Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kaukojunat myöhässä useita tunteja - odottelua jopa pakkasessa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #25 : Helmikuu 21, 2010, 14:13:38 »

Tästä kanavasta tuntuu tulevan vr:n vastainen marmatuskanava.  Menkää valittajat itse ratapihoille luutimaan ja putsaamaan vaihteita lumesta ja jäästä. Tai menkää huoltamaan kalustoa. Ajatteletteko niitä ihmisiä jotka ohjaa liikennettä kaiken tämän sekamelskan keskellä. Kaikkensa he yrittävät ja toimivat sujuvan liikenteen turvaamiseksi.  Ja porukkaa ei ole liikaa töissä näitä töitä tekemässä. KOKO AJAN SYYTÄTTE VR:ÄÄ.

Enpä ole juuri huomannut täällä ruohonjuuritason työntekijöitä haukuttavan. Enemmänkin on taivasteltu ko. organisaation toimivuutta ja kykyä reagoida asiakkaan suuntaan. Emme kait asu Pohjois-Koreassa jossa olisi vain myönteinen keskustelu sallittu! VR:hän tässä kuitenkin palveluja meille kuluttajille myy, vaihtelevalla menestyksellä. Myyjä on vastuussa myymänsä palvelun laadusta. Mennään eteenpäin niin myötä ja vastoinkäymisessä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #26 : Helmikuu 21, 2010, 14:30:47 »

Hyvinhän meille vielä junat kulkevat, Etelä- ja Keski-Ruotsissa junaliikenne pysähtynyt täysin, yöjunat jopa 15h myöhässä. Liikenteestä vastavaava johto lähtee kuulemma tutustumaan talvisten ongelmien ratkaisuun Itäisessä naapurissamme - kunhan eivät eksyisi Siperiaan...
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #27 : Helmikuu 21, 2010, 14:48:50 »

Ja mitä marmattamiseen tulee, tällaisia me ihmiset vain olemme. Negatiivisiin asioihin kiinnittää enemmän huomiota kuin positiivisiin. Henkilökohtaisena kokemuksena voisin esimerkiksi sanoa, että kun multa kysellään, mitä kulttuurillista eroa on Suomen ja Saksan välillä, tulee iiso litania asioita, joita Suomessa on, mutta joita Saksassa on. Eikä oikeastaan mitään siitä, mitä täällä on, mutta Suomessa ei. Taitaa johtua siitä, että on helpompi määritellä tarkasti, minkä kokee puuttuvan kuin mitä se on, mikä on tehty paremmin kuin muualla.

Kun tuli tieto esim. kaksikerroksisista ravintolavaunuista ja ohjausvaunuista, olin hyvilläni, mutta enpä tullut kiitelleeksi. Hyvä fiilis ei saa aikaan tunteenpurkauksia niin kuin se, että jotkut muut asiat on päin seiniä.

Niinhän ne sanoo, että no news is good news.

Sekin negatiivinen, mitä täällä tulee, on parannusideoita. Miten niitä edes voisi tehdä samalla vallitsevasta tilanteesta valittamatta? Ja jos olisi hyviä ideoita toteutettavaksi ja ne kariutuvat VR:n konservatiivisuuteen, miksi siitä ei pitäisi valittaa?
Ei ongelmat kuitenkaan niistä hiljenemällä parane.

Ja lopuksi, VR on etenkin viime päivinä hoitanut hommansa ihan luvattoman huonosti.
Kapitalismissa ei positiivisita palautetta harrasteta. Koko järjestelmä perustuu sille, että yhtiöt yrittävät maksimoida tuottonsa laistamalla kaikesta, mistä ne voivat laistaa joutumatta ongelmiin. Tämän järjestelmän toimivuutta sitten perustellaan sillä, että kansalaiset yksinkertaisesti lakkaavat ostamasta palveluja, jos ne eivät toimi kunnolla.
Eli kyseessä on vastakkainasettelu palvelun tarjoajan ja sen käyttäjän välillä. Koko systeemi toimii tarkoitetulla tavalla vain, kun palvelun käyttäjä osaa pitää kiinni oikeuksistaan, jotka itsellään kokee olevan.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #28 : Helmikuu 21, 2010, 15:04:22 »

Tästä kanavasta tuntuu tulevan vr:n vastainen marmatuskanava.  Menkää valittajat itse ratapihoille luutimaan ja putsaamaan vaihteita lumesta ja jäästä.

Ei taida olla sallittua saati suotavaa puuhaa lähteä ratapihoille harjailemaan.


Tai menkää huoltamaan kalustoa. Ajatteletteko niitä ihmisiä jotka ohjaa liikennettä kaiken tämän sekamelskan keskellä. Kaikkensa he yrittävät ja toimivat sujuvan liikenteen turvaamiseksi.  Ja porukkaa ei ole liikaa töissä näitä töitä tekemässä. KOKO AJAN SYYTÄTTE VR:ÄÄ.

Ketä muuta tässä pitäisi syytettävän?

Jos huomaat, niin ei täällä juurikaan arvostella kalustoa tai vaihteita koskevista ongelmista, vaan sitä, kuinka VR hoitaa palvelua asiakkaitaan kohtaan. Moni matkustaja on tottunut ongelmiin lentoliikenteessä, mutta siellä ongelmatilanteissa saatava palvelu on aivan toista luokkaa.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #29 : Helmikuu 21, 2010, 15:21:08 »

Kaikkiin ongelmiin on ratkaisu, myös näihin!

Ensin liikenneministeri pyytää selvityksen tapahtuneesta sekä VR:ltä että Liikennevirastolta. Saatuaan poliittista jargonia täynnä olevan selvityksen ministeri on tyytyväinen ja voi unohtaa koko homman. Ennen unohtamista hän kuitenkin muistaa perustaa ( lue: haudata asian ) työryhmään. Seuraavan vastaavanlaisen ongelman koittaessa sama kierros alkaa alusta. Siis hetkinen, onko tämä ikiliikkuja?

 Virnistää
Tämän viikonlopun ongelmat voi kyllä ymmärtää poikkeuksellisen vaikean sään takia, mutta itse kysymykseesi: kyllä, tämä on ikiliikkuja. Lisätietoa: http://www.lvm.fi/web/fi/tiedote/view/819498
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #30 : Helmikuu 21, 2010, 15:32:17 »

Tuskin täällä kukaan syyttelee VR:n ns. suorittavaa porrasta. Veturinkuljettajat, konduktöörit jne. kärsivät hekin tästä lumitilanteesta ja etenkin konduktöörit saattavat olla se ensimmäinen palautekanava matkustajille. Tuskin konduktöörit kuulevat mitään kauhean positiivista palautetta matkustajilta ja silti heidän on jaksettava tehdä työnsä nurisematta ja tavallista hankalammista olosuhteista huolimatta.

Suurin osa kirjoittajista lienee kohdistanut kritiikkinsä VR:n hieman korkeammille tasoille, jossa kuitenkin tehdään ne päätökset siitä, miten lumipyryjenkin aikaan toimitaan.
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 203


« Vastaus #31 : Helmikuu 21, 2010, 15:56:50 »

Tämän viikonlopun ongelmat voi kyllä ymmärtää poikkeuksellisen vaikean sään takia, mutta itse kysymykseesi: kyllä, tämä on ikiliikkuja. Lisätietoa: http://www.lvm.fi/web/fi/tiedote/view/819498

Ei meinaa nyt lainaustoiminto totella meikäläistä!
Nyt pitäis ottaa kiireesti käyttöön George Orwellin 1984 kirjassa kehittämän "historian päivitystoiminnon" jolla saataisiin tälläiset ikävät dokumentit muokattua paremmin vastaamaan tulevaisuutta.

// lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2010, 16:02:20 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #32 : Helmikuu 21, 2010, 17:19:16 »

Nyt pitäis ottaa kiireesti käyttöön George Orwellin 1984 kirjassa kehittämän "historian päivitystoiminnon" jolla saataisiin tälläiset ikävät dokumentit muokattua paremmin vastaamaan tulevaisuutta.
Lisää dejavuta Penalle ja meille kaikille:

VR:n tiedottaminen lippu-uudistuksesta on ollut puutteellista. Tiedottamista tullaan parantamaan. Samoin lipunmyynnin ruuhkautumista on tapahtunut, mihin tullaan kiinnittämään huomiota. Liikenne- ja viestintäministeriön mielestä lippu-uudistuksen toteutuksessa on ollut useita puutteita, eikä VR ole onnistunut tiedottamisessaan. Liikenne- ja viestintäministeri Olli-Pekka Heinonen 26.10.2001

Lisäksi todettakoon, että ministeri Heinonen asetti vuonna 2000 työryhmän selvittämään henkilöliikenteen kilpailun vapauttamista. Parhaillaan, kymmenen vuotta myöhemmin istuu ministeri Vehviläisen asettama työryhmä selvittämässä henkilöliikenteen kilpailun vapauttamista, ja istunee myös kymmenen vuoden kuluttua, kunhan tässä välissä tehdyn yksinoikeussopimuksen jatkaminen tulee ajankohtaiseksi 2019.

Vielä mainittakoon, että ministeri Tuula Linnainmaa ilmoitti 25.3.1997 pitävänsä tärkeänä, että "varmistetaan riittävä ratarahoitus verkon kunnostamiseksi". Siitä todettakoon, että riittävää rahoitusta ei kuluneiden 13 vuoden aikana ole järjestynyt.

Joten ottakaamme Pena ja kumppanit ihan rauhallisesti, elinaikamme voi olla liian lyhyt näkemään, mihin selvittely johtaa.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Touko Korpela
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #33 : Helmikuu 21, 2010, 18:12:50 »

Mielestäni olisi tuotekehityksen paikka vaihteelle, joka pysyisi auki jollain uudella tavalla (esim. automaattisesti mekaanisesti lunta poistaen eikä hirmuista sähkömäärää vieden). Myös jonkinlaiset kauko-ohjattavat ja sen jälkeen itsenäiset robottiputsarit tai vastaavat voisivat olla kehittelyn kohde. Keksijät herätys!
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #34 : Helmikuu 21, 2010, 19:17:57 »

'Kiskoilla on aina kesäkeli!'. Kyllä meikäläinenkin on ikänsä aikana nähnyt monenlaista kesäkeliä. Eräänäkin aamuna  1958 menin ns. setsemän junalle Vanattaran seisakkeelle, joka sijaitsi keskellä tuulista peltoaukeaa. Laiturikorokkeen sivussa paloi iloinen nuotio, jonka 'viiden junan' Lokomolle, Tampellaan jne toihin matkalla edelleen olevat olivat saaneet syttymään löydetystä puutavarasta.
tallennettu
Seppo Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #35 : Helmikuu 21, 2010, 20:50:35 »

S7 lähti 18.32 Helsingistä Joensuuhun 3 h 20min myöhässä. Junassa ei kuulemma ole näkynyt henkilökuntaa, ovat piilossa. Ainoastaan kuljettaja ilmoittelee, missä satutaan pysähtelemään, myös aivan pienilläkin asemilla. Tällä hetkellä (klo 20. 47) juna on Kouvolan ja  Lappeenrannan välillä. Junassa on kaksi Pendoliinorunkoa, mutta kolmen junan matkustajat. Puhelintuttavani kertoi istuvansa parhaillaan bisnesluokassa 3 henkeä 2 paikalla, matkustajia seisoo käytävillä. VR:n junakulkutiedot tai asemien tiedot-sivut ovat "kaatuneet", ainakaan eivät päivity.
tallennettu
Toni Aitta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #36 : Helmikuu 21, 2010, 21:07:13 »

Pendolino vaihtui kotimaiseen

Oulun asemalta Helsinkiin lähtenyt Pendolino-vuoro pääsi sunnuntai-iltana matkaan ajallaan. Matkustajat tosin olivat ihmeissään, kun raiteella seisoi italialaisen pikamenijän sijasta vuosikymmeniä vanha kotimainen pikajuna.


"Helsingistä ei ole tullut tänään Ouluun yhtään Pendolinoa, jolla olisi voinut lähteä takaisin", veturinkuljettaja Seppo Patteri kertoi.

Junien kulkua etelässä haitannut lumimyrsky on sotkenut pohjoiseen päin matkaavien junien aikatauluja koko päivän. Normaalisti Helsingistä kello 10.06 lähtevä juna oli lähdössä myöhässä viisi ja puoli tuntia. Seuraava, aikataulun mukaan kello 13.06 lähtevä juna pääsi matkaan reilut 4 tuntia myöhässä.

Suurimmat ongelmat ovat Helsingissä Ilmalan varikolla, josta junat eivät pääse lähtemään ajoissa kohti Helsingin rautatieasemaa.

Pohjoisesta lähtevät junat ovat saapuneet Helsinkiin lähes ajoissa.

Lähde: Kaleva: http://www.kaleva.fi/uutiset/pendolino-vaihtui-kotimaiseen/840841

Olin myös itse liikkeellä tuolloin, joten havainto: "S60" kokoonpano oli seuraava: Sr1 3012, Eip 23263. EFiti 23656, Ein 23 23194 & Ein 23229. Konnarin mukaan tuolla kokoonpanolla Seinäjoelle saakka, siitä eteenpäin auki (tuolloin). Lähti S60 aikataulun mukaan.

Väkeä oli kuin pipoa ja oulussa ei ollut ratapihalla ainuttakaan matksutajavaunua ja ainoa vaunu muutenkin oli yksinäinen Gfot. Ratapihahenkilökunnan mukaan moinen on harvinaista.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #37 : Helmikuu 21, 2010, 21:35:55 »

No, olkaa tyytyväisiä. Kolmen junan matkustajat kahdessa junassa tarkoittaa noin 150% täyttöastetta.
Saksassa on ICE-junissa näkynyt luokkaa 250%-300% olevia täyttöasteita (jossa 100% tarkoittaa jokaisen istumapaikan olevan käytössä), vaikka junaturvallisuussännöt kieltävät ajamisen yli 200% täyttöasteella. Poliiseja on jopa kutsuttu tyhjentämään junia lippunsa maksaneista matkustajista, kun kaksirunkoisen junan sijaan paikalle onkin rahjustanut yksi ainoa runko!
Sellaista sillipurkkiliikennettä ei vorkin jutuista päätellen ole Suomessa näkynyt kuin Saksassa on viime viikot ollut menossa lähinnä pakkasen ja huonolaatuisen suurnopeusjunakaluston takia.

Ihan vaan sitä haluaisin sanoa, että jos Suomessa meneekin huonosti, niin muualla (Ruotsi, Saksa, ehkä muuallakin?) menee vielä huonommin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #38 : Helmikuu 21, 2010, 21:58:02 »

Minulla olisi hyvääkin sanottavaa VR:n henkilökunnan toiminnasta tältä päivältä.

Kun kaukokuulutus ja infotaulut olivat poissa pelistä, Järvenpään asemalla lipunmyyjät tarttuivat heti toimeen saavuttuaan töihin 10:00. Jo 10 minuutin päästä laiturille saatiin kuulutus, että R- ja H-junat Riihimäelle korvaava T-juna on tulossa Saviolla ja H-juna Helsinkiin on lähtenyt Nuppulinnasta. Junassa kuulutettiin myös jatkuvasti jatkoyhteystietoja. Mainitsemisen arvoinen seikka on sekin, että vek ajoi sami-junaa jäisellä radalla niin lujaa että se tuntui putoavan raiteilta milloin hyvänsä  Virnistää

Lopulta ehdin Porin H465 junaan T-junan perässä 45 minuuttia myöhäisessä ajetulla R-junalla. Muun junaliikenteen ollessa täysin sekaisin "lumikaaoksessa", Pori museoikäinen paikku kulki Sr1-vedossa aikataulun mukaan, ilman normaalista poikkeavia toimenpiteitä.

Ruusut kuuluvat improvisointikykyiselle henkilökunnalle, risut järjestelmän rampauttavalle "tehostamiselle".
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #39 : Helmikuu 21, 2010, 22:08:01 »

Minulla olisi hyvääkin sanottavaa VR:n henkilökunnan toiminnasta tältä päivältä.

Kun kaukokuulutus ja infotaulut olivat poissa pelistä, Järvenpään asemalla lipunmyyjät tarttuivat heti toimeen saavuttuaan töihin 10:00. Jo 10 minuutin päästä laiturille saatiin kuulutus, että R- ja H-junat Riihimäelle korvaava T-juna on tulossa Saviolla ja H-juna Helsinkiin on lähtenyt Nuppulinnasta.

Ruusut kuuluvat improvisointikykyiselle henkilökunnalle, risut järjestelmän rampauttavalle "tehostamiselle".

Monellakaan asemalla ei enää ole minkäänlaista mahdollisuutta kuuluttaa itse asemalta...

Salossa seurasin kerran keskustelua, kun Corenetin työntekijä olisi halunnut kuuluttaa kokeillakseen systeemin toimivuutta ja säätääkseen äänenvoimakkuutta. Vastaus oli tyyliin "junasuorittaja lähti ovesta 90-luvulla ja vei puhelimet mukanaan". Hymyilee
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #40 : Helmikuu 22, 2010, 00:13:30 »

Helsingistä lähtevien junien osalta alkaa liikennetilanne näköjään tänäkin iltana olla aika katastrofaalinen.

S53, 15:30 => 21:22 (5t 52min)
S79, 19:12 => 22:03 (2t 51min)
IC55, 16:06 => 23:12 (7t 6min)
IC11, 18:12 => 23:28 (5t 16min)
IC77, 16:12 => 23:58 (7t 46min)
S91, 16:30 => 0:08 (7t 38min)
IC2 153, 23:03 => 1:03 (2t 00min)
P265, 19:26 => 1:35 (6t 9min)

Ja IC58 on kuluttanut aikaa Tikkurilan ja Helsingin välillä rapiat puoltoista tuntia - saapui perille 0:39.

S60:llä meni myös puoltoista tuntia Tikkurilasta Helsinkiin. Saapui kello 1:11 (aikatauluaika 23:36).
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2010, 02:30:08 kirjoittanut Juhani Pirttilahti » tallennettu
Pete Nummi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #41 : Helmikuu 22, 2010, 01:29:04 »

Monet päiväjunat on nyt "kääntyneet" ns. "yöjuniksi"  Virnistää
Ainakin Ic 11, 55, ja 77.. kaipa nuo ovat aamuksi/aamulla perillä.

Lähteeköhän nuo vielä lähtemättä olevat yöjunat sitten aamusta.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #42 : Helmikuu 22, 2010, 01:57:02 »

IC 11:sen kohdall luki 'häiriö liikenteenohjausjärjelmässä', mukava myöhästyminen, kannattikohan ajaa edes koko junaa? IC 77 on kyllä tyylikkäästi myöhässä, mukana kulkenut IC 9 taitaa mennä tyhjänä Joensuuhun jotta kerkiää aamulähdöllleen. Jos kerkiää...  Virnistää

Sunnuntai taisi olla jopa pahempin kuin perjantai? Voi VR-parkaa...  8)

EDIT: Tokihan siis itse juna pitää ajaa, jotta aamuksi on kalustoa Joensuussa, samoin kuin 9 kohdallakin. Ja kaipa siellä joku kyytiläinenkin on jaksanut odotella...ehkä  Pyörittää silmiään
tallennettu
Pete Nummi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #43 : Helmikuu 22, 2010, 02:02:35 »

IC 11:sen kohdall luki 'häiriö liikenteenohjausjärjelmässä', mukava myöhästyminen, kannattikohan ajaa edes koko junaa? IC 77 on kyllä tyylikkäästi myöhässä, mukana kulkenut IC 9 taitaa mennä tyhjänä Joensuuhun jotta kerkiää aamulähdöllleen. Jos kerkiää...  Virnistää

Sunnuntai taisi olla jopa pahempin kuin perjantai? Voi VR-parkaa...  8)

Mietinkin, että miten mahtavat keretä kääntymään aamulähdöilleen.. Mitenhän käy S79.
Samoihin aikoihin taitaa olla Kajaanissa, kun pitäisi jo lähteä takaisin.. mut niin taitaa olla aika monilla noista junista.

Voikun näkyisi tuon S91 tiedot Jukussa, niin voisi kävästä Jyväskylän asemalla kuvaamassa.
0:08 lähtenyt, niin taitaisi olla joskus 03:30 Jykylässä..
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #44 : Helmikuu 22, 2010, 02:06:08 »

IC 11:sen kohdall luki 'häiriö liikenteenohjausjärjelmässä', mukava myöhästyminen, kannattikohan ajaa edes koko junaa? IC 77 on kyllä tyylikkäästi myöhässä, mukana kulkenut IC 9 taitaa mennä tyhjänä Joensuuhun jotta kerkiää aamulähdöllleen. Jos kerkiää...  Virnistää

Sunnuntai taisi olla jopa pahempin kuin perjantai? Voi VR-parkaa...  8)

Mietinkin, että miten mahtavat keretä kääntymään aamulähdöilleen.. Mitenhän käy S79.
Samoihin aikoihin taitaa olla Kajaanissa, kun pitäisi jo lähteä takaisin.. mut niin taitaa olla aika monilla noista junista.

Tosiaan. Voidaanko pendon päivittäishuolto tehdä Iisalmessa? Tai sitten nopea siivous ja paluumatkalle, tosin pitäisi kai keritä vesittämäänkin se huoltoraiteella?


// Muok: Lainaus korjattu.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2010, 09:53:25 kirjoittanut Jape Ruotsalainen » tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #45 : Helmikuu 22, 2010, 10:03:49 »

Jo eläköitynyt VR:n pitkäaikainen työntekijä heitti idean kaukojunien kääntämisestä Keravalla / Tikkurilassa takaisin maakuntiin. Syöttöliikenne lähijunilla Helsingin ytimen ja näiden asemien välille. Muutama harja/lapiomies hoitamaan kriittisiä vaihteita ja homma toimisi edes jotenkin.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #46 : Helmikuu 22, 2010, 16:46:38 »

Myöhästelystä kärsivä VR pitää virvokelippulinjansa tiukkana.

Henkilöliikennejohtaja Antti Jaatinen kertoo, että lipukkeita ei ryhdytä tarjoamaan aktiivisesti matkustajille, vaan niitä pitää osata pyytää henkilökunnalta. Yli tunnin myöhästymisessä kaukoliikenteen matkustajille tarjotaan vettä junissa ja asemilla. Jos viive on yli kaksi tuntia, voi matkustaja saada seitsemän euron arvoisen välipalasetelin.

Jaatinen sanoo, että esimerkiksi Helsingin asemalla lipukkeita on kuitenkin myös jaettu asiakkaille, sillä suuren aseman palveluilla asiakkaille pystytään toimittamaan virvokkeet.

iltalehti
tallennettu
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 173


« Vastaus #47 : Helmikuu 22, 2010, 20:40:22 »

VR:n nettisivujen junien kulkutietojen mukaan sunnuntai-illan yöjunat lähtivät maanantain puolella ja ennättivät perille vasta iltapäivällä:

P 265 Kemijärvelle: Helsinki 19.26 > 1.35, Kemijärvi 9.45 > 15.24, myöhässä 5h 39min
P 269 Kolariin: Helsinki 21.23 > 2.38, lähti Kemistä 13.15, myöhässä 5h 35min
P 273 Rovaniemelle: Helsinki 22.23 > 3.50, lähti Oulusta 13.37, myöhässä 5h 42min

Maanantain päiväjunia:

S 45 Ouluun: Helsinki 9.30 > 10.23, lähti Ylivieskasta 16.05, myöhässä 1h 55min
IC 47 Ouluun: Helsinki 10.06 > 11.50, lähti Kokkolasta 16.52, myöhässä 1h 48min
S 53 Ouluun: Helsinki 15.30 > 16.50, lähti Parkanosta 19.46, myöhässä 2h 10min
IC 55 Ouluun: Helsinki 16.06 > 16.08, kulkee melkein ajassaan S 53:n edellä

Muut Oulun junat alle tunnin myöhässä tänään.
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #48 : Helmikuu 22, 2010, 22:51:36 »

Myöhästelystä kärsivä VR pitää virvokelippulinjansa tiukkana.

Henkilöliikennejohtaja Antti Jaatinen kertoo, että lipukkeita ei ryhdytä tarjoamaan aktiivisesti matkustajille, vaan niitä pitää osata pyytää henkilökunnalta. Yli tunnin myöhästymisessä kaukoliikenteen matkustajille tarjotaan vettä junissa ja asemilla. Jos viive on yli kaksi tuntia, voi matkustaja saada seitsemän euron arvoisen välipalasetelin.

Jaatinen sanoo, että esimerkiksi Helsingin asemalla lipukkeita on kuitenkin myös jaettu asiakkaille, sillä suuren aseman palveluilla asiakkaille pystytään toimittamaan virvokkeet.

iltalehti


Eipä ollu noiden lipukkeiden saajat eilen illalla kovin hyvällä tuulella Tampereen asemalla. Sen lisäksi että myöhästymiset koettelivat monien hermoja, niin välipalakupongillakin sai vain kahvia. Sämpylät, patongit ja reissumiehet olivat menneen jo hyvissä ajoin ennen sulkemisaikaa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #49 : Helmikuu 22, 2010, 23:24:38 »

Miten on kuponkien voimassaoloajan laita?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kaukojunat myöhässä useita tunteja - odottelua jopa pakkasessa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina