Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: 10 sinulle tärkeintä asiaa?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« : Lokakuu 23, 2010, 16:43:22 »

Kerro 10 tärkeintä asiaa elämässäsi
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #1 : Lokakuu 23, 2010, 16:56:43 »

1. Perhe 2. Sukulaiset 3. Koti 4. Junat ja mitäs niitä nyt oli....
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2011, 17:09:55 kirjoittanut Topi Pikkarainen » tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #2 : Lokakuu 31, 2010, 14:18:54 »

1. Perhe 2. Junien kuvaaminen,Kamera+muu tarvittava kalusto 3. Mökkeily 4. Punkalaidun 5. Reilut naapurit mökillä 6. Dieselveturit 7. Höyryveturit 8. Auto 9. Katukisat 10. Poliisin pitäminen vähintään 1km etäisyydellä. Ps. ottakaa tuo 10-kohta huumorilla...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2010, 20:17:30 kirjoittanut Mikko Mäntymäki » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #3 : Lokakuu 31, 2010, 15:37:06 »

En arvostele, koska se ei ole minun asiani, mutta hämmästelen suuresti, että joku voi ennemmin luopua perheestään kuin junista. En arvostele, hämmästelen.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #4 : Lokakuu 31, 2010, 15:52:11 »

1. Vesi
2. Ravinto millä pysyy elossa
3. Koti
4. Perhe ja sukulaiset
5. Ystävät

6. Vapaa-aika
7. Ferroequinologismi
8. ööö..Stadissa tuli 10v asuttua, vaikka se
9. Kamera että saa kuviakin (+varusteet, akku ja muistikortti ainakin)
10. Kaikki muu mikä kuuluu elämään.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #5 : Lokakuu 31, 2010, 16:49:06 »

1. Vesi
2. Ravinto millä pysyy elossa

Ihan vaan mietiskelen, että liekö tarpeellista listata tällaisia välttämättömiä ja itsestäänselviä "asioita"...

7. Ferroequinologismi

No onpas hieno sana tälle touhulle. 8)
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #6 : Marraskuu 01, 2010, 20:40:09 »

Mä ajattelin happeakin mut en sit laittanut. Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 339


« Vastaus #7 : Marraskuu 04, 2010, 18:49:18 »

En arvostele, koska se ei ole minun asiani, mutta hämmästelen suuresti, että joku voi ennemmin luopua perheestään kuin junista. En arvostele, hämmästelen.

Hups, laitoin ne väärinpäin, korjattu ja järjestetty...
tallennettu

"Luonnonrauhan nauttiminen ei vähennä luonnonrauhaa, ei saastuta, ei riko."
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #8 : Syyskuu 01, 2012, 14:25:56 »

1.Perhe 2.Koti 3.Sukulaiset 3.Koira 4.Rautatieharrastus 5. Jääkiekko 6.Metsästys ja Kalastus 6.Autot ja Mopot 7.Lappi 8.Muu urheilu(pl. jääkiekko)9.Koulu(on tylsää ,mutta pakko siellä on käydä Vihainen )10.Pelit.
Mitään tämmöisiä ilma,vesi,ravinto,terveys yms. en alkanut kirjoittamaan ,koska nämä olisivat vieneet ainakin puolet kymmenestä. Vanha on tämä ketju ,mutta tulipahan laitettua Iskee silmää
tallennettu

Sr1 Siperian Susi
Hannu Koskenvaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 60


« Vastaus #9 : Syyskuu 04, 2012, 15:03:37 »

Mitähän noita olisi. Vaikea niitä on panna arvojärjestykseen, kun moni asia on välttämätön elämän kokemiseksi mielekkääksi. Noin yleensä olen sitä mieltä, että parempi ei elämää ollenkaan kuin ala-arvoisen huono elämä (esim. laitospotilaana tai köyhänä kurjissa kehitysmaaoloissa ilman kokemusta mahdollisuudesta vaikuttaa edes omaan elämäänsä).

Oma ja perheen terveys ja perustarpeiden tyydyttäminen ja tietty yhteiskunnallinen vapaus ovat sellaisia, että eivät ne itsessään tuo iloa, eikä niitä osaa arjessa arvostaa, mutta jos niitä ei ole, niin ei niitä mikään voi korvata.

Harrastukset, sosiaaliset suhteet, hyvä työ ja muu mielekäs elämänsisältö tuovat onnellisuuden tunteita, mutta näissa on sen verran joustovaraa, että kohtuulliset vajavuudet jollain osa-alueella voi jossain määrin korvata muilla asioilla.
tallennettu
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 232


« Vastaus #10 : Syyskuu 29, 2013, 23:58:35 »

1. perhe ja kaverit/ystävät
2. omat eläimet
3. rakkaus/ystävyys
4. junat ja junakuvaus
5. koulu
6. kulkuvälineet (juna, auto, mopo, yms. Että pääsee kuvaamaan)
7. musiikki
8. euroviisut
9. saksan ja venäjän kieli
10. tietokone ja puhelin
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #11 : Syyskuu 30, 2013, 08:25:37 »

Jos nyt sitten minäkin... Hankalahan näitä on järjestykseen laittaa.

1. perhe, sukulaiset, kaverit, ihmissuhteet
2. koulutus/työpaikka
3. toimiva terveydenhuolto
4. turvallinen elinympäristö
5. elää hyvä elämä joutumatta makaamaan vihanneksena laitoksessa
6. sosiaaliset taidot
7. musiikki
8. vapaa-aika
9. luonto
10. huumori

+ tietenkin vesi, ravinto, ilma...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2013, 15:45:06 kirjoittanut Valtteri Paakkari » tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #12 : Syyskuu 30, 2013, 13:27:23 »

Jos nyt sitten minäkin...

1. perhe, sukulaiset, kaverit, ihmissuhteet
2. koulutus/työpaikka
3. toimiva terveydenhuolto
4. turvallinen elinympäristö
5. elää hyvä elämä joutumatta makaamaan vihanneksena laitoksessa
6. sosiaaliset taidot
7. musiikki
8. vapaa-aika
9. luonto
10. huumori

+ tietenkin vesi, ravinto, ilma...



1. perhe, sukulaiset, kaverit
2. työ. tässä erään metsäkoneen kuljettajan kommentteja kun kone ei toimi, http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM
3. luonto
4. vapaa-aika
5. Rautatiet
6. Muslimit hittoon Suomesta, maassa maan tavalla tai pois.
7. Rock musiikki
8. päästellä täysillä niin pitkään kuin terveyskestää ja oikeus päättää omasta elämästään jos joku kusipää ajaa kyljestä sisälle, rampana minä en suostu elämään koska se on kidutusta. Eläintäkään ei jätetä kitumaan hirvikolarin jäljiltä miksi sitten ihmisen pitäisi kitua pyörätuolissa toisten painolastina.
9. Omavaraisuus talven puut pitää pystyä itse tekemään jos vaikka tulee 4 päivän sähkökatkos kuten 2011 Tapaninpäivänä, agregaatti on hyvä olla ja bensaa viikoksi.
10. Maanteille vapaat nopeudet, heikompien autojen kuljettajat väistäkööt.
tallennettu
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #13 : Syyskuu 30, 2013, 17:22:41 »

Vaikea laittaa järjestykseen.. Suurinpiirtein näin:

1. Perhe, tyttöystävä, ystävät, sukulaiset
2. Unelmien saavutukset
3. Mieluisa työ
4. Terve elämä
5. Urheilu/liikunta
6. Ilman rahaa on vaikea selvitä nykypäivänä, vaikkapa se tähän
7. Harrastukset, siis muut kuin kohta 5, rautatiet siis
8. Musiikki
9. Maailmanrauha
10. Vapaus tehdä mitä itse haluaa
tallennettu

Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #14 : Syyskuu 30, 2013, 21:08:00 »

6. Muslimit hittoon Suomesta, maassa maan tavalla tai pois.

Tokihan samalla häädät kristitytkin?
Kyllä mua ärsyttää, että mun kansani perinteita yritetään selittää toisiksi. Ei ole kivaa, kun joulua tullaan väittämään joksikin muuksi kuin keskitalven juhlaksi ja sitä on vieläpä siirretty puolella viikolla oikeaa ajankohtaansa myöhäisemmäksi. Juhannuksen kanssa sama juttu. Onko pakko tulla jostain Välimeren pohjukasta tänne meidän kulttuuria sähläämään?

Mä en ihan ole sitä mieltä, että välimeren kulttuureja tulisi Suomesta häätää, koska lopulta elämä on näinkin ihan hyvää. Saisivat vaan pitää mokomat turpansa kiinni, koska mun kotiseutujeni kulttuuri on mun kotiseutujeni kulttuuri, jota saisivat muut kunnioittaa jos tänne haluavat pyhättöineen änkeä. Perinteisten jumalien sijaan saa palvoa omiaan tai omaansa, mutta sitä ei saisi kyllä tuputtaa mulle.

Vaan oletko siis Mikko sitä mieltä, että kaikki lähi-idän uskontoihin täällä uskovat tulisi yksinkertaisesti heittää täältä ulos, koska osa heistä suorastaan vastustaa täkäläisiä perinteitä?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #15 : Syyskuu 30, 2013, 23:09:18 »

6. Muslimit hittoon Suomesta, maassa maan tavalla tai pois.

Tokihan samalla häädät kristitytkin?
Kyllä mua ärsyttää, että mun kansani perinteita yritetään selittää toisiksi. Ei ole kivaa, kun joulua tullaan väittämään joksikin muuksi kuin keskitalven juhlaksi ja sitä on vieläpä siirretty puolella viikolla oikeaa ajankohtaansa myöhäisemmäksi. Juhannuksen kanssa sama juttu. Onko pakko tulla jostain Välimeren pohjukasta tänne meidän kulttuuria sähläämään?

Mä en ihan ole sitä mieltä, että välimeren kulttuureja tulisi Suomesta häätää, koska lopulta elämä on näinkin ihan hyvää. Saisivat vaan pitää mokomat turpansa kiinni, koska mun kotiseutujeni kulttuuri on mun kotiseutujeni kulttuuri, jota saisivat muut kunnioittaa jos tänne haluavat pyhättöineen änkeä. Perinteisten jumalien sijaan saa palvoa omiaan tai omaansa, mutta sitä ei saisi kyllä tuputtaa mulle.

Vaan oletko siis Mikko sitä mieltä, että kaikki lähi-idän uskontoihin täällä uskovat tulisi yksinkertaisesti heittää täältä ulos, koska osa heistä suorastaan vastustaa täkäläisiä perinteitä?

Muslimit kohtelevat naisiaan kuin karjaa, mikä ei sovi Suomen kulttuuriin lisäksi pitävät suomalaisia naisia "matkavaimoina" jotka saa raiskata tilaisuuden tullen. Tietenkin ne jotka eivät yritä tehdä Suomesta islamilaista valtiota ja elättää työllä on eri juttu niitä vastaan minulla ei ole mitään. Eipä pidä unohtaa mitä kristityt tekivä ristiretkillään suomessakin lallin maat joutuivat kirkon haltuun.

Aikoinani erosin kirkosta koska en halua olla tukemassa veroilla mitä välimerenmaissa tapahtuu. Se ei ole minun sotani. Jos joku tulee kieltämään minulta sen että keskikesän aikaan poltan kokon tai keskitalven juhlan aikaan ammuskelen raketteja ja poltan nuotion. Kirkko aikoinaan ryösti  nämä juhlat "pakanoilta" että sai tunkea omat tilalle. Maaseudulla on tapana poltella roskia samhain pyhäinpäivän aikoihin jolloin sato on korjattu talven alta. Olen pakana,pienviljelijä ja olen ylpeä siitä että pystyn omalla työllä lämminttämään mökkini, vaikka minut olisi poltettu roviolla 200 vuotta sitten, tiedän lääkeaineet ampiaisten ja hyttysten puremiin joka on maaseudulla välttämätöntä.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #16 : Lokakuu 08, 2013, 22:51:41 »

6. Muslimit hittoon Suomesta, maassa maan tavalla tai pois.

Tokihan samalla häädät kristitytkin?
Kyllä mua ärsyttää, että mun kansani perinteita yritetään selittää toisiksi. Ei ole kivaa, kun joulua tullaan väittämään joksikin muuksi kuin keskitalven juhlaksi ja sitä on vieläpä siirretty puolella viikolla oikeaa ajankohtaansa myöhäisemmäksi. Juhannuksen kanssa sama juttu. Onko pakko tulla jostain Välimeren pohjukasta tänne meidän kulttuuria sähläämään?

Mä en ihan ole sitä mieltä, että välimeren kulttuureja tulisi Suomesta häätää, koska lopulta elämä on näinkin ihan hyvää. Saisivat vaan pitää mokomat turpansa kiinni, koska mun kotiseutujeni kulttuuri on mun kotiseutujeni kulttuuri, jota saisivat muut kunnioittaa jos tänne haluavat pyhättöineen änkeä. Perinteisten jumalien sijaan saa palvoa omiaan tai omaansa, mutta sitä ei saisi kyllä tuputtaa mulle.

Vaan oletko siis Mikko sitä mieltä, että kaikki lähi-idän uskontoihin täällä uskovat tulisi yksinkertaisesti heittää täältä ulos, koska osa heistä suorastaan vastustaa täkäläisiä perinteitä?

Muslimit kohtelevat naisiaan kuin karjaa, mikä ei sovi Suomen kulttuuriin lisäksi pitävät suomalaisia naisia "matkavaimoina" jotka saa raiskata tilaisuuden tullen. Tietenkin ne jotka eivät yritä tehdä Suomesta islamilaista valtiota ja elättää työllä on eri juttu niitä vastaan minulla ei ole mitään. Eipä pidä unohtaa mitä kristityt tekivä ristiretkillään suomessakin lallin maat joutuivat kirkon haltuun.

Ihan mielenkiinnosta Mikko, milloin olet viimeksi keskustellut muslimin kanssa? Tunnetko yhtään?  Minä tunnen monia muslimeja kouluajoilta ja nykyään töistä, ihan mukavia kaikki. Tottakai mustia lampaita on heidänkin joukoissaan muttei sen takia kannata yleistää.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #17 : Lokakuu 13, 2013, 16:08:09 »

1. Perhe, sukulaiset
2. Ihmiset ympärillä (ystävät/kaverit, parisuhde jne.)
3. Terveellinen ja tasapainoinen elämä
4. Urheilu
5. Koulunkäynti, (työ)
6. Kansainvälisyys

On muuten melko vaikea asettaa nämä järjestykseen, mutta ainakin junat/rautatiet eivät suurta jalansijaa tärkeimmissä asioissa saa. Varsinkin murkkuna joitain vuosia sitten ja ehkä vieläkin kohta 2. tuntui toisinaan nousevan ykköseksi... Tai miksi ei jaettu sija.
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 390


« Vastaus #18 : Helmikuu 13, 2022, 10:28:55 »

1.) Naisystäväni, kissat ja bernit.
2.) Terveys, vaikka se ei enää ole luokkaa A1, yhden syövän olen selättänyt.
3.) Se että minulla on 12-kielinen kitara (ei se kielien määrä vaan äänen laatu), soitan folkia, balladeja, gospelia ja muuta kivaa.
4.) Ystäväpiirini, toivottavasti olen heidän arvoisensa.
5.) Harrastukseni ja niistä saamani mielenrauha.
6.) Elämänkokemus, en enää halua olla se uuno, mikä nuorempana olin.
7.) Asunto, joka on oma ja näköiseni.
8.) Vihdoin oppimani tosiasia, että paskiaisena ei ole koskaan pakko olla.
9.) Sekin, etten enää juokse kaikenmoisen turhan ja toisarvoisen takia.
10.) DVD-elokuvakokoelmani, aina Keatonin Kenraalista alkaen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: 10 sinulle tärkeintä asiaa?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina