Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sr1-vetoinen pikajunarungon siirto rantaradalla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« : Heinäkuu 11, 2010, 22:38:29 »

Liikkui Helsinkiin päin sivuuttaen Hajalan klo 23:36. Oletettavasti pk-seudulla 01.00 tuntumassa. Jos jotakuta kiinnostaa.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2010, 22:48:47 »

V 10220:n aikataulu sopisi. Mutta se liikennöi torstaisin. (V 10220 TKU-HKI lähte 2300 perillä 0052)
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Pauli Kyllönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2010, 23:08:23 »

Liikkui Helsinkiin päin sivuuttaen Hajalan klo 23:36. Oletettavasti pk-seudulla 01.00 tuntumassa. Jos jotakuta kiinnostaa.

Ei ole siirto vaan Ruisrockin paluujuna Helsinkiin.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2010, 23:50:03 »

P 606.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2010, 08:42:10 »

Tottakai, sehän se. Uutispimennossa (laiskuus) olleena en muistanut koko tapahtumaa mutta aamulla radiouutisissa tuo "karvas" totuus selvisi. Ihmettelinkin että siirtorungossa oli valot päällä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #5 : Heinäkuu 12, 2010, 09:29:42 »

Ihmettelinkin että siirtorungossa oli valot päällä.

Olihan siellä, kun olin ne laittanut päälle Iskee silmää
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #6 : Heinäkuu 12, 2010, 21:33:45 »

Ihmettelinkin että siirtorungossa oli valot päällä.

Olihan siellä, kun olin ne laittanut päälle Iskee silmää

Mitenkäs muuten nuo erikois-/ylimääräiset matkustajajunat, 'määrätäänkö' niihin konduktöörit samalla tavalla kuin kaikkiin muihinkin juniin vai kyselläänkö niihin 'vapaaehtoisia' (lue: Laria...)  Virnistää
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #7 : Heinäkuu 12, 2010, 22:40:20 »

Mitenkäs muuten nuo erikois-/ylimääräiset matkustajajunat, 'määrätäänkö' niihin konduktöörit samalla tavalla kuin kaikkiin muihinkin juniin vai kyselläänkö niihin 'vapaaehtoisia' (lue: Laria...)  Virnistää

Tilausjunien miehityksen hoitaa yleensä ns. "heiton" konduktöörit eli nuorimmat, jotka tuuraavat normaalisti vanhempien poissaoloja (sairaslomat, lomat yms). Toki vapaaehtoisuudesta ei ainakaan haittaa ole ollut. Itse olen vaihtelunhaluinen ja teen mielelläni tilausjunia, joissa on aina omia pieniä erikoisuuksiaan ja paljon kaikenlaista huomioon otettavaa, jonka etukäteen selvittämisestä sekä varmistamisesta on apua. Reissujen jälkeen ollaan myös palautteiden muodossa yhteyksissä eteenpäin ja tarkastellaan missä onnistuttiin tai missä jäi parannettavaa. Aika pitkälti näiden palautteiden perusteella on esim. rakennettu aikataulut nykyisille rockjunille tai niitä on ainakin muokattu. Pienenä esimerkkinä esimerkiksi tuloajassa Helsingissä joukkoliikenteen toimimisen huomioiminen junien saapuessa. On aivan turha tuoda Helsingin keskustaan asiakkaita kello 2-5 välillä su-ma yönä, jolloin ainoa kyytimahdollisuus olisi taksi.

Olen tehnyt reissuja vuodesta 2000 lähtien erilaisilla tilausjunilla (Jokerijunat Turkuun ja Lahteen, Ruisrockiin, Ilosaarirockiin, Provinssirockiin, virolaiset pyöräilijät Imatralle ja Kolariin jne), joka auttaa paljon toimimaan näissä junissa. Jo pelkästään se, että asiakaskunnassa on paljon samoilla junilla useina vuosina matkustaneita, joista on tullut matkustussuhteen lisäksi myös hyviä ystävyyssuhteita, auttaa toimimaan niissä. Tällainen isä on rumpali, pojasta tuli palikka -musiikkitausta kun on omassa perheessäkin, niin rockjunat ovat eräitä kesän kohokohtia olleet tähän asti.

Rockjunat ovat saaneet mukavasti myös positiivista julkisuutta viime vuosina, jota toki on ollut mukava lukea. "Parhaamme tehdään ja katsotaan mihin se riittää" Iskee silmää

Suosittelen lämpimästi lähtemään testimatkalle rockjunalla. Päätä kiristävä pipo kannattaa suosiolla jättää kotiin näistä junista. Perusohje on ollut vanhaa mainosta lainaten, että junassa on hauska matkustaa - niin kauan kuin konnareilla on kivaa. Ensi perjantain Ilosaarirock-junaan lähtöä odotellessa...
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #8 : Heinäkuu 12, 2010, 23:57:59 »

Ensi perjantain Ilosaarirock-junaan lähtöä odotellessa...

Jaa, tuollainenkin. Pitänee yrittää muistaa käydä kuvailemassa. 30€ Lappeenranta - Joensuu...köh, ehkä saa jäädä se nyt väliin...  Järkyttynyt
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #9 : Heinäkuu 13, 2010, 00:44:57 »

Larihan taitaa "riistää" nuorukaisilta hyvät vuorot itseleen? Vai onko kieltäytyjiä moisista ylimääräisistä ja mielenkiintoisista vuoroista runsaasti? Muistaakseni kuljettajien puolella hoideltiin omat vuorot ensin pääsääntöisesti ja "listalle" jäi nämä ylimääräiset, jos ei vapaa-ehtoisia löytynyt, vasta sitten vaihdeltiin halukkaiden vakinaisten vuoroja sopiviksi ylimääräisiin juniin - ei kuitenkaan ylitöinä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #10 : Heinäkuu 13, 2010, 05:53:46 »

Larihan taitaa "riistää" nuorukaisilta hyvät vuorot itseleen? Vai onko kieltäytyjiä moisista ylimääräisistä ja mielenkiintoisista vuoroista runsaasti? Muistaakseni kuljettajien puolella hoideltiin omat vuorot ensin pääsääntöisesti ja "listalle" jäi nämä ylimääräiset, jos ei vapaa-ehtoisia löytynyt, vasta sitten vaihdeltiin halukkaiden vakinaisten vuoroja sopiviksi ylimääräisiin juniin - ei kuitenkaan ylitöinä.

...tai sitten olen ollut vain kaukoliikennepätevistä Helsingin konduktööreistä vuosia itse se nuorin ja siitäkin syystä "joutunut" näihin. Sama tyyli se on kuin kuljettajien puolella, että omat vuorot ensin ja kun itse olen heiton konnari, niin omia vuoroja ei ole. Sitten täytyy tehdä mitä listalla sattuu olemaan. Nämä nyt vain ovat sattuneet osumaan omalle kohdalle.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sr1-vetoinen pikajunarungon siirto rantaradalla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina