Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Lomapassia ei kesällä 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« : Toukokuu 02, 2011, 13:13:52 »

Noniin. Pitempään jo kattellut milloin VR:n sivuille ilmestyy lipputyyppeihin lomapassi. Pelännyt pahinta, mitä huhutkin ovat kertoneet, eli että lomapassi poistuu kokonaan. Kysyin asiaa pariin otteeseen sähköisen palautelomakkeen kautta, ja kolmas kerta sekä parin viikon vastausaika vaadittiin että saatiin vastaus:

"Hei

Kiitos yhteydenotostanne.

Lomapassia ei tämänhetkisen tietojen mukaan ole tulossa tänä kesänä
myyntiin."

Kesän junamatkustus jää siis vähiin, onneksi olen kattellut jo sopivia reittejä mitä kulkisi matkahuollon bussipassilla, joka toivottavasti pysyy.
tallennettu
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #1 : Toukokuu 02, 2011, 16:46:52 »

Kysyin asiaa pariin otteeseen sähköisen palautelomakkeen kautta, ja kolmas kerta sekä parin viikon vastausaika vaadittiin että saatiin vastaus


Nyt, vaikka meneekin ohi aiheen, on pakko kommentoida tuohon palauteasiaan. Itse en ole useista yrityksistä huolimatta saanut vastausta sen koommin sähköiseen kuin postitse lähetettyihin, joita on asemalta saatavilla. Toisinaan sähköinen palaute ei edes toimi. Asiakaspalvelua parhaimmillaan.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2011, 10:54:40 »

Kysyin asiaa pariin otteeseen sähköisen palautelomakkeen kautta, ja kolmas kerta sekä parin viikon vastausaika vaadittiin että saatiin vastaus


Nyt, vaikka meneekin ohi aiheen, on pakko kommentoida tuohon palauteasiaan. Itse en ole useista yrityksistä huolimatta saanut vastausta sen koommin sähköiseen kuin postitse lähetettyihin, joita on asemalta saatavilla. Toisinaan sähköinen palaute ei edes toimi. Asiakaspalvelua parhaimmillaan.

Tämä on ongelma, olisi mielenkiintoista tietää vastaamattomien lukumäärä. Talvella palautteen määrä tod näk ylittää käsittely/käsityskyvyn. En tiedä montako henkilöä on vastaamassa/välittämässä vastauksia asiakkaille, mutta arvioisin noin  10-20. Itseäni on pyydetty laatimaan vastaus noin 20 palautteeseen vuoden aikana. Samoin olen laatinut 'vakiovastauksia' määrättyihin ongelmatilanteisiin. Eli tiedän kokemuksesta, että kyllä ainakin yritetään. Valitettavasti aina sekään ei riitä.
tallennettu
Heikki Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #3 : Toukokuu 03, 2011, 11:30:50 »

On tietysti mahdollista hankkia kuukausilippu 500 kilometriä pidemmälle yhteysvälille, jolloin sitä saa käyttää koko rataverkolla. Tulee vaan 'hiukan' hinnakkaammaksi, kuin lomapassi...
tallennettu
Perttu Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 183


« Vastaus #4 : Toukokuu 05, 2011, 18:09:38 »

Vai että silleen. Seiuraavana varmaan lähtee eläkealennukset sun muut alennusoikeudet. Seuraavana VR.n työntekijät maksaa lipustaan t'yden hinnan ja sitten nostetaan taas lippujen hintoja parikymmentä prosenttia ja itketään kun liikenne ei kannata ja velvoitetaan valtio ostamaan lisää liikennettä. Sen jälkeen vaaditaan henkilöliikenteelle kaikille rataosille yksinoikeus ja tämän jälkeen kaikki muut  paitsi Helsinki - Pasila väliä liikennöivät junat lakkautetaan ja radat rullataan kun niistä saa hyvän hinnan romurautana- Samoin kuin tuhriksi jäävistä vetureista ja vaunukalustosta.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #5 : Toukokuu 05, 2011, 19:20:26 »

Lomapassittomuuden syynä lienee alkava joustava hinnoittelu. Tosin ainakin vielä Helsinki-Rovaniemi maksaa Matkahaun mukaan 80,20 euroa riippumatta siitä, matkustaako tänään, heinäkuussa vai syyskuussa.
tallennettu
Kimmo Pyrhönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 85


« Vastaus #6 : Toukokuu 06, 2011, 06:57:39 »

Joustava hinnoittelu tai ei, mutta lomapassin poistaminen on taas yksi naula siihen arkkuun, ettei joustavalle junamatkalle pääse. Arvaan, että perusteluna ovat "uudet lipputuotteet", "vähentynyt käyttö" tjms. Vakiosanahelinää.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #7 : Toukokuu 06, 2011, 10:56:09 »

Vuosien varrella palvelun parantamisen varjolla ainakin seuraavat joustavuudet ovat kadonneet:

- vapaa matkustaminen lipun kelpoisuusajan puitteissa ilman paikanvarausta
- poikkeaminen väliasemilla
- meno-paluu oli halvempi kuin erilliset meno ja paluu
tallennettu
Juha Liimatta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #8 : Toukokuu 06, 2011, 12:20:36 »

Vuosien varrella palvelun parantamisen varjolla ainakin seuraavat joustavuudet ovat kadonneet:

- vapaa matkustaminen lipun kelpoisuusajan puitteissa ilman paikanvarausta
- poikkeaminen väliasemilla
- meno-paluu oli halvempi kuin erilliset meno ja paluu

Aikoinaan oli käytössä myös 8, 15 tai 22 päivää kaikissa junissa rajattomasti kelpaava lomalippu, joka oli todella edullinen. Jopa ilmainen paikanvaraus sisältyi hintaan. Milloinkahan ne mainostetut edulliset hinnat huomattavasti ennen matkaa lippunsa ostaville tulee voimaan? Todennäköisesti kyseessä oli vain VR:n valehtelu ihmisille.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Toukokuu 06, 2011, 13:35:47 »

Kauppalehti kertoi tulevasta joustavasta hinnoittelusta pääkirjoituksessaan 24.08.2009 http://paakirjoitus.blogit.kauppalehti.fi/blog/14633. Tuolloin oli määräaika joustavan hinnoittelun käyttöönottoon "ensi vuonna" ( siis 2010! ).

Aamulehti "Mistä kysymys" -jutussaan 30.04.2011 "Käyttääkö VR lipuissaan salakieltä?" toimittaja Freija Metsähalmeen kysyessä VR:n viestintäpäällikkö Mika Heijarilta "Milloin VR siirtyy kysyntäperusteiseen hinnoitteluun":

"VR:n on tarkoitus tämän vuoden aikana siirtyä kohti kysyntäperusteista hinnoittelua. Tarkempaa aikataulua ei vielä ole".

Siis edelleen odotellaan...ainakin edes siirtymistä kohti kysyntäperusteista hinnoittelua.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2011, 14:21:50 kirjoittanut Jarkko Voutilainen » tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #10 : Toukokuu 06, 2011, 22:40:59 »

Joustava hinnoittelu tai ei, mutta lomapassin poistaminen on taas yksi naula siihen arkkuun, ettei joustavalle junamatkalle pääse. Arvaan, että perusteluna ovat "uudet lipputuotteet", "vähentynyt käyttö" tjms. Vakiosanahelinää.
Olen täysin samaa mieltä tuosta, että LomaPassin poisto oli huono ratkaisu, koska joustava eli Interrail-tyyppinen junamatkailu Suomessa ei enää ole mahdollista. LomaPassin olisi voinut hyvin säilyttää joustavan hinnoittelun rinnalla. Ainoastaan ulkomaalaiset voivat enää nauttia siitä Suomessa, Interrail-lipulla. Joustavalla hinnoittelulla pitää tietä tarkka juna ja ajankohta viikkoja tai kuukausia etukäteen, että lipun saisi halvalla. Lisäksi se pitää ostaa joka välille erikseen, koska silläkään tuskin saa poiketa. LomaPassi antoi esimerkiksi mahdollisuuden tehdä kierros Suomessa hyvällä ilmalla; oli mahdollista siirtää lähtöä, jos osui sadepäivä. Tuo "vähentynyt käyttö" saattaisi hyvinkin olla se termi, jolla LomaPassin poistoa tullaan perustelemaan. Uumoilin jo silloin, kun LomaPassin hintaa korotettiin, että korotuksen tavoite voi olla LomaPassin käytön vähentäminen, jolloin tuote voidaan myöhemmin poistaa markkinoilta siihen vedoten. Hinnan korotusta VR perusteli silloin sillä, että LomaPassi oli liian suosittu.
tallennettu
Heikki Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #11 : Toukokuu 07, 2011, 22:53:03 »

Aamulehti "Mistä kysymys" -jutussaan 30.04.2011 "Käyttääkö VR lipuissaan salakieltä?" toimittaja Freija Metsähalmeen kysyessä VR:n viestintäpäällikkö Mika Heijarilta "Milloin VR siirtyy kysyntäperusteiseen hinnoitteluun":

"VR:n on tarkoitus tämän vuoden aikana siirtyä kohti kysyntäperusteista hinnoittelua. Tarkempaa aikataulua ei vielä ole".

Siis edelleen odotellaan...ainakin edes siirtymistä kohti kysyntäperusteista hinnoittelua.

Eiköhän tuo ole kiinni VR:n uudesta lippu/varausjärjestelmästä, jota ei ole vielä saatu käyttöön. Alkuperäinen aikataulu käyttöönotolle oli varmaankin oli joskus viime vuoden puolella, sitten nyt keväällä ja nyt taitaa jäädä syksyyn. Sellaisia ne IT-projektit ovat. Virnistää
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #12 : Toukokuu 09, 2011, 19:43:07 »

Ensin lähti eläkeläiset ja opiskelijat, sitten koko lomapässi. Oikein, VR. Näin sitä pitää. Mutta tehkäämme edullisia(?) interrail-matkoja ulkomailla. Lippuvaihtoehtoja on paljon eri aikaväleille, ikäryhmille ja lompakoille. tosi reilaaja etsii lisämaksuttomat junat, jalkaanmenevimmät radat ja notkuu päivävaunussa myös öisin.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #13 : Toukokuu 09, 2011, 23:33:00 »

Aamulehti "Mistä kysymys" -jutussaan 30.04.2011 "Käyttääkö VR lipuissaan salakieltä?" toimittaja Freija Metsähalmeen kysyessä VR:n viestintäpäällikkö Mika Heijarilta "Milloin VR siirtyy kysyntäperusteiseen hinnoitteluun":

"VR:n on tarkoitus tämän vuoden aikana siirtyä kohti kysyntäperusteista hinnoittelua. Tarkempaa aikataulua ei vielä ole".

Siis edelleen odotellaan...ainakin edes siirtymistä kohti kysyntäperusteista hinnoittelua.

Eiköhän tuo ole kiinni VR:n uudesta lippu/varausjärjestelmästä, jota ei ole vielä saatu käyttöön. Alkuperäinen aikataulu käyttöönotolle oli varmaankin oli joskus viime vuoden puolella, sitten nyt keväällä ja nyt taitaa jäädä syksyyn. Sellaisia ne IT-projektit ovat. Virnistää

Onko tietoa, onko kyseessä Tieto-nimisen yhtiön tuote? Toimituksen erittäin merkittävä myöhästyminen sekä se, että kyse on valtiollisesta toimijasta, viittaisivat kyseiseen yhtiöön.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #14 : Toukokuu 10, 2011, 07:53:30 »

Onko tietoa, onko kyseessä Tieto-nimisen yhtiön tuote? Toimituksen erittäin merkittävä myöhästyminen sekä se, että kyse on valtiollisesta toimijasta, viittaisivat kyseiseen yhtiöön.

Yllätys yllätys...
http://www.digitoday.fi/data/2010/06/10/vr-remontoi-lipunmyynnin/20108284/66
Lainaus
Järjestelmätoimituksesta vastaa palvelutalo Tieto.
Tieto remontoi myös VR-konsernin sähköisten verkkopalvelujen käyttöpalveluympäristön. Sinne sijoittuu muun muassa uusi henkilöliikenteen lipunmyyntijärjestelmä, jonka toimittaa Accenture.
tallennettu
Heikki Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #15 : Toukokuu 11, 2011, 12:52:12 »

Talousjärjestelmästä vastaa Tieto, mutta varsinaisesta lipunmyyntijärjestelmästä siis Accenture.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Lomapassia ei kesällä 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina