Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Uutisankka: Repin-juna alkaa kulkea Pietarista Lappeenrantaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« : Marraskuu 12, 2010, 03:49:13 »

 Repin-juna alkaa liikennöidä Pietarin ja Lappeenrannan välillä. Näin kertoo venäläinen Russia Info Center -niminen verkkosivusto uutisessaan.

Repin-juna poistuu Pietarin ja Helsingin välisestä liikenteestä 12. joulukuuta, kun uusi nopea Allegro-juna otetaan käyttöön.

Sivuston mukaan Repin-juna siirtyy tämän jälkeen kuljettamaan lentomatkustajia Pietarista Lappeenrantaan. Juuri tämän takia uudesta yhteydestä odotetaan suosittua.

Samalla tutkitaan ja on keskusteltu uudesta junayhteydestä Petroskoin ja eteläisen Suomen kaupunkien välillä. Tolstoi-juna jatkaa liikennöintiä Moskovan ja Helsingin välillä.


http://www.esaimaa.fi/Online/2010/11/11/Repin-juna+alkaa+kulkea+Pietarista+Lappeenrantaan/2010110010105/4
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2010, 00:19:56 kirjoittanut Tuomas Masalin » tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #1 : Marraskuu 12, 2010, 07:21:55 »

Vainikkala taitaa nykyisin olla osa Lappeenrantaa, joten tuskin juna käy vaihtamassa veturia toiseen päähän Luumäellä/Kouvolassa...
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2586


« Vastaus #2 : Marraskuu 12, 2010, 09:40:11 »

Ei kai siinä paljon vaadittaisi jos veturin pää vaihdettaisiin Luumäellä?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Kjell Knapas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #3 : Marraskuu 12, 2010, 10:45:51 »

Vainikkala taitaa nykyisin olla osa Lappeenrantaa, joten tuskin juna käy vaihtamassa veturia toiseen päähän Luumäellä/Kouvolassa...
.../Imatrassa Iskee silmää

Ei kai siinä paljon vaadittaisi jos veturin pää vaihdettaisiin Luumäellä?
Ei, ja se olisi niin cool. Hymyilee
tallennettu
Matti Kotiniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #4 : Marraskuu 12, 2010, 11:48:47 »

Rakentaisivat Simolan radan uudestaan, niin ei tarvitsisi kääntöjä tehdä. Vielä kun Repinin pääteasemaksi tulisi Keisarinasema, niin johan olisi nostalgista...  Virnistää
tallennettu

Aika jännä...
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #5 : Marraskuu 12, 2010, 12:52:54 »

Tämähän kuulostaa mukavalta. Lappeenrantaan ei olisi pahitteeksi saada vähän uusia junia bongattavaksi ja muutenkin. Toivottavasti tarkoittavat oikeasti Lappeenrantaa eikä Vainikkalaa.
tallennettu
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #6 : Marraskuu 12, 2010, 14:14:22 »

Lainaus
Repin-junan Lappeenrannan-reitti oli uutisankka
12.11.2010 13:14

Venäläisen Russia Info Center -nettiuutistoimiston tieto Repin-junan uudesta Pietarin ja Lappeenrannan välisestä junareitistä oli uutisankka.

VR:n mukaan asiasta ei ole käyty mitään neuvotteluja Venäjän rautateiden kanssa. VR ei myöskään pidä ajatusta toteuttamiskelpoisena.

Suomen ja Venäjän välinen rautatieliikenne perustuu valtioiden väliseen sopimukseen. Sitä harjoittavat vain valtiolliset yhtiöt VR ja Venäjän rautatieyhtiö RZD, Rossiiskie Zheleznie Dorogi.

Aiheesta lisää lauantain Etelä-Saimaasta.

http://www.esaimaa.fi/Online/2010/11/12/Repin-junan+Lappeenrannan-reitti+oli+uutisankka/2010110012413/4
tallennettu
Tuomas Masalin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #7 : Marraskuu 12, 2010, 15:34:14 »

Uutisankka se oli, mutta miksei olisi toteuttamiskelpoinen? Lappeenrannan lentokenttä vetää venäläisiä matkustajia Ryanairin halpalennoille ja AirBalticin lennoille Riian kautta ympäri Eurooppaa (ja vähän Aasiaankin).
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Marraskuu 12, 2010, 16:35:13 »

Eihän tuohon kai kukaan oikeasti uskonut tuntien vanhan byrokratian, mutta se minua kiinnostaisi tietää, että kuinka pajon Lappeenrannan lennoille tulee venäläisiä kulkuneuvolla jos toisellakin? Luulisi heitä kiinnostavan mahdollisuus halpalentoihin, etenkin kun maidenväliset lentosopimukset Venäjällä ovat neuvostotasoa. Suomesta olisi kovasti haluja lisätä lentoja, mutta kun vanhat systeemit ovat vastaan.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #9 : Marraskuu 12, 2010, 19:01:14 »

mut eiks Eu sanonu että kilpailulakien rikkominen saa riittää.. Lappeenranta olis ihanteellinen halpiskenttä Pietarille. 10milj ihmistä asuu 100km:n säteellä ja Suomen valtio estää liikenteen. Kenen etuja oikeasti suojellaan tälläisellä toiminnalla?









tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #10 : Marraskuu 12, 2010, 20:09:24 »

mut eiks Eu sanonu että kilpailulakien rikkominen saa riittää..

Mistä lähtien Venäjä on ollut EUssa?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #11 : Marraskuu 12, 2010, 23:58:12 »

mut eiks Eu sanonu että kilpailulakien rikkominen saa riittää..

Mistä lähtien Venäjä on ollut EUssa?

Mahdollisesti vuodesta 2105 tai jotain vastaavaa. Mutta käyttämäsi aikamuoto on väärä.
Suomi sen sijaan on kuulunut EU:hun vuodesta 1995.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #12 : Marraskuu 13, 2010, 03:45:42 »

Toivottavasti tarkoittavat oikeasti Lappeenrantaa eikä Vainikkalaa.
Kyllä tässä on taidettu ajatella Vainikkalaa... Miksi kierrättää junaa Luumäen kautta, kun Lappeenrannan asemalta matkustajat jouduttaisiin kuitenkin bussittamaan? Paljon lyhyempi, nopeampi ja halvempi keino on bussittaa matkustajat jo Vainikkalassa venäläisten operoimiin busseihin. Bussit sitten suoraan lentokentälle, tai miksei vaikka Tampereelle, ja juna takaisin Pietariin. Mihin tässä suunnitelmassa VR:ää tarvitaan?

Ja kukakohan tässä on lopulta uutisankkaillut? Miksi Etelä-Saimaa ei ole julkistanut lähteensä linkkiä saati uutisen ankaksi osoittavaa linkkiä Venäjällä tai Russia Info Center -sivustolla? Jos tämä uutinen viittaa 08.10. julkaistuun uutiseen, niin siinähän uutisoidaan junayhteyden olevan vasta suunnittelu- ja neuvotteluasteella - EIKÄ suinkaan niin kuin Etelä-Saimaa uutisoi "Repin-juna alkaa liikennöidä Pietarin ja Lappeenrannan välillä"!
tallennettu

Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #13 : Marraskuu 13, 2010, 08:51:59 »

Mahdollisesti vuodesta 2105 tai jotain vastaavaa. Mutta käyttämäsi aikamuoto on väärä.
Suomi sen sijaan on kuulunut EU:hun vuodesta 1995.

Mitä EU on säätänyt EU maan ja EU:n ulkopuolisen maan välisestä raideliikenteestä? Ei taida EU:n rautatiepaketit ulottua vielä sinne?

tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #14 : Marraskuu 14, 2010, 01:24:19 »

Mahdollisesti vuodesta 2105 tai jotain vastaavaa. Mutta käyttämäsi aikamuoto on väärä.
Suomi sen sijaan on kuulunut EU:hun vuodesta 1995.

Mitä EU on säätänyt EU maan ja EU:n ulkopuolisen maan välisestä raideliikenteestä? Ei taida EU:n rautatiepaketit ulottua vielä sinne?



Kai tässä olikin enemmän kyse lentoliikenteen häiriköinnistä? Tuskin venäläiset Suomeen tulevat Venäjälle lentääkseen.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jouni Seilonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 173


« Vastaus #15 : Marraskuu 14, 2010, 20:36:29 »

Eivätkö Pietarista Lappeenrannan lentokentälle aikovat voi jäädä Allegro-junista Vainikkalassa?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Marraskuu 15, 2010, 07:26:26 »

Jos halpalennot lähtisivät kunnolla käyntiin, niin ei taitaisi Allegron kapasiteetti riittää. Toinen asia on aikataulujen yhteensovitus. Halpalentoyhtiölle on tärkeää pitää koneet ilmassa, eika konekierto varmaankaan osuisi aina yksiin juna-aikataulun kanssa. Mutta kun tuo
junaliikenne rajan yli näyttää ongelmalliselta, niin kaiteti selvin tapa olisi tosiaan kuljettaa lentomatkustajat busseilla suoraan Vainikkalasta.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #17 : Marraskuu 15, 2010, 14:19:17 »

Eipä taida Allegrosta tulla halpahintailmailun syöttöliikennettä kuin marginaalisesti. Allegron kyyti kun ei ole niinkään halpaa verrattuna kyytiin junalla Viipuriin ja sieltä bussilla Lappeenrannan lentoasemalle tai bussilla koko matka lentoasemalle Pietarista asti. Rajanylitys junalla on toki aikataulullisesti varmempaa, mutta jos matkustajavolyymit muodostuvat riittävän suuriksi voitaneen siitäkin sopia niin kuin joskus 70- ja 80-luvuilla lennätettiin Neuvostoliitosta Israeliin muuttavia juutalaisia Lappeenrannan kautta niin, että suomalainen tarkastus jätettiin väliin ja matkustajat saatettiin suoraan odottavaan koneeseen. Vastaavalla tavalla kuljetettiin ainakin yhden kesän ajan amerikkalaisia turisteja Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta Venäjälle ja takaisin kun Boeing 747 koneita ei päästetty Pietarin lentoasemalle. Schengen-sopimus tosin taitaisi vaatia jonkinlaista rukkaamista.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Uutisankka: Repin-juna alkaa kulkea Pietarista Lappeenrantaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina