Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Saksalaisten kenttärata keskellä Suomea -seminaari  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« : Toukokuu 31, 2011, 16:48:42 »

Päätaloviikkoon kuuluva Saksalaisten kenttärata keskellä Suomea -seminaari pidetään Taivalkoskella Metsäoppilaitoksen auditoriossa (Jokijärventie 2) 4.7.2011 klo 11-16. Ks. lähemmin http://www.taivalkoski.fi/dman/Document.phx?documentId=bz11811095428990&cmd=download ja http://www.kotimaassa.fi/index.php?article_id=1380&__from_id__=888 .
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #1 : Kesäkuu 19, 2011, 12:56:26 »

Tässä ohjelma päivitettynä: http://www.taivalkoski.fi/eman/ShowEvent.phx?eid=eman.10369 .
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #2 : Heinäkuu 07, 2011, 18:13:04 »

Seminaarissa kuultua: Taivalkoskella on inventoitu kaikkia mahdollisia kenttäradan kohteita, mm. rakennusten pohjia, leirien paikkoja, kuoppia jne. Metsäkylään (Korvualle), Isokumpuun ja Inkeen suunnalle tehdään reitit, jotka kiertävät näitä kohteita. Metsäkylän ja Isokummun reitit on tarkoitettu  kokonaan kävellen kierrettäviksi, Inkeen suunnan kohteeet sen sijaan ovat niin hajallaan, että reitistä tulee autolla kierrettävä. Viimeksi mainuttu reitti sisältää mm. Koitisalmen sataman (Koitijärven päähän tuli haararata Harjajoelta). Nämä reitit saatetaan toteuttaa jo vuonna 2012. Pitkään suunnitteilla olleen kenttäratakeskuksen paikaksi on päätetty metsäoppilaitos, mutta toteutus on tulevaisuudessa. Kiskotuksen rakentaminen kohteeseen http://vaunut.org/kuva/57293 kuuluu kenttäratakeskusprojektiin, joten senkin toteutus siirtyy.
tallennettu
Arttu Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 20


« Vastaus #3 : Heinäkuu 08, 2011, 07:28:34 »

Hyvä että kenttäradan reliikkejä inventoidaan. Ajoimme radan pohjan läpi joskus 1980/90-lukujen vaihteessa (sikäli kun se oli ajettavissa). Suurin osa oli kuin tavallista metsäautotietä, Isokumpu oli mielenkiintoinen veturitallinpohjineen ja Kuusamon päässä, varsinkin Kiestingin suunnan radantyngässä, oli hyvinkin alkuperäisiä penkereitä (jopa pölkkyjen painaumat jäljellä). Ikävä tuon matkailukäytön kannalta, että kaikki tekninen materiaali on följätty pois vuosikymmeniä sitten. Minulla on hiukan Kuusamon kiskomateriaalia eräältä etelä-Suomen tiilitehtaalta, raideruuveja, aluslevyjä ja 15kg/m -kiskoa.
tallennettu
Juha-Pekka Viitanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« Vastaus #4 : Heinäkuu 08, 2011, 20:50:11 »

Hyvä että kenttäradan reliikkejä inventoidaan. Ajoimme radan pohjan läpi joskus 1980/90-lukujen vaihteessa (sikäli kun se oli ajettavissa). Suurin osa oli kuin tavallista metsäautotietä, Isokumpu oli mielenkiintoinen veturitallinpohjineen ja Kuusamon päässä, varsinkin Kiestingin suunnan radantyngässä, oli hyvinkin alkuperäisiä penkereitä (jopa pölkkyjen painaumat jäljellä). Ikävä tuon matkailukäytön kannalta, että kaikki tekninen materiaali on följätty pois vuosikymmeniä sitten. Minulla on hiukan Kuusamon kiskomateriaalia eräältä etelä-Suomen tiilitehtaalta, raideruuveja, aluslevyjä ja 15kg/m -kiskoa.

Kyllä oli kiva reissu. Kuvaa ja  videoo tuli otettua useampi nauha ja yllätyksiäkin löydettiin...Otetaan Arttu joskus uusiksi
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 66


« Vastaus #5 : Lokakuu 06, 2011, 17:05:17 »

Koillissanomissa 6.10.2011 on hankkeen etenemisestä, ks. http://www.koillissanomat.fi/etusivu/kentt%C3%A4ratareittien_lopullinen_muoto_alkaa_hahmottua_5491963.html .
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Saksalaisten kenttärata keskellä Suomea -seminaari  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina