Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Taajamajunille lisärahaa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 910


« : Joulukuu 01, 2010, 18:29:06 »

Lahden seudun liikennehankkeista on neuvoteltu valtion ensi vuoden talousarvion yhteydessä. Hallituspuolueet ovat hyväksyneet lisarahan oikoradan junaliikenteelle. Sen sijaan Lahden eteläisen kehätien suunnittelu ei budjettiin sopinut.

http://yle.fi/alueet/lahti/2010/12/taajamajunille_lisarahaa_2186545.html
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Joulukuu 01, 2010, 20:44:36 »

Rahaa saivat myös Seinäjoki-Jyväskylä ja Kouvola-Pieksämäki lakkautusuhan alla olleet junavuorot.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #2 : Joulukuu 01, 2010, 21:02:49 »

Niinpä tietenkin... Tänään sain käteeni 12.12.2010 voimaan astuvan taskuaikataulun, josta nämä edellä mainitut vuorot nyt puuttuvat. Hallituspuolueilta "amatöörien puuhastelua", kuten joskus todettiin Lahden MM-kisoissa.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #3 : Joulukuu 01, 2010, 21:07:06 »

Aikanaan tuo taskuaikataulu oli tärkeä 'väline' harrastuksessa, mutta mikähän sen asema lienee tänä päivänä? Itselläni ei esimerkisi ole ollut hetkeen väliin ko. aikataulua kun on kännykällä pystynyt tutkailemaan VR:n sivuja kohtuu hyvin, varsinkin nykyisellä, todellisella 'micro'-tietokoneella...  Virnistää

JA vielä, vaikkei ihan aiheeseen kuulu, onkohan JuKu:lle enään omaa saattista osoitetta? Hieman hidasta kierttättää aina vr.fi:n kautta.
tallennettu
Runar Ruuska
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #4 : Joulukuu 01, 2010, 21:14:54 »

...onkohan JuKu:lle enään omaa staattista osoitetta? Hieman hidasta kierrättää aina vr.fi:n kautta.


On http://service.vr.fi/juku/haku.action
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #5 : Joulukuu 01, 2010, 21:19:39 »

Aikanaan tuo taskuaikataulu oli tärkeä 'väline' harrastuksessa, mutta mikähän sen asema lienee tänä päivänä?

Taskuaikataulu on eräs konduktöörien tärkeimpiä työvälineitä asiakaspalvelutehtävissä. Oman junan vaihtoyhteydet löytyvät hyvin "luntista", mutta päivittäin tuo "taskari" käytössä on. Sen vuoksi olisi ensi arvoisen tärkeää, että siitä löytyisi oikeat tiedot.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #6 : Joulukuu 01, 2010, 22:07:25 »

Aikanaan tuo taskuaikataulu oli tärkeä 'väline' harrastuksessa, mutta mikähän sen asema lienee tänä päivänä?

Taskuaikataulu on eräs konduktöörien tärkeimpiä työvälineitä asiakaspalvelutehtävissä. Oman junan vaihtoyhteydet löytyvät hyvin "luntista", mutta päivittäin tuo "taskari" käytössä on. Sen vuoksi olisi ensi arvoisen tärkeää, että siitä löytyisi oikeat tiedot.

Niinpä, mutta voihan ne puuttuvat juna sinne toki lisätä, vai vieläkö lopussa on muistiinpanoille tilaa? (aikataulukirjassa siis) Mitenkäs muuten se 'luntti', tekeekö konduktöörit sen itse vai löytyykö ne valmiina joka junalle/työvuorolle vai miten ovat jaoteltu?
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #7 : Joulukuu 01, 2010, 22:21:08 »

Rahaa saivat myös Seinäjoki-Jyväskylä ja Kouvola-Pieksämäki lakkautusuhan alla olleet junavuorot.

Rahaa saivat myös Seinäjoki-Jyväskylä ja Kouvola-Pieksämäki lakkautusuhan alla olleet junavuorot.

Missä näin kerrotaan? Onko adressin mukainen "aamusta toinen juna" (johon nimeni raapustin) aikataulutettu?

Kouvola-Pieksämäki taajamajuna? no onhan siinä sentään Mäntyharju ja Haukivuori. Tosin, kuin on tässä "haistapaska"-taajamajunassa Kouvolasta Imatralle, jonka varsinainen "seisahdus" on joutsenossa. Luumäellä voi taasen vapasti valita, tankkaako "ympäristönsuojelu"-veroansa auton tankkiin Kouvolaan vai Lappeenrantaan.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #8 : Joulukuu 01, 2010, 22:42:19 »

Niinpä, mutta voihan ne puuttuvat juna sinne toki lisätä, vai vieläkö lopussa on muistiinpanoille tilaa?

Toki kynäkorjauksia voi tehdä, mutta ainakin minun mielestä poliitikkojen tulisi ymmärtää hieman paremmin kokonaisuutta. Junia käyttävät asiakkaat, mikäli he voivat jostain tarkistaa aikataulut. Jos aikatauluissa ei ole mainintaa junavuorosta, niin ei ole kovin ihmeellistä ettei sillä ole käyttäjiä... Kun puhutaan puolisen vuotta liikenteessä olevasta vuorosta, ei kuvittelisi siitä päätettävän 12 vuorokautta ennen liikennekauden aloittamista. Tässä vaiheessa pitäisi oikeasti jo miettiä mitä tehdään ensi kesänä ja talvena, ei seuraavalla viikolla.

Mitenkäs muuten se 'luntti', tekeekö konduktöörit sen itse vai löytyykö ne valmiina joka junalle/työvuorolle vai miten ovat jaoteltu?

Luntti löytyy jokaiselle kaukoliikenteen vuorolle. Niiden tekemisestä ja päivittämisestä vastaavat opastuskonduktöörit.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #9 : Joulukuu 01, 2010, 23:05:55 »

Yksi rataosuuksien vilkkaimmista yhteyksitä henkilöliikenteessä ja Vr käy "kupilla" ..
Täysin mautonta, itseasiassa oikein että valtio laittaa piikin kiinni tehottomuudelle.
Seuraava diili: HKi-Lahti
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Joulukuu 02, 2010, 00:12:52 »


Missä näin kerrotaan? Onko adressin mukainen "aamusta toinen juna" (johon nimeni raapustin) aikataulutettu?


http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/eduskunta_kasvattaa_budjettia_liki_60_miljoonalla_eurolla_2186235.html

Junavuoroja ei harvenneta
Joukkoliikenteen rahoitusta korotetaan yhteensä 4 miljoonalla eurolla. Lisäyksellä turvataan jotakuinkin nykyiset yhteydet ja reitit. Yli puolet rahasta menee Kouvola-Pieksämäki ja Jyväskylä-Seinäjoki-Vaasa- osuuksille. Lahden oikoradan Z.-junavuorojen ja Karjaan Y-junavuorojen harvennukset vältettäneen 0,8 miljoonan euron lisäyksellä.

tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #11 : Joulukuu 02, 2010, 02:43:55 »


http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/eduskunta_kasvattaa_budjettia_liki_60_miljoonalla_eurolla_2186235.html

Junavuoroja ei harvenneta
Joukkoliikenteen rahoitusta korotetaan yhteensä 4 miljoonalla eurolla. Lisäyksellä turvataan jotakuinkin nykyiset yhteydet ja reitit. Yli puolet rahasta menee Kouvola-Pieksämäki ja Jyväskylä-Seinäjoki-Vaasa- osuuksille. Lahden oikoradan Z.-junavuorojen ja Karjaan Y-junavuorojen harvennukset vältettäneen 0,8 miljoonan euron lisäyksellä.


Tässä onkin se PARAS osuus. Kun sen adressin kommentteja katseli, oli itsestään sen selvyys mm. opiskelijoille, kelan asiakkaille, työväen että entiselle sellaisella.

Dynamiitti saakin sittemmin jatkossa kuulua muualle, kuin Helsingin sillan alle. Pää-asia on se, että vr ei puukota jatkossa enään muitten varpaita, joita se on vapaasti jo tehnyt. Ei tässä kukaan halua enään heidän haluttomuudesta "ympäristönsuojelu"-lisäveroa.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #12 : Joulukuu 02, 2010, 07:37:36 »

Niinpä tietenkin... Tänään sain käteeni 12.12.2010 voimaan astuvan taskuaikataulun, josta nämä edellä mainitut vuorot nyt puuttuvat. Hallituspuolueilta "amatöörien puuhastelua", kuten joskus todettiin Lahden MM-kisoissa.

Joukkoliikennetuen vähennys-lisäämisleikkiä on käyty jo vuosikausia. UJA:n yhteydessä saatiin lopulta hieman pidempi sopimus, joka takasi "välirauhan", mutta nyt sama vääntö alkaa valitettavasti uudestaan. Aikaisempina vuosina saatiin lopulliset junavuorot kuitenkin painettuihin aikatauluihin ajoissa eduskunnan budjettipäätöksen jälkeen, koska aikataulukausi vaihtui vasta tammikuussa. Maailma on muuttunut tässäkin suhteessa.

Viime hetken aikataulumuutoksista painettiin takavuosina korjauslehti aikataulujen väliin. Toivottavasti näin tehdään nytkin.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #13 : Joulukuu 02, 2010, 23:36:09 »

No, eihän tämäkään mene läpi ilman vetkuttamista: Länsi-Savossa kerrotaan ( http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/10773074.html ), että ainakin Savonradan kahden junavuoron liikenne katkeaa 12.12. alkaen epämääräiseksi ajaksi.

VR ei enää ehdi muuttaa työvuoroja (joustavaa on) jotta junat voitaisiin ajaa, ja toisaalta rahojen kohdentamisesta juuri näille vuoroille ei VR:n mielestä ole vielä täyttä varmuutta. Omalla kustannuksellaan ei VR voi kahta junavuoroa luonnollisesti päivääkään liikennöidä.

Mäntyharjun kannalta tilanne on mielenkiintoinen: Ely-keskus alkoi järjestää Mäntyharjulta Mikkeliin kulkevaa bussivuoroa kun syksyllä tuli yllättäen tieto P701:n lakkautuksesta, kunnasta kun ei olisi enää päässyt julkisilla aamukahdeksaksi töihin tai kouluihin Mikkeliin. Tuota uutta bussivuoroa ei Matkahuollon haussa näy, eikä junavuorokaan nähtävästi kulje. Varmaan viimeistään nyt nekin, jotka ovat vielä julkisilla kitkuttaneet, tajuavat ostaa oman auton jolla pääsee ajoissa töihin.
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #14 : Joulukuu 09, 2010, 11:58:14 »

Kyselin tänään VR:ltä Jyväskylä-Seinäjoki -taajamajunaparin ja Kouvola-Pieksämäki -pikajunaparin jatkosta nytten kun lisärahoitusta on tulossa, mutta aikataulukauden vaihtuminen (12.12.) on jo hyvin lähellä. Ko. junien kulku tosiaankin katkeaa, mutta onneksi vain vähäksi aikaa, sillä alustavien tietojen mukaan junat palautuisivat kulkuun 10.1. 2011 alkaen. Ja aamuyhteys Kouvolasta pohjoiseen Kuopioon ja siitä eteenpäin olisi jatkossakin vaihdoton ja mikä parasta, myös Haapamäki-Keuruu -kiskobussit jäävät kulkuun, vaikka Jyväskylä-Seinäjoki -taajamajuna palautuukin aikatauluihin , oikein hyvä! Myös Savon radan uudet liikennejärjestelyt mm. suorine uusine pendolinoyhteyksineen ymmärtääkseni jäävät ainakin pääosin voimaan. Nyt vain odotellaan virallista junavuorojen ostotilausta LVM:ltä, jolloin asiasta viimeistään virallisesti tiedotetaan. Tänä vajaan kuukauden junakatkosaikana mäntyharjulaisten kulku Mikkeliin aamukahdeksaksi hoitunee Savonlinjalta ostettavalla bussivuorolla. Uskomatonta tuo vuodesta toiseen tapahtuva veivaaminen ostoliikennejunavuorojen kanssa. Liikenteen suunnittelun pitäisi olla pitkäjänteisempää, mikä taataan vain varmalla pohjalla olevalla rahoituksella. Nähtävästi yhteiskunnassa on tahoja, jotka eivät ymmärrä rautateiden henkilöliikenteen merkitystä ja sen kokonaisuuden säilyttämistä toimivana, mikä on käsittämätöntä.
tallennettu
Lasse Härkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #15 : Joulukuu 09, 2010, 17:24:38 »

Länsi-Savossa kerrotaan ( http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/10773074.html ), että ainakin Savonradan kahden junavuoron liikenne katkeaa 12.12. alkaen epämääräiseksi ajaksi.

Liikenne jatkumassa 10. tammikuuta http://yle.fi/alueet/etela-savo/2010/12/junavuoroja_korvataan_busseilla_2203091.html

http://www.ely-keskus.fi/fi/tiedotepalvelu/2010/Sivut/Junavuoroja_korvataan_busseilla.aspx
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Taajamajunille lisärahaa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina