Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sähköradan "pakettikatkot" alkavat taas  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1545


« : Helmikuu 10, 2010, 02:12:44 »

Sähköradan korjaustöitä helpottavat "pakettikatkot" alkavat taas. Viimeksi tällaisia katkoja on ollut 1990-luvulla.

Katkot ovat Helsinki-Riihimäki rataosuudella joka kuukauden ensimmäisenä maanantain ja tiistain välisenä yönä.

Sähköjen ollessa poikki yöllä T-junat 9605 ja 9612 ajetaan perinteisen sähköjunan sijaan kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.

Lähde: ex. RHK
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #1 : Helmikuu 10, 2010, 05:01:30 »

Ymmärränkö mä nyt jotain väärin, vai onko junassa tosiaan tarkoitus olla yhtä paljon vetureja kun on vaunuja?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 131


« Vastaus #2 : Helmikuu 10, 2010, 06:41:04 »

Ymmärränkö mä nyt jotain väärin, vai onko junassa tosiaan tarkoitus olla yhtä paljon vetureja kun on vaunuja?

Voisi kuvitella, että kahden MGO:n möyrytessä päästään nopeammin matkavauhtiin.
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 284


« Vastaus #3 : Helmikuu 10, 2010, 09:49:47 »

Mutta miksi Eifet? Tarvitaanko Eil-vaunuun aggregaattivaunun sähköä?
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 10, 2010, 10:32:37 »

Mutta miksi Eifet? Tarvitaanko Eil-vaunuun aggregaattivaunun sähköä?

Tarvitaan kyllä. Nyrkkisääntöhän on se, että kaikki punavalkoiset kotimaan vakinaisen liikenteen vaunut tarvitsevat aggregaattivaunun kaverikseen öljypolttimien puutostilan vuoksi.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 575


« Vastaus #5 : Helmikuu 10, 2010, 11:11:43 »

Eikös tässä tilanteessa olisi järkevin vetovoimavalinta Dr16. Ei tarttis Eifettiä perään roikkumaan kun 1500V tulee Eiliin veturista. Hymyilee
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Helmikuu 10, 2010, 11:50:05 »

Eikös tässä tilanteessa olisi järkevin vetovoimavalinta Dr16. Ei tarttis Eifettiä perään roikkumaan kun 1500V tulee Eiliin veturista. Hymyilee

Stadin kuskeilla ei ole Valko-kortteja.
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 134


« Vastaus #7 : Helmikuu 10, 2010, 13:13:35 »

Junassa hörhöttää hörhöille siis näinollen 5 kappaletta dieselmoottoreita   Pyörittää silmiään
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 673


« Vastaus #8 : Helmikuu 10, 2010, 16:04:01 »

Mukavan kätevästi niitä aggregaattivaunuja järjestyy kumminkin silloin kun tarvitaan, kun vertaa mikä sota oli yhdestä junasta aikanaan Kemijärvellä.
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Joona Packalén
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 77


« Vastaus #9 : Helmikuu 10, 2010, 19:44:42 »

Eikös tätä voitaisi ajaa Hangon Dm12 parilla? Kysyn ma.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 10, 2010, 19:49:11 »

Eikös tätä voitaisi ajaa Hangon Dm12 parilla? Kysyn ma.

Ei voitaisi, sillä niistä puolestaan puuttuvat matkakortinlukijat.
tallennettu
Mikko Isovirtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 57


« Vastaus #11 : Helmikuu 10, 2010, 20:53:54 »

Eikös tätä voitaisi ajaa Hangon Dm12 parilla? Kysyn ma.

Ei voitaisi, sillä niistä puolestaan puuttuvat matkakortinlukijat.

Juuri näin. Tosin tätä Dm12-vaihtoehtoa tosissaan kyllä mietittiin. Sitä en tiedä, oliko niihin tarkoitus moinen järjestelmä asentaa vai oliko ajatuksena että konduktöörit hoitavat kaikkien (eli ei kovin monien) matkustajien rahastuksen myös matkakortin osalta. Näillä näkymin siitä ajatuksesta on tosiaan luovuttu.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 665


« Vastaus #12 : Helmikuu 10, 2010, 22:09:38 »

kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.
Lähde: ex. RHK
Tuon sylttytehtaan uutisesta puuttuu se, että onhan junassa toki Eilf:kin ja agregaatti on siksi, että se syöttää sähköä tähän dieseljunaan. Tupla-deevee on puolestaan vetäjänä sen takia, että sellainen kerran viikossa vaihdetaan kuitenkin Hämeestä Uudellemaalle ja takaisin ja siirtopareja hyödynnetään nyt tässä kuljetuksessa. Mennessä ja tullessa on siis eri koneet.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 225


« Vastaus #13 : Helmikuu 11, 2010, 00:52:55 »

Sähköradan korjaustöitä helpottavat "pakettikatkot" alkavat taas. Viimeksi tällaisia katkoja on ollut 1990-luvulla.
Itse asiassa vielä vuonna 2001 oli tällaisia katkoja rantaradalla (Hki - Kkn). http://vaunut.org/kuva/4581
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #14 : Helmikuu 11, 2010, 11:39:48 »

Mukavan kätevästi niitä aggregaattivaunuja järjestyy kumminkin silloin kun tarvitaan, kun vertaa mikä sota oli yhdestä junasta aikanaan Kemijärvellä.

Kyllä joo, joskin pohjoisessa aggregaattia tarvitaan kaksi kertaa päivässä, pakettikatkojunissa kerran kuukaudessa kahdessa junassa, että sikäli kierto lienee helpompaa järjestää.
tallennettu
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 39


« Vastaus #15 : Helmikuu 19, 2010, 00:24:37 »


Sähköjen ollessa poikki yöllä T-junat 9605 ja 9612 ajetaan perinteisen sähköjunan sijaan kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.

Lähde: ex. RHK

Näin vähemmän noista junanumeroista tietävänä kysäisen, että moneltakos tuollainen dv12-vetoinen T-juna maaliskuun 2. päivä (vai onko vielä 1. päivän puolella) lähtee Helsingistä kohti Riihimäkeä? Olisi tuona yönä tiedossa junamatka Hyvinkäälle ja sen verran voisi venkslata omia aikatauluja, että pääsisi tämän junan kyytiin Hymyilee
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #16 : Helmikuu 19, 2010, 02:14:15 »


Sähköjen ollessa poikki yöllä T-junat 9605 ja 9612 ajetaan perinteisen sähköjunan sijaan kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.

Lähde: ex. RHK

Näin vähemmän noista junanumeroista tietävänä kysäisen, että moneltakos tuollainen dv12-vetoinen T-juna maaliskuun 2. päivä (vai onko vielä 1. päivän puolella) lähtee Helsingistä kohti Riihimäkeä? Olisi tuona yönä tiedossa junamatka Hyvinkäälle ja sen verran voisi venkslata omia aikatauluja, että pääsisi tämän junan kyytiin Hymyilee

VR:n lähiliikenteen aikatauluissa taisi olla nuo numerotkin jossain välissä, netissä olevissa ei ole. Koska on mainittu kaksi junaa joista toinen on paluujuna, niin olisikos 1:36 Hki - Riihimäki ja paluu 3:14 Riihimäki - Helsinki?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2010, 04:10:13 »

VR:n etusivun vasempaan laitaan kun tökkäsin junanumeroksi 9605, hyppäsi silmille tiedot junasta "T : Helsinki (klo 1:36) - Riihimäki (klo 2:50)".
Junanumero 9612 taas pulautti tällaista: "T : Riihimäki (klo 3:14) - Helsinki (klo 4:25)"

Eli oikeassa oli Markun arvio, ilmeisesti kyse ekasta ja vikasta junasta Hymyilee

Jostain syystä tuo 9605 ei kulkutietojen mukaan koskaan saapunut Riihimäelle asti. Tai sitten se on yht'äkkiä puolisen tuntia myöhässä, vaikka ainakin Saunakallioon asti onkin kulkenut ajallaan tai hieman seuraavan minuutin puolelle lipsahtaen.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1545


« Vastaus #18 : Helmikuu 19, 2010, 04:45:32 »

Jostain syystä tuo 9605 ei kulkutietojen mukaan koskaan saapunut Riihimäelle asti. Tai sitten se on yht'äkkiä puolisen tuntia myöhässä, vaikka ainakin Saunakallioon asti onkin kulkenut ajallaan tai hieman seuraavan minuutin puolelle lipsahtaen.

Riihimäellä syötetään kulkuaikoja käsin, joten niitä jää puuttumaan tuolta sivuilta paljon.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2527


« Vastaus #19 : Helmikuu 19, 2010, 10:06:19 »

Sähköjen ollessa poikki yöllä T-junat 9605 ja 9612 ajetaan perinteisen sähköjunan sijaan kokoonpanolla 2xDv12 + Eil + Eifet.

Tunnistetietoja lisääville kuvaajille tiedoksi, junanumerokin muuttuu näissä kalustoltaan muutetuissa junissa. Ovat muistaakseni siellä 220:n hujakoilla, kuten muutkin saman yhteysvälin veturivetoiset.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 665


« Vastaus #20 : Helmikuu 19, 2010, 21:12:45 »

Tunnistetietoja lisääville kuvaajille tiedoksi, junanumerokin muuttuu näissä kalustoltaan muutetuissa junissa. Ovat muistaakseni siellä 220:n hujakoilla, kuten muutkin saman yhteysvälin veturivetoiset.

T 229 ja T 220.
tallennettu
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 39


« Vastaus #21 : Maaliskuu 01, 2010, 03:17:51 »

Huomenna klo1:36 sitten Helsingin asemalta Korsoon matkustamassa tuolla kyseisellä junakkeella! Pitää keksiä jotain tekemistä 2h ajaksi kun iltavuoro loppuu hieman liian aikaisin. Onneksi seuraavan päivän työvuoro alkamassa vasta klo15 jälkeen.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #22 : Maaliskuu 01, 2010, 03:44:42 »

Huomenna klo1:36 sitten Helsingin asemalta Korsoon matkustamassa tuolla kyseisellä junakkeella! Pitää keksiä jotain tekemistä 2h ajaksi kun iltavuoro loppuu hieman liian aikaisin. Onneksi seuraavan päivän työvuoro alkamassa vasta klo15 jälkeen.

Jos sulla on läppäri, sen kyllä luulisi jaksavan toimia kaksi tuntia putkeen. Eli jotain kevyttä kuvankäsittelyä tai tekstieditointia.
Tai ehkä parempi: Kirja kouraan ja lukemaan Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 39


« Vastaus #23 : Maaliskuu 02, 2010, 04:41:10 »

Tulevasta lakosta johtuen matkustin tällä Hyvinkäälle saakka hakemaan autoa.  Junassa oli aloitusviestistä karvan verran poikkeava kokoonpano: 2xdv12 + eifet + eil + eil.  Matkustajia päästettiin ainoastaan tuohon keskimmäiseen vaunuun, muut pimeänä.

Toivottavasti jollain forumistilla oli tötterö kuumana ja sai hyviä otoksia. Omat ovat luokkaa epäonnistunut(Halpiskamera, ei taitoa, yö, lumisade, hirveä kiire (kun itse matkusti kyseisellä junalla):
http://i420.photobucket.com/albums/pp289/kimnice666/tkorso.jpg

  
http://i420.photobucket.com/albums/pp289/kimnice666/thyvinge.jpg
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2054


« Vastaus #24 : Maaliskuu 06, 2010, 23:05:55 »

Parempi kuin ei mitään.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sähköradan "pakettikatkot" alkavat taas  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina