut kuulutuksessaan kertoa mistä ja kuinka kauan sitä odotetaan.  Nolostunut

Jos pitäisi veikata, niin otettaisiinko juuri Lr:ssa seisovasta 2348:sta veturi tuohon?

Toivotaan. Olisi valmiiksi viereisellä raiteella.

Edit: Sr2 vaihtui tuntemattomaksi jääneeseen Sr1:een. Ilmeisesti T2348:sta otettu.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2016, 21:07:06 kirjoittanut Simo Virtanen » tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #67 : Maaliskuu 15, 2016, 19:36:46 »

IC11 jumahti juuri Lappeenrantaan raiteelle 3. Luumäen jälkeen tehtiin jo kaksi täysjarrustusta ja ilmeisesti buuttailtiin veturia.

Nyt odotellaan toista veturia, mutta asiakaspalvelija eli konnari ei suostunut kuulutuksessaan kertoa mistä ja kuinka kauan sitä odotetaan.  Nolostunut

Viikkoa myöhemmin samaan junaan pyrkimässä, mutta nyt ei pääse edes junaan.. Jo H 325:ssa katselin, että IC 11 ei näy mitään havaintoa ja niinhän sitten Herralan jälkeen ilmeni, että hyytynyt tällä kertaa Linnunlauluun.

Aitoon VR:n ja Livin kyykyttämishenkeen tiedotus on ristiriitaista ja näyttötaululle valuu kerta toisensa jälkeen myöhäisempi lähtöaika, josta VR:n sivuilta on saanut tiedon jo aiemmin. Eiköhän tämä p**ka ollut tässä taas vähäksi aikaa, kun tänäänkin arvoin, että lähdenkö omalla autolla vaiko junalla. Valitsin junan, joka oli virhe. Onneksi ensi viikolle tuli jo varattua lentoliput, jotka eivät edes ole junalippua kalliimpia kun ostaa eri viikkojen menopaluulentoja ristiin käytettäviksi.

Taidan siirtyä Norran siiville vakiasiakkaaksi. Ei sillä, etteikö lentoliikenteessäkin olisi ajoittain ongelmia, mutta siellä asiakkaita sentään pidetään asiakkaina. Nytkään Lahdessa ei ole lainkaan henkilökuntaa, joka voisi jakaa lounaskuponkeja tai jotain muita lahjuksia. Hotelliyötäkin olisi pian syytä tarjota.

Ilmeisesti junat kartalla -palvelusta katoaa liian pitkään pysähdyksissä olevat junat, niin ei näytä niin punaiselta vihreän imagon firmalle.

Edit: Taas tuli 10 minsaa lisää odotusaikaa..
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #68 : Maaliskuu 15, 2016, 19:53:34 »

Onko kukaan kysynyt VR:ltä miksi paljon myöhässä olevat katoaa heidän kartoiltaan? Onko tuossa mitään järkeä?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #69 : Maaliskuu 15, 2016, 20:16:53 »

Onko kukaan kysynyt VR:ltä miksi paljon myöhässä olevat katoaa heidän kartoiltaan? Onko tuossa mitään järkeä?

Ne myöhässä kulkeneet junat näkyi muistaakseni ennen pidempään, mutta jonkin päivityksen jälkeen homma muuttui. Nyt siis suunnilleen puolisen tuntia tai enemmän myöhässä kulkevat junat katoavat. Taisi tuo "päivitys" olla samoihin aikoihin, kun piilottivat kaikkien junien tiedot sieltä taustalta.

Sinänsä helpottaa sovelluskehittäjien töitä ja suosion saavuttamista, kun VR:n omia palveluita on jopa näin keinotekoisesti huononnettu.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #70 : Maaliskuu 15, 2016, 20:25:08 »

Nyt lähtöaikaa Lahdesta siirretään enää vain 5 minuuttia kerrallaan.

On silti melkolailla käsittämätöntä, miten illalla Pasilaan hyytyvä juna voi myöhästyä 2,5 tuntia. Ymmärrän, jos jäisi jonnekin korpitaipaleelle, mutta kyllähän Pasilaan on pakko saada nopeammin varaveturia, vararunkoa tai mitä tahansa runkoa. Ei tähän aikaan  voi olla ruuhkaa ratapihalla eikä pulaa kalustosta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #71 : Maaliskuu 15, 2016, 20:40:52 »

Onko tietoa, mikä Pendolino -runko oli osallisena onnettomuudessa eilen Kesälahdella?

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/100188-auto-jai-junan-alle-kesalahden-rautatieasemalla-kuljettaja-pelastui-kuin-ihmeen-kaupalla-kuvagalleria
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #72 : Maaliskuu 15, 2016, 20:58:16 »

Nyt lähtöaikaa Lahdesta siirretään enää vain 5 minuuttia kerrallaan.

On silti melkolailla käsittämätöntä, miten illalla Pasilaan hyytyvä juna voi myöhästyä 2,5 tuntia. Ymmärrän, jos jäisi jonnekin korpitaipaleelle, mutta kyllähän Pasilaan on pakko saada nopeammin varaveturia, vararunkoa tai mitä tahansa runkoa. Ei tähän aikaan  voi olla ruuhkaa ratapihalla eikä pulaa kalustosta.

Saattaisi olla pulaa henkilöstöstä. Sitä ei nykyään enää paljoa pidetä varalla. Mutta ehkä tulevaisuudessa robotti tai semmoinen tekninen vimpain voi heti ajaa korvaavan junan sieltä varikolta poikkeavassa tilanteessa.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1683


« Vastaus #73 : Maaliskuu 15, 2016, 21:33:25 »

Nyt lähtöaikaa Lahdesta siirretään enää vain 5 minuuttia kerrallaan.

On silti melkolailla käsittämätöntä, miten illalla Pasilaan hyytyvä juna voi myöhästyä 2,5 tuntia. Ymmärrän, jos jäisi jonnekin korpitaipaleelle, mutta kyllähän Pasilaan on pakko saada nopeammin varaveturia, vararunkoa tai mitä tahansa runkoa. Ei tähän aikaan  voi olla ruuhkaa ratapihalla eikä pulaa kalustosta.

Saattaisi olla pulaa henkilöstöstä. Sitä ei nykyään enää paljoa pidetä varalla. Mutta ehkä tulevaisuudessa robotti tai semmoinen tekninen vimpain voi heti ajaa korvaavan junan sieltä varikolta poikkeavassa tilanteessa.

Ei ainakaan yksityisessä yrityksessä menisi tuollainen veruke läpi jos ajatellaan sitä miesmäärää, jota VR:n hommissa tänäkin iltana on Pasilan varikolla. Valtionyhtiössä voi toki olla niin, että kaikki vaan toteavat, ettei kuulu tehtäviini ja jatkavat kaffetaukoaan kaikessa rauhassa.

Edit: Eipä silti, ettei menisi pelkäksi valitukseksi, niin tämä vararungon ykkösvaunu eli itäystävän liikenteessä käytetty vanha 1. luokan vaunu tarjoaa oikeastaan parasta matkustusmukavuutta mitä VR:llä on tarjottavana. Tulee vedettyä ainakin toistaiseksi viimeinen Joensuun junamatka tyylillä.

Toinen hyvä puoli liitty Sr1 vetoon eli jäädään sopivasti muutama minuutti yli 120 minuutin myöhään, joten lipusta saa puolet. Mitenköhän lie loppumatkan taksimatkan korvaamisen kanssa?
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #74 : Maaliskuu 15, 2016, 21:37:00 »

 Päästikö 11:nen 113:sen edelleen Lahdessa?

Arvioitu tuloaika Joensuuhun, 00:46...  Vihainen
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Kouvola-Joensuu -radalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina