Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Ic-104, Imr-Hki  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Osmo Kojo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« : Huhtikuu 06, 2009, 07:59:59 »

Lappeenrannassa ilmestyvässä Etelä-Saimaan eilisessä sunnuntainumerossa kirjoittaa toimittaja Esa Vilenius kyseisestä matkasta veturinkuljettajan näkökulmasta. Nuorehko, 24 v. veturinkuljettaja pitää työstään, huolimatta siitä, että työpäivä alkaa klo 4.59 ja päättyy klo 23.28, pakolliset tauot huomioiden. Hän on jopa ylpeä ammatistaan, ei tarvitse kertoa mitä tekee kun ilmoittaa ammatikseen veturinkuljettaja, jota hän on ollut  kolmisen vuotta. Sr 2:ssa on "jerkkua" ja kelpoisuus on ajaa myös "Siperian sutta" ja Dv 12 ja 14:ta. Karussa ohjaamossa maisema vaihtuu helposti ja pehmeästi, huomautettavaa ei liioin ole, tosin vessa puuttuu ja tietotekniikka voisi olla nopeampikin.
tallennettu
Lasse Härkönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2009, 13:07:54 »

Juttu löytyy myös netistä:
http://www.esaimaa.fi/Teema---Sunnuntai/2009/04/05/IC+104+Helsinkiin+puoli+minuuttia+etuajassa/200916872493/53
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2009, 13:40:44 »

Verkkouutisen kuvatekstissä lienee hiukan korjaamisen varaa. Hymyilee
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2009, 13:59:04 »

Veturin hiilestä tehty ajojohdin Iskee silmää
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2009, 14:27:37 »

Meikäflikka tahtoo tietää lisää rautateiden kulissien takaisesta elämästä, jos mahdollista?  Iskee silmää   

Kannattaa kysellä suoraan "kulissien takana" toimivilta henkilöiltä, osa vastailee kysymyksiin varsin mielellään, joskaan ei välttämättä julkisesti.

EDIT: Itse artikkelissa jälleen oli toimittaja ymmärtänyt epätarkasti turvalaitteen (eli "kuolleen miehen kytkimen") toiminnan. Sitä ei painella tietyn ajan välein, vaan sitä pidetään painettuna jatkuvasti ja vapautetaan hetkeksi tietyn ajan välein. Tämä aika on minuutin luokkaa, mutta esimerkiksi juuri Sr2:ssa osittain nopeudesta riippuva: 160:n nopeudessa huomattavasti alle minuutin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2009, 14:39:53 kirjoittanut Topi Lajunen » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 06, 2009, 16:10:23 »

Jostain olen saanut kuitenkin sellaisen käsityksen, että sitä kuolleen miehen kytkintä voi käyttää molemmilla tavoilla?

e: muistinkin että taitaa olla Sr1:n ominaisuus tuo mainitsemani. Muistaakseni jossain onnettomuustutkintaraportissa kuvattiin toimintaa noin. (Voihan ne niissäkin puhua höpöjä.)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2009, 16:25:45 kirjoittanut Tero Janhunen » tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #6 : Huhtikuu 06, 2009, 19:03:25 »

Jostain olen saanut kuitenkin sellaisen käsityksen, että sitä kuolleen miehen kytkintä voi käyttää molemmilla tavoilla?

e: muistinkin että taitaa olla Sr1:n ominaisuus tuo mainitsemani. Muistaakseni jossain onnettomuustutkintaraportissa kuvattiin toimintaa noin. (Voihan ne niissäkin puhua höpöjä.)

Ei voi käyttää muutoin kuin kuvailemallani tavalla, edes Sr1:ssä. Sitä en mene vannomaan, etteikö jossain muutostyössä olisi joskus toimintatapa muutettu.

Tai no, voi sitä painellakin, mutta tällöin vaadittu tiheys on muutaman sekunnin välein. Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Ic-104, Imr-Hki  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina