Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Kahvipöytä raiteilla - Hesarin autosivut 11.12.2010  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« : Joulukuu 11, 2010, 20:56:28 »

Valtakunnan päälehti näyttää kyseenalaista esimerkkiä: autosivuilla olevassa Mini Cooper S Countrymanin koeajossa on otsikkokuvana otos, jossa kaksi miestä istuu kahvipöydän ääressä, pöydällä on mininnäköinen kaakku, kahvikupit + -pannu, ja koko asetelma (pöytä, tuolit, miehet) on sijoitettu rautatielle - paikkaa tunnistamatta arvelisin kyseessä olevan jonkin sähköistämättömän (tavara)ratapihan.

Minulla on tuosta lehdestä kuvakin, mutta en taida sitä tänne ainakaan heti laittaa - onhan kyse tekijänoikeuksin suojatusta materiaalista, jota ei ilman lupaa sovi netissä julkaista.

Onhan täysin mahdollista (joskin epäilen sitä), että kuvan ottamiseen on asianmukaiset luvat, mutta ei tämä mikään fiksu teko kyllä ole.
tallennettu
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #1 : Joulukuu 11, 2010, 21:08:38 »

Paperiversiota en ole ehtinyt lukea, mutta tuosta jutusta on nettiversiokin kuvan kera.

Olisiko Pasilan alapihan eteläpäästä?
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #2 : Joulukuu 11, 2010, 23:41:01 »

Onhan täysin mahdollista (joskin epäilen sitä), että kuvan ottamiseen on asianmukaiset luvat, mutta ei tämä mikään fiksu teko kyllä ole.

Nyt ihmiset menevät kahvittelemaan kiskoille. Missä on poliisi!?
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #3 : Joulukuu 12, 2010, 01:08:26 »

Kuva on tosiaan Pasilan alapihalta.

Mutta onko aiheen aloittaja oikeasti tosissaan tämän kuvan vakavuudesta? Ei tässä ole mielestäni tehty mitään hyvän maun vastaista.
tallennettu

Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #4 : Joulukuu 12, 2010, 01:38:29 »

Lainaus
Onhan täysin mahdollista (joskin epäilen sitä), että kuvan ottamiseen on asianmukaiset luvat, mutta ei tämä mikään fiksu teko kyllä ole.
Jeesustelun taso!!  Hymyilee leveästi

-kehtaako tässä enää itseään titeerata harrastajaksi..
tallennettu

Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #5 : Joulukuu 12, 2010, 01:48:58 »

Kyllähän tuo kieltämättä on hieman ristiriitainen kuva, kun tuossa kuitenkin oleskellaan rautatiealueella ja vielä ihan raiteilla enkä välttämättä yllättyisi jos joku ottaisi mallia tuosta. Toki tuo raide missä oleskellaan näyttää ruosteiselle mutta eihän se poista sitä mahdollisuutta että juna voisi tulla. Itse en luonnollisesti tiedä paikkaa että missä tuo on otettu ja onko paikka mahdollisesti erotettu rataverkosta joko fyysisesti tai seislevyllä mutta kuitenkin tuo viereinen raide kiiltää aika hyvin, joten liekkö kuitenkin jotain liikennettä radalla, joten itse kyllä pitäisin tuota kuvan toimintaa kiellettynä ja ennen kaikkea tuossa kuvassa annetaan viestiä että raiteilla voi huoleti oleskella
tallennettu
Valtteri Keski-Säntti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 147


« Vastaus #6 : Joulukuu 12, 2010, 10:25:46 »

tuossa kuitenkin oleskellaan rautatiealueella ja vielä ihan raiteilla enkä välttämättä yllättyisi jos joku ottaisi mallia tuosta.

Ottaisi mallia mihin?
tallennettu

Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #7 : Joulukuu 12, 2010, 11:04:07 »

tuossa kuitenkin oleskellaan rautatiealueella ja vielä ihan raiteilla enkä välttämättä yllättyisi jos joku ottaisi mallia tuosta.

Ottaisi mallia mihin?
Siihen mininnäköiseen täytekaakkuun tietysti.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #8 : Joulukuu 12, 2010, 13:38:17 »

-kehtaako tässä enää itseään titeerata harrastajaksi..

Totta kai kehtaa, eihän harrastajille tuota mitään ongelmia rikkoa tuota samaa lakia. Näyttää kieltä
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #9 : Joulukuu 12, 2010, 13:47:58 »

tuossa kuitenkin oleskellaan rautatiealueella ja vielä ihan raiteilla enkä välttämättä yllättyisi jos joku ottaisi mallia tuosta.

Ottaisi mallia mihin?
Ihan tosissaanko kysyt?

Jos itse laitan kahvipöydän Tuiraan, niin kuka tulee kahville minä tarjoan Hymyilee  ja kun tietenkään ei haluta liikennettä häiritä niin tämä pitäisi sitten laittaa joko hietasaaren raiteelle tai Tuiran lastausraiteille Hymyilee
ja luonnollisesti tämä oli sitten täysi vitsi, toivottavasti kukaan ei tuki palkokasvia nenään...  Iskee silmää
tallennettu
Iiro Laiho
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 70


« Vastaus #10 : Joulukuu 12, 2010, 19:05:25 »

Joo, on aika hurjaa touhua. Itse en pystyttäisi kahvipöytää radalle.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #11 : Joulukuu 13, 2010, 00:23:03 »

Jos itse laitan kahvipöydän Tuiraan, niin kuka tulee kahville minä tarjoan Hymyilee  ja kun tietenkään ei haluta liikennettä häiritä niin tämä pitäisi sitten laittaa joko hietasaaren raiteelle tai Tuiran lastausraiteille Hymyilee
ja luonnollisesti tämä oli sitten täysi vitsi, toivottavasti kukaan ei tuki palkokasvia nenään...  Iskee silmää

Vitsi tai ei, idea kuulostaa hyvältä ja toteuttamisen arvoiselta.
Kahvittelu paikallisjunan eteisessä sohvalla istuen on jo tehty Hymyilee
Kahvitteluun tulen tosin mukaan vain, jos se todella järjestetään niin, ettei siitä koidu haittaa junaliikenteelle, eikä vaaraa kahvittelijoille. Eli luvat kuntoon ja liikenteenohjaukselle tieto, kiitos. Ja tietysti, mulle koituvien kustannusten pitäisi pysyä jokseenkin hallittavina Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #12 : Joulukuu 13, 2010, 17:29:41 »

Jos itse laitan kahvipöydän Tuiraan, niin kuka tulee kahville minä tarjoan Hymyilee  ja kun tietenkään ei haluta liikennettä häiritä niin tämä pitäisi sitten laittaa joko hietasaaren raiteelle tai Tuiran lastausraiteille Hymyilee
ja luonnollisesti tämä oli sitten täysi vitsi, toivottavasti kukaan ei tuki palkokasvia nenään...  Iskee silmää

Vitsi tai ei, idea kuulostaa hyvältä ja toteuttamisen arvoiselta.
Kahvittelu paikallisjunan eteisessä sohvalla istuen on jo tehty Hymyilee
Kahvitteluun tulen tosin mukaan vain, jos se todella järjestetään niin, ettei siitä koidu haittaa junaliikenteelle, eikä vaaraa kahvittelijoille. Eli luvat kuntoon ja liikenteenohjaukselle tieto, kiitos. Ja tietysti, mulle koituvien kustannusten pitäisi pysyä jokseenkin hallittavina Hymyilee

Tämä olisi kyllä jo niin typerää että pitäisi kyllä toteuttaa, olisihan se hieno kuva muistoihin kun nautitaan kahvia junan mennessä viereistä raidetta ohi (mielellään ei sinisiä vaunuja WC-vaaran takia), tosin pitäisi saada joltakin kamera lainaan jossa olisi kaukolaukaisin.
Tämä tuskin tulee toteutumaan, mutta en kuoppaa tätä ajatusta sittenkään vielä. Ainakin ajatuksella voi herkutella.
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #13 : Joulukuu 13, 2010, 21:33:36 »

Tämä olisi kyllä jo niin typerää että pitäisi kyllä toteuttaa, olisihan se hieno kuva muistoihin kun nautitaan kahvia junan mennessä viereistä raidetta ohi (mielellään ei sinisiä vaunuja WC-vaaran takia), tosin pitäisi saada joltakin kamera lainaan jossa olisi kaukolaukaisin.
Tämä tuskin tulee toteutumaan, mutta en kuoppaa tätä ajatusta sittenkään vielä. Ainakin ajatuksella voi herkutella.
Kuvanhan voisi ottaa sisätiloissa esim. sinistä taustaa vasten, ja sitten kuvankäsittelyohjelmalla upottaa radalta otettuun kuvaan. Valojen, varjojen yms. järjestäminen niin, että kokonaisuudesta tulee luonnollinen, on helppo homma sille joka sen osaa. Minä en siis tällaista voi toteuttaa Hymyilee
tallennettu
Olli Leinonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 81


« Vastaus #14 : Joulukuu 15, 2010, 23:33:57 »

Paperiversiota en ole ehtinyt lukea, mutta tuosta jutusta on nettiversiokin kuvan kera.

Olisiko Pasilan alapihan eteläpäästä?
Jutun yhteydessä olevan videon 03:04 kohdasta näkee että kyseinen raide  loppuu juuri pöydän kohdalla, seis-merkki tosin puuttuu.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #15 : Joulukuu 16, 2010, 12:18:23 »

Kuvauspaikka (puretun raiteen tumppi) näkyy tämän kuvan oikeassa reunassa: http://vaunut.org/kuva/59253
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Kahvipöytä raiteilla - Hesarin autosivut 11.12.2010  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina