Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Raideliikenneonnettomuus Rajamäellä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« : Maaliskuu 25, 2009, 11:54:04 »

Pakettiauton kuljettaja menehtyi junan ja auton törmäyksessä vartioimattomassa tasoristeyksessä aamupäivällä Rajamäellä http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1668173
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #1 : Maaliskuu 25, 2009, 12:01:22 »

Juna mitä ilmeisimmin Rajamäkeläinen eli 3676.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #2 : Maaliskuu 25, 2009, 13:48:48 »

"Turma ei ratahallintokeskuksen mukaan haitannut muuta liikennettä, koska kyseisellä rataosuudella kulkee vain tavarajunia."

Mikäs perustelu tuo nyt on? Ratkaisevaahan on liikenteen tiheys, ei sen laatu.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2009, 14:42:06 »

Näppituntumalta sanoisin, että Rajamäen tienoolla autoilijat tuntuvat löytävän itsensä aika usein niiden harvojen junien edestä mitä rataosalla liikkuu. Eihän se eilenkään tähän aikaan tullut...
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 25, 2009, 16:43:47 »

Nimen omaan: Jos radalla , jolla on vartioimaton tasoristeys menee esim juna päivässä tai harvemmin, on junaa syytä kuljettaa hitaasti ja varovasti, sanokoot pykälät tai väistämisvelvotteet mitä haluavat! Ts ns järjen käyttö molemmin puolin on sallittua.
tallennettu
Jani Aas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 50


« Vastaus #5 : Maaliskuu 25, 2009, 17:03:24 »

Nimen omaan: Jos radalla , jolla on vartioimaton tasoristeys menee esim juna päivässä tai harvemmin, on junaa syytä kuljettaa hitaasti ja varovasti, sanokoot pykälät tai väistämisvelvotteet mitä haluavat! Ts ns järjen käyttö molemmin puolin on sallittua.
Kyllähän se taitaa niin olla,että sieltä junassa se "järjenkäyttö" on jo ihan vakio tavaraa.Kyllä suosittelisin ihan lämpimästi katsomaan sinne väistävän osapuolen suuntaan.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Maaliskuu 25, 2009, 17:09:10 »

Totta kai pitää katsoa!
tallennettu
Pirkko Alanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 135


« Vastaus #7 : Maaliskuu 25, 2009, 17:41:08 »

Voe tokkiinsa, kaikkea sitä   Pyörittää silmiään ! Ymmärränkö oikein, kun ymmärrän, että junaa kannattaa ajaa hitaassa siksi, että saa väistettyä vartiomattomissa tasoristeyksissä mahdolliset niskan ja vasemman nilkan jäykkyydestä kärsivät autoilijat....   Pyörittää silmiään
tallennettu

Dieselin ääni turrutti pääni!
Pirkko Alanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 135


« Vastaus #8 : Maaliskuu 25, 2009, 18:01:12 »

P.S Muistakaahan nuoremmat ja vanhemmat "aktiivipalvelussa" olevat veturinkuljettajat edellämainitunlaissa tilanteissa olla vailla oikeudessa korvauksia henkisistä kärsimyksistä, työkyvynmenetyksestä jne... 

Juna ei ole  mikään kottikärry joka pysähtyy kun aisat laskee!
tallennettu

Dieselin ääni turrutti pääni!
Antti-Matti Hartikainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 40


« Vastaus #9 : Maaliskuu 25, 2009, 21:46:29 »

"Turma ei ratahallintokeskuksen mukaan haitannut muuta liikennettä, koska kyseisellä rataosuudella kulkee vain tavarajunia."

Mikäs perustelu tuo nyt on? Ratkaisevaahan on liikenteen tiheys, ei sen laatu.

Tavarajunilla ei  ole mikään kiire eikä radalla jossa on tavaraliikennettä ei yleensä ole paljonkaan juna liikennettä.

Ja mihinkäs tavarajunien kiireettömyys perustuu..?

Rauman ratakin (Kokemäki-Rauma) taitaa olla aika vilkkaasti liikennöity ja normaalisti pelkästään tavaraliikenteen käytössä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #10 : Maaliskuu 25, 2009, 23:43:27 »

Ao. tasoristeys häämöttää tuolla taustalla http://vaunut.org/kuva/45738 kuvakulma tosin Hyvinkäältä päin. 8.8.-96 sattui risteyksessä myös kuolemaan johtanut turma. Karjaalle menossa olleen junan alle jäi myös auto, junassa vain yksi Dv12 (2715). Lada raahautui veturin edessä junan pysähtymiseen asti, katkoi myös "tärkeät" ilmaputket. Auto saatiin irti  (ja uhri pois autosta) vasta, kun Riihimäeltä tuli avustavat veturit junan perään ja hieman liikkauttivat  junaa takaisinpäin. Juna vedettiin takaisin Hyvinkäälle, jossa junaan vaihdettiin eheä veturi ja uusi kuljettaja. Pienen harkinnan jälkeen rikkoutunut veturi siirrettiin Hy knp:lle, jossa se harsittiin hieman kasaan.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #11 : Maaliskuu 26, 2009, 00:53:24 »

Tuo Petroksen kommentti hieman jäi kaivelemaan. Kyllä tavarajunatkin voivat olla erittäinkin kiireellisiä, vaikka eivät ajakkaan pendon nopeuksilla tai tiheästi liikennöidyillä osuuksilla. Tehtailla ei nykyään enää ole suuria varastoja tai laiva saattaa odotella satamassa viimeistä kuormaansa jne. Saattaa olla kyse täysin erisuuruisista tuloista (ja sankitioista), onko kyseessä "täysi tonni" tavarajuna vaiko epävarmasti kulkeva pendo...   Tuohon edelliseen kommenttiini lisäisin vielä ihmetykseni siitä, ettei pelastus-laitos ollut mitenkään peitellyt onnettomuuden (8.8.-96) uhria, vaikka veto-avun saanti paikalle kesti tuolla kertaa kaksi/kolme tuntia. Yleensä näissä henkilö-vahingoissa kiire loppuu välittömästi kaikilla rata-osilla, vaikka "Kekkonenkin" olisi tulossa, ettei käy kuin taannoin Itävallassa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #12 : Maaliskuu 26, 2009, 13:09:00 »

Juu kerroin kyllä vähän epä selvästi. Kylhän niilläkin on kiire mutta tarkoitin että ei nyt niin kiire kun pendoilla tai pikajunilla. Kylhän ne nyt varmaan jonkun puol tuntia voi odottaa.

Rautatiemaailma ei ole aina niin yksinkertainen. Esimerkkinä käy vaikkapa rekkajunat pohjoisesta: ne jos kulkevat myöhässä, niitä väistää about kaikki junat Pendolinoja myöten. Hymyilee
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #13 : Maaliskuu 26, 2009, 17:01:37 »

Juna oli Rajamäeltä tulossa ollut 3675. En tiedä kauanko tilanteen selvittely kesti, mutta seuraava rataosalla kulkenut juna, joka lähti Karjaalta suunnilleen aikataulun mukaan puolen päivän jälkeen, saapui Riihimäelle 111min myöhässä - edelleen Riihimäeltä lähtenyt tavaraliikenne oli pahasti myöhässä koko illan, miten lie heijastunut eteenpäin. "Pikkulinnut" lauloivat nämä tiedot erittäin luotettavalta taholta.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2429


« Vastaus #14 : Maaliskuu 27, 2009, 02:15:22 »

Ei varmaan kannata olettaa, että kaikki tasoristeysturmat olisivat autoilijan kannalta yllättäviä (esim 1996). Taustoja ei koskaan julkisteta. Joku naapuritalon junahullu on varmaan tsekannut tuhansia junia juuri tässä tasoristeyksessä.
tallennettu
Aki Hyvönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #15 : Maaliskuu 31, 2009, 19:02:05 »

Tarina kertoo allejääneen olevan paikallisen peräkärry yrittäjän, jonka firma on saman tien varrella.. Liian tuttu tie.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Raideliikenneonnettomuus Rajamäellä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina