Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ja VRn ongelmat vaan jatkuvat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] | Siirry alas Tulostusversio
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2993


« Vastaus #300 : Maaliskuu 28, 2011, 20:11:02 »

Mikähän Helsingissä mättää kun IC-77 vaunujakin odotettu 1 h?16.12 lähtö aika ja lähti 17.12
Liikennetiedotteet
28.3. klo 20.47 Seuraavat kaukojunat kulkevat aikataulustaan jäljessä:
- InterCity 934 klo 18.28 Pieksämäki-Turku n.30 min
- InterCity 12 klo 18.17 Joensuu-Helsinki n. 40 min
- InterCity 55 klo 16.06 Helsinki-Oulu n. 70 min
- InterCity 77 klo 16.12 Helsinki-Kajaani n. 70 min
- InterCity 9 klo 17.48 Kouvola-Joensuu n. 60 min
- Pendolino 60 klo 17.30 Oulu-Helsinki n. 50 min
- Pendolino 91 klo 16.30 Helsinki-Kuopio n.30 min
- Pikajuna 707 klo 15.48 Kouvola-Oulu n. 30 min
- Pikajuna 709 klo 18.48 Kouvola-Pieksämäki n. 40 min
28.3. klo 20.20 Muutoksia junaliikenteessä Parikkalan ja Savonlinnan välillä
Taajamajuna (H 749)
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #301 : Maaliskuu 28, 2011, 20:33:28 »

Lahden z-juna normaalisti klo 15.41 lähtien oli myös noin tunnin verran myöhäisessä.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #302 : Maaliskuu 29, 2011, 03:53:09 »

Toi 77 kun muodostetaan kahdesta normaalista IC-rungosta, niin lienee ongelmana ollut taas vaihteeksi vaunujen yhteenliittäminen, niinhin kun pääsee muodostumaan aika hurjasti lunta tämän pienen takatalven aikana...  Virnistää

Tosin joku voisi varmistaa, että juna itseasiassa tulee kokonaisena Ilmalasta eikä sitä kasata Helsingin asemalla? Tuo 77/9-yhdistelmä on ollut aika kroonisesti myöhässä jos ilmassa on vähänkin pöllyävää lunta. Kouvolassa 9 pääsee lähtemään samantien kun rungot on erotettu, mutta tod. näk. 77 jää vielä myöhään kun toisessa päässä on taas vastassa lumi(jää)paakku vaunun päädyssä.

Tulikin mieleen, että mitenköhän tulevat ohjausvaunujuinen käännöt onnistuvat jos ohjaamo on lumi/jääpaakun peitossa? Vai pystytäänkö se sitten suunnittelemaan joten niin aerodynaamikseksi ettei tuulilasin päälle pääse muodostumaan tuota lunta niin paljoa kuin nykyään IC-vaunujen päätyihin.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #303 : Maaliskuu 29, 2011, 05:15:04 »

Tosin joku voisi varmistaa, että juna itseasiassa tulee kokonaisena Ilmalasta eikä sitä kasata Helsingin asemalla? Tuo 77/9-yhdistelmä on ollut aika kroonisesti myöhässä jos ilmassa on vähänkin pöllyävää lunta. Kouvolassa 9 pääsee lähtemään samantien kun rungot on erotettu, mutta tod. näk. 77 jää vielä myöhään kun toisessa päässä on taas vastassa lumi(jää)paakku vaunun päädyssä.

Kyllä se 77 tulee kokonaisena Ilmalasta. Ei kait mitään IC:tä koota asemalla.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #304 : Maaliskuu 30, 2011, 12:48:22 »

Tulikin mieleen, että mitenköhän tulevat ohjausvaunujuinen käännöt onnistuvat jos ohjaamo on lumi/jääpaakun peitossa? Vai pystytäänkö se sitten suunnittelemaan joten niin aerodynaamikseksi ettei tuulilasin päälle pääse muodostumaan tuota lunta niin paljoa kuin nykyään IC-vaunujen päätyihin.

Ongelmaa ei ilmeisesti käytännössä ole, koska jos olisi, siitä kärsisivät jo nyt pendolinot. Olettaisinarvaisin niissä olevan tuulilasinlämmitykset käytössä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #305 : Maaliskuu 30, 2011, 17:47:47 »

Tulikin mieleen, että mitenköhän tulevat ohjausvaunujuinen käännöt onnistuvat jos ohjaamo on lumi/jääpaakun peitossa? Vai pystytäänkö se sitten suunnittelemaan joten niin aerodynaamikseksi ettei tuulilasin päälle pääse muodostumaan tuota lunta niin paljoa kuin nykyään IC-vaunujen päätyihin.

Ongelmaa ei ilmeisesti käytännössä ole, koska jos olisi, siitä kärsisivät jo nyt pendolinot. Olettaisinarvaisin niissä olevan tuulilasinlämmitykset käytössä.

Pendoliino onkin kohtuu virtaviivainen junaksi joten siinä ei varmaan niin hurjaa pyörreilmiötä pääse syntymään kuin Ed-vaunujen perässä. Samainen ongelmahan taisi olla myös Dm11-sarjassa, sen hetken aikaa mitä ne täällä vierailivat. No, muotoilulla voitaneen pelastaa aika paljon  Virnistää
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #306 : Maaliskuu 30, 2011, 19:09:41 »

Kyllä se lumi siellä Pendolinon perässäkin pyörii, mutta melkoisen hyvin se on pysynyt poissa ikkunoista. Tuulilasin lämmitys on myös erinomainen ja poistaa mahdollisen lumen tai jään melkoisen pikaisesti. Tuosta jättöpyörteestä tuli mieleen, että onhan asiaa jo aiemminkin hieman sivuttu täällä - yllättäen... http://vaunut.org/kuva/19078
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ja VRn ongelmat vaan jatkuvat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina