Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: IC143  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tuomas Hyökyranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« : Kesäkuu 07, 2010, 20:05:48 »

Eipäs olleet ainakaan Helsingin päärautatieaseman näytöt vielä suvainneet P143:n vaihtumista IC:ksi, vaan edelleen näyttivät sen Pikajunana. Junan vaunujen näytöt taasen ilmoittivat junan olleen IC50, mikä aiheutti hämmennystä matkustajissa. Juna oli aivan junan pituinen, 11 vaunua. Kokoonpano: Sr2 3219 + A40 + 4x Ex (1vihr.) + Expt + Ex + Rx + Eds + Ed + Edb. Mistä tällainen kalusto johtuu? Aika pitkä Turun junaksi.  Järkyttynyt
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #1 : Kesäkuu 07, 2010, 20:31:38 »

Olisko osa roikasta jäänyt siirtona Turkuun (siivous tms)? Torkuin tuossa niin juuri se runko porhalsi takaisinpäin, en nähnyt missä kokoonpanossa. Mulla oli eilen päinvastainen havainto kun odotin P154:ää ja sitä ennen olin tsekannut junan kulkutiedot VR:n sivuilta. Siellä se oli jo eilen IC2 154.
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #2 : Kesäkuu 07, 2010, 22:23:51 »

IC154 tuli takaisin vaunujen osalta ihan samassa kokoonpanossa veturinaan Sr1 3102. Oli Kirkkonummella vajaat 20 minuuttia myöhässä.
tallennettu

Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #3 : Kesäkuu 07, 2010, 23:50:33 »

Juna oli aivan junan pituinen, 11 vaunua. Kokoonpano: Sr2 3219 + A40 + 4x Ex (1vihr.) + Expt + Ex + Rx + Eds + Ed + Edb. Mistä tällainen kalusto johtuu? Aika pitkä Turun junaksi.  Järkyttynyt
Vaikuttaa vahvasti siltä, että IC 50:ssä Rovaniemeltä saapuva junarunko kääntyy IC 143:ksi Helsingissä. Aika erikoista kyllä. IC 50:ssä on kaikkina päivinä liikaa vaunuja IC 143:n tarpeisiin.

Kiertoja vaikuttaa olevan myllätty enemmänkin. IC 104:ssä saapuva runko ei mene enää IC 3:een, vaan ilmeisesti Ilmalaan ja sieltä vasta IC 5:een. IC2 124 kääntyy kuudella vaunullaan IC2 125:ksi, kun vielä viime viikolla IC2 125:ssä oli vain kolme vaunua. Paluujuna 136 näyttää kääntyvän reilun tunnin kääntöajalla IC2 137:ksi, edelleen kuudella vaunulla. Mahtaako IC 6 jatkaa 15 minuutin käännöllä IC 135:een Turkuun?
tallennettu
Otto Tuomainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #4 : Kesäkuu 08, 2010, 00:08:00 »

Näytti tosiaankin 50:ssä olevan sama vaunusto (salonkivaunu ja vihreä Ex täsmäävät). Vaunuston pituus aiheutti allekirjoittaneelle harmia Riihimäellä, meinasi peittää näköyhteyden toisella raiteella kulkeneeseen tavarajunaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 08, 2010, 08:03:54 »

Onkos tuo IC 143 jatkuvasti myöhässä IC 50 myöhästymisen takia, joka taas johtuu niistä routavaurioista?

Kuinka paljon Helsingissä on aikaa vaihtaa IC 50 IC 143:ksi?
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #6 : Kesäkuu 08, 2010, 11:46:14 »

Kuinka paljon Helsingissä on aikaa vaihtaa IC 50 IC 143:ksi?

50 saapuu 16.52 ja 143 lähtee 18.03.

50 näyttäisi muuten tänään olevan peruttu, samoin kuin 52.
tallennettu

Teppo Niemi
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 2129


« Vastaus #7 : Kesäkuu 08, 2010, 14:03:02 »


50 näyttäisi muuten tänään olevan peruttu, samoin kuin 52.
Jaa niinpä näkyy, IC 50 peruttuna Ylivieska - Kokkola ja yllätys yllätys IC 43 peruttuna Kokkola - Ylivieska. Mitähän lie sielläkin murheena....
tallennettu
Runar Ruuska
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #8 : Kesäkuu 08, 2010, 14:27:36 »


50 näyttäisi muuten tänään olevan peruttu, samoin kuin 52.
Jaa niinpä näkyy, IC 50 peruttuna Ylivieska - Kokkola ja yllätys yllätys IC 43 peruttuna Kokkola - Ylivieska. Mitähän lie sielläkin murheena....
No se routahan siellä riivaa tai se, että rata saataisiin taas kuntoon.
http://www.vr.fi/fin/aikataulut/liikennetilanne/ratatyot.shtml

31.5. - 10.6. Kokkolan ja Ylivieskan välillä korvataan joka päivä maanantaista torstaihin linja-autoilla

Helsingistä kello 6.30 lähtevä S 41
Oulusta 31.5. - 3.6. kello 11.40 ja 7.6. - 10.6. kello 11.35 lähtevä S 52
Helsingistä kello 7.30 lähtevä IC 43
Rovaniemeltä kello 7.15 lähtevä IC 50
Korvaavat kuljetukset lähtevät rautatieasemilta junien lähtöaikojen mukaan. Korvaavilla kuljetuksilla on välitön jatkoyhteys Kokkolasta etelään ja Ylivieskasta pohjoiseen.
tallennettu
Torbjörn Sandell
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #9 : Kesäkuu 09, 2010, 19:31:15 »

Juna oli aivan junan pituinen, 11 vaunua. Kokoonpano: Sr2 3219 + A40 + 4x Ex (1vihr.) + Expt + Ex + Rx + Eds + Ed + Edb. Mistä tällainen kalusto johtuu? Aika pitkä Turun junaksi.  Järkyttynyt
Vaikuttaa vahvasti siltä, että IC 50:ssä Rovaniemeltä saapuva junarunko kääntyy IC 143:ksi Helsingissä. Aika erikoista kyllä. IC 50:ssä on kaikkina päivinä liikaa vaunuja IC 143:n tarpeisiin.

Kiertoja vaikuttaa olevan myllätty enemmänkin. IC 104:ssä saapuva runko ei mene enää IC 3:een, vaan ilmeisesti Ilmalaan ja sieltä vasta IC 5:een. IC2 124 kääntyy kuudella vaunullaan IC2 125:ksi, kun vielä viime viikolla IC2 125:ssä oli vain kolme vaunua. Paluujuna 136 näyttää kääntyvän reilun tunnin kääntöajalla IC2 137:ksi, edelleen kuudella vaunulla. Mahtaako IC 6 jatkaa 15 minuutin käännöllä IC 135:een Turkuun?

Olinkin itse asiassa miettinyt, kääntyykö IC 50:n runko nyt IC 143:ksi, ja vastaushan tuli. Oliko niin, että aiemmin IC 50 kääntyi joskus IC 11:ksi sen sijaan, että menisi Ilmalaan?

Luulisin, että IC 6 kääntyy IC 135:ksi, ja luulisin myös, että IC 135:n paluujunasta eli IC 146:sta runko jatkaa runsaan tunnin kääntöajalla IC 113:na. En ole käynyt paikan päällä katsomassa, mutta aikataulujen perusteella päättelisin näin. Hymyilee
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #10 : Kesäkuu 09, 2010, 22:41:20 »

Luulisin, että IC 6 kääntyy IC 135:ksi

Tätäpä en tiedä, mutta tänään IC 135 oli sinisillä. Mikäli siis IC 6:n kulku tökki jossain pahasti, niin luulemasi voi hyvinkin pitää paikkansa.


Lainaus
ja luulisin myös, että IC 135:n paluujunasta eli IC 146:sta runko jatkaa runsaan tunnin kääntöajalla IC 113:na.

Tämä täsmää. Paitsi tänään, kun 146:n sininen runko päätyi suoraan Ilmalaan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: IC143  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina