Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sähköradan "pakettikatkot" alkavat taas  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 39


« Vastaus #25 : Maaliskuu 24, 2010, 17:05:56 »

Eli seuraava mahdollisuus junan kuvaamiseen olisi 6.4  aamuyöstä. Itsellä alkaa työt vasta klo15 kyseisenä päivänä joten voisi tällä kertaa ajan ja valmistautumisen kanssa valmistautua tilaisuuteen Näyttää kieltä
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #26 : Heinäkuu 06, 2010, 14:23:30 »

Viime yönä sekä 229:ssä että 220:ssa oli samat veturit 2733+2741, eli eivät vaihtuneet Helsingin deeverit ainakaan tällä kertaa. Myöhässä kuljettiin 10-15 minuuttia.

Vaunustona Eifet 25302 + Eil 25008 + Eil 25007, joista viimeksi mainittu oli ainoastaan avoinna.
tallennettu

Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 39


« Vastaus #27 : Marraskuu 04, 2010, 21:42:28 »

Kuinkas pitkään näitä pakettikatkosöitä tulee olemaan? Nyt kun tästä hommasta on kadonnut se "uutuuden tunne", niin alkaa kyrsimään se, että juna saapuu ethelästä Hyvinkäälle sen n.15 minuuttia aikataulusta jäljessä. Eil-vaunujen penkeille kyllä voisi nukahtaa, mutta kun matka on varsinkin pysähdysten osalta niin nytkähtelevää, ettei tuostakaan tule mitään.
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #28 : Marraskuu 04, 2010, 21:55:32 »

Tämän listan mukaan vähintäänkin vuoden 2011 loppuun.
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #29 : Marraskuu 06, 2010, 12:23:22 »

Kertokaa nyt ihmeessä mitä pakettikatko tarkoittaa! Ymmärrän, että ei ole virtaa johdossa, mutta mikä paketti?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2048


« Vastaus #30 : Marraskuu 06, 2010, 14:31:18 »

Tämän listan mukaan vähintäänkin vuoden 2011 loppuun.
No hyvä, ehtii sit ens kesänä kuvata noita. Hymyilee
tallennettu

Tehanu Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #31 : Marraskuu 07, 2010, 09:01:29 »

Kertokaa nyt ihmeessä mitä pakettikatko tarkoittaa! Ymmärrän, että ei ole virtaa johdossa, mutta mikä paketti?
Sen sijaan että katkaistaisiin sähkö yhdeltä raiteelta ja yhdeltä eritysjaksoväliltä aina kutakin sähköratatyötä varten, katkaistaankin sähkö kaikilta raiteilta ja koko Helsinki-Riihimäki -väliltä.  Silloin voidaan tehdä kaikki sähköratatyöt yhtenä pakettina kerralla.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #32 : Marraskuu 07, 2010, 09:39:43 »

Kiitos vastauksesta. Noin minä ajattelinkin, mutta tuo nimitys kummastutti, vaan mikä sitten olisi kuvaavampi ilmaus?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #33 : Marraskuu 07, 2010, 09:58:48 »

Jäin tässä pähkäilemään, että mitähän lie maksaisi 32 Buscomin vehkeen asentaminen Dm12-kalustoon? Maksaisiko jopa yhdessä yössä itsensä takaisin, jos verrataan hintaa 2 x Dv12-vetoisen Eil-rungon ajeluun Hki-Ri-välillä?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #34 : Marraskuu 07, 2010, 10:22:59 »

Jotain samaa olen minäkin ihmetellyt. Jotenkin tsaarinaikaisia ovat monet perustelut. Jos kiskobusseissa olisi rahastuslaitteet, voisi niitä käyttää joustavammin. Tosin kaluston vähäinen määrä rajoittaa, mutta tuo yöliikenne varmaan onnistuisi.
tallennettu
Tuomas Myllylä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 165


« Vastaus #35 : Marraskuu 07, 2010, 15:11:35 »

Jäin tässä pähkäilemään, että mitähän lie maksaisi 32 Buscomin vehkeen asentaminen Dm12-kalustoon? Maksaisiko jopa yhdessä yössä itsensä takaisin, jos verrataan hintaa 2 x Dv12-vetoisen Eil-rungon ajeluun Hki-Ri-välillä?

Joskus moottorivaunuun noustessani huomasin, että jostain syystä eteisissä on kuitenkin leimauslaitteet, jotka nykyisillä käyttöalueilla ovat jokseenkin turhat. Nämä tosin on saatettu jälkeenpäin poistaakin. 
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2010, 15:59:38 kirjoittanut Tuomas Myllylä » tallennettu
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #36 : Marraskuu 07, 2010, 17:42:51 »

Jäin tässä pähkäilemään, että mitähän lie maksaisi 32 Buscomin vehkeen asentaminen Dm12-kalustoon? Maksaisiko jopa yhdessä yössä itsensä takaisin, jos verrataan hintaa 2 x Dv12-vetoisen Eil-rungon ajeluun Hki-Ri-välillä?

Jos käyttöä olisi kerran kuussa yhden junaparin verran (useamman rungon kierrossa paljon harvemmin), niin varmasti ei kannata. Ilmalan päivystäjissä käytetään Tampereen varikon Dv12-vetureita, ne on joka tapauksessa vaihdettava isompiin huoltoihin. Vaihto tapahtuu näissä "katkopaikuissa". Jos ko. junapari ajettaisiin kiskobussilla, vetureiden vaihto pitäisi kuitenkin tehdä.

Myös henkilökunnan vuorojen suunnittelu olisi kohtuuttoman vaikeata yhden kuukausittaisen junaparin takia. Ketään ei sen takia kouluteta Dm12-kalustoon, joten kyseiselle vuorolle pitäisi aina saada erikoismiehitys, joka ei muuten näitä työvuoroja tekisi. Kuuluuhan kyseiseen työvuoroon paljon muutakin kuin yksi Hki-Ri-Hki juna. Dv12-pätevyys (vek) ja Eil-pätevyys (kond) sen sijaan on kaikilla näitä vuoroja tekevillä muutenkin.

En minäkään kaikkia talon ratkaisuja ymmärrä, mutta tästä ei ainakaan tällainen rivimies mitään tsaarinaikaista löydä. Ihan hyvä ratkaisu.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2048


« Vastaus #37 : Helmikuu 06, 2011, 20:53:58 »

    Näitä on siis vielä
    7.- 8. helmikuuta
    7.- 8. maaliskuuta
    4.- 5. huhtikuuta
    2.- 3. toukokuuta
    6.- 7. kesäkuuta
    4.- 5. heinäkuuta
    1.- 2. elokuuta
    5.- 6. syyskuuta
    3.- 4. lokakuuta
    7.- 8. marraskuuta
    5.- 6. joulukuuta
tallennettu

Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #38 : Maaliskuu 07, 2011, 20:48:18 »

Ensi yönä jälleen tarjolla tätä herkkua...

7.- 8. maaliskuuta
tallennettu
Jarno Piltti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 32


« Vastaus #39 : Maaliskuu 11, 2011, 00:06:22 »

Tulipa sitten reissattua diisselijunalla Helsingistä Riihimäkeen varhain tiistaina 8. päivänä kuluvaa kuuta. Perille saavuttiin ajoissa, tai ei ainakaan niin pahasti myöhässä kuin pakettikatkoöinä on totuttu. Temppu onnistui skippaamalla osa välipysähdyksistä. Konnarit kysyivät kunkin matkustajan poisjääntipaikan, sikäli kenenkään matka ei kärsinyt. Tieto kyytiin tulevista matkustajista ilmeisesti perustui kuljettajan tarkkaan katseeseen. Matkustajainformaatio oli ensiluokkaista. Laiturinäytöissä huomautettiin poikkeavasta kalustosta, alkukuulutus kertoi hienosti mistä on kysymys ja miksi tullaan todennäköisesti myöhästymään. Viime kesänä nähty holtiton sekoilu laiturikuulutuksissa ja -näytöissä taitaa olla historiaa, hyvä niin. Kokoonpano:

Dv12 2741+2557 + Eifet 25303 + Eil 25040 + Eilf 25204

Tarkkoja kulkuaikoja tai edes Riksuun saapumisaikaa en muistiinpanoistani valitettavasti löydä. Surullinen Veturit eivät tällä kertaa jatkaneet Tampereelle. Koneet siirtyivät junan toiseen päähän ja vetivät myös paluukeikan.
tallennettu
Juhana Konttinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 53


« Vastaus #40 : Kesäkuu 07, 2011, 13:58:39 »

7.6. H229/H220 kulki yhdellä deeverillä. Helsinki-Hyvinkää välillä aikataulusta jääntiä vajaat 15 minuuttia. Riihimäellä juna oli käännetty nopeasti ja paluujuna lähestyi Hyvinkäätä n. 5 minuuttia hitaassa. Jännittävästi VR:n kulkutiedot ilmoittivat junan tiedossa vain "peruttu", vaikka hyvin kulki.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 250


« Vastaus #41 : Heinäkuu 05, 2011, 20:01:53 »

Tässä heinäkuun pakettikatkojunan matkaseurantaa, jos jotakuta kiinnostaa.

* pakettikatko7_2011.pdf (283.69 kilotavua - ladattu 438 kertaa.)
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1804


« Vastaus #42 : Heinäkuu 06, 2011, 22:08:48 »

Tässä heinäkuun pakettikatkojunan matkaseurantaa, jos jotakuta kiinnostaa.
Suuret kiitokset tästä. Juuri minun mieliharrastukseeni liittyvä tiedosto.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #43 : Heinäkuu 07, 2011, 10:54:09 »

Tässä heinäkuun pakettikatkojunan matkaseurantaa, jos jotakuta kiinnostaa.

Tää oli ihan nasta juttu, kiitokset siitä.
tallennettu
Tuomo Pietilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 21


« Vastaus #44 : Kesäkuu 05, 2012, 15:45:28 »

Ns. pakettikatkorungon kapasiteetti ei ole tainnut riittää menneenä yönä:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288474484310.html
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2560


« Vastaus #45 : Kesäkuu 06, 2012, 21:05:48 »

Ns. pakettikatkorungon kapasiteetti ei ole tainnut riittää menneenä yönä:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288474484310.html

Tjaa... Kapasiteetin riittämättömyyden lisäksi ongelmaa on voinut olla siitä, että juna yksinkertaisesti hajosi ilmeisesti parillakin eri tavalla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #46 : Kesäkuu 07, 2012, 00:17:08 »

Tjaa... Kapasiteetin riittämättömyyden lisäksi ongelmaa on voinut olla siitä, että juna yksinkertaisesti hajosi ilmeisesti parillakin eri tavalla.

Oisko muuten tietoa millä tavalla? Jäi tuo pakettikatko väliin, ja ihmettelin tosiaan sitä että vielä ainakin 02:12 oli Pakettikatkojuna Helsingin asemalla..
tallennettu
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 92


« Vastaus #47 : Elokuu 01, 2012, 18:40:10 »

Onkos nyt elokuussa vielä pakettikatkoa? Jos on niin olisikos oikea hetki ensi ma-ti välisenä yönä eli 6. - 7. päivä?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #48 : Elokuu 02, 2012, 23:29:33 »

Onkos nyt elokuussa vielä pakettikatkoa? Jos on niin olisikos oikea hetki ensi ma-ti välisenä yönä eli 6. - 7. päivä?

On ja on.. Ja vinkkinä voin sanoa että sieltä löytyy jonkun verran harrastajia kyydissä Hki - Ri - Hki välillä  Iskee silmää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #49 : Marraskuu 04, 2012, 23:23:07 »

Onkos kukaan menossa huomenna pakettikatko-junan kyytiin? Kaverini kanssa ollaan taas Hki-Ri-Hki kyydissä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sähköradan "pakettikatkot" alkavat taas  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina