Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Talo muutamalla tonnilla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 788


« : Kesäkuu 19, 2010, 14:07:25 »

Kaikki Vorg kimmat ja kundit, nyt on aika käydä talo-ostoksilla  http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2010/06/19/ovatko-nama-suomen-halvimmat-talot/20108206/139
tallennettu

Skiffari 40
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 788


« Vastaus #1 : Kesäkuu 19, 2010, 14:13:13 »

Tässä vähän R-aiheista tarjontaa. Veturitalli 40 000 €, varikkoalue 2 000 €
ja vartiotupa 6 000 €
tallennettu

Skiffari 40
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #2 : Kesäkuu 19, 2010, 16:46:03 »

Jos itse rakenteet eivät ole läpimätiä, ei siinä ole muuta kui "tee se itse"-mies saa asunnon halvalla. Ja tuo summa on niin mitätön, että kunhan pääsisi uudelleen näihin nuorten työttömien työpajoihin, saisi jo pelkästään sillä hinnalla oman kodin.

Harvoinpa on myynnissä sellaista rakennusta, kuin wanha Lappeenranta. Laho, reikiä katossa ja pulun paskaa pitkin poikin.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #3 : Kesäkuu 19, 2010, 19:06:43 »

Tämä seuraava lainaushan on aivan väärin Hymyilee "Ellei kyse ole lakkautetusta rataosuudesta, asumusten käyttömukavuutta vähentävät ohi kolkuttelevat junat. "

Nuo "päällekaatuvat" asemat ovat todennäköisesti osa vain maalauksen ja pintaremontin tarpeessa ja asiaatuntemattomalle kauhistuttavia lääviä. Sen sijaan nämä lastulevyillä sisävuoratut ja lateksilla maalatut kermakakut sen sijaan saattavat kiehtoa ostajaa mutta pommin saa.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 788


« Vastaus #4 : Kesäkuu 20, 2010, 16:59:22 »

Näistä R-kiinteistöistä vielä. Hyvä ystäväni tuolla Itäisen-Suomen suunnalla jätti tarjouksen upeasta ja todella hyväkuntoisesta museoviraston suojelemasta asemasta noin 10 vuotta sitten. Tarjous oli 200 000mk, VR:n (vain kuka näitä oikein myy) kaverit hieman naureskelivat alhaiselle tarjoukselle. Meni 3-4 vuotta kun sieltä hänelle soitettiin, että vieläkö hän on asiasta kiinnostunut, ja sopiiko hintaa hieman nostaa, hän sanoi että ei sovi, kaupat tehtiin seuraavana päivänä. Hän tilasi tontille saostuskaivot ja maaperätutkimuksen porakaivoa varten, tutkimuksessa selvisi maaperän vakava saastuminen, tällä kertaa kyseessä ei ollut VR:n tekosista, vaan kiinteistössä aiemmin toiminut akkufirma, soitto VR:lle toi paikalle ensin Bobkatin, no eihän siitä mitään tullut, uusi soitto VR:lle niin saatiin paikalle kunnon pyörivä kaivuri ja kuorma-autoja, ensin löydettiin aika mälli akkuja, tämän jälkeen suoritettiin tarpeelliset maanvaihdot. Mutta kyllä porakaivot ja harmaavesisysteemit  tämän jälkeen jäivät tekemättä.  Eli mikä on myyjän vastuu tällaisista ympäristöpommista yleensä ja onko esim. VR:ä tutkituttanut näitä alueita mitenkään ennen myyntiin laittoa. Eikö ”ennen vanhaan” R-kalusto tuottanut liikkeellä/paikalla ollessaan erilaisia nykyjään ”ongelmajätteeksi” luottavia aineosia. Esim. diesel tankkaus paikat näyttävät täällä olevissa kuvissa aika saastuneilta, ja onhan vetureista valunut luontoon myöskin suuria määriä voiteluun ym. käytettyjä voiteluöljyjä. Oma osansa on tietenkin tämä vieläkin jatkuva (vai jatkuuko?) sinisten vaunujen isomman tai pienemmän hädän ”roiskiminen” pitkin radanvarsia (vrt. kesämökki direktiivit). Sitten on vielä tämä lamppukaasun (VR) valmistus, taitaa olla aikalailla samaa tavaraa kuin kaupunkikaasu, Kuvan   http://vaunut.org/kuva/41877?m=1&t=kaasu  alla asiaa Pasilan kaasutehtaasta,  ja seuraavan linkin alla hieman tarinaa siitä mitä ”mömmöja” tällaisesta toiminnasta syntyy   http://vaunut.org/kuva/61938  ja miten niiden loppusijoitus aikoinaan hoidettiin ja paljonko tämä tapaus ”Myllypuro” on tullut Helsinkiläisille veronmaksajille maksamaan. Voi hyvin kuvitella mistä nämä VR:n syanidit löytyvät, ne löytyvät Pasilan entiseltä kaatopaikalta eli nykyisen Pasilan varikon alta, kohtahan se nähdään, kun sen peruskorjaus alkaa Osoitteessa http://www.suvilahti.fi/about/rakennushistoria/ on muuten hieno historiallinen kuvaus Suvilahden kaasu ja sähkölaitoksesta, suosittelen.                 
tallennettu

Skiffari 40
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #5 : Kesäkuu 20, 2010, 17:34:50 »

Tuo sinisten roiskinta on ekologista - mälli maatuu siinä sepelillä eikä mene umpisäiliöön, joka imetään ilmalassa tankkeihin ja puhdistetaan ja lasketaan Itämereen ja ikinä kaikkia ravinteita ei saada talteen. Sen sijaan kun mälli roiskitaan tasaisesti pitkin rataverkkoamme, siitä ei ole haittaa. Muut myrkyt lienevät toki jonkinlainen ongelma, joskin oletan että linjan varrella olevilla pikkuasemilla tämmöisiä ongelmia ei ole, ellei paikalla ole ollut vaikka ratapölkkyjen kyllästyslaitosta, sahoja tms. Myös dieselvalumat lienevät suurimpia ratapihoilla ja tankkauspaikoilla, tuskin niinkään väliasemilla. Vastuukysymyksistä en osaa sanoa muuta kuin että 2 vuotta myyjä on aika tiukassa vastuussa yhdestä sun toisesta asuntoon liittyvästä ja joiltakin vaurioilta vastuu jatkuu viiteen vuoteen. En ole kiinteistöalan ammattilainen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Talo muutamalla tonnilla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina