Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Jatkoa: Rautatieaiheiset unet  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« : Heinäkuu 26, 2010, 18:56:48 »

Oletteko koskaan nähneet rautatieaiheista unta? Jos olette, tänne voi kertoa niitä. Älkää mielellään oudoksuko kysymystä.

Itse olen nähnyt ehkä pari, mutta yhden olen kirjoittanut muistiin.

14.12.2009: Lappeenrannan ohitti seuraavanlainen kokoonpano: Sr2+Ex+sr1. Varmaan KVET 1400 Kv-Jns. (kuvittelin siis junanumeronkin unessa) En ehtinyt nähdä vetureiden numeroita, näin junan vain takaapäin. Lisäksi oli jo ilta, joten sekin vaikeutti havaitsemista. Asiaa.  Hymyilee leveästi
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2010, 19:21:41 »

Oletteko koskaan nähneet rautatieaiheista unta?

Pitäisin epänormaalina, mikäli rautateiden kanssa vähintään kohtalaisen usein tekemisissä oleva ei olisi koskaan nähnyt unissaan mitään rautateihin liittyvää.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #2 : Heinäkuu 26, 2010, 19:32:03 »

Voi herranjestas. Tässä topicissa onkin kysymys siitä, onko nähyt, ja jos on, voi kertoa. Ja mistä tiedät, ovatko kaikki asianharrastajat nähneet rautatieunta?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #3 : Heinäkuu 26, 2010, 20:54:59 »

Voi herranjestas. Tässä topicissa onkin kysymys siitä, onko nähyt, ja jos on, voi kertoa. Ja mistä tiedät, ovatko kaikki asianharrastajat nähneet rautatieunta?

Jopas nyt olet herkällä tuulella... Luepa viestini uudelleen ja kerro, mikä sanomassani aiheutti sinussa tällaisen reaktion? En sitä paitsi ole  edes väittänyt, että kaikki olisivat "rautatieunia" nähneet.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #4 : Heinäkuu 26, 2010, 21:29:11 »

No kai mä sit tajusin väärin.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #5 : Heinäkuu 27, 2010, 10:36:01 »

offtopicin idea kai on olla "huvifoorumi".

Ai niin, oikea rautatieharrastushan on tietysti vakavamielistä. Amen.

Taidankin selostaa seuraavat tapaukset havaintopalstalla. Eihän säännöissä muistaakseni sanota, että havaintojen pitäisi välttämättä olla reaalimaailmassa tehtyjä.   Virnistää
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #6 : Heinäkuu 27, 2010, 14:45:31 »

Tuolla muusikoiden.netin foorumilla on ketju nimeltä "Unet Muusikoiden.netin jäsenistä". Ketju on kerännyt 1098 viestiä... 8)

Ei aina tarttee olla niin vakavamielinen.
tallennettu

[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Heinäkuu 27, 2010, 17:05:15 »

Juu, on niitä juna-aiheisia unia nähty useita. Mutta empäs viitti kertoa tosikoille mitään Hymyilee leveästi
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #8 : Heinäkuu 27, 2010, 17:12:34 »

Ei aina tarttee olla niin vakavamielinen.

Tks: asjaa.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jimi Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #9 : Marraskuu 02, 2018, 12:50:49 »

Näin viime yönä unta, jossa olin Rovaniemen asemalla, ja normaali IC 413 oli saapumassa
asemalle rungolla Sr1+2 Ex+Rx+Ex. Veturin numero oli 3089, eli Jyväskylässä tuhoutunut veturi. Menin junan perälle, ja viimeisen Ex:n päässä oli Sr3:n nokka. Sitten tämä haamu-Sr1 lähti työntämään tätä Exo-ohjausvaunullista junaa. 3089 oli myös vihreä.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 389


« Vastaus #10 : Marraskuu 20, 2018, 14:43:26 »

Olen itsekin usein nähnyt rautatieaiheisia unia. Yhtenä esimerkkinä vaunukorjaamosta, jossa oli puukorisia vaunuja, yhtenä Po 9875. Lätistä tulee joskus nähtyä unta: muistan uneksuneeni Prv radalla lätästä 4081. Niin, ja näin kerran, kuinka Män ratapiha oli täynnä virkatarvehenkilövaunuja, eikä minulla ollut muistiinpanovälineitä mukana. Olivat vielä päätyikkunallisia... Kerran näin unta Loimaan asemalta, kuinka sininen pikajuna kiiti täyttä vauhtia kohti Tku. Rungossa oli kaksi Fo-vaunua, ja joku kertoi että juna oli täynnä ehdonalaiseen päästettyjä elinkautisvankeja. Tuli paha olo, ja herätttäni sydän hakkasi...
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 868


« Vastaus #11 : Marraskuu 26, 2018, 00:06:13 »

Minä näen joskus unta Helsingin päärautatieasemasta. Joskus se on muuttanut muotoaan ainakin sisältä, joskus  ratapiha ja laiturit täysin erilaisia kuin todellisuudessa. Myös eksoottisia junia siellä esiintyy, esim ulkomaista kalustoa muitakin kuin venäläisiä. Jotkut unet sijoittuvat menneisyyteen, jotkut tulevaisuuteen.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #12 : Marraskuu 26, 2018, 17:52:03 »

Muutaman vuoden takaa: IC5 saapui Joensuuhun Sr1-vedolla Sibelius-rungolla reippaasti myöhässä. Toiseen päähän kytkettiin Sr2, jotta takisin lähtö onnistuisi nopeasti.
Nurmeksen junassa Dv12 + kaksi sinistä, Pieksämäelle 2* Dm12.

tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #13 : Joulukuu 08, 2018, 12:10:19 »

Käyn yleensä Salon liikenne paikalla kuvaamassa ja kerran kun olin kuvaamassa muutama viikko sitten ajattelin että ei täällä nyt enää kuvattavaa ole.  Sr1 kun on tänä vuonna ollut rantaradalla niin olen ollut kuvaamassa.

    Tämän jälkeen kun oli ollut kuvaamassa näin yöllä unta Salon asemalta että olin ollut kuvaamassa junaliikennettä, olin poistumassa ja sitten näin että 3- raiteella seisoi vihreävalkoinen Sr1 3002 ja perässä muutama Mas-vaunu (?) .
Ja ihmisiä oli runsaasti asemalla yritin varmaankin päästä kuvaamaan mutta en onnistunut kulkemaan.
    Tämä paikallaan seisova Sr1 3002 tuli varmaan siitä kun näin samalla raiteella seisovan ratatyökoneen.
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #14 : Lokakuu 23, 2020, 19:05:13 »

Näin tuossa jonkin aika sitten yöllä unen että olin auton kyydissä ja ajoimme Perniön tietä Salosta etelään. Maantietä ajaessa rautatie tuli kohta tien vierustalle.
Radalle Salon ja Ervelän liikennepaikkojen väliin oli patoutunut junia.
Oli ensin IC-Junan runko, sitten oli BT-vaunu, Gbl-vaunu ja jono vain jatkui.
 Letkaan tuli myös koko-ajan lisää junia, ainakin jossain kohtaa tuli vihreän Dv12-veturin vetämä raakapuu-juna letkan perälle.
Tämänkin jälkeen letka vaunuja ja vetureita vain jatkui ja jatkui. Jossain kohtaa letkassa tuli vastaan Tk3 1147 ja sen Tk3-merkinnän kodalla oli merkintä S2.
Aloin miettiä mistä on kyse.  Sitten muistin että Tk3 1147 on Rovaniemen muistomerkki-veturi ja miten se olisi letkaan keskelle rantarataa joutunut.
Tämän jälkeen heräsin herätyskellon soittoon.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 389


« Vastaus #15 : Marraskuu 17, 2020, 13:56:21 »

Näin unta, että olin junasuorittajana järjestämässä Kankkilan asemalla porkkanapikajunan ja tavarajunan kohtausta. Kohtaus sujui hyvin, Kankkilan asemarakennuksena oli pieni oranssiksi maalattu laiturirakennus ja  molemmilla raiteilla oli korkeat laiturit. Ympäröivä maasto oli tasaista, kuin Etelä-Pohjanmaalla, katse ei "pökännyt".
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #16 : Marraskuu 17, 2020, 21:20:29 »

Näin unta, että olin junasuorittajana järjestämässä Kankkilan asemalla porkkanapikajunan ja tavarajunan kohtausta. Kohtaus sujui hyvin, Kankkilan asemarakennuksena oli pieni oranssiksi maalattu laiturirakennus ja  molemmilla raiteilla oli korkeat laiturit. Ympäröivä maasto oli tasaista, kuin Etelä-Pohjanmaalla, katse ei "pökännyt".

Tuostahan voisi tehdä piirroksen tai dioraaman Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 389


« Vastaus #17 : Tammikuu 27, 2021, 22:48:09 »

Näin pari yötä sitten unta, että matkustin Porkkanalla (olin ohjaamossa ja juttelin kuljettajan kanssa, että Breda D19SC12P siellä jyrisee) Vilppulasta Haapamäelle. Porkkanan turvanokkaan oli vapaa pääsy ja sinne oli laitettu 1. luokan yhden hengen istuin, jossa istui eräs nainen. Juna seisoi Haapamäellä ja veturipuistosta tuli höyryjuna, jossa oli harmaita matkustajavaunuja täynnä kansaa. Höyryjuna teki U-käännöksen nelosraiteelta raiteelle 5 ja palasi veturipuistoon.

Porkkana jatkoi matkaa itään (olin kyydissä edelleen) ja poikkesi Heinäskylän tielle ja kulki sieltä Keuruu - Kolho - maantielle ja hyppäsi kiskoille Kolhossa. Juna jatkoi Vilppulaan, jossa jäin pois. Vilppulan makasiinin laituri oli poistettu ja matkustajalaituria oli jatkettu Mäntän radan lähtökaarteeseen saakka. Kävelin laituria pitkin radan kaarteeseen katsomaan, että onko Mäntän radalla vielä siipiopastin paikallaan. Mäntän rata oli lyhyttä palakiskoa.

Sitten heräsin.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #18 : Tammikuu 28, 2021, 18:03:22 »

Itse näin jokin aika sitten erikoista metrohistoria-aiheista unta, jossa ajettiin jonkinlaisella M100:n kaltaisella protojunalla tunnelissa kovalla vauhdilla. Reitin varrella tunnelissa oli asemia joita ei koskaan oltu avattu ja ne oli hylätty niille sijoilleen. Ohjelmassa oli myös tunnelissa kävelyä ja hylättyjen, ränsistyneiden tekniikkatilojen tutkimista.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #19 : Tammikuu 28, 2021, 22:51:38 »

Joskus on tullut nähtyä painajaisia, yleensä skene on se, että olen radanvarressa ja sitten ilmestyy näkyviin juna josta pitäisi ehdottomasti saada kuva. Unia yhdistää se, että kamera ei suostu toimimaan tai sitten asetukset on päin mäntyä. Unessa ei tule tietenkään mieleen kokeilla kuvaamista puhelimella. Joskus näin unta, että kamera putosi maahan ja näyttöön tuli halkeamia. Sen verran todentuntuinen uni että herättyäni piti tarkistaa, että onko kameran näyttö rikki vai ei.
tallennettu

Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #20 : Maaliskuu 05, 2021, 15:29:47 »

Eipä ole unia kauheasti tullut muistettua yleensä mutta viime yö teki poikkeuksen. Taisin olla kuskaamassa kaveria junalle Parkanoon ja Parkanon asemalla oli myös Fenniarailin 106 Laaiis-vaunuston kanssa. Tuskailin että miksen ollut seurannu yhtään Fenniarailia noista julkisista palveluista kun tämmönen pääsi yllättämään. Noh unessa sitten ehdin kuvailemaan junaa. (106:han se ainut Fenniarailin veturi mistä ei mulla kuvaa oikeastikaan)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Jatkoa: Rautatieaiheiset unet  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina