Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Höyryveturijuna Tornioon 4.7.2010  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #25 : Kesäkuu 18, 2010, 11:17:50 »

Ei... Ruotsalaiset ilmoittivat että rahat tuli tilille pari kolme päivää sen jälkeen kun olin maksanut.
Ilmoittivat jo silloin että liput tulee vasta kesäkuussa.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #26 : Kesäkuu 18, 2010, 11:53:29 »

No niin. Kävin pankissa, josta pistettiin asia liikkeelle. Tulin sitten sähköpostini ääreen ja eikös vain ollutkin luulajalaisilta viesti, että maksuni oli löytynyt ja lipun pitäisi olla tulossa "inom kort". Että tällaisia käänteitä. Asia lienee siis kunnossa, mutta toivottavasti he ensi kerralla ovat vähän huolellisempia...

Lisäys: siis luulajalaiset löysivät maksuni ennen kuin pankki ehti tehdä asialle mitään.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2010, 12:08:16 kirjoittanut Timo Salminen » tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #27 : Kesäkuu 18, 2010, 15:22:35 »

No niin. Kävin pankissa, josta pistettiin asia liikkeelle. Tulin sitten sähköpostini ääreen ja eikös vain ollutkin luulajalaisilta viesti, että maksuni oli löytynyt ja lipun pitäisi olla tulossa "inom kort". Että tällaisia käänteitä. Asia lienee siis kunnossa, mutta toivottavasti he ensi kerralla ovat vähän huolellisempia...

Lisäys: siis luulajalaiset löysivät maksuni ennen kuin pankki ehti tehdä asialle mitään.

Kerroithan pankille, että mitään ei enää tarvitse tehdä?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #28 : Kesäkuu 18, 2010, 17:06:02 »

Kerroithan pankille, että mitään ei enää tarvitse tehdä?

Kerroin. Siis näpyttelin puhelimeen pankin valtakunnallisen asiakaspalvelunumeron, sen jälkeen verkkopankin tunnusluvun, odotin, kuuntelin teennäisen naisäänen kertoman viestin, että puhelu nauhoitetaan asiakaspalvelun laadun pälä-pälä, kuuntelin seuraavan äänen ohjeet, odotin, kuuntelin vähän aikaa odotusmusiikkia, kuulin puhelimen oikeasti soivan jossakin, minkä jälkeen aivan oikea ihmisääni vastasi, kysyin, voisiko tätä kautta saada yhteyden Riihimäen konttoriin; hän tiedusteli, muistanko minua palvelleen toimihenkilön nimen, kielsin, koska hänellä ei edes ollut nimilappua, mutta kerroin, millaisesta asiasta on kyse ja että olin tullut pankista noin 15 minuuttia aiemmin, odotin kuunnellen suhinaa, kunnes sama ihmisääni ilmoitti selvittäneensä, kenen toimihenkilön kanssa olen asiaani hoitanut (!), etsi hänen puhelinnumeronsa, ja katso, ihme tapahtui, kohta minulle vastasi sama pankkitoimihenkilö, jonka luona olin hetkeä aiemmin asioinut ja sain ilmoittaa hänelle, että hän älköön enää tehkö mitään. Hän oli jo tehnyt mutta lupasi peruuttaa tekonsa. Tässä ajassa olisin melkein kävellyt takaisin pankkiin kertomaan asiani...
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #29 : Kesäkuu 19, 2010, 20:38:28 »

Hmm. Minä maksoin lippuni 19.5. ja sain perilletulokuittauksen 25.5. Samalla luvattiin lähettää liput 29.5. kun museo aukeaa.

Kun ei ollut kuulunut, kyselin asian perään tällä viikolla. "Pian tulevat", kuului vastaus. Kuinka kätevä lie tapa lähettää liput postissa ympäri Ruotsia ja tänne ulkomaillekin, johan se maksaakin?
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #30 : Kesäkuu 20, 2010, 08:03:52 »

Kuinka kätevä lie tapa lähettää liput postissa ympäri Ruotsia ja tänne ulkomaillekin, johan se maksaakin?

Mutta ehkä kyse ei ole kätevyydestä vaan johdonmukaisuudesta? Kyseessähän on museo ja museojuna, eli pdf-tiedosto ei oikein sopisi tyyliin...  Iskee silmää

Tosin museoiden yleisen raha- ja henkilökuntatilanteen tietäen ja olettaen, ettei Norrbottenin rautatiemuseokaan ole poikkeus, se olisi varmasti ollut järkevää. Nyt kuitenkin odotellaan, milloin postiluukku kolahtaa.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #31 : Kesäkuu 22, 2010, 21:00:43 »

Kuinka kätevä lie tapa lähettää liput postissa ympäri Ruotsia ja tänne ulkomaillekin, johan se maksaakin?

Mutta ehkä kyse ei ole kätevyydestä vaan johdonmukaisuudesta? Kyseessähän on museo ja museojuna, eli pdf-tiedosto ei oikein sopisi tyyliin...  Iskee silmää

No, tänään se lippu kyllä tupsahti meiliin kehotuksella tulostaa itse. Hymyilee
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #32 : Kesäkuu 28, 2010, 13:16:57 »

No, tänään se lippu kyllä tupsahti meiliin kehotuksella tulostaa itse. Hymyilee

Tänne piletti puolestaan tuli nimenomaan perinteisenä kirjeenä tänään - ja sivumennen sanottuna ilman postileimaa. Tämä oli kolmas postileimaton kirje tai kortti, jonka olen saanut aivan lyhyen ajan kuluessa: yksi tuli kotimaasta, yksi Englannista ja nyt sitten tämä Ruotsista. Postilaitokset nähtävästi säästävät leimasinvärissä.

Mitä matkaan itseensä tulee, informaatio on edelleen varsin pelkistettyä. Ilmeisesti yksityiskohdista saa tietää enemmän vasta junassa, mutta ehtiipähän tuota sielläkin.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #33 : Kesäkuu 29, 2010, 08:50:54 »

Huom! PoRhan yhteysjuna tälle ajelulle Kemistä: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,2036.0.html
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #34 : Kesäkuu 30, 2010, 18:45:53 »

Höyryä Luulajassa jo lauantaina 3.7.: http://www.nbjvm.se/ .
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #35 : Heinäkuu 05, 2010, 12:38:45 »

Kun tätä ennakkoon kommentoin, lienee syytä lisätä jokunen jälkikäteislommenttikin osaltani. Matkakokemukseni ovat siis yhdensuuntaisia väliltä Boden - Haaparanta. Sitä paitsi en ollut siihenkään suuntaan ainoa mukana ollut suomalainen, vaan myös useita muita tuntui olevan.

Omasta matkustajan näkökulmastani päivä onnistui erittäin hyvin. Veturimiehistö voisi olla toista mieltä, sillä kolme kertaa juna joutui ylämäkien jälkeen seisomaan ja odottamaan, että toisen veturin (käsittääkseni aina saman) höyrynpaine palautui riittävän korkealle. "Trycket försvann", kerrottiin vaunuissa. Tuloksena oli sitten se toisaalla jo todettu lähes puolitoistatuntinen jäänti aikataulusta myöhään.

Yleisvaikutelma koko matkan järjestelyistä samoin kuin Karlsvikin museosta oli se, että siellä on tehty ja tehdään paljon hyvää työtä hyvin tuloksin. Tosin sitten se aivan viimeinen silaus puuttuu. Johtuneeko siitä, että toimitaan harrastajapohjalta?

Pienistä ongelmista huolimatta ehdottomasti kannatti olla mukana. Kuvia tulee, jahkas kerkiää. Toivottavasti Haaparannalta Luulajan suuntaan matkustaneetkin kertovat omista kokemuksistaan ja näyttävät kuvasaalistaan.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Höyryveturijuna Tornioon 4.7.2010  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina