Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Asemia myytävänä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 875


« Vastaus #25 : Syyskuu 13, 2021, 08:03:11 »

Turku-Toijala -välillä on myynnissä kaksi asemaa:
Loimaan asema 79 000 e (https://toimitilat.oikotie.fi/myytavat-toimitilat/loimaa/16189257)
Kylmäkosken asema 194 000 e (https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/akaa/16255106)
Erikoista että se pienempi asema on paljon kalliimpi mutta siinä saa siis asua ja tonttikin on kunnon kokoinen.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 875


« Vastaus #26 : Marraskuu 08, 2021, 21:38:00 »

Karis / Karjaa. Huutakaa tästä kunnon asema itsellenne!

https://huutokaupat.com/3100254/asemarakennus-karjaa

tallennettu
Ari Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #27 : Marraskuu 09, 2021, 13:47:33 »

Karis / Karjaa. Huutakaa tästä kunnon asema itsellenne!

https://huutokaupat.com/3100254/asemarakennus-karjaa



Mikähän mahtaa olla veturitallien tilanne Karjaalla, ovatkohan edes kaupan? Siinäkin olisi erinomainen tila museokalustolle ja vieläpä kohtalaisen hyvällä paikalla. Taitaa kyllä hintalappukin olla aika suolainen millekkään museo-operaattorille.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 390


« Vastaus #28 : Marraskuu 09, 2021, 21:34:24 »

Karis / Karjaa. Huutakaa tästä kunnon asema itsellenne!

https://huutokaupat.com/3100254/asemarakennus-karjaa



No voi raakkules! Eikä enää tarvita muuta kuin välinpitämätön sir Rahakas ja hyvä kaverinsa tuhopolttaja! Näin Senaatilta poistuu omistamisen taakka helposti!

Koko juttuhan on seurausta siitä oikeistolaisesta harhaluulosta, että valtion toiminnat olisi jotenkin huonoja ja tehottomia. Markkinavoimat rules!
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2430


« Vastaus #29 : Marraskuu 10, 2021, 12:22:02 »

Karis / Karjaa. Huutakaa tästä kunnon asema itsellenne!

https://huutokaupat.com/3100254/asemarakennus-karjaa

No voi raakkules! Eikä enää tarvita muuta kuin välinpitämätön sir Rahakas ja hyvä kaverinsa tuhopolttaja! Näin Senaatilta poistuu omistamisen taakka helposti!

Koko juttuhan on seurausta siitä oikeistolaisesta harhaluulosta, että valtion toiminnat olisi jotenkin huonoja ja tehottomia. Markkinavoimat rules!

Nyt en ymmärrä Esan logiikkaa. Sehän on valtio, joka myy ja valtio on sitä ennen lopettanut palvelut eikä yksityiselle yrittäjyydelle ole edes sallittu toimintaa. Kaikki junapalveluiden lopettaminen on Suomessa tapahtunut valtion toimesta.

Se on ennen kaikkea vasemmiston vaatimus (ja myös muiden perässä myöntelyä), että vain valtio saa tarjota rautatiepalvelua. Se on yksiselitteisesti johtanut siihen, että asemapalvelut on lakkautettu, junien pysähdykset poistettu, seutujunat lakkautettu (tai ajettu minimiin), konepajat lakkautettu ja henkilöliikennepuolella kaikki perustuu mahdollisimman nopeisiin yhteyksiin Helsinkiin. Kaikki muut yhteysvälit on unohdettu ja ajettu alas.

Ruotsissa se oli aikoinaan sos.dem hallituksen idea (siis vasemmiston), että koska valtio omistaa radat, niin niille on saatava liikennettä niin palon kuin mahdollista, vaikka sitten muiden kuin valtion rautatielaitoksen kautta. Tämän seurauksena lähes kaikki SJ:n entiset konepajat ovat toiminnassa säilyttäen työpaikat ja osaamisen, tiheävuoroista henkilöliikennettä on sivuradoilla, henkilö- ja tavaraliikenteen hintataso on kohtuullinen (minun työmatkallani 1. luokan lippu oli lähes puolet halvempi kuin vastaava 2. luokan lippu VR:llä) ja palvelu pelasi suhteellisen hyvin myös poikkeustilanteissa (juna myöhässä tms).

Mikähän olisi tilanne, jos jonkun olisi annettu kilpailla Hanko-Helsinki ja Turku-Helsinki liikenteessä? Karjaan asema kuhisisi palveluja ja mahdollisessa myynnissä hintalappu olisi ihan toisissa lukemissa.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #30 : Marraskuu 10, 2021, 12:29:37 »

Painavaa ja selkeää asiaa Eljakselta.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 615


« Vastaus #31 : Marraskuu 10, 2021, 15:16:39 »

Se on ennen kaikkea vasemmiston vaatimus (ja myös muiden perässä myöntelyä), että vain valtio saa tarjota rautatiepalvelua.

Perimmäinen syy epäilemättä siinä, että VR ja sitä lähellä olevat ammattiliitot ovat olleet vasemmistojohtoisia ja niillä päätöksentekoa ei ole ohjannut raideliikenteen etu sinänsä vaan pyrkimys pitää kiinni omasta vaikutusvallasta. Oikeistolle taas raideliikenne ei ole tärkeysjärjestyksessä korkealla sijalla, joten se ei lähde tosissaan haastamaan vaan priorisoi muita asioita.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 390


« Vastaus #32 : Marraskuu 10, 2021, 18:17:14 »

Karis / Karjaa. Huutakaa tästä kunnon asema itsellenne!

https://huutokaupat.com/3100254/asemarakennus-karjaa

No voi raakkules! Eikä enää tarvita muuta kuin välinpitämätön sir Rahakas ja hyvä kaverinsa tuhopolttaja! Näin Senaatilta poistuu omistamisen taakka helposti!

Koko juttuhan on seurausta siitä oikeistolaisesta harhaluulosta, että valtion toiminnat olisi jotenkin huonoja ja tehottomia. Markkinavoimat rules!

Nyt en ymmärrä Esan logiikkaa. Sehän on valtio, joka myy ja valtio on sitä ennen lopettanut palvelut eikä yksityiselle yrittäjyydelle ole edes sallittu toimintaa. Kaikki junapalveluiden lopettaminen on Suomessa tapahtunut valtion toimesta.

Se on ennen kaikkea vasemmiston vaatimus (ja myös muiden perässä myöntelyä), että vain valtio saa tarjota rautatiepalvelua. Se on yksiselitteisesti johtanut siihen, että asemapalvelut on lakkautettu, junien pysähdykset poistettu, seutujunat lakkautettu (tai ajettu minimiin), konepajat lakkautettu ja henkilöliikennepuolella kaikki perustuu mahdollisimman nopeisiin yhteyksiin Helsinkiin. Kaikki muut yhteysvälit on unohdettu ja ajettu alas.

Ruotsissa se oli aikoinaan sos.dem hallituksen idea (siis vasemmiston), että koska valtio omistaa radat, niin niille on saatava liikennettä niin palon kuin mahdollista, vaikka sitten muiden kuin valtion rautatielaitoksen kautta. Tämän seurauksena lähes kaikki SJ:n entiset konepajat ovat toiminnassa säilyttäen työpaikat ja osaamisen, tiheävuoroista henkilöliikennettä on sivuradoilla, henkilö- ja tavaraliikenteen hintataso on kohtuullinen (minun työmatkallani 1. luokan lippu oli lähes puolet halvempi kuin vastaava 2. luokan lippu VR:llä) ja palvelu pelasi suhteellisen hyvin myös poikkeustilanteissa (juna myöhässä tms).

Mikähän olisi tilanne, jos jonkun olisi annettu kilpailla Hanko-Helsinki ja Turku-Helsinki liikenteessä? Karjaan asema kuhisisi palveluja ja mahdollisessa myynnissä hintalappu olisi ihan toisissa lukemissa.


Minulla oli mielessäni se, kun VR muutettiin osakeyhtiöksi. Tämähän juuri on johtanut nykyiseen perverssiin tilanteeseen.

Ruotsin malli, jonka selvittämisestä kiitän Eljasta, ei tule ikinä toteutumaan Suomessa, sillä järkipäätösten tekeminen tarkoittaisi vakavia arvovaltatappioita kaikenkarvaisille surkeille pikkuführereille! Sillä onhan nähty, että suomalaiset johtajat ovat törkeitä ja luokattoman huonoja! (Management by Perkele - menetelmä juhlii riemuvoittoaan!)

Hyvänä esimerkkinä tästä on myös postin johdon sekopäiset tolskaamiset, joiden pitäisi olla kaikille selvä esimerkki siitä mitä se Oyj nimen perässä oikein tarkoittaakaan. Osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiön tärkein tehtävä on tuottaa voittoa, oli osakkeet sitten valtiolla tai heiteltynä keinottelijoille ympäri maailmaa. Kaikki muu on sen rinnalla tarpeetonta ja huuhaata!

Käytän mielelläni voimakasta kieltä, saahan se jotkut edes hiukan miettimään...?
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1570


« Vastaus #33 : Marraskuu 10, 2021, 19:07:16 »

Eljaksen ja Esan argumentteja kannatan! Saksassa tehtiin jokin aika sitten tutkimus tästä yhtiöittämisestä lopputuloksena ettei säästöjä syntynyt.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #34 : Marraskuu 10, 2021, 19:57:07 »

Eisenbahnen sind in erster Linie nicht zur Gewinnerzielung, sondern dem Gemeinwohl verpflichtete Verkehrsanstalten. Sie haben entgegen dem freien Spiel der Kräfte dem Verkehrsinteressen des Gesamtstaates und der Gesamtbevölkerung zu dienen.

- Otto von Bismarck -

Rautatiet eivät ole ensisijaisesti voiton tekemistä varten, vaan yhteiseen hyvään velvoitettu liikennelaitos. Sen on palveltava valtion liikenneintressien vapaata peliä vastaan koko kansan hyväksi.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #35 : Marraskuu 10, 2021, 20:22:16 »

Se on ennen kaikkea vasemmiston vaatimus (ja myös muiden perässä myöntelyä), että vain valtio saa tarjota rautatiepalvelua.

Perimmäinen syy epäilemättä siinä, että VR ja sitä lähellä olevat ammattiliitot ovat olleet vasemmistojohtoisia ja niillä päätöksentekoa ei ole ohjannut raideliikenteen etu sinänsä vaan pyrkimys pitää kiinni omasta vaikutusvallasta. Oikeistolle taas raideliikenne ei ole tärkeysjärjestyksessä korkealla sijalla, joten se ei lähde tosissaan haastamaan vaan priorisoi muita asioita.
Ja oikeistolle ovat läheisiä yrittäjät, ja kuljetusyrityksiä on liki 20 000. Kumipyöräliikenteelle on oikein mieluisaa, että raiteilla liikkuu junia mahdollisimman vähän. Ja kääntäen: rautatiemonopolia halaava työväenliike on huomaamattaan rekka- ja bussiporvarien asialla.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1570


« Vastaus #36 : Marraskuu 10, 2021, 21:17:23 »

Se mitä en aiemmin maininnut on tuo kumipyörälobby.Olisi demokratialle suotuisaa läpivalaista Lobby joka koko ajan vaikuttaa päättäjiin! Ja sitten vain ihmetellään kun asioita tapahtuu!!!Hyvä että Petri otti asian esille.
tallennettu
Matti Melamies
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #37 : Marraskuu 11, 2021, 00:33:09 »

Se mitä en aiemmin maininnut on tuo kumipyörälobby.Olisi demokratialle suotuisaa läpivalaista Lobby joka koko ajan vaikuttaa päättäjiin! Ja sitten vain ihmetellään kun asioita tapahtuu!!!Hyvä että Petri otti asian esille.


Voit aloittaa läpivalaisemalla VR:n. Se nimittäin kasvattaa kumipyöräpuoltaan koko ajan.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 875


« Vastaus #38 : Marraskuu 11, 2021, 09:32:19 »

Ja oikeistolle ovat läheisiä yrittäjät, ja kuljetusyrityksiä on liki 20 000. Kumipyöräliikenteelle on oikein mieluisaa, että raiteilla liikkuu junia mahdollisimman vähän. Ja kääntäen: rautatiemonopolia halaava työväenliike on huomaamattaan rekka- ja bussiporvarien asialla.
Toinen näkökulma on että VR on jakautunut lähinnä tavara- ja matkustajapuoleen jotka vahtivat omaa reviiriään.

Tavarapuoli ei tee mitään ideologia edellä vaan sitä on ihan käsketty takomaan voittoa ja luopumaan kaikesta kannattamattomasta. VR:n hallituksessa on aina istunut suurten teollisuusyritysten johtajia varmistamassa että teollisuuden kuljetukset pyörivät.

Matkustajapuolella on ollut enemmän niitä ideologia-edellä henkilöitä. Viime aikoina on tosin matkustajapuolen johtajiksi palkattu ulkopuolelta henkilöitä joilla on lähinnä kulutustavarakaupan ja matkailubisneksen johtamisen kokemusta. Se on ollut osittain hyvä brändäämisen osalta mutta johtanut myös siihen että syntynyt ristiriitoja mitä matkustajaryhmiä pitää palvella enemmän ja mitä vähemmän.

Sitten täytyy muistaa että HSL on eri firma kuin VR vaikka VR voitti kilpailutuksen heidän junien kuljettamisesta. Tämä on johtanut osittain työtehtävien muutoksiin joihin ammattiliitot eivät ole olleet tyytyväisiä koska ovat halunneet kaiken jatkuvan kuten aikaisemmin.

tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1131


« Vastaus #39 : Marraskuu 11, 2021, 10:27:10 »

VR:n hallituksessa on aina istunut suurten teollisuusyritysten johtajia varmistamassa että teollisuuden kuljetukset pyörivät.

VR:n hallituksen puheenjohtaja on tällä hetkellä Kjell Forsen, eläkkeellä oleva entinen Vaisalan toimitusjohtaja. Eläkeläisellä tuskin on kovin suuria intressejä suuntaan tai toiseen. Kyseessä on pikemminkin ammattijohtaja. Sama pätee Heikki Alloseen — eläkkeellä oleva Patrian toimitusjohtaja, joka lienee mukana sen vuoksi, että on aikanaan vetänyt valtiolle tärkeää teollisuusyritystä. Nermin Hairedin edustaa Aalto-yliopistoa ja finanssineuvos Pekka Hurtola on virkamiesedustaja valtioneuvoston kanslian omistajaohjauksesta. Roberto Lencioni näyttää olevan Gard Oy:n toimitusjohtaja — minulle tuntematon yritys, jonka liikevaihto viime vuonna oli vaivaiset kaksi miljoonaa euroa. En tiedä, millä mandaatilla hän istuu VR:n hallituksessa. Virve Laitinen on Orion Oy:n johtajistoa ja Sari Pohjonen on Oriola Oy:n talousjohtaja.

Sanoisin, että hallitus edustaa pikemminkin kakkosrivistöä kuin toimialoja, joille rautatiekuljetukset olisivat elintärkeitä. En usko, että hallitukseen edes nimetään henkilöitä, jotka edustaisivat vahvasti jotain VR:n asiakasryhmää. Koska VR on valtion kokonaan omistaja yritys, voidaan henkilöitä ainakin osittain valita myös poliittisin perustein.
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1131


« Vastaus #40 : Marraskuu 11, 2021, 10:46:59 »

Voit aloittaa läpivalaisemalla VR:n. Se nimittäin kasvattaa kumipyöräpuoltaan koko ajan.

Aiheellinen huomio.

VR-yhtymä on melkoinen tytäryhtiöiden ja osakkuusyhtiöiden rypäs. Wikipedian mukaan konserni muodostuu 28 yhtiöstä. Lisäksi VR:llä on osakkuusyhtiöitä. En ole tarkistanut tämänhetkistä tilannetta. Oleellista ei ole kuitenkaan se kuinka monesta yhtiöstä konserni muodostuu, vaan se miten asetelma vaikuttaa läpinäkyvyyteen ja VR:n markkina-asemaan.

Tässä olisi tutkivalle journalismille työtä. Tapahtuuko konsernin sisällä esimerkiksi ristiinsubventioita — tukevatko hyvin menestyneet toiminnot vähemmän menestyneitä toimintoja. Pahimmillaan tällä voidaan vaikuttaa hinnoitteluun ja markkina-asemaan. Käydäänkö konsernissa sisäistä kauppaa?

Esimerkiksi VR Fleetcare on kilpailluilla markkinoilla mielenkiintoinen viritys. Periaatteessa yhtiö tarjoaa huoltopalveluita kaikille markkinaosapuolille. Miten tämä mahtaa käytännössä toimia? Jos jonossa on VR:n duuneja ja kilpailijan duuneja, niin VR:n duunit saattavat yllättäen siirtyä jonossa muiden ohi. Veikkaan, että VR Fleetcaren omistusta tullaan vielä järjestelemään siten, että yksikään operaattori ei ole omistamassa yhtiötä — tai sitten markkinoille synnytetään muita vastaavia palveluita tarjovia yrityksiä.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 875


« Vastaus #41 : Marraskuu 11, 2021, 10:51:47 »

Sanoisin, että hallitus edustaa pikemminkin kakkosrivistöä kuin toimialoja, joille rautatiekuljetukset olisivat elintärkeitä. En usko, että hallitukseen edes nimetään henkilöitä, jotka edustaisivat vahvasti jotain VR:n asiakasryhmää. Koska VR on valtion kokonaan omistaja yritys, voidaan henkilöitä ainakin osittain valita myös poliittisin perustein.
Aikaisempina vuosina on metsäteollisuudella ollut vaki hallituspaikka VR:ssä.
tallennettu
Pentti Köylijärvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #42 : Marraskuu 11, 2021, 13:08:29 »


... Roberto Lencioni näyttää olevan Gard Oy:n toimitusjohtaja — minulle tuntematon yritys, jonka liikevaihto viime vuonna oli vaivaiset kaksi miljoonaa euroa. En tiedä, millä mandaatilla hän istuu VR:n hallituksessa...

Nimestään huolimatta suomalainen henkilö, samoin koulutus ja ura. Ammatillista taustaa (ml johto- ja hallitusvastuuta) rahtimerekulun sekä varsinkin merenkulun vakuutusmaailmasta. Gard on norjalainen iso merenkulun vakuuttaja, jonka Suomen ja Baltian alueen yhtiö Oy Gard (Baltic) Ab on.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1694


« Vastaus #43 : Marraskuu 11, 2021, 13:15:13 »

Se on ennen kaikkea vasemmiston vaatimus (ja myös muiden perässä myöntelyä), että vain valtio saa tarjota rautatiepalvelua.

Perimmäinen syy epäilemättä siinä, että VR ja sitä lähellä olevat ammattiliitot ovat olleet vasemmistojohtoisia ja niillä päätöksentekoa ei ole ohjannut raideliikenteen etu sinänsä vaan pyrkimys pitää kiinni omasta vaikutusvallasta. Oikeistolle taas raideliikenne ei ole tärkeysjärjestyksessä korkealla sijalla, joten se ei lähde tosissaan haastamaan vaan priorisoi muita asioita.
Ja oikeistolle ovat läheisiä yrittäjät, ja kuljetusyrityksiä on liki 20 000. Kumipyöräliikenteelle on oikein mieluisaa, että raiteilla liikkuu junia mahdollisimman vähän. Ja kääntäen: rautatiemonopolia halaava työväenliike on huomaamattaan rekka- ja bussiporvarien asialla.

VR konserniin kuulunyt Transpoint (ent. Pohjolan Liikenne, nyttemmin Posti) on ollut iät ja ajat Suomen suurimpia rekkakuljetusliikkeitä ja tunnettu pahimpana taksojen polkijana.

Se oli nimenomaan VR joka omatoimisesti kaikessa hiljaisuudessa lemppasi irtotavararahdin kumipyörille. Firma luuli käyttävänsä junakuljetusta, mutta VR kuskasi kaikessa hiljaisuudessa tavarat kumipyörillä koko matkan.
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #44 : Marraskuu 11, 2021, 14:47:57 »

Minä kun yksinkertaisuuttani luulin, että tässä ketjussa keskustellaan myytävistä asemista.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 390


« Vastaus #45 : Marraskuu 11, 2021, 18:52:52 »

Minä kun yksinkertaisuuttani luulin, että tässä ketjussa keskustellaan myytävistä asemista.

Antero hyvä, puheena ollut asemien myynti yksityisomaisuudeksi antaa selvän ja kirkkaan kuvan siitä mentaliteetista ja taitamattomuudesta, millä jostain kivenkolosta nostetut ylen tärkeät johtajat ovat "kunnostautuneet". Jaaha, taitaakin seuraava toimitusjohtaja tullakin naistenvaatetehtaasta...?

Edellä olevasta Petri Sallisen kommentissa olleesta johtohenkilöluettelosta johtuen kysynkin, että millä ihmeen lihaksella näiden kuvitellaan sitoutuneen nimenomaan rautatielaitoksen etujen edistäjiksi?

Vanhan rautatiehallituksen miehitys tehtiin talon sisältä, tämä on historiallinen tosiasia.

Ihme sinänsä että junia vielä liikkuu radoilla...! Tulee vielä aika, jolloin rautateiden suorittavan portaan työehtosopimukset muutetaan pelkällä ilmoituksella halvempaan työehtosopimukseen. Ellei tätä olekin jo puuhasteltu? Se juuri on yksi varma osakeyhtiön tuntomerkki!

Ja me vaan saamme yrittää taistella itsellemme matkaliput Sulo Vilenin ("kun halvalla sai") hankkimista lippuautomaateista, tihrustellen sameiksi raapiutuneista näytöistä, että mitäs nyt?
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #46 : Marraskuu 12, 2021, 10:04:25 »

Ja me vaan saamme yrittää taistella itsellemme matkaliput Sulo Vilenin ("kun halvalla sai") hankkimista lippuautomaateista, tihrustellen sameiksi raapiutuneista näytöistä, että mitäs nyt?

Koska tässä ketjussa nyt puhutaan mistä vaan, niin jatketaan...

Onko jossain sameiksi raappiutuneita näyttöjä? Rikottuja kylläkin on, ja kuumenemisesta kärsineitä, mutta että raappiutuneita.
tallennettu
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 137


« Vastaus #47 : Marraskuu 12, 2021, 11:54:10 »

Ja maskikaupat olivat täysi poliittinen farssi...

Eikö tämä keskustelualue koske myytäviä asemia? Sivuraide-osiossa olisi varmasti hyvää tilaa poliittisille julistuksille (jos niitä kukaan rautatieharrastussivuilla jaksaa lukea).
tallennettu
Matti Melamies
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #48 : Marraskuu 12, 2021, 16:47:06 »

Ja maskikaupat olivat täysi poliittinen farssi...

Eikö tämä keskustelualue koske myytäviä asemia? Sivuraide-osiossa olisi varmasti hyvää tilaa poliittisille julistuksille (jos niitä kukaan rautatieharrastussivuilla jaksaa lukea).

Tämän auton kuva ei liity mitenkään rautateihin, mutta...

Mitä jos samaan hikeen perustetaan myös kuville sivuraideosasto?

Eli jos vähän nyt löysätään itse kukin kravattejamme.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2430


« Vastaus #49 : Tammikuu 03, 2022, 20:17:38 »

Karjaan aseman myynnin seurausta ei ole vielä taidettu raportoida täällä. Vaikuttaa oikeastaan aika lupaavalta.  https://svenska.yle.fi/a/7-10010530
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Asemia myytävänä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina