Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Suomalaiset junakuvat Wikimedia Commonsissa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« : Toukokuu 06, 2011, 10:34:51 »

Olisi kiva, jos vorgilaisilla riittäisi kiinnostusta omien kuvien lisäämiseksi Wikimedia Commonsiin. Mediakirjastossa on jo jonkin verran aineistoa myös suomalaisesta raideliikennekalustosta luokan Rail transport in Finland ja sen alaluokkien alla, mutta ainakin itse kaipailisin lisää (myös teknisesti onnistuneempia) kuvia varsinkin jo edesmenneistä juna- ja veturityypeistä. Myös vihertynyt kalusto on aliedustettuna (ja Eil-vaunuista taitaa olla jopa yksi kuva).

Mikäli siis halua riittää julkaista omia kuviaan Creative Commons -lisenssein (tai jopa public domainiin), osallistukaahan talkoisiin! Hyvät kuvat päätyvät varmasti koristamaan erikielisten Wikipedioiden kalustoartikkeleita tai muita taiteellisia teoksia.

Itse totesin tuossa joku vuosi sitten, että hyödyn enemmän omien kuvieni julkaisusta vapain lisenssein, kuin että ne jäävät "pölyttymään" kiintolevylle. Lisäksi joku innokas saattaa tarvita jonkun asian kuvitukseen juuri sitä kuvaa, jonka olen joskus ottanut. Ja mikäli CC-lisensointi pelottaa, voihan aina laittaa verkkoon pienempiresoluutioisen foton ja pitää itsellään printtikäyttöön sopivan kappaleen.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2586


« Vastaus #1 : Toukokuu 06, 2011, 13:16:00 »

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sm5_matkustamo.jpg  Pyörittää silmiään
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #2 : Heinäkuu 27, 2011, 11:53:43 »

Kiinnostaisikohan ketään heittää Dm11:n kuvaa Commonsiin? Kirjoittelin enkkuwikiin lyhyen artikkelin ja se kaipaisi vähän väritystä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Suomalaiset junakuvat Wikimedia Commonsissa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina