Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Dr13:n ongelmia  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #50 : Huhtikuu 15, 2011, 09:33:51 »

On siitä tvångsvenskasta apua rautatieharrasteluissakin!   Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #51 : Huhtikuu 15, 2011, 18:55:39 »

Tuolla Dr13:lla oli semmonen veikeä ominaisuus. Kun joskus kesähelteellä veti isoa junaa tiukassa nousussa saattoi veturista loppua vetohalut rinteeseen, sähkö ei oikein maittanut eikä virta kelvannut. Tämä johtui ratamoottorien käämien lämpenemisestä. Kun antoi pienen huilihetken, laittoi suuntakahvan DT-asentoon ja moottoreihin kierroksia niin tuulettimet jäähdyttivät käämejä. Kotvasen tai puolentoista kuluttua Huru vetäisi junan taas VASTAMÄESTÄ liikkeelle ja matka jatkui. Dr13 edusti raakaa voimaa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #52 : Huhtikuu 16, 2011, 14:27:01 »

Tuo edelläkuvattu johtui siitä että käämien lämmetessä vastus suurenee eikä saada siirrettyksi riittävää määrää sähköä tarvittavan vetovoiman saavuttamiseksi. Käämien jäähdyttyä sähkö taas virtailee vapaammin ja matka jatkuu.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Dr13:n ongelmia  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina