Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sähköradan "pakettikatkot" alkavat taas  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #50 : Marraskuu 06, 2012, 04:17:24 »

Pääradan pakettikatkot jatkuvat vuonna 2013.
tallennettu
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 92


« Vastaus #51 : Marraskuu 06, 2012, 11:19:21 »

Jos ja kun työkiireet helpottavat, niin tarkoitus olisi tulla ensi vuonna mukaan.

Tuohonhan kannattaisi liittää ravintola vielä mukaan, itse ainakin voisin ostaa kupposen kahvia matkan varrella  Näyttää kieltä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #52 : Marraskuu 06, 2012, 11:49:45 »

Mitä tapahtui sille kahvinmyyntikokeilulle paikallisjunissa?
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 635


« Vastaus #53 : Helmikuu 05, 2013, 17:14:16 »

Vois kai itekin kesälomalla käydä kuvailemassa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #54 : Elokuu 05, 2013, 04:20:30 »

Nythän sitten jännitetäänkin että jatkuvat katkot vielä ensi vuonnakin. Vähän epäilen kyllä että jatkuisivat, mutta ei oo mitään faktatietoa missään tästä (ratatyöt listakaan ei mitään uutta näytä niiden osalta).

Löysin kuvasivustoltani vahingossa yhden ensimmäisen pakettikatko kuvani Helsingin asemalta, otettu 5.10.2010: http://railpictures.1g.fi/kuvat/Junakuvat/Sekalaista/CIMG4631.JPG

Psst. Ensi yönä olisi kulussa 229 ja 220 jälleen.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 878


« Vastaus #55 : Elokuu 05, 2013, 22:08:49 »

Olen silloin tällöin miettinyt, miksi pääradalla on näitä pakettikatkoja muttei rantaradalla. Taisinpa viimein keksiä selityksen. Rantaradalla ei ole liikennettä lainkaan arkisin välillä 2.33 - 4.20, jolloin siellä voidaan tehdä tuonpituinen katko häiritsemättä junaliikennettä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 859


« Vastaus #56 : Elokuu 05, 2013, 23:51:01 »

"Erittäin vanhaan hyvään aikaan" lähti Riihimäeltä maanantaisin tvj P204:n aikataululla lättäkokoonpanolla (VVLV) korvaamaan "pakettikatkoa" pääradalla viikottain, toinen 3:n vetovaunun roikka hoiteli osan T-junista ja palaili Helsingistä kuuden jälkeen aamulla tjv:a Riihimäelle. Kuinka hoideltiin (to/pe) välinen yö rantaradalla - ei muistu mieleen...
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1392


« Vastaus #57 : Joulukuu 05, 2013, 12:52:31 »

Pääradan sähköradan korjausyöt jatkuvat myös vuonna 2014.
T-junat T9605 Helsingistä 01:31 ja T9612 Riihimäestä 03:14 korvataan dieselveturi-vetoisilla junilla 229 ja 220.

Pakettikatkoyöt vuonna keväällä 2014:
7. tammikuuta
4. helmikuuta
4. maaliskuuta
8. huhtikuuta
6. toukokuuta
3. kesäkuuta
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 878


« Vastaus #58 : Joulukuu 28, 2014, 20:59:00 »

Tammikuun 2015 "pakettikatko" on poikkeuksellisesti vasta kuukauden 2. tiistain eli 13.1. vastaisena yönä. Syynä on loppiainen tiistaina 6.1., jolloin on viikonloppuyön mukainen liikenne.
tallennettu
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #59 : Lokakuu 09, 2016, 02:11:22 »

Jännä ettei kukaan muu ole huomannut... Mutta nykysin pakettikatkossa on merkitty kaksi diesel-vetoista junaa. Perinteiset 229/220 Hki(01:48)-Ri(03:33)-Hki, mutta niiden lisäksi Helsingistä lähtevä N-juna klo 01:18 on merkitty tunnuksella HLV 223, joka viittaisi veturivetoiseksi. Viime pakettikatkossa juna tosin oli peruttuna (syytä ei merkitty).
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1804


« Vastaus #60 : Lokakuu 09, 2016, 02:48:32 »

Jännä ettei kukaan muu ole huomannut... Mutta nykysin pakettikatkossa on merkitty kaksi diesel-vetoista junaa. Perinteiset 229/220 Hki(01:48)-Ri(03:33)-Hki, mutta niiden lisäksi Helsingistä lähtevä N-juna klo 01:18 on merkitty tunnuksella HLV 223, joka viittaisi veturivetoiseksi. Viime pakettikatkossa juna tosin oli peruttuna (syytä ei merkitty).
Nämä pakettikatkojunat ovat jotain, joista minun kaltaiseni kellokalle oli aina kiinnostunut. Voisi ihan olla oma kansio niille. Silloin kun asuin Suomessa pyrin usein tsekkaamaan sekunttikellon kanssa miten sujui. Minun hobbyni kannalta on harmi, ettei kukaan taida nykyään olla innostunut sellaisesta. Siitä huolimatta olisi aina hyvä noteerata poikkeukset. Niitä kuitenkin kysytään muutaman vuosikymmenen kuluttua.
tallennettu
Ziggy Hulden
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #61 : Lokakuu 10, 2016, 17:57:37 »

Nämä pakettikatkojunat ovat jotain, joista minun kaltaiseni kellokalle oli aina kiinnostunut. Voisi ihan olla oma kansio niille. Silloin kun asuin Suomessa pyrin usein tsekkaamaan sekunttikellon kanssa miten sujui. Minun hobbyni kannalta on harmi, ettei kukaan taida nykyään olla innostunut sellaisesta. Siitä huolimatta olisi aina hyvä noteerata poikkeukset. Niitä kuitenkin kysytään muutaman vuosikymmenen kuluttua.
Pk-seudulla asuessani pakettikatkot oli sellasia, mitä yritin mahdollisimman paljon käydä ajelemassa ja kuvaamassa. Etenkin nyt kun on toinen pakettikatkojuna olemassa, olisi homma entistä mielenkiintosempaa. Ei vaan kehtaa täältä Turusta tulla arkiyöksi Helsingin rautatieasemalle hengailemaan Surullinen

Seuraava katko pitäisi olla ilmeisti ma 7.11-ti 8.11. välisenä yönä, en tosin ole varma meneekö silloinkin tuo N-juna veturivetoisena vai normaalina Sm5-junana. Aikataulua ei tuonne asti ole, eli ei auta muuta kuin odotella aikatauluja sille ajankohdalle.
tallennettu
Jani Järviluoto
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 134


« Vastaus #62 : Lokakuu 10, 2016, 18:11:12 »

Nämä pakettikatkojunat ovat jotain, joista minun kaltaiseni kellokalle oli aina kiinnostunut. Voisi ihan olla oma kansio niille. Silloin kun asuin Suomessa pyrin usein tsekkaamaan sekunttikellon kanssa miten sujui. Minun hobbyni kannalta on harmi, ettei kukaan taida nykyään olla innostunut sellaisesta. Siitä huolimatta olisi aina hyvä noteerata poikkeukset. Niitä kuitenkin kysytään muutaman vuosikymmenen kuluttua.

Junaliikenne-sivultahan löytyy toteutuneet lähtö- ja saapumisajat sekunnin tarkkuudella (Juliasta "vain" minuutin tarkkuudella): http://junat.dy.fi/liikenne/juna/229/2016-10-04. Sitä en tiedä, miten luotettavia nämä ajat ovat ja tarkoittavatko ne juuri niitä aikoja, kun juna on pysähtynyt ja lähtee liikkeelle.
tallennettu

Käy myös täällä!
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 266


« Vastaus #63 : Lokakuu 10, 2016, 18:36:51 »

Sitä en tiedä, miten luotettavia nämä ajat ovat ja tarkoittavatko ne juuri niitä aikoja, kun juna on pysähtynyt ja lähtee liikkeelle.

Kulkutiedoissa olevat lähtö- ja saapumisajat liikennepaikoilta ja -paikoille saadaan kahdella eri tavalla. Joko automaattisesti lisäämällä tai vähentämällä ennalta määritelty määrä sekunteja tietyn raidevirtapiirin tai akselinlaskentaosuuden ("herätepiste") varautumisen tuottaman kulkutietoviestin aikaleimasta taikka sitten liikenteenohjaajan tekemänä manuaalikirjauksena. Aivan sekunnintarkkoja ne eivät yleensä ole.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 666


« Vastaus #64 : Lokakuu 10, 2016, 20:21:38 »

Junaliikenne-sivultahan löytyy toteutuneet lähtö- ja saapumisajat sekunnin tarkkuudella (Juliasta "vain" minuutin tarkkuudella): http://junat.dy.fi/liikenne/juna/229/2016-10-04. Sitä en tiedä, miten luotettavia nämä ajat ovat ja tarkoittavatko ne juuri niitä aikoja, kun juna on pysähtynyt ja lähtee liikkeelle.

Suurin osa (pääkaupunkiseudulla käytännössä kaikki) toteutuneista ajoista kirjataan automaattisesti. Raideosuuden varautumisen tai vapautumisen jälkeen lisätään tai vähennetään suunnilleen raideosuuden määrityksen perusteella 60 - 90 sekuntia riippumatta siitä, onko juna raskas tavarajuna vai nopeasti kulkeva paikallisjuna. Näinpä ei ole mitään järkeä esittää tietoja sekunnin tarkkuudella, kun tieto ei ole välttämättä edes minuutin tarkkuudella oikein.

Nuo korjausmäärät sekunteina ovat muuten myös avointa dataa: http://rata.digitraffic.fi/api/v1/metadata/train-running-message-rules
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 250


« Vastaus #65 : Joulukuu 25, 2017, 20:26:00 »

Onkohan pakettikatkojuniin tulossa muutoksia tulevalle vuodelle,  kun ei vielä löydy ainakaan vanhoilla numeroilla avoimesta datasta.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 250


« Vastaus #66 : Tammikuu 02, 2018, 10:05:23 »

Onkohan pakettikatkojuniin tulossa muutoksia tulevalle vuodelle,  kun ei vielä löydy ainakaan vanhoilla numeroilla avoimesta datasta.

Siltähän tuo vahvasti näyttäisi ettei Dv12+Eil yhdistelmän pakettikatkojunia enää tänä vuonna ajettaisi. Viime yönä ainakin kulussa oli Sm-kalustolla ajettu T-juna poikkeavalla aikataululla ja numerolla 9605/9614.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #67 : Tammikuu 02, 2018, 10:42:34 »

Kulkutietojen mukaan ajettiin normaalilla aikataululla. Onko pakettikatko siis lakkautettu?
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2048


« Vastaus #68 : Tammikuu 02, 2018, 11:32:22 »

Jospa työ, jonka vuoksi tätä on ajettu, on vihdoin valmis.
tallennettu

Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 250


« Vastaus #69 : Tammikuu 02, 2018, 12:17:24 »

Jospa työ, jonka vuoksi tätä on ajettu, on vihdoin valmis.

Ainakin tuossa tuoreessa verkkoselostuksessa mainitaan vielä sähköradan huoltoyöt kuten ennenkin.
http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/456001/43781
Liekö sitten löytynyt aikatauluja rukkaamalla joku järjestely ettei dieseljunaa tarvita..
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sähköradan "pakettikatkot" alkavat taas  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina