Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pohjanmaan rata  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 194


« : Maaliskuu 25, 2011, 17:01:59 »

Pohjanmaan radan saaminen kaksiraiteiseksi uhkaa viivästyä. Valtio on päättänyt luopua Kokkola-Seinäjoki radan teettämisestä niin sanotulla elinkaarimallilla. Käytännössä uuden rahoituksen osoittaminen valtion budjeteista viivästyttää hanketta ainakin jonkin verran.

Liikennevirasto keskeytti aiemmin käynnistetyn hankintamenettelyn, jossa etsittiin urakoitsijaa Kokkolan ja Ylivieskan välisen kaksoisraiteen rakentajaksi. Nyt ratahanke aiotaan toteuttaa normaalilla budjettirahoituksella.

 http://yle.fi/alueet/oulu/2011/03/pohjanmaan_kaksoisraide_myohastyy_2464815.html
tallennettu
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #1 : Maaliskuu 25, 2011, 21:41:43 »

Eli olemme nuorimmat harrastajat jo harmaa hapsia kun saamme kaksoisraiteen nähdä  Hymyilee leveästi
tallennettu
Pentti Yli-Karjanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 194


« Vastaus #2 : Maaliskuu 25, 2011, 21:59:19 »

Ilkka-lehti kertoo puolestaan näin:

Seinäjoki-Oulu-radan parannustöiden jatkuminen on varmistunut. Valtioneuvosto päätti keskiviikkona, että kehyspäätöksessä töiden loppuunsaattamiseen varataan 254 miljoonaa euroa. Rakennustyöt voidaan aloittaa vuonna 2012. Valmista pitäisi tulla vuonna 2017.

Kokkolan ja Ylivieskan välille rakennetaan lisäraide, jonka jälkeen rataosuus on koko matkaltaan kaksiraiteinen. Samalla nykyinen raide perusparannetaan.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 552


« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2011, 22:00:38 »

Se on täällä Suomessa niin vaikeaa parantaa infraa, kehitysapua pystytään nostamaan 100 milj euroa vuodessa helposti. Kyse on poliittisessa tahdosta.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 207


« Vastaus #4 : Maaliskuu 28, 2011, 14:14:31 »

Teollisuus pettyi kaksoisradan viivästymiseen. (YLE)
http://yle.fi/alueet/oulu/2011/03/teollisuus_pettyi_kaksoisradan_viivastymiseen_2469692.html?origin=rss
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1422


« Vastaus #5 : Maaliskuu 28, 2011, 15:00:37 »

Liekkö olisi ollut järkevintä rakentaa ensin uusi raide viereen ja sitten kun se on ajokunnossa, niin peruskorjata vanha raide jolloin liikenteelle olisi ollut mahdollisimman vähän haittaa. Toki rahaahan se sitten vaatisi jota ei ole...
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 116


« Vastaus #6 : Maaliskuu 29, 2011, 22:19:05 »

Ilkka-lehti kertoo puolestaan näin:

Seinäjoki-Oulu-radan parannustöiden jatkuminen on varmistunut. Valtioneuvosto päätti keskiviikkona, että kehyspäätöksessä töiden loppuunsaattamiseen varataan 254 miljoonaa euroa. Rakennustyöt voidaan aloittaa vuonna 2012. Valmista pitäisi tulla vuonna 2017.


Ilkka-lehden toimittaja ei taida tietää, kuinka valtion budjetointi toimii.

Rahat jaetaan jokaisena vuonna erikseen kulloisenkin poliittisen tarkoituksenmukaisuuden nimissä. Nykyisen valtioneuvoston homma päättyy tuota pikaa ja se ei voi tehdä sitovia määrärahapäätöksiä edes vuodelle 2012 puhumattakaan vuosista 2013-2017. Vaikka työt saataisiin alkuun vuonna 2012, ei ole mitään takeita siitä, että työt jatkuisivat vuonna 2013.
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 284


« Vastaus #7 : Maaliskuu 30, 2011, 13:36:14 »

Liekkö olisi ollut järkevintä rakentaa ensin uusi raide viereen ja sitten kun se on ajokunnossa, niin peruskorjata vanha raide jolloin liikenteelle olisi ollut mahdollisimman vähän haittaa. Toki rahaahan se sitten vaatisi jota ei ole...
Näinhän menetellään maantiellä, jos ollaan rakentamassa 1-ajorataisesta tiestä moottoritietä.
tallennettu

Pertti Tapola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 191


« Vastaus #8 : Maaliskuu 30, 2011, 13:56:28 »

Liekkö olisi ollut järkevintä rakentaa ensin uusi raide viereen ja sitten kun se on ajokunnossa, niin peruskorjata vanha raide jolloin liikenteelle olisi ollut mahdollisimman vähän haittaa. Toki rahaahan se sitten vaatisi jota ei ole...
En ymmärrä miten tuo vaatisi enemmän rahaa.  Enemmän rahaahan menee siihen, jos joudutaan työskentelemään liikenteen seassa, hankalina aikoina ja lyhyillä työraoilla.

Pääkaupunkiseudun kaupunkiradat on tehty juuri tuolla samalla periaatteella, eli olemassaolevien raiteiden peruskorjaus on tehty lisäraiteiden rakentamisen yhteydessä, ja liikenne on siirretty aina alta pois uudelle tai korjatuille raiteille.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pohjanmaan rata  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2013 Resiina