Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Mitkä kuvat kiinnostavat Vaunut.orgissa kävijöitä?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #25 : Maaliskuu 07, 2023, 18:41:46 »

Minua kiinnostavat autonomian ajan liikkuvan kaluston kuvat ja tiedot. Erityisen arvokkaina pidän varsinaisia kalustokuvia (esim. tehdaskuvat), sillä ne on otettu siten, että kalusto näkyy niissä mahdollisimman selvästi.

Hyvä esimerkki tällaisista kuvista on Baume & Marpentin kuva ensimmäisestä SVR:lle vuonna 1899 toimittamastaan IK-vaunusta: http://vaunut.org/kuva/160975
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Miro Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #26 : Toukokuu 07, 2023, 23:16:24 »

1. Millaiset kuvat tai kuvasarjat kiinnostavat Vaunut.orgin käyttäjiä?

Paha sanoa, omiani en ole koskaan lisännyt, koska ovat lähinnä kännykällä napattuja tilannekuvia, enkä valokuvauksesta ymmärrä paljoakaan.

2. Mistä aiheesta olevia kuvia toivoisit olevan sivustolla enemmän?

Eikö tämmäsen foorumin pidä olla mahdollisimman paljon käyttäjiensä näköinen sekametelisoppa, kunhan aihepiiri pysyy edes löysästi rautatieharrastuksessa.

3. Mitä kuvia on liikaa?

Itse sivuutan useimmat "arkiset kuvat" lähinnä normaalista päivittäisestä henkilö-, ja lähiliikenteestä. Mutta turhia ne eivät ole, herättävät sen oman mielenkiinnon varmasti eri tavalla sitten vaikkapa 20 vuoden päästä.
tallennettu

"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #27 : Helmikuu 12, 2024, 00:37:59 »

Kiinnostaisiko Leppävaara-Kauklahti välin jo käynnistyneet rakennustyöt? Siitä voisi saada kuvasarjan aikaiseksi.
tallennettu
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 137


« Vastaus #28 : Helmikuu 12, 2024, 09:12:26 »

Kiinnostaisiko Leppävaara-Kauklahti välin jo käynnistyneet rakennustyöt? Siitä voisi saada kuvasarjan aikaiseksi.
Ilman muuta, Kökkeli on minun vanha lapsuudenkotini ja sieltä on aina mukava nähdä kuvia!
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #29 : Helmikuu 12, 2024, 20:25:11 »

Mua kiinnostaa rauteiden arki ja lähihistoria.

Lättähatut, porkkanat, sinisiset vaunut ja ensimmäiset ic-junat. Tavaraliikenne siltä osin kun se vielä toimi joka asemalla.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Mitkä kuvat kiinnostavat Vaunut.orgissa kävijöitä?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina