Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Karhukunnat selvittävät lähijunan tarvetta Mn-Kki välille  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Kesäkuu 04, 2010, 07:32:21 »

"Karhukunnat selvittävät parhaillaan lähijunan tarvetta Meri-Porin ja Kokemäen raidevälille. Ajatus lähijunasta on innostanut lukijoita keskustelemaan vilkkaasti Satakunnan Kansan nettisivujen keskustelupalstalla."

Artikkeli ja verkkokeskustelu ovat luettavissa osoitteessa http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Satakunta/1194644631491/artikkeli/keskustelu+uusi+lahijuna+kiehtoo.html
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #1 : Kesäkuu 04, 2010, 08:56:52 »

Mitkä halvatun "karhukunnat"?

Pistetäänpä tähän sitten jatkoksi paikallispolitiikka: edustaja Saarinen yrittää selvittää kepulihallitukselle, että hankopaana kannattais sähköistää... Hallitus vetää edelleen kepulaista siltarumpupolitiikka ja rivit ovat eheät, eli suurnopeusrata pohojanmaalle on todennäköisempi kuin pienen radanpätkän sähköistäminen...
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 758


« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2010, 09:44:00 »

Ei ihan liity keskustelunaiheeseen mutta osoitteessa http://sataraide.blogspot.com/2009/06/visio.html löytyy varsin kiintoisia kuvia&materiaalia Porin alueen raideliikenteesta.
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2010, 10:13:38 »

Mitkä halvatun "karhukunnat"?
Alue, jolla juodaan Porin (Karhu) -olutta.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #4 : Kesäkuu 04, 2010, 11:22:36 »

Se vaan että yksikään itseään kunnioittava Porin seutulainen ei enää käytä Koffin tuotteita. Karhukunnat tarkoittaa siis samaa kuin Porin seutukunta, eli Harjavalta, Huittinen, Luvia, Kokemäki, Merikarvia, Nakkila, Noormarkku, Pomarkku, Pori ja Ulvila.

Idea vaikuttaisi ihan hyvältä, mutta vaatisi sähköistyksen Mäntyluotoon ja useamman pysäkin infran rakentamista. Satakunnan kansassa oli tosin kyselty Nakkilassa neljältä ihmiseltä tuosta paikallisjunasta ja tasan yksi sanoi että voisi ehkä joskus käyttää. Muut (jopa mopo-ikäiset) olivat negatiivisempia. Että saas nähdä mitä tästä tulee... Ei noita junia tappiolla ajeta, se on selvää.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1693


« Vastaus #5 : Kesäkuu 04, 2010, 14:12:45 »

Mitkä halvatun "karhukunnat"?
Alue, jolla juodaan Porin (Karhu) -olutta.

Taitaa (Keravan) Karhu olla pannassa karhukunnissa.
tallennettu
Joona Packalén
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #6 : Kesäkuu 04, 2010, 14:29:31 »

Satakunnan Kansan jutussa pysäkkejä olivat seuraavat:
    Mäntyluoto
    Pihlava
    Pori Keskusta (Rautatieasema?)
    Mikkola
    Nakkila
    Harjavalta suurteollisuuspuisto
    Harjavalta
    Peipohja
    Kokemäki

Ajattelua:
Ketkä käyttäisivät tuota yhteyttä Porin sisäisessä liikenteessä? Rautatie kuitenkin sijaitsee sivussa ajattelen isoa osaa Porin palveluita. Nykyinen kaupallinen keskusta on noin 1km päässä radasta ja tuleva Puuvillan kauppakeskus vieläkin kauempana. Ainoastaan Mikkola sijaitsee lähellä rataa, mutta toisaalta kuka käy hypermarketissa ostoksilla joukkoliikenteellä?

Entä koulutuspaikat? 2 ja 3.asteen oppilaitokset eivät sijaitse radan vieressä. Esim. Puuvilla ja Vähärauman SAMK ovat kaukana, joten opiskelu paikalle pääseminen vaatisi vaihtamista linja-autoon. Mutta missä? Nykyiset paikallislinja-autojen runkoreitit eivät risteä ehdotettujen pysäkkien kanssa oikeastaan missään.

Koen edelleen paikallisraideliikenteen edellytykseksi jonkinlaisen duoraitioratkaisun. Ainakin Mäntyluoto-Pori tulisi toteuttaa näin. Itseasiassa nykyisen joukkoliikenteen korvaaminen raideliikenteellä tällä suunnalla saattaisi tuoda säästöjä nykyiseen bussiliikenteeseen verrattuna. Lisäksi suunnitellut Pori-Kokemäki paikallisjunat saisivat näin jatkoyhteydet myös keskustaan ja Vähäraumalle.


PS. Suositeltavia oluita:
Laitilan Kukko, VASP Prykmestar Wehnäbock ja Nokian Panimon Keisari
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2010, 19:03:21 kirjoittanut Joona Packalén » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Karhukunnat selvittävät lähijunan tarvetta Mn-Kki välille  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina