Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Talvi alkaa hyvin  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 | Siirry alas Tulostusversio
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #75 : Joulukuu 03, 2010, 09:22:00 »

Lisääntyneen kysynnän vuoksi VR on lisännyt kaukoliikenteeseen yöjunavuoroja:

2.12.2010 Helsingistä klo 20.23 Rovaniemelle (P 267)
3.12.2010 Rovaniemeltä klo 17.17 Helsinkiin (P 264)
Heh, liittyykö tämä junaliikenteen lisäys Finnarin viimeaikaiseen ongelmaan?
Kyllä, juuri siihen!
Lisääntyneen kysynnän vuoksi VR on lisännyt kaukoliikenteeseen yöjunavuoroja:
2.12.2010 Helsingistä klo 20.23 Rovaniemelle (P 267)
3.12.2010 Rovaniemeltä klo 17.17 Helsinkiin (P 264)
5.12.2010 Helsingistä klo 20.23 Rovaniemelle (P 267)
6.12.2010 Rovaniemeltä klo 17.36 Helsinkiin (P 662)

Osoitteesta: http://www.vr.fi/fi/
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #76 : Joulukuu 03, 2010, 09:56:25 »

Suksilla ja potkukelkalla pääsee kovempaa kuin jalkaisin Hymyilee 
Fillarilla pääsee kovempaa kuin suksilla tai ketkupolkalla. Paitsi talvella.
tallennettu
Eija Mari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #77 : Joulukuu 03, 2010, 14:19:33 »

No lisäjunat eivät sitten liiku enää itsenäisyyspäivän jälkeen ellei palkata myös veturinkuljettajia Kiinasta

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120312805953_uu.shtml
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #78 : Joulukuu 03, 2010, 21:45:09 »

Suksilla ja potkukelkalla pääsee kovempaa kuin jalkaisin Hymyilee 
Fillarilla pääsee kovempaa kuin suksilla tai ketkupolkalla. Paitsi talvella.

Fillariin voi hankkia nastarenkaat, niin sillä pääsee talvellakin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #79 : Joulukuu 04, 2010, 01:31:27 »

Onhan tuo liikenne hieman myöhästellyt välillä. 2.12.2010 s59 ohitti nokelan tallit 1:19 kohti Oulua eli reilun tunnin myöhässä ja 3.12 P266 saapui Ouluun 22:36 noin puolitoista tuntia myöhässä kun kaalihäkki (3112) päätti levetä matkalle ja Oulusta kiirehti 3093 auttamaan, eikä sekään ollut ihan täydessä hapessa kun tuuletin huuti täydellä teholla vaikka veturi oli paikoillaan kauan, tosin taidettiin sitä yrittää korjata (hienosäätää) ehkä lekalla paukutuksesta päätellen Hymyilee 3112 jatkoi vielä Oulusta eteläänkin hinauksessa kylmänä virroitin alhaalla.  No sitä sattuu joskus...  

Melkein voisi sanoa näin perjantain kunniaksi että voi kippari parkaa, sen verran paljon näytti olevan p266 matkustajia juhlatuulella, että vielä junan lähdettyä liikkeelle Oulusta joitakin matkustajia roikkui puoliksi ulkona tupakalla vaunun eteisissä.  Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2010, 01:45:05 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #80 : Joulukuu 06, 2010, 23:02:14 »

Fillariin voi hankkia nastarenkaat, niin sillä pääsee talvellakin.
Vai niin. Oletko kokeillut?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #81 : Joulukuu 06, 2010, 23:10:30 »

Fillariin voi hankkia nastarenkaat, niin sillä pääsee talvellakin.
Vai niin. Oletko kokeillut?

Vastasin tuonne: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,1025.0.html
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #82 : Joulukuu 07, 2010, 08:01:06 »

vr:n sivuilta..
Liikennetiedotteet:
  Ei liikennetiedotteita. 


"Liikennetiedotesivulta löydät tiedotteet junaliikenteen mahdollisista häiriöistä, viivästyksistä ja muista tämänhetkisistä poikkeuksista junien kulkuajoissa"

mitä nämä seuraavat sitten ovat?

K :7:31 -> 7:46   Kerava 
M :7:33 -> 7:48   Vantaankoski 
I : 7:35 -> 7:47   Tikkurila

liikennetiedotesivu tyhjä!!!  mun mielestä selkeitä myöstymisiä..
Tiedottamisessa vieläkin parantamisen varaa...
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #83 : Joulukuu 07, 2010, 08:07:40 »

yle uutisoi:

"Rataliikennekeskuksen mukaan liikenne raiteilla on lähtenyt tiistaina hyvin käyntiin ilman suurempia myöhästymisiä. Ainoastaan laivajuna Turkuun on vartin myöhässä. Myös Helsingin lähiliikenteen myöhästymiset ovat jääneet pariin minuuttiin"   Tämä uutinen päivätty siis 7.44.

Esim.  eli se siitä "ainoastaan"...
P 35 7:23 -> 7:50   Vainikkala 
IC 43 7:30 ->7:40   Oulu


tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #84 : Joulukuu 07, 2010, 08:08:05 »

Sitä sattuu joskus Hymyilee S59 saapui Ouluun yöllä vasta 1:40 (aikataulun mukainen tulo olisi 0:13) Oli tehnyt ylimääräisiä pysähdyksiä olikohan 3:lla asemalla muistaakseni Kannus ja pari muuta, liekkö ollut kansanedustajia kyydissä...  Hymyilee

Yllättävän vähän kuitenkin myöhästymisiä on ollut jos asia suhteutetaan lumenmäärän nähden mitä taivaalta on tullut ja tänäänkin vain pieniä myöhästymisiä ainakin toistaiseksi. Edit: P273 on näköjään jonkun verran myöhässä tullut Ouluun. On saapunut 8:11 (7:32 aikataulu)


* S59_06122010.jpg (118.84 kilotavua, 786x537 - tarkasteltu 303 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2010, 08:25:14 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #85 : Joulukuu 07, 2010, 08:31:25 »

mitä nämä seuraavat sitten ovat?
K :7:31 -> 7:46   Kerava  
M :7:33 -> 7:48   Vantaankoski  
I : 7:35 -> 7:47   Tikkurila
P 35 7:23 -> 7:50   Vainikkala  
IC 43 7:30 ->7:40   Oulu
liikennetiedotesivu tyhjä!!!  mun mielestä selkeitä myöstymisiä..
Tiedottamisessa vieläkin parantamisen varaa...

Yksittäisiä myöhästymisiä lähijunaliikenteessä, jossa ajetaan lähes 900 vuoroa päivässä. Niistä tiedottaminen liikennetiedotteissa olisi suhteellisen turhaa, koska harva asiakkaista asemalla tutkii tietoja internetistä vaan aseman laiturinäytöistä ja kuulutuksista. Parhaimmat tiedot löytyvät "Lähiliikenteen junien kulkutiedoista", jossa on asemavalikko. Yllä mainituissa myöhästymistilanteissa seuraava lähijuna on saattanut olla asemalla jo ennen aiempaa... Olisitko halunnut nimenomaan matkustaa 07:33 M-junalla, vaikka 07:43 M-juna lähtisi ennen sitä? Yksittäinen tapaus Oulunkylän kohdalta on kyllä harvinaisen reilusti myöhässä:
OULUNKYLÄ: I    7:25 -> 8:12 Helsinki  Järkyttynyt

Kauko- ja kansainvälisessä liikenteessä tiedottamisessa huomioidaan yli 15 min myöhästymiset. Yksittäisessä tapauksessa tiedottaminen ei välttämättä ehdi heti tiedotteisiin ja toisaalta, jos se ei ehdit, niin sama tieto löytyy myös kulkutiedoista.

Mikäli jokainen myöhästyminen uutisoitaisiin, niin ei lehdistöllä muuta tekemistä olisikaan. Esimerkiksi tuo IC43:n myöhästyminen 10 minuuttia Helsingistä (Tikkurilasta 16min) on todennäköisesti viimeistään Seinäjoella kurottu kiinni, joten olisiko järkeä uutisoida ensin koko Suomelle junan olevan myöhässä ja pari tuntia myöhemmin junan olevan aikataulussa..?

Sitä sattuu joskus Hymyilee S59 saapui Ouluun yöllä vasta 1:40 (aikataulun mukainen tulo olisi 0:13) Oli tehnyt ylimääräisiä pysähdyksiä olikohan 3:lla asemalla muistaakseni Kannus ja pari muuta, liekkö ollut kansanedustajia kyydissä...  Hymyilee

Kyllä siellä kyydissä on ollut kansan edustajia eli tavallisia "tasamaan tallaajia", asiakkaita. Vaihtoyhteys Seinäjoelta väliasemille (Lapua, Kauhava, Pännäinen) ei jäänyt odottamaan Pendolino S59:ä, vaan vuoro hoisi itse väliasemilla pysähdykset ja jäi tästä johtuen arviolta 9 minuuttia lisää myöhään (n. 3min/pysähdys).

Lisäys viestiin kello 08:54:

Nyt on myöhästymisistä myös tiedoitettu, koska useampia vuoroja on myöhästynyt. Huomioitavaa on, että 10-20 minuutin myöhästyminen tarkoittaa melko useassa tapauksessa junan saapuvan silloin kun seuraavan junan pitäisi saapua asemalle...

VR Liikennetiedotteet
7.12. klo 8.47 Vaihdevika Helsingissä aiheuttaa lähiliikenteessä 5-20 minuutin myöhästymisiä sekä junien peruutuksia.

7.12. klo 8.52 Helsingistä Pietariin lähtenyt Sibelius-juna (P 35) on aikataulustaan myöhässä noin 25 minuuttia.

7.12. klo 8.56 Helsingin ja Turun välillä junat kulkevat aikataulustaan noin 20-50 minuuttia myöhässä.

http://www.vr.fi/CMS/henkiloliikenne/fi/index/aikataulut/liikennetilanne/liikennetiedotteet.html.stx

...ja HS Oma kaupunki uutisoi:
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/lahijunat_jopa_puoli_tuntia_myohassa/

...samaan aikaan autoilijat etsivät autojaan lumikasoista ja seisovat sen jälkeen ruuhkissa.
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/ennatysmaiset_kinokset_sotkevat_liikennetta_helsingissa/

Lunta on tällä hetkellä:
Helsinki, Kaisaniemi 40 cm
Helsinki, Kumpula 43 cm
Helsinki-Vantaan lentoasema 44 cm

"Itsenäisyyspäivä oli lumisin sitten vuoden 1965".
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2010, 09:23:14 kirjoittanut Lari Nylund » tallennettu
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #86 : Joulukuu 07, 2010, 11:02:35 »

Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että internetin ja asemien näyttötaulut elävät eri elämää. Eilenkään netissä ei ollut mitään mainintaa Tampere-Pori H 975 22:05 peruuntumisesta. Jopa lipunmyynti näytti junan olevan liikenteessä. Kuitenkin aseman taulu näytti sen olevan peruttu. Laiturille asti en kerinnyt asiaa varmistamaan. Samanlailla myös myöhässä kulkevan junan saapumis- ja lähtemisaikaennusteet tulevat asemien näytölle, mutta eivät päivity nettiin.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #87 : Joulukuu 07, 2010, 12:17:51 »

Tälläinen ei ole tavatonta. Muutaman kerran "näillä lumilla" Parolan asemalla olen ihmetellyt näyttötaulun eloa. Kännykällä katsottaessa junan kulkutiedot kertovat taajamajunan olevan vielä Riihimäellä tai vastikään Riihimäeltä lähtenyt eli tanakasti myöhässä, asemalaiturin taulu uskottelee optimistisesti junan tulevan ajallaan. Onpa sitä kerrottu tämä laiturilla kanssaodottelijoillekin lumisateisena päivänä ja kehoitettu sateensuojaan sillan alle. Kerran - tosin jo edellisvuonna - vinkattu kiireiselle  menijälle mahdollisuudesta käyttää Paunun pikavuoroa, moottoritien pikavuoropysäkki kun on kävelymatkan päässä.
tallennettu
Misa Lammio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 83


« Vastaus #88 : Joulukuu 07, 2010, 13:44:29 »

Tampereella aseman taulut ovat tarkempia yleensä kuin mitä netissä saatava tieto. Siltikin tuntuu nykytekniikalla vaikealta ymmärtää, että junan kulkuun liittyvää tietoa samalle liikennepaikalle tuottaa ilmeisesti eri järjestelmät asemalle kuin nettiin. Ja voisin hyvin epäillä, että sisäiseen käyttöön on Vr:llä on vielä kolmaskin järjestelmä. Kehitettävää tässä matkustajainfon jakelussa ainakin olisi.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #89 : Joulukuu 07, 2010, 14:37:10 »

Larille: " Olisitko halunnut nimenomaan matkustaa 07:33 M-junalla, vaikka 07:43 M-juna lähtisi ennen sitä? "
Olin jo aiemmin liikkeellä M-juna 7.03, Lähti 7.08 ja tämä juna saapui 7.20 Huopalahteen. 8min myöhässä.  Tuskinpa ne seuraavat junat M 07.13  ja lisäksi myös A 07.09  lähtivät aikataulun mukaisesti, olisi vähän ollu vipinää Huopalahdessa:-) paikkeilla 7.20.   
Niin miten tämä junat A/M pyritään ajamaan  Rautatieasemalta tilanteessa jossa on myöhästymisiä? 
tallennettu
Kimmo Säteri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 237


« Vastaus #90 : Joulukuu 07, 2010, 14:37:25 »

VR Liikennetiedotteet
7.12. klo 8.47 Vaihdevika Helsingissä aiheuttaa lähiliikenteessä 5-20 minuutin myöhästymisiä sekä junien peruutuksia.
Olipas optimistiselta kuullostava arvio.Iskee silmää

Saavuin tänä aamuna Tikkurilan asemalle noin klo 8.35 tarkoituksenani ottaa seuraava I-juna ja matkustaa sillä Käpylään. Aseman infotaulu kertoi seuraavan I-junan lähtevän klo 8.43. Noh, tilanne eli koko ajan junien myöhästellessä yhä enemmän - aseman kuulutuksissakin kerrottiin junaliikenteen myöhästelevän. I-junia ei vain näkynyt. Loppujen lopuksi lähtiessäni asemalta pois taksilla noin klo 9.20 aseman infotaulut näyttivät seuraavan I-junan kohti Helsinkiä lähtevän klo 9.38. Pois olivat siis jääneet I-junat kohti Helsinkiä 8.43, 8.53, 9.03 sekä 9.18. Seisoessani asemalla siis noin 45 min, näin liikenteessä vain kaksi Kaupunkiradalle kuuluvaa junaa - yhden K-junan suuntaansa.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #91 : Joulukuu 07, 2010, 19:06:34 »

Iltaruuhka-aika näytti menneen ihan malliikkaasti, ei mitään isompaa. Millon otetaan käyttöön ne glykolilaitteistot? kohta alkaa tietty rungot kerää jäätä etc.
Se jäi mietityttää että Pitäjänmäen asemalla juna Leppävaaraan oli ajallaan n. 15.51  ja seuraavan A-junan piti tulla Espoosta päin klo 15.56. Lähtöaika siirtyi klo 16.00. Mitä siellä Leppävaaran päässä oikein tapahtui?
Vaihde/asetinlaite-ongelmia?
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #92 : Joulukuu 07, 2010, 22:03:38 »

Työntelinpä lastenrattaita joutessani assahallin halki Helsingissä 19 maissa ja toteamus: Kaikki seuraavat saapuvat kaukojunat 10-20 min per juna myöhässä. Lähtevissä kaukojunissa ei lainkaan myöhästymismerkintöjä. Lähtevissä lähijunissa yksi myöhästymismerkintä. Ei ruuhkaista. Raitioliikenne oli sen sijaan totaalisen kuutamolla, syynä ainakin yksi kiskoilta pudonnut vaunu, luultavasti jotain muutakin "kivaa" (esim. väärin pysäköidyt autot tms.) Perille spåralla kuitenkin Salkkareiksi kotiin pääsi.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #93 : Joulukuu 07, 2010, 22:33:50 »

Millon otetaan käyttöön ne glykolilaitteistot?

Glykolilaitteistojen pitäisi tulla käyttöön tällä tai seuraavalla viikolla. Viikko sitten oli havaittavissa Ilmalan ratapihalla asiaan todennäköisesti liittyvää tekemistä. Jossain oli luettavissa tietoa, että toinen paikka laitteistolle olisi Linnunlaulussa(!) Helsingin liikenteenohjauskeskuksen edustalla...  Järkyttynyt

Se jäi mietityttää että Pitäjänmäen asemalla juna Leppävaaraan oli ajallaan n. 15.51  ja seuraavan A-junan piti tulla Espoosta päin klo 15.56. Lähtöaika siirtyi klo 16.00. Mitä siellä Leppävaaran päässä oikein tapahtui?
Vaihde/asetinlaite-ongelmia?

Näiden tietojen perusteella voisi olettaa, että A-juna on päässyt Leppävaarasta liikkeelle noin 15:47-15:48. Tämän aikaa on Helsingistä Leppävaaraan matkalla ollut A-juna odottanut Mäkkylässä tuloraiteen vapautumista ja päässyt Leppävaaraan noin 15:49-15:50. Kuljettaja vaihtaa junayksikön/yksiköiden toiseen päähän kävellen (2-3min) ja lataa junankulunvalvontalaitteiston (2-3min) ennen paluumatkalle lähtemistä. Lähtö tapahtuu siis noin 15:54-15:56 ja Pitäjänmäessä ollaan noin kello 16:00. Ei siinä vaihde- tai asetinlaiteongelmia tarvita, vaan normaalit kääntymisaseman toimenpiteet.

Asiaa olisi toki voinut nopeuttaa tuloraiteen vaihtaminen raiteeksi 3 Leppävaarassa. Tämä olisi aiheuttanut asiakkaille "ylimääräistä" kävelyä asematunnelin kautta, vaihtamisen "vaikeutumista" junasta busseihin ja päinvastoin. Tilanteet tulevat nopeasti ja kun samaan aikaan alueella on liikkeellä useita junia, niin kaikkien tilanteiden havaitseminen sekä niihin reagoiminen on varmasti haastavaa. Tuollaisesta 4 minuutin myöhästymisestä Pitäjänmäen kohdalla saattaa Helsinkiin saapuessa jäljellä olla enää 1-2 minuuttia, jos kaikki menee mukavasti...
tallennettu
Jukka Ak
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 39


« Vastaus #94 : Joulukuu 08, 2010, 04:30:15 »



Nyt on myöhästymisistä myös tiedoitettu, koska useampia vuoroja on myöhästynyt.

Monta myöhästymistä pitää tulla, että voidaan puhua useammasta myöhästymisestä? Junaliikenne oli täällä etelässä kaaoksessa jo 1.5h ennen tuota tiedotetta!

Oma K-juna, lähtöaika Korsosta 7:41 lähti 12 minuuttia myöhässä ja saapui Helsinkiin 9:28.. 89 minuuttia myöhässä.

Työkaverilla kävi hieman huonompi tuuri. Tapanilasta menossa kohti päärautatieasemaa, mutta I-junan lähtöaika ensiksi siirtyi vain eteenpäin. Hitaan matkanteon jälkeen matka tyssäsi Oulunkylän aseman lähelle n. 40 minuutiksi. Hän oli lähtenyt liikenteeseen minua ennemmin, mutta saapui määränpäähän 15 minuttia minun jälkeeni.
---

Ensi kerralla tiedän jättää katsomatta VR:n liikennetiedotteet ja tarkistan junaliikenteen tilannetta muilta sivuilta.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #95 : Joulukuu 08, 2010, 05:56:42 »

Omat tietoni perustuivat eilen tiedotteisiin, kulkutietoihin ja mitä täältä luin... Lähtötilanne näytti tosiaan huomattavasti erilaiselta kuin se sitten loppupeleissä todellisuudessa oli ollut. Erittäin kriittinen kohta oli jälleen, voidaan sanoa, epäkunnossa eli vaihde Helsingin ratapihalla ruuhka-aikaan... Vaikka syyllistävä sormi on helppo taas laittaa "Valtion rautateiden" suuntaan, niin edelleen radasta ja sen kunnosta vastaa Liik enne vir asto.

Toki tilanteessa oli näin jälkiviisaana, joka on aina helpompaa, syytä ollut siirtyä kuudesti tunnissa kulkevaan N-junaliikenteeseen (4 x Sm-yksiköt). Tämä olisi vähentänyt ratakapasiteetin tarvetta Helsingin ratapihalla...

No, päätä pystyyn ja kohti uusia vastoinkäymisiä... Omalla kohdalle se tarkoittaa viimeistä työvuoroa "Sibeliuksessa" Helsingistä Pietariin ja takaisin - Jean Sibeliuksen syntymäpäivänä.
(Johan Christian Julius "Jean" Sibelius. Syntyi 8. joulukuuta 1865 Hämeenlinna, kuoli 20. syyskuuta 1957 Ainola, Järvenpää)
tallennettu
Ismo Kirves
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 93


« Vastaus #96 : Joulukuu 08, 2010, 11:52:46 »

Eilisessä aamussa tökki pahiten liikenteen ”tiedottaminen”. Sen ymmärtää, että runsas lumentulo aiheuttaa ongelmia liikenteessä, mutta sitä ei ymmärrä, miksi netin liikennetiedotteet eivät ole ajan tasalla näin suurissa myöhästymisissä. Itsekin varauduin matkaan ja yritin tarkastaa netistä liikennetilanteen, mutta esim. klo 8 sivut näyttivät tyhjää, joten tällä perusteella oletti junien kulkevan ajallaan. Yllätys oli melkoinen, kun Puistolasta klo 8 jälkeen lähteneellä K-junalla matka keskustaan kesti  1 h 15 min. Kovin uskottavalla tasolla tiedottaminen ei edelleenkään ole. Isommista ongelmista on kerrottava matkustajille heti, jotta he voivat pohtia muita matkavaihtoehtoja ennen junaan astumista.
tallennettu
Runar Ruuska
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #97 : Joulukuu 08, 2010, 14:08:00 »

... Vaikka syyllistävä sormi on helppo taas laittaa "Valtion rautateiden" suuntaan, niin edelleen radasta ja sen kunnosta vastaa Liik enne vir asto.

Liikennevirasto vastaa radasta ja sen kunnosta mutta tässä tapauksessa kyseisen vaihdevian oli tiettävästi aiheuttanut kunnossapitäjä (VR Track) koneellisen vaihteenpuhdistamisen yhteydessä aikaisin aamulla.
Hieman ennen yhdeksää kunnossapitäjän (VR Track) sähköisten turvalaitteiden asentajat olivat saaneet piuhat takaisin kiinni ja vian korjattua. Aamuliikenne oli kyllä silloin jo "menetetty peli".

Liikennevirasto vastaa myös matkustajainformaatiosta asemilla mutta sen palkkalistoilla ei tiettävästi ole yhtään informaatiota hoitavaa henkilöä, se palvelu on ostettu VR Groupilta.

Että kyllä ainakin syyllistävän pikkusormen saa "Valtion Rautateille" osoittaa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #98 : Joulukuu 08, 2010, 14:44:12 »

Raitioliikenne oli sen sijaan totaalisen kuutamolla, syynä ainakin yksi kiskoilta pudonnut vaunu, luultavasti jotain muutakin "kivaa" (esim. väärin pysäköidyt autot tms.) Perille spåralla kuitenkin Salkkareiksi kotiin pääsi.
Tämänpäiväisten uutisten (mm. Hesari) mukaan raitiovaunut joutuivat poikkeusreiteille väärin pysäköityjen autojen vuoksi poikkeusreiteille eilen yli 40 kertaa. Koskahan ne saavat jotain järkeä henkilöautopaljouteen Helsingin niemellä? Edes ne tietullit.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #99 : Joulukuu 08, 2010, 15:34:20 »

Raitiovaunuissa saisi olla kunnon puskimet ja oikeus, että väärin pysäköidyt autot saisi vaunulla runnottua sivuun ja lasku autoilijalle. Ongelma ei ole autojen määrässä vaan kuskin korvien välissä (asenteessa). Asukaspysäköinti nousi muuten vuodessa 38e-->100e/vuosi, ei auta. Noh, vuodatus karkasi kauas alkup. aiheesta.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Talvi alkaa hyvin  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina