Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Pieniä havaintoja Oulujoen pohjoisrannalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 | Siirry alas Tulostusversio
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #50 : Heinäkuu 14, 2011, 19:36:06 »

Tänään T5114:n vetäjänä olleen Dr16 2806:n kopissa oli päitä kuin pirun kelkassa. Lieköhän kuljettajan koulutus menossa?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #51 : Heinäkuu 16, 2011, 23:26:47 »

Juna 270 Kolari-Helsinki myöhässä vaatimattomasti ilmoitettuun lähtöarvioaikaan pohjautuen 199 minuuttia (Oulu aikataulun mukaan lähtö 23.15, arvioitu 02.34). Taidan lähteä vielä toiselle, ehkä kolmannenkin saattaa ehtiä.

Juna kuulutettiin saapuvaksi Oulun asemalle klo 02.34, saapui 02.45 veturina Dr16 2820.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2011, 01:57:10 kirjoittanut Jarkko Voutilainen » tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #52 : Heinäkuu 17, 2011, 06:19:46 »

Oli tullut kemiin 2x Dv12 vedolla + "raato" ja nippu pudotettu pois ja Kemissa vaihdettu 2820 Keulalle. Jarkkoko se Oulussa otti kuvan kun junaan vaihdettiin Sr1 keulalle ?
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #53 : Heinäkuu 20, 2011, 23:06:37 »

20.7.2011 Illalla nokelassa Seepra 1871 liitettiin nippuun parin kaalihäkin kanssa, joten voisi olla lähdössä siirrossa esim. Kokkolaan.  Lisäksi 5114 mukana Ouluun tuli pohjoisesta Dr16 2809 ja 2811 vetämänä Veera raiteenvaihtokone. Veeran matkan jatkumisesta Oulusta eteenpäin ei ole tiedossa. 
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #54 : Heinäkuu 30, 2011, 14:07:24 »

30.7.2011 Vihreä pendorunko 7004 taajamajunana H405 Rovaniemelle. Aamulla kolmosrunko oli Oulussa ja lähti S46 Helsinkiin.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #55 : Elokuu 06, 2011, 22:25:13 »

6.8.2011 vihreä Pendorunko 7002 oli taajamajunana H405/H410 Oulu-Rovaniemi välillä.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #56 : Elokuu 13, 2011, 13:30:37 »

13.8.2011 Sm3 7011 H405/H410 Oulu-Rovaniemi välillä.  13:43 Emma tuli pohjoisesta ja on ollut Oulussa noin 13:50 aikoihin.
Perjantaina 12.8 Dv12 2509 oli Nokelassa ilman päämoottoria konesuojat poistettuna.
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #57 : Elokuu 13, 2011, 17:52:19 »

Emma jatkoi Kontiomäelle heti P701:n tultua Ouluun.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #58 : Elokuu 14, 2011, 22:30:50 »

14.8.2011 Oulun tavaralla näytti olevan illalla mittausvälinevaunu ja vakausvälinevaunu ja päivystäjä kasasi juuri junaa johon ne liitettiin.
P264 perässä oli ennen autovaunuja linja-auto kyydissä.
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #59 : Elokuu 30, 2011, 07:27:28 »

Koeajojuna lähti tänään pohjoista kohti ylittäen Oulujoen klo 8.23. Kts kuva http://vaunut.org/kuva/71276
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #60 : Elokuu 30, 2011, 08:45:35 »

Koeajojuna lähti tänään pohjoista kohti ylittäen Oulujoen klo 8.23. Kts kuva http://vaunut.org/kuva/71276
Koeajojuna ajettiin tuiraan sivulle jossa kohtasi Ic50 ja lähti hieman ennen klo9 kohti pohjoista. Marsun ohjaamo oli totaalisen täynnä väkeä ehkä noin 10 henkilöä ja en uskalla kuvitellakkaan minkälainen pakokauhu siellä tulisi, jos joku heittäisi ilmaan leijan Hymyilee koeajojunan edellä pohjoiseen meni p273 ja sen perässä raakapuuta Dr16 2811 vetämänä.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #61 : Elokuu 30, 2011, 15:55:38 »

Koeajojuna meni 5km Oulun pohjoispuolella 16:30 aikoihin kohti etelää
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #62 : Syyskuu 09, 2011, 20:39:14 »

9.9.2011 19:25 Oulun rautatieaseman 2-raiteelle saapui pohjoisesta työjuna seuraavalla kokoonpanolla Tka7 229, Bhpy 980132-5 jossa ratatyökaluja ja nesteen tynnyreitä, Etvlh 900651-1 leimuhitsauskontti, Fh 3339-9 joka lieneen työjunien konduktoorivaunu. Juna odotteli noin 3min värejä että pääsi jatkamaan matkaa nokelaan.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #63 : Syyskuu 10, 2011, 06:43:21 »

10.9.2011 julmetun pitkä P269 Kolariin, sillä laskin junasta peräti 19 vaunua. Ensin keulalla 11 Cemt sitten kipparinvaunu + ravintola + päivävaunu + 2 Gfot + 3 Hccmqqr.
Siitä olen yllättynyt että vain yksi Dr16 (2807) veti moista letkaa perässään, ja kuten arvata saattaa juna ei kiihtynyt enää hirveän hyvin. Mikähän lie on ideana vetää vain yhdellä koneella tuota, liekkö polttoaineen säästö ja onkohan se sitten laskettu niin että ei kuitenkaan liikaa myöhästy noin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2011, 07:18:32 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #64 : Syyskuu 15, 2011, 19:44:24 »

15.9.2011 T5114 toi Ouluun valakkokaksikko 2817 ja 2812
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #65 : Lokakuu 04, 2011, 08:34:24 »

Tällä kertaa Oulujoen etelärannalta: Kbp-vaunuissa Nokelan ratapihalla (Rautatienkadun varrella) on betonielementtejä. Enpä ole ennen nähnyt.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #66 : Lokakuu 09, 2011, 15:08:37 »

8.10.2011  23:30 P274 joutu odottelemaan Oulussa ennen Tuiraa Alppilan tolpalla puolisen tuntia ja syyksi oli laitettu "Häiriö liikenteenohjausjärjestelmässä". Aikaisemmin tullut P270 pääsi vielä läpi.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #67 : Lokakuu 11, 2011, 14:11:32 »

Ilmeisesti kemissä paperitehtaalla taitaa olla seisokki ohi kun raakapuujunat ovat palautuneet kulkuun tällä viikolla, vielä viimeviikolla lähes kaikki oli peruttu.  11.10.2011 Dr16 2811 toi tyhjän pankon T5156 pohjoisesta 14:45 kieppeillä.
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #68 : Lokakuu 17, 2011, 22:34:37 »

Valkoinen Dr16 2816 notkui veturitallin nurkalla maanantaina. Samalla raiteella oli virkaveljet 2809, -11 ja -12.
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #69 : Lokakuu 20, 2011, 21:32:03 »

Nokelassa ratapihan läntisimmälle raiteelle vaihdettiin pölkyt, kiskot ja tukikerros. Tänään virka-ajan päättymisen aikoihin (siis kun saavuin paikalle) pölkkyjen ympärille laskettiin sepeliä, jonka kaivinkone lanasi tasaiseksi erikoisella kauhallaan.
Tällä kertaa kamera oli mukana ja kootuimmat otokset on nähtävillä osoitteessa https://picasaweb.google.com/Moduliviiva/RatatyotaNokelassa.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #70 : Lokakuu 21, 2011, 23:06:56 »

21.10.2011 klo 22 kieppeillä saapui nokelaan tyhjä pellettirunko kahden viherkaalin vetämänä (3003 ja 3004)
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #71 : Lokakuu 24, 2011, 05:15:09 »

Huomenta Oulujoen kirjeenvaihtaja, yritähän bongata P273 tänä aamuna.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #72 : Lokakuu 24, 2011, 08:38:41 »

Huomenta Oulujoen kirjeenvaihtaja, yritähän bongata P273 tänä aamuna.
tunnin liian myöhään huomasin tämän viestin Surullinen
oliko jotain erikoista vai vihjaajalla työvuoro?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #73 : Lokakuu 24, 2011, 09:49:45 »

Huomenta Oulujoen kirjeenvaihtaja, yritähän bongata P273 tänä aamuna.
tunnin liian myöhään huomasin tämän viestin Surullinen
oliko jotain erikoista vai vihjaajalla työvuoro?


Junan kokoonpanossa oli pieni muutos teknisen vian vuoksi. Tietojeni mukaan vaunujärjestyksenä veturin jälkeen 1 Edm + CEmt-vaunut (Turusta) + Edm-vaunut (Helsingistä) + normaali vaunusto.
tallennettu
Sami Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 101


« Vastaus #74 : Lokakuu 29, 2011, 12:57:37 »

Jos en ihan väärin nähnyt, niin H405 oli IC-vaunuilla.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Pieniä havaintoja Oulujoen pohjoisrannalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina